nousi kolmantena päivänä kuolleista,astui ylös taivaaseen ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
Siis Jeesus ei ollut paratiisissa,eikä haudassa,vaan tuonelassa.
Hän otti pois kuolemalta iankaikkisen elämän avaimet,niin että ainoastaan Jeesuksella on valta sitoa tai päästää.
Hänellä ainoalla on nyt iankaikkisen elämän avaimet.
Senvuoksi hän sanoikin että ei kukaan voi tulla Isän tykö,muuta kuin hänen kauttansa.
Anteeksi tämä massa postitus,kun olin tästä jo maininnut tuolla "tänä päivänä" tekstin yhteydessä.
Halusin kuitenkin laittaa tämän tähän pääkirjoitukseksi,että mahdollisemman monet saisivat tämän lukea ja voisivat sanoa mielipiteensä asiasta.
Siunausta.tv.Sirkka iita.
Jeesus astui alas tuonelaan,
15
511
Vastaukset
- on selitetty
Kuolema ei voinut pitää Kristusta vallassaan. Raamatun ennustusten mukaisesti hän nousi kuolleista. Viikon ensimmäisenä päivänä opetuslapset näkivät tyhjän haudan ja hämmentyivät. Kun he kohtasivat ylösnousseen Herransa, he alkoivat ymmärtää, mitä oli tapahtunut.
Kristuksen ylösnousemus on voitto kuolemasta. Perkeleen valta on taittunut, eikä kuolemalla ole enää viimeistä sanaa. Kuoleman voittaja vapauttaa meidät myös muista pahan tuhovoimista. Meitä odottaa ylösnousemus ja iankaikkinen elämä.
Taivaaseen astunut Kristus hallitsee kaikkivaltiaan Isänsä oikealla puolella. Emme voi enää nähdä Jeesusta samalla tavalla kuin hänen aikalaisensa, mutta lupauksensa mukaan hän on aina meidän keskellämme. Kristus rukoilee meidän puolestamme. Hän tuntee kipumme ja tuskamme, koska hän on elänyt ihmisen elämän.
Aikojen lopulla Kristus tulee takaisin. Kaikki joutuvat nöyrtymään hänen valtansa ja oikeudenmukaisen tuomionsa alle. Iankaikkisesta kadotuksesta meidät pelastaa vain Kristuksen armo. Kristitty odottaa luottavasti tulevaisuutta ja sitä päivää, jolloin Kristuksen valtakunta tulee näkyväksi.- kasi
Tuon uskomme ja tunnustamme. Raamattu sanoo että Jeesus kuoli haudattiin ja nousi kolmantena päivänä kuolleista.
Uskotko tähän? että Jeesus oli kuolleena kunnes Jumala hänet herätti kuolleista.
1. Kor. 15:4
ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
5 ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
6 Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois.
- e j l
Jos Jeesus kerran sanoo:Tänä päivänä olet oleva kanssani paratiisissa,se tarkoittaa silloin sitä mitä siinä lukee.Jeesus nousi ylös kolmantena päivänä,myös tämä tarkoittaa sitä mitä siinä lukee.Eivät ne sulje pois toisiaan.Aivan samoin ,kun sanassa on näkeekö uskoa kun tulee takaisin,mutta taas toisessa paikassa puhutaan herätyksestä ennen Jeesuksen tuloa,ei nämäkään sulje pois toisiaan.Tapahtuu sekä luopumista,että herätystä.Me emme ymmärrä aina kaikkea syntisen järkemme kautta,ja tekisimme mielellämme asiosta järkeis-opillisia. niin kuin maallisessa laulussakin lauletaan koskaan et muuttua saa.
- Sirkka Iita.
"Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä
pitää sinun olemaan minun kanssani paratiisissa."
Näin Jeesus sanoi.Silloin ei ollut välimerkkejä raamatussa vielä olemassakaan.
No katsotaampa minkälainen vaikutus tulee välimereillä,eli pilkuilla?
"-Totisesti,minä sanon sinulle tänä päivänä,
Tai sitten
"Totisesti minä sanon sinulle,tänä päivänä pitää sinun olemaan minun kanssani paratiisissa."
Mutta kun otamme sen tilanteen huomioon ettei Jeesus itsekkään mennyt suoraan taivaaseen,eikä paratiisiin,vaan astui alas tuonelaan,ja nousi KOLMANTENA päivänä kuolleista,niin tuntuu tämä vaihtoehto toden näköisemmältä:
Jeesus siis antoi iankaikkisenelämän lupauksen tälle ristin ryövärille joka ei pilkannut Jeesusta.
Nämä ovat opin kysymyksiä ja minä voin olla aivan hyvin väärässä,niinkuin olen pitkin matkaa joutunut oikaisemaan käsityksiäni.
Mutta näinkinhän asian voi nähdä.Jeesushan nimenomaan sanoi opetuslapsilleen,ettei hän ollut mennyt vielä taivaaseen Isänsä luokse.
Vaan Jeesuksen taivaaseen astumisen muistopäivä on helatorstaina ja Pyhän Hengen vuodatuksen muistopäivä sitä seuraavana helluntaina.
Jos näiden asioiden yhteydessä katsotaan tätä asiaa niin tullaan siihen johtopäätökseen,ettei Jeesus ollut silloin samana päivänä itsekkään taivaassa?Vai miten nämä asiat voidaan yhteen sovittaa? - Ylipappi Joakim
Sirkka Iita. kirjoitti:
Tai sitten
"Totisesti minä sanon sinulle,tänä päivänä pitää sinun olemaan minun kanssani paratiisissa."
Mutta kun otamme sen tilanteen huomioon ettei Jeesus itsekkään mennyt suoraan taivaaseen,eikä paratiisiin,vaan astui alas tuonelaan,ja nousi KOLMANTENA päivänä kuolleista,niin tuntuu tämä vaihtoehto toden näköisemmältä:
Jeesus siis antoi iankaikkisenelämän lupauksen tälle ristin ryövärille joka ei pilkannut Jeesusta.
Nämä ovat opin kysymyksiä ja minä voin olla aivan hyvin väärässä,niinkuin olen pitkin matkaa joutunut oikaisemaan käsityksiäni.
Mutta näinkinhän asian voi nähdä.Jeesushan nimenomaan sanoi opetuslapsilleen,ettei hän ollut mennyt vielä taivaaseen Isänsä luokse.
Vaan Jeesuksen taivaaseen astumisen muistopäivä on helatorstaina ja Pyhän Hengen vuodatuksen muistopäivä sitä seuraavana helluntaina.
Jos näiden asioiden yhteydessä katsotaan tätä asiaa niin tullaan siihen johtopäätökseen,ettei Jeesus ollut silloin samana päivänä itsekkään taivaassa?Vai miten nämä asiat voidaan yhteen sovittaa?Mitä väliä, missä pilkut ja kirjaimet sijaitsee.
Raamattu on kirja, jonka perimmäinen tarkoitus meille ihmisille on, että tietäisimme; kuinka pelastutaan? Ja vastaus Evankeliumin Sanoma riittää. Kyllä on hauskaa ja vapauttavaa, kun saa olla vapaa ja niin yksinkertainen ettei kirjanoppineitten aineet mua kosketa. Mua lapsettaa!
Uskolla tullaan vanhurskaaksi, eikä kirjain harrastelulla. - kasi
Ylipappi Joakim kirjoitti:
Mitä väliä, missä pilkut ja kirjaimet sijaitsee.
Raamattu on kirja, jonka perimmäinen tarkoitus meille ihmisille on, että tietäisimme; kuinka pelastutaan? Ja vastaus Evankeliumin Sanoma riittää. Kyllä on hauskaa ja vapauttavaa, kun saa olla vapaa ja niin yksinkertainen ettei kirjanoppineitten aineet mua kosketa. Mua lapsettaa!
Uskolla tullaan vanhurskaaksi, eikä kirjain harrastelulla.mutta ei liene väärin jos keskustelee tämänkaltaisista "näennäisistä" ristiriidoista Raamatun teksteissä. Ja eihän kukaan niistä pakota kesustelemaan - jos ei haluta.
- e j l
Sirkka Iita. kirjoitti:
Tai sitten
Jos näiden asioiden yhteydessä katsotaan tätä asiaa niin tullaan siihen johtopäätökseen,ettei Jeesus ollut silloin samana päivänä itsekkään taivaassa?Vai miten nämä asiat voidaan yhteen sovittaa?Sen t
jjjj
Ef 4/8 sen tähden on sanottu:Hän astui ylös korkeuteen,hän otti vankeja saaliikseen,hän antoi lahjoja ihmisille.4/9 Mutta että hän astui ylös,mitä se on muuta,kuin että hän oli astunut alaskin,maan alimpiin paikkoihin.4/10 Hän,joka on astunut alas,on se joka myös astui ylös,kaikkia taivaita ylemmäksi,täyttääkseen kaikki.Tässä on selkeästi eikä tarvitse pilkkujen kanssa askarrella.Tutki aina raamatusta koko ilmoitus adv.oppi on lyöty lukkoon 1800 luvulla,eivätkä halua ottaa uutta vastaan,se on liian pelkistetty oppi. - Ylipappi Joakim
kasi kirjoitti:
mutta ei liene väärin jos keskustelee tämänkaltaisista "näennäisistä" ristiriidoista Raamatun teksteissä. Ja eihän kukaan niistä pakota kesustelemaan - jos ei haluta.
Kuinka niin paljon energiaa kulutamme joutavan päiväisiin asioihin.
Asioiden liiallinen pohtiminen johtaa umpikujaan. Ainakin, kun mennään "uskon" asioiden kimppuun. Liiallinen tutkistelu ja pohtiminen johtaa vain loputtomiin kiistoihin, ketään säästämättä.
Lapsen tavoin kohotamme katseemme uskon alkaajaan ja täyttäjään. Ja muun aikamme käytämme pienen arkisen elämän kohtaamiseen ja kutsumukseen. - näin, onko järkeä
Sirkka Iita. kirjoitti:
Tai sitten
Jos näiden asioiden yhteydessä katsotaan tätä asiaa niin tullaan siihen johtopäätökseen,ettei Jeesus ollut silloin samana päivänä itsekkään taivaassa?Vai miten nämä asiat voidaan yhteen sovittaa?Jeesus sanoi tänä päivänä, pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa. Hän ei kerro, että milloin, tämä voi tapahtua myöhemminkin.
Voinhan minäkin sanoa tänä päivänä, että sinun pitää olla kanssani kesälomalla. Tämäkin tapahtuu myöhemmin. - lknm
kasi kirjoitti:
mutta ei liene väärin jos keskustelee tämänkaltaisista "näennäisistä" ristiriidoista Raamatun teksteissä. Ja eihän kukaan niistä pakota kesustelemaan - jos ei haluta.
Ei Taivaassa eletä meidän aikaamme. Aikahan on suhteellista jo tieteenkin mukaan. Kun Jeesus sanoi lupauksensa, pitää se heti paikkansa, vaikka se meidän näkökulmamme mukaan voi tuntua mahdottomalta.
- Una Fortuna
Sirkka Iita. kirjoitti:
Tai sitten
Jos näiden asioiden yhteydessä katsotaan tätä asiaa niin tullaan siihen johtopäätökseen,ettei Jeesus ollut silloin samana päivänä itsekkään taivaassa?Vai miten nämä asiat voidaan yhteen sovittaa?päivänä Jeesuksen kanssa paratiisiin, koska
Jeesus itsekin meni Taivaaseen 40 vuorokautta
ylösnosemuksensa jälkeen Raamatun mukaan. APT.
luku 1: jae 3. Ja joille hän myös kärsimisensä
jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten
kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille
neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan
valtakunnasta.
Sitten voin lisätä vielä sen, joka asia on jo
julkituotu monen monta kertaa: se että tounela
hauta ja manala ovat sama asia. Se on vain kirjoittajasta lähtöisin kuinka hän haluaa asian
ilmaista! Terveisin Una Fortuna - Sirkka Iita.
Ylipappi Joakim kirjoitti:
Kuinka niin paljon energiaa kulutamme joutavan päiväisiin asioihin.
Asioiden liiallinen pohtiminen johtaa umpikujaan. Ainakin, kun mennään "uskon" asioiden kimppuun. Liiallinen tutkistelu ja pohtiminen johtaa vain loputtomiin kiistoihin, ketään säästämättä.
Lapsen tavoin kohotamme katseemme uskon alkaajaan ja täyttäjään. Ja muun aikamme käytämme pienen arkisen elämän kohtaamiseen ja kutsumukseen.Se riittää että tunnustaa syntinsä ja ottaa pelastuksen vastaan.Jumalan armo Kristuksessa riittää.
Nämä muut ovat vain pohdintoja opinkysymyksillä ja että miten kukin ne ymmärtää.Siunausta sinulle,hyvin sanoit!
tv.Sirkka Iita.
- kirjoitettu on
Hauta on tuonela. Niillä ei ole eroa. Eri sanoja mutta sama merkitys.
- Jeesus oli elävänä
tuonelassa vaikka kaikkien siellä pitäisi olla jalat oikosenaan.
Kaikki puheet Jeesuksen saarnaamisesta lienee hölynpölyä.
Kolme päivää hän siellä makoili tiedottomassa tilassa, ei siellä mitään saarnattu kuolleille.
Kirjoittajat panivat omiaan niinkuin siihen aikaan oli yleisesti tapana. Raamatussa nyt on kaikenlaista lorua, joka pitäisi ymmärtää jättää omaan arvoonsa eikä sllaisia raamatunlauseita lainkaan pitäisi täällä toistella.
Kolmantena päivänä herra soitteli kelloa ja ilmoitti on aika herätä hallitustehtäviin ja tuomioitakin pitäisi alkaa järjestellä.
Jeesushan sai heti täydet valtuudet taivaassa ja maan päällä. - lepasi
Jeesus oli elävänä kirjoitti:
tuonelassa vaikka kaikkien siellä pitäisi olla jalat oikosenaan.
Kaikki puheet Jeesuksen saarnaamisesta lienee hölynpölyä.
Kolme päivää hän siellä makoili tiedottomassa tilassa, ei siellä mitään saarnattu kuolleille.
Kirjoittajat panivat omiaan niinkuin siihen aikaan oli yleisesti tapana. Raamatussa nyt on kaikenlaista lorua, joka pitäisi ymmärtää jättää omaan arvoonsa eikä sllaisia raamatunlauseita lainkaan pitäisi täällä toistella.
Kolmantena päivänä herra soitteli kelloa ja ilmoitti on aika herätä hallitustehtäviin ja tuomioitakin pitäisi alkaa järjestellä.
Jeesushan sai heti täydet valtuudet taivaassa ja maan päällä.sapatin haudassa. Kuolleet eivät tiedä mitään. Kristinuskon perustana on että Jeesus todella kuoli. Jos emme usko tähän, mihin sitten perustamme uskomme?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1207051Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1174830L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa634086TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a143404Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6982154Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?2481546- 671395
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581378Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j541337Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä201037