Palkka vastuun mukaan.

M135

Palkka vastuun mukaan.


Eli se, joka on työstä vastuussa, niin tämä saa eniten palkkaa.


- Kuka sitten on vastuussa työstä?



Nykytyönantajat ja esimiehet väittävät, että he ovat vastuussa työstä ja aikatauluista.

- Tuollainen on kuitenkin höpöpuhetta.




Työmies on vastuussa omasta työstään. Hemmetti sentään. Kyllä työmies osaa tehdä työnsä vastuullisesti.

- Eli palkka vastuun mukaan. Se kuka sen työn tekee ja raataa, hänelle kuuluu suurempi palkka.

5

511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M135

      Heh heh heh heh.




      Jos joku alkaa väittämään vastaan, että esimies olisi vastuussa työmiehen tekemisistä, niin kylläpä naurattaa.




      - Työpaikoissa joissa olen ollut. Niin.

      Ainoastaan. Ainoastaan työn aloittaessa on nämä esimiehet ja kouluttajat ovat sanoneet mitä tehdä.
      Mutta ajan kuluessa, sanotaan että noin puolen vuoden päästä, kun työntekijä on oppinut työtehtävät, niin esimiehen tehtävä on yrityksessä mitätön. Vastuullinen työmies tekee ja osaa itse kaiken ja kantaa myös vastuun. Myös virheistä.



      Asian yleisesti tekee vaikeaksi huomata se, että monet lusmuilevat eivätkä tee. Tämä vaatii esimiesten puuttumista asiaan, ja esimies "näyttää hyvinkin tarpeelliselta".




      Homma muuttuu kokonaan käänteiseksi, kun me työmiehet perustamme yrityksen.

      Kun työmiehet, jotka itse myös tekevät työn, perustavat yrityksen. Niin uusi työntekijä alkaa tekemään "esimiesten" mukana. Kohta homma sujuu uuden työmiehen mukana siinä missä muidenkin vanhojen työntekijöiden kohdalla.

      Ei ole aikataulupomottajia ym. Koska työmiehet tietävät kaiken koko puljusta.

      Ja koska palkka tulee vastuun mukaan, niin se on reilua.

    • Inxj

      > Työmies on vastuussa omasta työstään. Hemmetti sentään.

      Jos työmies mokaa, ei hän kuitenkaan yleensä tunnu joutuvan maksamaan koko miljoonien laskua omasta pussistaan. Ei tosin yleensä esimieskään, mutta ainakin jenkeissä johto joutuu linnaan.

      • M135

        "Jos työmies mokaa, ei hän kuitenkaan yleensä tunnu joutuvan maksamaan koko miljoonien laskua omasta pussistaan. "

        - Hyvä huomio. Nimittäin tämä onkin tärkeä asia.

        Moniko meistä EI ole mokannut työpaikalla?

        Kun asiaa pohtii tarkemmin, niin kyllä hyvinkin moni on mokannut. (Itsekin olen mokannut jollakin asteella, myönnän.)



        Kaikki susierät esimerkiksi. Susierä saattaa olla vaikka kymmeniä tuhansia markkoja. Mistä se johtuu, niin työntekijän huolimattomuudesta (tai huonosta koulutuksesta, tällöin kuitenkin nykykäytännössä saisi johtoporras katsoa itseään). Se on kuitenkin moka. Vahinko.

        - Tuota jos rupeaa miettimään työmies, että mitä jos minä joutuisinkin korvaamaan tuon susierän, koska se oli minun moka, niin monenko kuukauden palkka tuohon menisi, miten paljon aiheutin vahinkoa? Miten voin ylipäätä tulla toimeen?

        (Näitä ei ole pahitteeksi miettiä muuten. Yrittää kantaa itse vastuuta, kohtuullisissa määrin yritysmaailmassa.)

        -- Kone suoltaa tavaraa minuutissa 60 kpl yhden sekunnin jaksoajalla. Siinä työvuorolainen hetkeksi torkahtaa, tai vaikka ajattelee, että "Ei tässä mitään tapahdu, antaa koneen raksuttaa, luen tässä Taru Sormusten Herrasta ...". Hups, onkin 10 minuuttia mennyt, viisi siitä on kone ajanut sutta. "Ai parhana!" "Hmm. Paljonkos ton tuotteen arvo nyt olikaan."

        "Mitä mä selitän pomolle?"

        --- Tapahtuuko mokia?


        Entä vahingot jotka sattuvat työpaikalla muuten, esimerkiksi tehtaan käytävällä joku kantaa jotakin laatikkoa joka on täynnä tuotettua tavaraa, ja horjahtaa, menee lattialle monen vuoron työt
        ”susi-hukkaan”.


        Työtapaturmat. Niistä puhumattakaan.




        Vahinkoja sattuu. Mutta miten nyky-yritykset pelaavat vahinkojen varalle?

        - Vakuutuksilla.

        Se on sellainen käytäntö. Vakuutuskäytäntö.

        Jos nyky-yhtiöillä ei olisi vakuutuskäytäntöä, niin pienikin suuri virhe, esimerkiksi pieni kolari trukilla tehtaan seinään, tulisi kalliiksi.


        -- Onko tämä sitten selitys? – Vakuutuksetko pelastavat miehen??? - Onko elämämme niin huteralla pohjalla ...

        "Ei tosin yleensä esimieskään, mutta ainakin jenkeissä johto joutuu linnaan."

        - Johto voi joutua linnaan, jos koko toiminta on epäeettistä. Rikollista.

        -- Monesti vaan alaisina teemme asioita rahasta, sen kummemmin miettimättä.


        ----------------------------------------
        Mutta kun ajattelemme vielä tätä vastuu asiaa. Niin eikö kumminkin ole niin, että itse itse olemme vastuussa virheistämme.

        On hyvä pohtia, että kuka tässä tekee, kenelle minä teen, mitä minä teen. Kuka tästä hyötyy.

        - Ja jos teen virheen, kuka siitä kärsii? Tämän hyvin usein jätämme miettimättä. Usein emme edes ymmärrä sitä, että itse me siitä kärsimme.



        Rahalla saa, sanotaan.
        Esimerkiksi tehdas, joka tekee ja suoltaa vaikkapa niitä turhanpäiväisiä kelloja, mitkä tikittävät puolivuotta ja sitten hajoavat. Niin tuollainen tehdas on olemassa. Tuollaisia tehtaita on olemassa. Ja niitä on olemassa pilvin pimein.

        Kukaan ei kysy, että mitä hemmettiä minä teen kaikella tällä krääsällä joka hajoaa käsiin.


        ----------------------------------
        100 % miesyritys. Siinä porukka kerääntyy miettimään, ja kyselemään, että mitä järkevää alamme tekemään.

        Me emme ala suoltamaan mitä tahansa paskaa.

        Mutta sitten kun alamme tekemään, niin se on kanssa kunnollista ...

        "On hyvä pohtia, että kuka tässä tekee, kenelle minä teen, mitä minä teen. Kuka tästä hyötyy."

        - Porukalla kannetaan vastuu, ja kaverista pidetään huolta. Virheet minimoituu.
        ----------------------------------

        Työturvallisuus. Työturvallisuudessa on alettu puhumaan, että "Jokainen vaaratilanne ja vahinko on mahdollista välttää". Niin se onkin. Tuosta on hyvä pitää kiinni.

        (Yksi hyvä keino välttää onnettomuuksia on, että työntekijöitä on aina 2. Aina. Jos yksin päästetään työntekijä jotakin työvaihetta tekemään, joka on vähänkään fyysinen. Niin aina 2 täytyy olla. Näin vain ei ole noissa pikkupaskoissa yrityksissä. Pitäisi olla.)


      • M135

        "Jos työmies mokaa, ei hän kuitenkaan yleensä tunnu joutuvan maksamaan koko miljoonien laskua omasta pussistaan. "

        - Hyvä huomio. Nimittäin tämä onkin tärkeä asia.

        Moniko meistä EI ole mokannut työpaikalla?

        Kun asiaa pohtii tarkemmin, niin kyllä hyvinkin moni on mokannut. (Itsekin olen mokannut jollakin asteella, myönnän.)



        Kaikki susierät esimerkiksi. Susierä saattaa olla vaikka kymmeniä tuhansia markkoja. Mistä se johtuu, niin työntekijän huolimattomuudesta (tai huonosta koulutuksesta, tällöin kuitenkin nykykäytännössä saisi johtoporras katsoa itseään). Se on kuitenkin moka. Vahinko.

        - Tuota jos rupeaa miettimään työmies, että mitä jos minä joutuisinkin korvaamaan tuon susierän, koska se oli minun moka, niin monenko kuukauden palkka tuohon menisi, miten paljon aiheutin vahinkoa? Miten voin ylipäätä tulla toimeen?

        (Näitä ei ole pahitteeksi miettiä muuten. Yrittää kantaa itse vastuuta, kohtuullisissa määrin yritysmaailmassa.)

        -- Kone suoltaa tavaraa minuutissa 60 kpl yhden sekunnin jaksoajalla. Siinä työvuorolainen hetkeksi torkahtaa, tai vaikka ajattelee, että "Ei tässä mitään tapahdu, antaa koneen raksuttaa, luen tässä Taru Sormusten Herrasta ...". Hups, onkin 10 minuuttia mennyt, viisi siitä on kone ajanut sutta. "Ai parhana!" "Hmm. Paljonkos ton tuotteen arvo nyt olikaan."

        "Mitä mä selitän pomolle?"

        --- Tapahtuuko mokia?


        Entä vahingot jotka sattuvat työpaikalla muuten, esimerkiksi tehtaan käytävällä joku kantaa jotakin laatikkoa joka on täynnä tuotettua tavaraa, ja horjahtaa, menee lattialle monen vuoron työt
        ”susi-hukkaan”.


        Työtapaturmat. Niistä puhumattakaan.




        Vahinkoja sattuu. Mutta miten nyky-yritykset pelaavat vahinkojen varalle?

        - Vakuutuksilla.

        Se on sellainen käytäntö. Vakuutuskäytäntö.

        Jos nyky-yhtiöillä ei olisi vakuutuskäytäntöä, niin pienikin suuri virhe, esimerkiksi pieni kolari trukilla tehtaan seinään, tulisi kalliiksi.


        -- Onko tämä sitten selitys? – Vakuutuksetko pelastavat miehen??? - Onko elämämme niin huteralla pohjalla ...





        "Ei tosin yleensä esimieskään, mutta ainakin jenkeissä johto joutuu linnaan."

        - Johto voi joutua linnaan, jos koko toiminta on epäeettistä. Rikollista.

        -- Monesti vaan alaisina teemme asioita rahasta, sen kummemmin miettimättä.


        ----------------------------------------
        Mutta kun ajattelemme vielä tätä vastuu asiaa. Niin eikö kumminkin ole niin, että itse itse olemme vastuussa virheistämme.

        On hyvä pohtia, että kuka tässä tekee, kenelle minä teen, mitä minä teen. Kuka tästä hyötyy.

        - Ja jos teen virheen, kuka siitä kärsii? Tämän hyvin usein jätämme miettimättä. Usein emme edes ymmärrä sitä, että itse me siitä kärsimme.



        Rahalla saa, sanotaan.
        Esimerkiksi tehdas, joka tekee ja suoltaa vaikkapa niitä turhanpäiväisiä kelloja, mitkä tikittävät puolivuotta ja sitten hajoavat. Niin tuollainen tehdas on olemassa. Tuollaisia tehtaita on olemassa. Ja niitä on olemassa pilvin pimein.

        Kukaan ei kysy, että mitä hemmettiä minä teen kaikella tällä krääsällä joka hajoaa käsiin.


        ----------------------------------
        100 % miesyritys. Siinä porukka kerääntyy miettimään, ja kyselemään, että mitä järkevää alamme tekemään.

        Me emme ala suoltamaan mitä tahansa paskaa.

        Mutta sitten kun alamme tekemään, niin se on kanssa kunnollista ...

        "On hyvä pohtia, että kuka tässä tekee, kenelle minä teen, mitä minä teen. Kuka tästä hyötyy."

        - Porukalla kannetaan vastuu, ja kaverista pidetään huolta. Virheet minimoituu.
        ----------------------------------

        Työturvallisuus. Työturvallisuudessa on alettu puhumaan, että "Jokainen vaaratilanne ja vahinko on mahdollista välttää". Niin se onkin. Tuosta on hyvä pitää kiinni.

        (Yksi hyvä keino välttää onnettomuuksia on, että työntekijöitä on aina 2. Aina. Jos yksin päästetään työntekijä jotakin työvaihetta tekemään, joka on vähänkään fyysinen. Niin aina 2 täytyy olla. Näin vain ei ole noissa pikkupaskoissa yrityksissä. Pitäisi olla.)


    • M135

      No bonus dude?

      Etkö saanut boonusta, kaveri?




      - Yritykset takoo huipputulosta. On ne näppäriä, ne johtajat siellä. Nehän ne sen tuloksen saivat aikaan salkkujen kanssa toimistoissaan?

      Huoh.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7996
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      38
      2893
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2208
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1865
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1378
    Aihe