Ikuinen kadotus

ikuisuus olento

Adventistit, Jehovan todistajat, teosofit, kristosofit, vapaakatolinen kirkko ja monet muut kristityksi itseään sanovat henkilöt eivät usko ikuiseen kärsimykseen. Tahdon heidän parastaan ja kirjoitan siksi tämän opetuksen sanan, jonka olen Isältämme saanut, Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä.

Oletko miettinyt sitä, mitä katoavaisuus tarkoittaa?

Myös uskovainen ihminen on katoavainen. 1Kor.15 Tämä katoavainen puetaan katoamattomuuteen ylösnousemuksessa. Me muutumme ja tämä ruumis muuttuu katoamattomaksi ylösnousemusruumiiksi. Mikä katoaa? Huomaatko, ettei edes tämä ruumis katoa, vaikka olemme katoavaisia? Kuolema voitetaan ja katoaa: me elämme ikuisesti ruumiissa, jonka Jumala meille antaa. Se ruumis ei enää koskaan kuole, mutta henki elää ikuisesti: joko Jumalan luona taivaassa tai sitten tuli- ja tulikivijärvessä erossa Jumalasta. Tästä kuoleman voittamisesta Paavali kirjoittaa: "Viimeisenä vihollisista kukistetaan kuolema... Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun pistimesi?" 1Kor.15:26,55

Katoavaisuus ei tarkoita Raamatussa häviämistä jäljettömiin, sitä, että ihminen lakkaa olemasta. Sehän koskee myös uskovaista ihmistä! Me emme katoa vaan muutumme. Myös jumalattomia kohtaa ylösnousemus, jossa heidät puetaan katoamattomaan ruumiiseen niin kuin meidätkin. Joh.5:28-30; Apt.24:14-16; Ilm.20:9-15

http://www.uskontie.net/petterihaipola/oppi/kadotus.shtml

2

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkalla taivaaseen.

      jo sanoo KADOTUS.Se ei ole ikuinen elämä vaan kuolema ,sillä synnin palkka on kuolema,eikä ikuinen elämä missään,ei edes kadotuksessa.JEESUKSESSA KRISTUKSESSA ON VAIN IKUINEN ELÄMÄ,JOKA ON LAHJOITETTU MEILLE USKON KAUTTA.Saatanalla ja hänen palvelijoillaan ei ole ikuista elämää.Tulijärvi tekee lopun kaikista,jotka sinne joutuu vain tomu,tuhka jää jäljelle,myös saatana hävitetään,ja kuolee siinä.Jumalattomat nousevat ainoastaan tuomion ylösnousemiseen,jonka jälkeen heidät tuhotaan ja he kuolevat,eli heillä ei ole osaa toiseen ylösnousemiseen.Sillä joka syntyy kahdesti,kuolee yhdesti,mutta joka ei ole uudesti syntynyt kuolee kahdesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      128
      1256
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1078
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      904
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      828
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      774
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      695
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      18
      677
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      42
      615
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      589
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      565
    Aihe