Ihmisen synty

Liljatyttö

Millasia oli ensimmäiset ihmiset? Mulle on kerrottu että ensimmäiset kansat eli 6000 vuotta sitten. Mulle on vähän uusi tää evoluutio juttu ni voisitteko sanoa onko se kuitenkin parempi? Mä olen kristittynä totuuden kannalla. Jeesuskaan ei valehdellut.

28

1816

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmiset

Ihmiset olivat sitä enemmän apinan näköisiä, mitä kauemmas ajassa mennään. 20 000 vuotta sitten eläneet Cro-magnonin ihmiset olivat meidän kaltaisia. 200 000 vuotta sitten eläneet Idaltun ihmiset olivat lähes meidän kaltaisiamme. Miljoona vuotta sitten eläneet pystyihmiset olivat jo sitten hyvin erinäköisiä ja tämän edeltäjät "Ergasterit" todella apinan näköisiä. Tästä voit katsoa miltä ne näyttivät:
      Cro-Magnonin ihminen:
      http://www.msu.edu/~heslipst/contents/ANP440/images/Cromagnon_1_rside.jpg
      Idaltun ihminen:
      http://www.wadsworth.com/anthropology_d/special_features/ext/latest_dirt/images/HsapiensAdultLW.jpg
      Pystyihminen:
      http://www.mnh.si.edu/anthro/humanorigins/ha/images/pekingthr.jpg
      Ergaster:
      http://news.nationalgeographic.com/news/2001/01/images/0111origins.jpg

Tässä näkyy kalloja yhteiskuvassa:
      http://perso.orange.fr/nicole.rolin/prehistoire/Images/Morphologie%20compar%E9e%20Ausralo%20Erectus,Sapiens.jpg

Tämän vuoksi on pääteltävissä, että ihminen polveutui apinasta.

• kun on naurettavaa

Kuule pidäppäs turpasi kiinni äläkä valehtele. Raamatussa sanotaan ihan selvästi, että mitään apinaihmisiä ei ollu olemassa. Tunge ne sairaat kallosi jonnekin missä viattomat lapset ei voi niitä nähdä ni säästät yhden sielun saatanalta.

• Balthasar
        kun on naurettavaa kirjoitti:

Kuule pidäppäs turpasi kiinni äläkä valehtele. Raamatussa sanotaan ihan selvästi, että mitään apinaihmisiä ei ollu olemassa. Tunge ne sairaat kallosi jonnekin missä viattomat lapset ei voi niitä nähdä ni säästät yhden sielun saatanalta.

Missäs kohden Raamattua sanotaan ihan _selvästi_, että mitään apinaihmisiä ei ole ollut olemassa?

• kyselijä

"Raamatussa sanotaan ihan selvästi, että mitään apinaihmisiä ei ollu olemassa."

Mistähän kohtaa voisin tarkistaa asian tästä erehtymättömästä Jumalan itse ja omin käsin kirjoittamasta kirjasta?

• olet
        Balthasar kirjoitti:

Missäs kohden Raamattua sanotaan ihan _selvästi_, että mitään apinaihmisiä ei ole ollut olemassa?

Selaileppa vähän alkua niin löydät. Ymmärrän, evouskoville tuottaa tietysti vaikeuksia kun ei uskalleta edes avata Raamattua kun kielletään Jumalan olemassaolo.

• juttu...

"Tämän vuoksi on pääteltävissä, että ihminen polveutui apinasta."

Päättelysi on aika huvittavaa vaikkei toisen uskomuksille saisikaan nauraa.

• Balthasar
        olet kirjoitti:

Selaileppa vähän alkua niin löydät. Ymmärrän, evouskoville tuottaa tietysti vaikeuksia kun ei uskalleta edes avata Raamattua kun kielletään Jumalan olemassaolo.

Olen kyllä Raamatusta alunkin lukenut. En nyt viitsisi alkaa sitä uudelleen lukemaan, joten voisitko sinä laittaa lainauksen kyseisestä Raamatun kohdasta tähän. Muistaakseni Raamatun alussa puhutaan kyllä maailman ja eläimien (mukaan lukien ihminen) luomisesta, mutta ei siinä kaikkia luotuja lajeja luetella. Eikä varsinkaan kielletä apinaihmisten olemassa oloa.

• Agneisti
        juttu... kirjoitti:

"Tämän vuoksi on pääteltävissä, että ihminen polveutui apinasta."

Päättelysi on aika huvittavaa vaikkei toisen uskomuksille saisikaan nauraa.

uskomukselle? Klikkasitko ollenkaan linkkejä? Tiedäätkö mitä sana todiste meinaa? Miltä tuntuu elää itseptoksessa ja kuluttaa ainutkertainen elämäsi unessa?

• dsgfr dg hfh
        Agneisti kirjoitti:

uskomukselle? Klikkasitko ollenkaan linkkejä? Tiedäätkö mitä sana todiste meinaa? Miltä tuntuu elää itseptoksessa ja kuluttaa ainutkertainen elämäsi unessa?

Katselin linkit. Vaatii todella paljon mielikuvitusta ja uskoa, jos väittää noiden löytöjen todistavan ihmisen kehityksestä jotakin.

"Tiedäätkö mitä sana todiste meinaa?"
        Ainakin paremmin kuin sinä, jos sinulle nuo löydöt riittävät todisteeksi.

"Miltä tuntuu elää itseptoksessa ja kuluttaa ainutkertainen elämäsi unessa?"
        En ole ihan varma, mihin tuo kysymyksesi perustuu. Luuletko minun uskovan Raamatun luomiskertomukseen?

• Heh heh. Olisit ottanut edes hivenen parempia kipsivaloksia näytteille. Kyllä kait evolutionisteilla olisi voinut jossainkohden Talkkista olla parempakin tekeleitä.

Siunausta, aloitteleva evolutuonisti..

• Sinun todistusaineistosi on todella vajavainen. Annaskun minä hivenen täydennänsitä.

http://www.evoluutio.com/?o=0&a=5

Siin on se puuttuva linkki joka sinulta unhoittui kiireessä. Ole hyvä

Jeesus Kristus on Herra.

• grammarisi
        sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

Sinun todistusaineistosi on todella vajavainen. Annaskun minä hivenen täydennänsitä.

Jeesus Kristus on Herra.

jumiutunut soittamaan samaa sävelmää forever ? Maailma muuttu, me emme. Sen voisitte lisätä viestienne loppuun. Kiitos.

Tai anna olla.

• laitoit

Sinun todistusaineistosi on todella vajavainen. Annaskun minä hivenen täydennänsitä.

Jeesus Kristus on Herra.

linkin sivulle, jossa esitellään muitakin ihmisiä ja ihmisen jäännöksiä kuin suoria kantamuotojamme. Tämä on täydessä sopusoinnussa evoluution (=lajien synty) kanssa. Oliko viestissäsi joku pointtikin?

• Agneisti
        dsgfr dg hfh kirjoitti:

Katselin linkit. Vaatii todella paljon mielikuvitusta ja uskoa, jos väittää noiden löytöjen todistavan ihmisen kehityksestä jotakin.

"Tiedäätkö mitä sana todiste meinaa?"
        Ainakin paremmin kuin sinä, jos sinulle nuo löydöt riittävät todisteeksi.

"Miltä tuntuu elää itseptoksessa ja kuluttaa ainutkertainen elämäsi unessa?"
        En ole ihan varma, mihin tuo kysymyksesi perustuu. Luuletko minun uskovan Raamatun luomiskertomukseen?

"vaatii todella paljon mielikuvitusta ja uskoa, jos väittää noiden löytöjen todistavan ihmisen kehityksestä jotakin."

Vaatii todella paljon kuolleita aivosoluja, jos ei ymmärrä noiden löytöjen todistavan että ihminen on kehittynyt aikaisemmista kädellisistä.

"Ainakin paremmin kuin sinä, jos sinulle nuo löydöt riittävät todisteeksi."

Oletatko siis että nuo löydöt ovat ainoa todiste?

"En ole ihan varma, mihin tuo kysymyksesi perustuu."

Kysymykseni perustuu siihen että suljet silmäsi konkreettisilta todisteilta, ja elät siten elämääsi itseptoksessa.

"Luuletko minun uskovan Raamatun luomiskertomukseen?"

En.

• Halivei

Jeesus Kristus on Herra.

On se säälittävää kun vielä nykyäänkin tässä kehittyneessä ja valistuneessa maailmassa on niin mieleltään rajoittuneita ihmisiä, että he kieltävät evoluution.

• Halivei kirjoitti:

On se säälittävää kun vielä nykyäänkin tässä kehittyneessä ja valistuneessa maailmassa on niin mieleltään rajoittuneita ihmisiä, että he kieltävät evoluution.

Miten joku voi olla niin julma että kieltää evoluution ja vieläpä kouluja käynyt sellainen :D

Kyllä maailma on mallillaan, ei ennen tollai kyl uskallettu poiketa ruodusta, mutta nämä nykykreationistit tuntuvat ajattelevan ihan itse. Jo on julmaa. Äitii...ala tulla pyyhkimään.

Siunausta.

• kerropa

Miten joku voi olla niin julma että kieltää evoluution ja vieläpä kouluja käynyt sellainen :D

Kyllä maailma on mallillaan, ei ennen tollai kyl uskallettu poiketa ruodusta, mutta nämä nykykreationistit tuntuvat ajattelevan ihan itse. Jo on julmaa. Äitii...ala tulla pyyhkimään.

Siunausta.

MItäs kouluja SUPi on käynyt??

• sydämmen.usko.pelastaa
        kerropa kirjoitti:

MItäs kouluja SUPi on käynyt??

No siinä ehkä tärkeimmät.

• hän joka uskoo hyvyyteen

Jumalan vuoksi on tapettu satoja miljoonia ihmisiä, vuoksi Saatanan tuskin ketään. Kuka täällä oikein edustaakaan pahuutta?

En tahdo uskoa pahuuteen, enkä siksi myös jumalaan. En tahdo olla pahuuden palvoja, en voi koskaan hyväksyä ihmisten polttamista rovioilla ym. pahaa jota kristityt ovat historian saatossa tehneet.

• Yrittänyt kyllä
        olet kirjoitti:

Olen kyllä yrittänyt lukea raamattua, mutta ei sellaista paskaa jaksa täysjärkinen ihminen lukea kolmea sivua pitemmälle.

• Kaikkea sitä..

Heh heh. Olisit ottanut edes hivenen parempia kipsivaloksia näytteille. Kyllä kait evolutionisteilla olisi voinut jossainkohden Talkkista olla parempakin tekeleitä.

Siunausta, aloitteleva evolutuonisti..

Siunausta vaan juu. usko ja mytologia on tieteen ja kehityksen suurin riipakivi. Šintolaisuus lienee harvoja suvaitsevaisua uskontokuntia, joka ei kuvittele halitsevansa, ja hyväksyy osana vain osana ihmisen kulttuuria. Ei luonnontieteen oppikirjana. Kieltämättä sintolaisuudella ei ole perustajaa, pyhiä kirjoituksia eikä yleistä oppia.

Esitä yksikin todiste jumalasi olemassaolosta. Esitä yksin todellinen jumalasi tekemä ihme.

Raamattaua va luetaan aina niinpäin, että saadaan sellainen totus, joka ei ole liikaa ristiriidassa faktojen kanssa. Lajiutumisen ja luonnonvalinnan kanssa uskovaiset ovat eniten ongelmissa, sillä se onkin jo identitteetti kysymys. Jo sekin on kammottava ajatus, että ihminen luokitellaan eläimeksi, samaan kädellisten ja ihmisapinoiden heimoon simpanssien ja gorilloiden kanssa.

"Homininae-alaheimon jako ei ole täysin selvä, mutta sen jäsenillä on keskenään vähintään 97 % samaa DNA:ta kuin nykyihmisellä, sekä yksinkertainen kieli tai kulttuuri heimon tai ryhmän sisällä." Eihän tuommonen voi olla tota, että jalolla ihmisrodulla olisi yhteistä saastaisten villieläinten kanssa?

Offtopic: fundamentalistien kuulee joskus puhuvan ihmisroduista ja lahkoista sekä meidän ylivertaisuudesta, ja muiden vaarallisina, kehittymättöminä villieläiminä jotka uhkaavat midän jaloa kulttuuria. Mieleen tulee saksa vuosina 38-41.

• Liljatyttö

Kyllä nuo fossiilit mun mielestä paremmin evoluutiota todistaa. Ei kai siinä mitään pahaa ole että ensimmäiset ihmiset oli alkeellisia? Ei mun mielestä. Kaikki ollaan Jumalan luomia ja yhtä arvokkaita.

• noita huijareita

Ei noita fossiileja ole oikeasti olemassa. Kunnon ihminen uskoo siihen mihin vanhemmatkin. Älä petä heitä! Jeesus sanoi, että ihmisen historia on lyhyt ja ensimmäiset ihmiset elivät kunnon asunnoissa, ei luolissa tai missään savannilla.

• nunchaku-overlord
        noita huijareita kirjoitti:

Ei noita fossiileja ole oikeasti olemassa. Kunnon ihminen uskoo siihen mihin vanhemmatkin. Älä petä heitä! Jeesus sanoi, että ihmisen historia on lyhyt ja ensimmäiset ihmiset elivät kunnon asunnoissa, ei luolissa tai missään savannilla.

Jumala rakentanut sinne Paratiisiin Aatamille ja Eevalle luksushotellin?

• miettiä.
        noita huijareita kirjoitti:

- ovatko lukijat noin tyhmiä kuin sinä näytät olevan ja takuatko itse sitä koskaan,jotta voisit kasvaa henkisesti.

• henkinen
        miettiä. kirjoitti:

- ovatko lukijat noin tyhmiä kuin sinä näytät olevan ja takuatko itse sitä koskaan,jotta voisit kasvaa henkisesti.

kasvusi alkaa. Kerropa milloin. Ihan omin avuin. Kiitos!

OT

• aito ihmetteliä

ei tarvitse valehdella yhtään kun sanoo että ihmisiä on ollu paljon kauemmin kun 6000 vuotta, muistaakseni homo sabiens lajikin eli neandetaarin ihmisen kanssa rinnan paljon kauemmin kuin 6000. Annan hyvän neuvon usko todistettua tiedettä, ja käytä omia aivoja, katsele ympärillesi niin huomaat että evoluutio jatkuu koko ajan ..

• itseäsi

tietysti käänteisesti.

Vinkki. Kukaan ei tiedä.

Vinkki. Kaikki tapahtuu jumala nimisen henkilön pääkopassa.

Vinkki. Kannattaa keskittyä kauniisiin asioihin.
      Silloin sunustakin tulee kaunis/kauniimpi.

Vinkki.

Vinkki.

Vinkki.

Vinkki.

Vinkki.

Vinkki. Luota vain itseesi unohtamatta lähimmäistäsi.

OT

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      134
      5432
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      31
      3892
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2490
    4. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      39
      2067
    5. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      24
      1833
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      25
      1739
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1660
    8. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      51
      1621
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      30
      1574
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      40