Uskonsa menettänyt

heidi.lindroos

Menetin uskoni Jumalaan vuosi sitten. Olen siitä hyvin masentunut ja joka päivä mietin sitä. Usko oli minulle kaikki ja nyt kun sitä ei ole tuntuu, että elämällä ei ole mitään pohjaa. Onko täällä muita uskonsa menettäneitä tai niitä, jotka ovat epäilyksien jälkeen saanut sen takaisin? Olen siksi kiinnostunut kuulemaan teidän kokemuksianne, koska en ole vielä löytänyt yhtään uskonsa menettänyttä.

85

2897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On onnellisuutta

      Kannattaa käydä esim. www.vapaa-ajattelijat.fi niin tajuat että uskovaisuus on harhaa ja eräänlainen psykoosi. Hanki tietoa mm. raamatun ristiriitaisuuksista niin tajuat syvällisemmin uskontojen valheellisuuden ja osaat olla onnellinen vapaana.

      • vihje...

        Ja sen lisäksi tulee aina pystyä jättämään taakseen ennakko asenteet jotta voi ottaa vastaan oikein ymmärrettynä tietoa...


      • Anonyymi

        Raamattu on vertauskuvallinen kirja, josta uskosta osattomat pilkkaamismielessä väittävät että se on ristiiitainen, ei se ole ristiriitainen.


      • Anonyymi

        Puhut niinkuin juttusi olisivat totta. Et sinä mitään tiedä. Eivätkä tiedä sinun vapaa-ajatteliasikaan.


    • auttaa mutta...

      Uskoisin, että sinulle tekis hyvä löytää Jumalallinen tietous.

      Usko on aina usko ja se ei ole samaa kuin Jumalallinen tietous. Esim Jumalallinen tietous ei tapa tai tapata oisia ihmisiä vaan esim. (kristin-)usko teettää sellaisia ja silloin Jumalan ja Jeesuksen sielustaan löytänyt ymmärtää ja tietää varmuudella ettei pahaa pidä palvella. Ei Jumalallinen tietous vaadi tai aseta vaatimuksia että sinun pitää mennä kirkkoon vannomaan että olet edelleen varmaankin saatanalle uskollinen jne vaan riittää että elät itseäsi ja ennekaikkea muita kohtaa niinkuin sielussasi tuntuu hyvältä elää. Siten hyvyydessään kasvaa ja oppii ymmärtämään mitä Jumalallinen tietous on ja se voi tuntua pahalta kun näkee Jumalan ja Jeesuksen nimissä tehtävän jumalattomuuksia silloin on muistettava, ettei me olla siihen syyllisiä koska joka ei ole syntiä tehnyt on synnitön!

      Mut en saa opettaa vaikka näen saatanallisuuden vaikutukset maailmassa jossa yritämme elää. Itselleni olen löytänyt tiedon jolle on vahvoja todisteita että olen etsinnöissäni edistynyt. Toistaisesti ne tiedot ovt siis suuntauneet jumalattomuuksiin ja niiden paljastumisiin ja siten voin niitä kiertää. Ja siinä toivossa elän, että jonakin päivänä Jumalallinen tietouteni olisi täydellisempää. Olen kumminkin jo tilanteeseeni tyytyväinen kun löydän saatanallisuuksia joita Jumalan ja Jeesuksen nimissä tehdään ja se kauhistuttaa etenkin kun sitä on tapahtunut satoja vuosia... murhia, miekka toisessa ja raamattu toisessa kädessä eli selvää saatanallisuutta....

      • Anonyymi

        surullista että on paholaisen vaikutusta maailmassa, itse turvaan Jumalaan ja se on riittänyt minulle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        surullista että on paholaisen vaikutusta maailmassa, itse turvaan Jumalaan ja se on riittänyt minulle.

        All Heil Satan!


    • to...

      miksi haikailet jonkun sellaisen perään johon et enää usko? Sama pohjahan elämälläsi on kuin ennenkin, se mihin et nyt usko ei ollut totta silloinkaan kun uskoit että se olisi. Voisitko ajatella jotain muuta sisältöä elämääsi kuin se mikä on jo ohi vai koetko että jostain syystä pitää uskoa ja kun usko puuttuu ei ole mitään?

      • etsimme

        Ehkä on olemassa ihmisiä jotka etsii "hengellistä kotia" ja eivät tyydy saatanallisuuksien tarjoamiin mahdollisuuksiin.


      • heidi.lindroos

        Olet oikeassa, ei pitäisi haikailla. Minulla vaan koko elämä perustui tohon uskoon ja mulla on varmaan jotain vierotusoireita siitä. Olen kolunnut läpi kaikenmaailman raamattukoulut ja minut on viimeisen päälle kasvatettu siihen uskoon. On vaan vaikea päästää irti. Varmaan ihan luonnollista kun olin niin monia vuosia uskossa.


      • kiirettä
        heidi.lindroos kirjoitti:

        Olet oikeassa, ei pitäisi haikailla. Minulla vaan koko elämä perustui tohon uskoon ja mulla on varmaan jotain vierotusoireita siitä. Olen kolunnut läpi kaikenmaailman raamattukoulut ja minut on viimeisen päälle kasvatettu siihen uskoon. On vaan vaikea päästää irti. Varmaan ihan luonnollista kun olin niin monia vuosia uskossa.

        On luonnollista, että kun ihmistä sielullisesti vangitaan tietyyn linjaan niin siitä on sielullisesti vaikea poiketa.
        Luulisin, että yksi apu on se, ettet syytä itseäsi ja etä ota vastaan sielullisia omantunnon syytöksiä jotka ovat sinulle mahdollisesti annettu harhauttajien toimesta.
        Pala palalta: ajan kanssa rakennat itsellesi sen uskonnollisen asenteen ja totuuden jonka tulet varmaan löytämään sielustasi ajan kuluessa. Se vaan tulee hiljalleen kun ei anna ulkopuolisten ohjata vaan korkeintaa antaa vihjeitä. Tiedät ja tunnet kyllä kun Jumaluus tulee esiin...


      • to...
        heidi.lindroos kirjoitti:

        Olet oikeassa, ei pitäisi haikailla. Minulla vaan koko elämä perustui tohon uskoon ja mulla on varmaan jotain vierotusoireita siitä. Olen kolunnut läpi kaikenmaailman raamattukoulut ja minut on viimeisen päälle kasvatettu siihen uskoon. On vaan vaikea päästää irti. Varmaan ihan luonnollista kun olin niin monia vuosia uskossa.

        saat uutta sisältöä elämään, ymmärrän kyllä että koska usko aikaisemmin on noin kokonaisvaltaisesti hallinnut elämääsi nyt tuntuu tyhjältä ja varmasti pitkään vielä. Väkisin ei voi mitään löytää eikä missään pysyä, eli normaalia elämää vain ja katsoa vain mitä nyt löytyy.


      • Anonyymi
        heidi.lindroos kirjoitti:

        Olet oikeassa, ei pitäisi haikailla. Minulla vaan koko elämä perustui tohon uskoon ja mulla on varmaan jotain vierotusoireita siitä. Olen kolunnut läpi kaikenmaailman raamattukoulut ja minut on viimeisen päälle kasvatettu siihen uskoon. On vaan vaikea päästää irti. Varmaan ihan luonnollista kun olin niin monia vuosia uskossa.

        minä en usko että olet oikeasti ikinä edes ollut missään uskossa, vaan kuulut uskon pilkkaajiin tai olet jopa saatanan palvoja, hävettääkö se tunnustaa?


      • Anonyymi
        to... kirjoitti:

        saat uutta sisältöä elämään, ymmärrän kyllä että koska usko aikaisemmin on noin kokonaisvaltaisesti hallinnut elämääsi nyt tuntuu tyhjältä ja varmasti pitkään vielä. Väkisin ei voi mitään löytää eikä missään pysyä, eli normaalia elämää vain ja katsoa vain mitä nyt löytyy.

        millä todistat olleesi ikinä uskovainen?


    • Uskon voi menettää niin kovin eri tavoin. Sen voi menettää muuhunkin kuin persoonallisiin jumaliin. Uskon voi yhtälailla menettää elämään tai vaikkapa lähimmäiseen. Tätä kaiketi kutsutaan arkikielessä 'luottamukseksi'.

      Miten elämä on jatkunut sen jälkeen kun luottamus on kadonnut? Ei se aluksi ainakaan erityisen helppoa ole ollut, mutta aina yhdestä lopusta seuraa uusi alku. Kaikki muuttuu ihmisen elämässä, jopa ihminen itse.

      Minut kasvatettiin luterilaiseen uskoon. Rukoilin ihan oma-aloitteisesti pienenä, koetin olla parhaani mukaan Jumalalle mieliksi ja Jeesuksen lapsi, mutta mikään ei tuntunut olevan Jumalalle tarpeeksi. Vanhempani riitelivät lapsuudessani lähes päivittäin, isäni joi ja äitini ahdistui, minä siinä sivussa. Lopulta koko uskon peruspilari alkoi järkkyä, mutta enpä osannut siltikään olla rukoilematta. Mitä muuta olisi ollut olemassa, jos ei Jumalaa? Silloinkin kun suulla todistin jo Jumalaa vastaan.

      Olin kuitenkin teini-iästä eteenpäin varsin tyytymätön kristinuskon teeseihin ja lupauksiin. Se pakotti minut etsimään jotain muuta henkisestä ja hengellisestä maailmasta. Opettelin tuntemaan useita muita useita muita uskontoja. Lopulta kosketus muihin uskontoihin jäi hyvin filosofiseksi. Näin jälkikäteen käytöksessäni oli jotain todella ristiriitaista: kerroin julkisesti olevani ateisti, kävin kiivaita väittelyitä kristittyjen kanssa, mutta samaan aikaan rukoilin nimenomaan kristinuskon Jumalaa. En ollut tästä sisäisestä ristiriidasta alkuunkaan tietoinen.

      Minulla kävi niin onnellisesti lopulta, että masennuin pahasti. Olin taistellut paljon muutakin vastaan kuin kristinuskoa (en ehkä niinkään Jumalaa). Kun taisteluni ei tuntunut muuttuvan miksikään rukoilin tai en, päätin toimia itse. Otin kiltisti mopin ja harjan käteen siivotakseni hieman paikkoja, noin henkisesti myös. Asiat yksinkertaistuivat aika tavalla mielessäni ja löysin jotain muuta näkökulmaa, uusia päämääriä. Yksi asia johti toiseen ja tutustuin taolaisuuteen, jonka myötä erityisesti hengellinen taistelu ja rukoilu päättyi.

      Minun polkuni omaan tasapainooni ja rauhaani on kuitenkin ollut vain minun. Sitä en voi tarjota kenellekään muulle. Sen olen oivaltanut, että etsintä pitää ihmisen henkisesti liikkeessä. Niin kauan toivoa on kuin ei sitä lopullisesti menetä ja luovuta tästä elämästä, yhdestä monista jumalista.

      • Anonyymi

        minä pääsin eroon vakavasta paniikkihäiriöstä kun tulin uskoon, ja seuraan Jeesusta vaikka kuuluisin uskovaisena sinne häntäpäähän, silti aion seurata Jeesusta viimeiseen asti.


    • käärmelahti

      Jumalaan vuosi takaperin, mutta kuitenkin olet jäänyt kaipaamaan jotain siitä.

      En tiedä, mitä tarkoitat menettämiselläsi; tunnetta tunteettomuudeksi, tahtoa tahdottomuudeksi, tekemistä tekemättömyydeksi..

      Jos menetit oman uskosi, on Jeesuksella antaa sinulle tilalle Hänen uskonsa. Jeesus ei syytä sinua menettämisistäsi, Hän katsoo sinua tässä ja nyt ja seisoo sydämesi ovella ja kolkuttaa. Tahdotko avata sydämesi Hänelle?

      Usko ei ole yksin tunnetta, ei yksin tietoa, eikä varsinkaan yksin omaa yrittämistä.

      • heidi.lindroos

        Olen sanonut Jeesukselle, että tässä olen ja haluan uskoa, mutta ei ole tehonnut. Epäilykset ja järkisyyt tulevat aina vastaan.


      • kuin...
        heidi.lindroos kirjoitti:

        Olen sanonut Jeesukselle, että tässä olen ja haluan uskoa, mutta ei ole tehonnut. Epäilykset ja järkisyyt tulevat aina vastaan.

        Kuullostaa siltä, että Jumalallinen tietous olis sinulle parasta tilanteessasi. Se ei tule vaan kasvaa sielussasi eikä siihen tarvitä kirkoissa juoksemista, ei liioin raamatun jatkuvaa selaamista jne vaan sielun tilanteensa tutkiminen ja hyvän ja pahan, eli Jumaluuden ja saatanallisuuksien eroittamista toisistaan ja siten luulisin sinun löytävän vähitellen tasapainoin jolloin sielusi avautuu harmoniaan jossa sinun on hyvä olla ja johon Jumalallisuus pääsee asumaan..


      • käärmelahti
        heidi.lindroos kirjoitti:

        Olen sanonut Jeesukselle, että tässä olen ja haluan uskoa, mutta ei ole tehonnut. Epäilykset ja järkisyyt tulevat aina vastaan.

        järkisyistäsi eli tahtoisitko uskosi pohjaksi jotain sellaista, mitä voisit "käsin kosketella"?

        Itselläeni taas monet järkisyyt puoltavat uskoani Jeesukseen.

        Vai millaisia ovat ne järkisyyt, jotka estävät sinua vastaanottamatta uskoa Jeesukseen Kristukseen?

        Sinulla voi olla myös sellaisia asioita sydämelläsi, joista olisi hyvä keskustella luotettavan ihmisen kanssa, siis ei täällä netissä, jossa on vain nimimerkkejä ja ihmisiä liikkeellä vaikka millaisilla motiiveilla.


      • Heidin esirukoilija
        heidi.lindroos kirjoitti:

        Olen sanonut Jeesukselle, että tässä olen ja haluan uskoa, mutta ei ole tehonnut. Epäilykset ja järkisyyt tulevat aina vastaan.

        sille TurunWeijolle?
        Weijo Lindros oli se oikea nimi.


      • Anonyymi
        heidi.lindroos kirjoitti:

        Olen sanonut Jeesukselle, että tässä olen ja haluan uskoa, mutta ei ole tehonnut. Epäilykset ja järkisyyt tulevat aina vastaan.

        oletko sanonut oikeasti ja oletko rukoillut asiasta oikeasti, valehteletko sinä kun en tunne sinua?


    • Timoriepu

      Masennuksesi uskon menettämisestä on hyvä merkki. Anteeksi, että näin sanon, mutta minusta olisi huono asia, jos olisit asian suhteen välinpitämätön.
      Pyhä Henki on elämässäsi vaikuttamassa edelleen ja tekee työtään sinussa, vaikuttaen totista sydämen kaipausta päästä takaisin siihen suhteeseen, joka sinulla ennen oli Jeesukseen.
      Älä jätä kesken kaipuutasi päästä takaisin, vaan huuda sydämestäsi Jeesusta avuksi ja luota, että Hän on halukas saamaan sinut takaisin ja vie alkamansa työn hyvään päätökseen.
      Epäilyksiä tulee varmasti, mutta me voimme viedä nekin Jeesukselle ja pyytää, että Hän vapauttaa meidät niistä. Usko tulee kuulemisesta ja Jumalan sanan lukemisesta. Harrasta rukousta ja Sanaa, sillä niiden kautta uskosi saa kasvaa uuteen elämään, sillä Pyhä Henki vaikuttaa niiden kautta Jumalan tahdon tapahtumista sinun elämässäsi.
      Jeesuksen siunausta sinulle!

      "Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?
      33 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
      34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
      35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
      36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
      37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
      38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
      39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme". Room.8

    • Minä uskon, ettet sinä ole vielä missään todellisessa uskossa
      ollutkaan, vaan olet roikkunut kiinni tässä isiltä perityssä
      tyhjänpäiväisessä elämässä, josta Jumala on nyt
      alkanut sinua tyhjentää.
      Ja kun on saanut sinun sydämesi puhdistettua kaikista ihmisopeista,
      alkaakin täyttää sinun sydäntäsi totuudella.

      Näin kävi minullekin. Jos haluat vastaanottaa galleria-sivullani
      mainitun kirjan niin mielelläni sen sinulle lähetän siellä
      olevan ohjeen mukaisesti.

      Olen raamattukeskustelussa, ja sieltä voit kyllä lukea miten vahva
      on ihmisoppien vastustus totuutta vastaan. Oletko
      koskaan joutunut miettimään näitä Jeesuksen sanoja:

      "Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan
      isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään
      ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.

      Joka ei kanna ristiään ja kulje minun jäljessäni,
      ei voi olla minun opetuslapseni."

      • opetuslapset

        Murhaaja uskonsuunnan opetuslapsista kasvatetaan kannattajia Jumalan vastaisuuksille, se ilmenee kristinuskon omasta historiasta murhaajana. Näin on kristinusko tehnyt koko olemassa olon ajan uhreina satoja miljoonia ihmisiä.
        Ja kristinuskon toimista johtuen menetimme mahdollisuuden saada Jumalan sana. Kun Saul/Paavali joukkoineen kidutti ja murhasi heidät jotka kietäytyvät kieltämästä Jeesusta ja hänen oppejaan. Murhattujen mukana menetimme mahdollisuuden saada Jumalan sanan raamattu joka heillä oli muisti tietoina. Nyt meillä on vain väärennöksien väärennöksiä jota muutetaan koko ajan edelleen vaikka raamatun tekstin muuttaminenkin on raamatussa kielletty. Sekin osaltaa todistaa että saatana on herrana kristinuskossa.
        Raamatussa on toki Jumalankin sanaa mutta saatanallisuudet tekee sen ristiriitaiseksi jopa valheelliseksi. Minusta on selvää Jumalan pilkkaa väittää raamattua Jumalan sanaksi koska ei Kaikki Valtias Jumallamme ole niin huono ilmaisemaan itseään ja omaa Jumalallista tahtoaan kuin raamattu on!


      • tahdon sen tietää
        opetuslapset kirjoitti:

        Murhaaja uskonsuunnan opetuslapsista kasvatetaan kannattajia Jumalan vastaisuuksille, se ilmenee kristinuskon omasta historiasta murhaajana. Näin on kristinusko tehnyt koko olemassa olon ajan uhreina satoja miljoonia ihmisiä.
        Ja kristinuskon toimista johtuen menetimme mahdollisuuden saada Jumalan sana. Kun Saul/Paavali joukkoineen kidutti ja murhasi heidät jotka kietäytyvät kieltämästä Jeesusta ja hänen oppejaan. Murhattujen mukana menetimme mahdollisuuden saada Jumalan sanan raamattu joka heillä oli muisti tietoina. Nyt meillä on vain väärennöksien väärennöksiä jota muutetaan koko ajan edelleen vaikka raamatun tekstin muuttaminenkin on raamatussa kielletty. Sekin osaltaa todistaa että saatana on herrana kristinuskossa.
        Raamatussa on toki Jumalankin sanaa mutta saatanallisuudet tekee sen ristiriitaiseksi jopa valheelliseksi. Minusta on selvää Jumalan pilkkaa väittää raamattua Jumalan sanaksi koska ei Kaikki Valtias Jumallamme ole niin huono ilmaisemaan itseään ja omaa Jumalallista tahtoaan kuin raamattu on!

        sillä oppisi on suurta valhetta.


      • mikä on
        tahdon sen tietää kirjoitti:

        sillä oppisi on suurta valhetta.

        Kerro mikä on valetta ja osoita se faktalla?


      • rumaa...
        tahdon sen tietää kirjoitti:

        sillä oppisi on suurta valhetta.

        On tosi rumaa syttää toista valehtelijaksi osoittamatta sitä todeksi!
        Taidat olla kristinuskon tyypillinen kannattaja.


      • Anonyymi
        opetuslapset kirjoitti:

        Murhaaja uskonsuunnan opetuslapsista kasvatetaan kannattajia Jumalan vastaisuuksille, se ilmenee kristinuskon omasta historiasta murhaajana. Näin on kristinusko tehnyt koko olemassa olon ajan uhreina satoja miljoonia ihmisiä.
        Ja kristinuskon toimista johtuen menetimme mahdollisuuden saada Jumalan sana. Kun Saul/Paavali joukkoineen kidutti ja murhasi heidät jotka kietäytyvät kieltämästä Jeesusta ja hänen oppejaan. Murhattujen mukana menetimme mahdollisuuden saada Jumalan sanan raamattu joka heillä oli muisti tietoina. Nyt meillä on vain väärennöksien väärennöksiä jota muutetaan koko ajan edelleen vaikka raamatun tekstin muuttaminenkin on raamatussa kielletty. Sekin osaltaa todistaa että saatana on herrana kristinuskossa.
        Raamatussa on toki Jumalankin sanaa mutta saatanallisuudet tekee sen ristiriitaiseksi jopa valheelliseksi. Minusta on selvää Jumalan pilkkaa väittää raamattua Jumalan sanaksi koska ei Kaikki Valtias Jumallamme ole niin huono ilmaisemaan itseään ja omaa Jumalallista tahtoaan kuin raamattu on!

        uskossa oleva mummu ei ole murhaaja, eikä olleet nekään uskovaiset jotka ainakaan minä tiedän


      • Anonyymi
        rumaa... kirjoitti:

        On tosi rumaa syttää toista valehtelijaksi osoittamatta sitä todeksi!
        Taidat olla kristinuskon tyypillinen kannattaja.

        jos et voi todistaa puheitasi, olet todennäköisesti valehtelija olipa se rumaa taikka kaunista, syyte se ei ole.


    • Kannattaa lukea
    • Jumalan pieni köyhä

      Heips, oma kokemukseni on hiukan erilainen mutta voin kertoa nyt jälkiviisaana jotain, toivon voivani hiukan rohkaista.

      Olen uskovan kodin lapsi, tein kääntymyksen 15-vuotiaana, kohtasin elävän ja voimallisen Jumalan 19- vuotiaana. Siitä eteenpäin 2 vuotta herätysintoa ja hengellisiä näkyjä, raamattukoulua jne.

      Sitten kaikki romahti. En kerro sen tarkemmin miten, mutta seuraavan vuoden olin astetta vaille psyykepotilas traumaattisten pelkotilojen vuoksi, käytännössä luovuin uskostani, olin liian allerginen sille, pelkäsin Jumalaa jne, enkä voinut sietää enään kristittyjä.

      Seuraavat pari vuotta opettelin (vielä puoliksi hermorauniona) elämään ihmisenä ihmisten keskellä, rakentamaan elämääni ilman kristillisyyttä. Monia iloja ja suruja siihen mahtui.

      Jossain vaiheessa kun tajusin että tuo uskosta (tai uskonnosta) luopuminen alkoi vapauttaa minua henkisesti, aloin rukoilla myös Jumalan apua siihen. Niin typerältä, ristiriitaiselta ja paradoksaaliselta kuin se kuulostaakin, pyysin ja koin saavani apua Jumalalta kasvaessani ulos kristillisyydestäni. Nauroin itselleni usein toteuttaessani "uskosta luopumista Jumalan avulla" ja mietin olenko ihan terve :P

      Lopputuloksena (prosessi on vielä vaiheessa, en tiedä mihin olen menossa) voin sanoa että jo nyt näen tässä kaikessa suurta tarkoitusta, sain elämääni "piikin" - kroonisen pelon - jotta en voisi elää ihmisten rakentamissa pyhyyskuvitelmissa tai käyttää koko ikääni toisten käännyttämiseen vaan kasvaisin takaisin ihmiseksi. Kun olen ihminen, vain typerä pieni ihminen, Jumalakin alkaa tuntua jälleen Jumalalta.

      Jollain tasolla olen alkanut viime aikoina kokea hänet yhtä valtavana kuin aivan ensi päivinä kun kohtasin hänet. Ja silti samaan aikaan syvällä sisimmässäni tiedän että hän ei tahdo tehdä minusta "uskovaista", vaan hänestä on varsin hienoa että pysyn ihmisenä, näen elämän kaikki värit, elän ja rakastan omalla tavallani.

      Jospa sulla olisi menossa saman tyyppinen prosessi? Toivotan sulle oikein sylikaupalla kaikkea hyvää ihmiselämän opettelussa. Kun uskon puujalat (opittu kristillisyys) viedään, voi niiden kaikkien takaa löytää sen jonkun, joka oli alunperin koko asian takana, kohdata hänet peittämättömin kasvoin, rakentaa oikean suhteen häneen, hänen armostaan.

      • /minullekin/

        Tunnen samaa sinun kokemuksiisi nähden mutta sillä erolla, että olen etsinyt etsimällä löytämättä rehellistä ja todelliselta tuntuvaa Jumalallisuutta mistään kunnes kaikki rikkoituneet palaset sielussani alkoivat elää...

        Enään en etsi vaan päivä päivältä lujitan suhdettani sielussani ja koen uusia yllätyksiä tuon tuostakin. Tiedän ja tunnen etten enään tarvii maailman valheellisuuksien tukea vaan se tuki ja turva on sielussani voimakkaana...


      • Trubaduuri

        Aivan asiallisesti ottaen, kirkastettu ja voideltu ihmisen Poika, Kristus opetti oikeaa ihmisyyttä joka tunnetaan nyt kristillisyytenä! Tämä myös hipoo puhdasta totuutta, sillä hänhän opetti ihmisille totuutta, josta et ole löytänyt näemmä hituakaan.

        Joten, se herättää yhden kysymyksen: Mikä tuon uskosi perusta oikeasti nyt on?

        Sivumennen vielä, tuon sanotun lisäksi.
        Kun ottaa nuinkin voimakkaasti kantaa jonkun ihmisen valintoihin ja elämään kuten sinä teit, niin olisi hyvin suotavaa tarjota sitten edes jotakin... ihmiselle. Sitähän et nyt tehnyt.
        Eli, et tiedä vieläkään sitä johonka olet menossa, mutta menossa olet. ;)


      • totuutta...
        Trubaduuri kirjoitti:

        Aivan asiallisesti ottaen, kirkastettu ja voideltu ihmisen Poika, Kristus opetti oikeaa ihmisyyttä joka tunnetaan nyt kristillisyytenä! Tämä myös hipoo puhdasta totuutta, sillä hänhän opetti ihmisille totuutta, josta et ole löytänyt näemmä hituakaan.

        Joten, se herättää yhden kysymyksen: Mikä tuon uskosi perusta oikeasti nyt on?

        Sivumennen vielä, tuon sanotun lisäksi.
        Kun ottaa nuinkin voimakkaasti kantaa jonkun ihmisen valintoihin ja elämään kuten sinä teit, niin olisi hyvin suotavaa tarjota sitten edes jotakin... ihmiselle. Sitähän et nyt tehnyt.
        Eli, et tiedä vieläkään sitä johonka olet menossa, mutta menossa olet. ;)

        Kirjoitit:
        "Aivan asiallisesti ottaen, kirkastettu ja voideltu ihmisen Poika, Kristus opetti oikeaa ihmisyyttä joka tunnetaan nyt kristillisyytenä! Tämä myös hipoo puhdasta totuutta, sillä hänhän opetti ihmisille totuutta, josta et ole löytänyt näemmä hituakaan."


        Tuo sanaa "hipoo" on kyllä tosi hyvällä paikalla sillä siihen sanaa on piilotettuna karmea totuus!
        Sillä:
        Kristinukson historia todistaa kyllä tarkalleen kristillisyyden ja sen saatanallisuuden kun tutkiin asian tarkoin. Esimerkiksi vaikka sen menneisyys murhajaana joka on suurinta Jumalan ja Jeesuksen vastaisuutta niin siinä kristinuskon on todella pystynyt osoittamaan herransa eli itse saatanan herrakseen Jumalan ja Jeesuksen vastaisilla teoillaan ja sitä kutsutte kristillisyydeksi! Tuo "hipo" totuutta on on tarkalleen sitä jo pelkästään älä tapa käskyn valossa asiaa miettien!

        Jeesuksen opetuksesta:
        Joh. 15:17 Tämän käskyn minä teille annan: rakastakaa toisianne.

        Kristinusko historiansa perusteelle on rakastanut toisia murhaamalla.
        Suuret murhat jopa omia uskovaisia joihin kristityt ovat syyllistyneet:
        - Jeesusta seuranneiden varhaiskristittyjen murhat
        - mustasurma
        - ristiretket murhineen
        - noitavainot murhineen
        - pakanavainot murhineen
        - kristinuskon poliittisin perustein suorittama murhat
        (esimerkiksi suomen sisällissota 1918)
        Siis satoja vuosia jatkuneet ihmisten murhaamiset kristinuskon taholta.
        jne
        jne...

        Etsikää vaikka noista jumalatomuuksista kristinuskon herra.

        Jumalallinen tietous ei tuollaista kristinuskon touhua voi muuksi tulkita kuin saatanan palvelemiseksi eli kristinusko toimii saatanan palvelijana Jumalan ja Jeesuksen nimissä.

        Jumala on!
        Jeesus on!
        Pyhä Henki on!
        Saatana on!
        Raamattu(ja) on väärennös!
        Helvetti on! (maanpäällinen, sen kristinusko on näyttänyt noitavainoissakin jne)
        Toivottavasti taivaski on! (epävarmuus vääräoppisuuden seuraus)
        Tietous Oikeasta Jumalasta ja Jeesuksesta sekä Heidän tahdosta TEOILLA osoitetusti - olkoon tulevaisuuden tavoite.


      • Jumalan pieni köyhä
        Trubaduuri kirjoitti:

        Aivan asiallisesti ottaen, kirkastettu ja voideltu ihmisen Poika, Kristus opetti oikeaa ihmisyyttä joka tunnetaan nyt kristillisyytenä! Tämä myös hipoo puhdasta totuutta, sillä hänhän opetti ihmisille totuutta, josta et ole löytänyt näemmä hituakaan.

        Joten, se herättää yhden kysymyksen: Mikä tuon uskosi perusta oikeasti nyt on?

        Sivumennen vielä, tuon sanotun lisäksi.
        Kun ottaa nuinkin voimakkaasti kantaa jonkun ihmisen valintoihin ja elämään kuten sinä teit, niin olisi hyvin suotavaa tarjota sitten edes jotakin... ihmiselle. Sitähän et nyt tehnyt.
        Eli, et tiedä vieläkään sitä johonka olet menossa, mutta menossa olet. ;)

        Sen sijaan että vastaan, kysyn vastakysymyksen:

        Erotatko toisistaan sielullisen (ihmismielen ja sydämen) ja hengellisen(sen mikä on Jumalan henki)?

        Raamatussa on hyviä ohjeita lähimmäisenrakkauteen jne. mutta ne on kirjoitettu ohjeeksi elämään tms. - eivät synnyttämään hengellistä uskoa tai Jumalaa miellyttämään. "Oikea kristillisyys" ei ole käskyjen noudattamista, vaan sitä että minussa asuu Hän joka täytti kaikki nuo käskyt. Minä en muutu Kristuksen kaltaiseksi, vaan saan Kristuksen hengen asumaan omaan henkeeni.

        Raamatun käskyjen kirjaimellinen noudattaminen ei onnistu yhdeltäkään ihmiseltä, eikä se ole tarkoituskaan. Sen sijaan kun hengellinen usko liittää minut Kristukseen, olen vapaa kaikesta tekemisestä ja pyrkimisestä, voin vain olla ihminen, sellaiseksi Isä Jumala minut loi. Kristus minussa (Pyhä Henki) hoitaa uskomisen puolestani.

        Lisäksi tämä usko tuo elämääni hengellisen yhteyden Jumalaan ja täten "en usko enää minä, vaan Kristus minussa" (gal 2:20-22)

        Vaikka inhmillisesti pystynkin johonkin, hengellisesti olen zero, en mitään. Siksi kaikki hengellisyys mm. toimiva usko, on Pyhän Hengen elämää minussa. Voin käytännössä unohtaa hengellisen tilani ja elämäni, koska Pyhä Henki elää minussa, hän vetää minua jatkuvasti Jumalan yhteyteen.

        Vaikka Jeesus oli suuri opettaja, hän ei vain elänyt ja opettanut. Hän myös kuoli ja nousi ylös ja uskolla liitettynä hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa tulen osalliseksi sekä hänen taivaallisesta asemastaan (Jumala on Isäni) että hänen hengestään maan päällä.

        Mitään kristillistä vähimmäismoraalimittaa ei enää ole, on vain Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kaikki mitä hän minulta tahtoo, hänen henkensä vaikuttaa tuon tahtomisen ja tekemisen.


      • Trubaduuri
        Jumalan pieni köyhä kirjoitti:

        Sen sijaan että vastaan, kysyn vastakysymyksen:

        Erotatko toisistaan sielullisen (ihmismielen ja sydämen) ja hengellisen(sen mikä on Jumalan henki)?

        Raamatussa on hyviä ohjeita lähimmäisenrakkauteen jne. mutta ne on kirjoitettu ohjeeksi elämään tms. - eivät synnyttämään hengellistä uskoa tai Jumalaa miellyttämään. "Oikea kristillisyys" ei ole käskyjen noudattamista, vaan sitä että minussa asuu Hän joka täytti kaikki nuo käskyt. Minä en muutu Kristuksen kaltaiseksi, vaan saan Kristuksen hengen asumaan omaan henkeeni.

        Raamatun käskyjen kirjaimellinen noudattaminen ei onnistu yhdeltäkään ihmiseltä, eikä se ole tarkoituskaan. Sen sijaan kun hengellinen usko liittää minut Kristukseen, olen vapaa kaikesta tekemisestä ja pyrkimisestä, voin vain olla ihminen, sellaiseksi Isä Jumala minut loi. Kristus minussa (Pyhä Henki) hoitaa uskomisen puolestani.

        Lisäksi tämä usko tuo elämääni hengellisen yhteyden Jumalaan ja täten "en usko enää minä, vaan Kristus minussa" (gal 2:20-22)

        Vaikka inhmillisesti pystynkin johonkin, hengellisesti olen zero, en mitään. Siksi kaikki hengellisyys mm. toimiva usko, on Pyhän Hengen elämää minussa. Voin käytännössä unohtaa hengellisen tilani ja elämäni, koska Pyhä Henki elää minussa, hän vetää minua jatkuvasti Jumalan yhteyteen.

        Vaikka Jeesus oli suuri opettaja, hän ei vain elänyt ja opettanut. Hän myös kuoli ja nousi ylös ja uskolla liitettynä hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa tulen osalliseksi sekä hänen taivaallisesta asemastaan (Jumala on Isäni) että hänen hengestään maan päällä.

        Mitään kristillistä vähimmäismoraalimittaa ei enää ole, on vain Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kaikki mitä hän minulta tahtoo, hänen henkensä vaikuttaa tuon tahtomisen ja tekemisen.

        Seuraavan kerran laita tuollalailla hänelle, tai hänen kaltaiselleen, tuo vastauksesi, joka sitä ikään kuin kysyy sivumennen. Enkä minä noihin ainaisiin ihmismielen oikkuihin ala nyt erikseen vastata millään muotoa.
        Jos sinulla on välit kunnossa Jumalan kanssa, ja olet sujut henkisesti itsesi kanssa, niin OK! Ja elämänmyönteistä jatkoa ja hyvää mieltä lisää. :)


        Käskyistä tuli mieleen, yksi suurimmista, joka on: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi", sekä "Rakasta itseäsi niin kuin vihamiestäsi".

        Yleiseksi tiedoksi vain. Jos ihmisen sydämessä vaikuttaa jo elävä ja rakastava taivaallinen Isä, niin ei hän paljon muuta enää tarvitse.

        Kristus muuten vastaili monasti hieman tätä tyyliä käyttäen. > Jos lapsi pyytää leipää nälkäänsä, niin ei kai sille kiveä silloin anneta! Enemmän siis opastusta toisillemme.


      • Trubaduuri
        totuutta... kirjoitti:

        Kirjoitit:
        "Aivan asiallisesti ottaen, kirkastettu ja voideltu ihmisen Poika, Kristus opetti oikeaa ihmisyyttä joka tunnetaan nyt kristillisyytenä! Tämä myös hipoo puhdasta totuutta, sillä hänhän opetti ihmisille totuutta, josta et ole löytänyt näemmä hituakaan."


        Tuo sanaa "hipoo" on kyllä tosi hyvällä paikalla sillä siihen sanaa on piilotettuna karmea totuus!
        Sillä:
        Kristinukson historia todistaa kyllä tarkalleen kristillisyyden ja sen saatanallisuuden kun tutkiin asian tarkoin. Esimerkiksi vaikka sen menneisyys murhajaana joka on suurinta Jumalan ja Jeesuksen vastaisuutta niin siinä kristinuskon on todella pystynyt osoittamaan herransa eli itse saatanan herrakseen Jumalan ja Jeesuksen vastaisilla teoillaan ja sitä kutsutte kristillisyydeksi! Tuo "hipo" totuutta on on tarkalleen sitä jo pelkästään älä tapa käskyn valossa asiaa miettien!

        Jeesuksen opetuksesta:
        Joh. 15:17 Tämän käskyn minä teille annan: rakastakaa toisianne.

        Kristinusko historiansa perusteelle on rakastanut toisia murhaamalla.
        Suuret murhat jopa omia uskovaisia joihin kristityt ovat syyllistyneet:
        - Jeesusta seuranneiden varhaiskristittyjen murhat
        - mustasurma
        - ristiretket murhineen
        - noitavainot murhineen
        - pakanavainot murhineen
        - kristinuskon poliittisin perustein suorittama murhat
        (esimerkiksi suomen sisällissota 1918)
        Siis satoja vuosia jatkuneet ihmisten murhaamiset kristinuskon taholta.
        jne
        jne...

        Etsikää vaikka noista jumalatomuuksista kristinuskon herra.

        Jumalallinen tietous ei tuollaista kristinuskon touhua voi muuksi tulkita kuin saatanan palvelemiseksi eli kristinusko toimii saatanan palvelijana Jumalan ja Jeesuksen nimissä.

        Jumala on!
        Jeesus on!
        Pyhä Henki on!
        Saatana on!
        Raamattu(ja) on väärennös!
        Helvetti on! (maanpäällinen, sen kristinusko on näyttänyt noitavainoissakin jne)
        Toivottavasti taivaski on! (epävarmuus vääräoppisuuden seuraus)
        Tietous Oikeasta Jumalasta ja Jeesuksesta sekä Heidän tahdosta TEOILLA osoitetusti - olkoon tulevaisuuden tavoite.

        Sinun omin sydämesi tola ja mielesi tila on käynyt selväksi varmasti jo aivan kaikille. Eli, kiitos riittää jo!


      • Jumalan pieni köyhä
        Trubaduuri kirjoitti:

        Seuraavan kerran laita tuollalailla hänelle, tai hänen kaltaiselleen, tuo vastauksesi, joka sitä ikään kuin kysyy sivumennen. Enkä minä noihin ainaisiin ihmismielen oikkuihin ala nyt erikseen vastata millään muotoa.
        Jos sinulla on välit kunnossa Jumalan kanssa, ja olet sujut henkisesti itsesi kanssa, niin OK! Ja elämänmyönteistä jatkoa ja hyvää mieltä lisää. :)


        Käskyistä tuli mieleen, yksi suurimmista, joka on: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi", sekä "Rakasta itseäsi niin kuin vihamiestäsi".

        Yleiseksi tiedoksi vain. Jos ihmisen sydämessä vaikuttaa jo elävä ja rakastava taivaallinen Isä, niin ei hän paljon muuta enää tarvitse.

        Kristus muuten vastaili monasti hieman tätä tyyliä käyttäen. > Jos lapsi pyytää leipää nälkäänsä, niin ei kai sille kiveä silloin anneta! Enemmän siis opastusta toisillemme.

        No hyvä, kun tarkemmin kysyy huomaa useinkin saman asian, ei loppujen lopuksi niin kaukana toisistamme olla.

        Kysyvälle vastaan oman ymmärrykseni ja kokemukseni mukaan, vastaile sinä omalla tavallasi =)


      • Trubaduuri
        Jumalan pieni köyhä kirjoitti:

        No hyvä, kun tarkemmin kysyy huomaa useinkin saman asian, ei loppujen lopuksi niin kaukana toisistamme olla.

        Kysyvälle vastaan oman ymmärrykseni ja kokemukseni mukaan, vastaile sinä omalla tavallasi =)

        Sitähän juuri tarkoitin. Ihmisiä tässä ollaan. :)


      • heidi.lindroos

        Kiitos, kun kerroit kokemuksistasi. Voin monella tavalla samaistua kertomukseesi. Minullakin on ollut vähän psyykkisiä ongelmia ja erään romahduksen kautta menetin uskoni.

        Olen samoin kuin sinäkin allerginen uskolle ja uskovaisille. Minulle on tehty paljon pahaa uskon nimissä ja en kestä sitä, että uskovaiset vain rukoilevat eivätkä nää, jos ihminen tarvitsee muunlaista apua. En pysty myöskään lukea hengellistä kirjallisuutta ja en enää pidä Raamattua Jumalan sanana.

        Kaiken tämän jälkeen kaipaan uskoani, mutta en samanlaista kuin minulla ennen oli. Toi oli hyvin sanottu, että susta tuli ihminen uskon menettämisen jälkeen. Mustakin tuntuu, että ajattelen ihan erilailla asioista enkä näe kaikkea niin mustavalkoisena kuin ollessani uskovainen. Toivon, että löydän Jumalan uudestaan samoin kuin sinäkin, mutta en halua tunkea itseäni mihinkään uskovaisen muottiin.


      • Jumalan pieni köyhä
        heidi.lindroos kirjoitti:

        Kiitos, kun kerroit kokemuksistasi. Voin monella tavalla samaistua kertomukseesi. Minullakin on ollut vähän psyykkisiä ongelmia ja erään romahduksen kautta menetin uskoni.

        Olen samoin kuin sinäkin allerginen uskolle ja uskovaisille. Minulle on tehty paljon pahaa uskon nimissä ja en kestä sitä, että uskovaiset vain rukoilevat eivätkä nää, jos ihminen tarvitsee muunlaista apua. En pysty myöskään lukea hengellistä kirjallisuutta ja en enää pidä Raamattua Jumalan sanana.

        Kaiken tämän jälkeen kaipaan uskoani, mutta en samanlaista kuin minulla ennen oli. Toi oli hyvin sanottu, että susta tuli ihminen uskon menettämisen jälkeen. Mustakin tuntuu, että ajattelen ihan erilailla asioista enkä näe kaikkea niin mustavalkoisena kuin ollessani uskovainen. Toivon, että löydän Jumalan uudestaan samoin kuin sinäkin, mutta en halua tunkea itseäni mihinkään uskovaisen muottiin.

        Hyvin tuttuja tunteita, meinasi tulla tippa tuulilasiin lukiessani ;')

        Mun tunteissani on vieläkin aivan kuin kaksi persoonaa, neuroottinen herätyskristitty-minä ja ihminen-minä. Melkein päivittäin jos on aikaa ajatella, alitajunnasta nousee aina uutta tavaraa jotka sitoo siihen vanhaan muottiin, sitten kun niitä kuuntelee pohtii jne. ne jotenkin menettävät voimansa ja oppii tilalle toisen tavan tuntea ja ajatella. Melkoista eestaas seilaamista se silti on ja aikaa siihen menee.

        Luulen ja toivon että jonain päivänä Jumala yhdistää nää kaikki erillispalaset mitä on löytynyt niin että tää "ihmis-moodi" pysyy päällä lopullisesti =)


      • valehtelee
        Trubaduuri kirjoitti:

        Sitähän juuri tarkoitin. Ihmisiä tässä ollaan. :)

        ja toiset ei


      • heidi.lindroos
        Jumalan pieni köyhä kirjoitti:

        Hyvin tuttuja tunteita, meinasi tulla tippa tuulilasiin lukiessani ;')

        Mun tunteissani on vieläkin aivan kuin kaksi persoonaa, neuroottinen herätyskristitty-minä ja ihminen-minä. Melkein päivittäin jos on aikaa ajatella, alitajunnasta nousee aina uutta tavaraa jotka sitoo siihen vanhaan muottiin, sitten kun niitä kuuntelee pohtii jne. ne jotenkin menettävät voimansa ja oppii tilalle toisen tavan tuntea ja ajatella. Melkoista eestaas seilaamista se silti on ja aikaa siihen menee.

        Luulen ja toivon että jonain päivänä Jumala yhdistää nää kaikki erillispalaset mitä on löytynyt niin että tää "ihmis-moodi" pysyy päällä lopullisesti =)

        Kyllä se on vaikeeta, kun aina on ajatellu kaiken kristillisestä näkökulmasta eikä oo muodostunu omaa mielipidettä mihinkään. Ja sitte kun juoksi kaiken maailman kokouksissa ja täytti elämänsä niillä niin tuntuu, että jäi semmonen tyhjä tila, jota ei oikein pysty täyttää millään. Miten sä täytit sen tilan tai miten sä selvisit? Ja kun sanotaan, että ihmisen sydämessä on Jumalan muotoinen aukko.

        Sitten kun kaikki uskovat hehkuttaa vierellä miten ihanaa on elää läheisessä suhteessa Jeesukseen. Mä en oo koskaan tuntenu yhtään mitään vaikka oon uskonu Jeesukseen. Oon yrittäny päästä lähelle Jumalaa kaikin tavoin onnistumatta. Niin ne uskovat väitti kun olin melkein sairaalakunnossa (masentunut) ni ne vaan sano, että lähemmäks Jumalaa vaan. Ja se melkein makso mun terveyden, ku mulle sanottiin, että terapia ei kuulu uskovaisille ja psykologia on syntiä. Kun uskoin noihin menin tosi huonoon kuntoon ennen ku oli pakko hakea apua.

        Välillä sitä tuntee, että matto on vedetty alta, kun koko maailmankuva on murskattu. Mutta toisaalta on tyytyväinen siihen, että pääsi eroon uskovaisten hulluista käsityksistä. En tiedä kuinka kauan tässä menee ennen kun tottuu elämään ilman uskoa.


      • Jumalan pieni köyhä
        heidi.lindroos kirjoitti:

        Kyllä se on vaikeeta, kun aina on ajatellu kaiken kristillisestä näkökulmasta eikä oo muodostunu omaa mielipidettä mihinkään. Ja sitte kun juoksi kaiken maailman kokouksissa ja täytti elämänsä niillä niin tuntuu, että jäi semmonen tyhjä tila, jota ei oikein pysty täyttää millään. Miten sä täytit sen tilan tai miten sä selvisit? Ja kun sanotaan, että ihmisen sydämessä on Jumalan muotoinen aukko.

        Sitten kun kaikki uskovat hehkuttaa vierellä miten ihanaa on elää läheisessä suhteessa Jeesukseen. Mä en oo koskaan tuntenu yhtään mitään vaikka oon uskonu Jeesukseen. Oon yrittäny päästä lähelle Jumalaa kaikin tavoin onnistumatta. Niin ne uskovat väitti kun olin melkein sairaalakunnossa (masentunut) ni ne vaan sano, että lähemmäks Jumalaa vaan. Ja se melkein makso mun terveyden, ku mulle sanottiin, että terapia ei kuulu uskovaisille ja psykologia on syntiä. Kun uskoin noihin menin tosi huonoon kuntoon ennen ku oli pakko hakea apua.

        Välillä sitä tuntee, että matto on vedetty alta, kun koko maailmankuva on murskattu. Mutta toisaalta on tyytyväinen siihen, että pääsi eroon uskovaisten hulluista käsityksistä. En tiedä kuinka kauan tässä menee ennen kun tottuu elämään ilman uskoa.

        Alkaa mennä sen verran henkilökohtaiseksi juttu, että sopiiko jos mailailtaisiin? En halua ihan kaikista asioista kuulla suuren yleisön mielipiteitä =)

        Mun sähköposti on [email protected]

        Jos haluut meilata niin kirjoita jotain että saan osoitteesi. Ihan oman maun mukaan...


      • käärmelahti
        heidi.lindroos kirjoitti:

        Kyllä se on vaikeeta, kun aina on ajatellu kaiken kristillisestä näkökulmasta eikä oo muodostunu omaa mielipidettä mihinkään. Ja sitte kun juoksi kaiken maailman kokouksissa ja täytti elämänsä niillä niin tuntuu, että jäi semmonen tyhjä tila, jota ei oikein pysty täyttää millään. Miten sä täytit sen tilan tai miten sä selvisit? Ja kun sanotaan, että ihmisen sydämessä on Jumalan muotoinen aukko.

        Sitten kun kaikki uskovat hehkuttaa vierellä miten ihanaa on elää läheisessä suhteessa Jeesukseen. Mä en oo koskaan tuntenu yhtään mitään vaikka oon uskonu Jeesukseen. Oon yrittäny päästä lähelle Jumalaa kaikin tavoin onnistumatta. Niin ne uskovat väitti kun olin melkein sairaalakunnossa (masentunut) ni ne vaan sano, että lähemmäks Jumalaa vaan. Ja se melkein makso mun terveyden, ku mulle sanottiin, että terapia ei kuulu uskovaisille ja psykologia on syntiä. Kun uskoin noihin menin tosi huonoon kuntoon ennen ku oli pakko hakea apua.

        Välillä sitä tuntee, että matto on vedetty alta, kun koko maailmankuva on murskattu. Mutta toisaalta on tyytyväinen siihen, että pääsi eroon uskovaisten hulluista käsityksistä. En tiedä kuinka kauan tässä menee ennen kun tottuu elämään ilman uskoa.

        tähän väliin. Haluan vain tuoda omiakin kokemuksiani, jotka nousivat mieleeni tästä; "Kyllä se on vaikeeta, kun aina on ajatellu kaiken kristillisestä näkökulmasta eikä oo muodostunu omaa mielipidettä mihinkään. Ja sitte kun juoksi kaiken maailman kokouksissa.."

        Olen itse elänyt tällaisen ajanjakson elämässäni, jolloin juoksin kokouksesta toiseen ja kaikki oli niin kovin selvää ja yksioikoista uskonelämässäni. Mutta sitten tuli pysähdys, en enää jaksanut. Aina tuntui siltä, että jos en ole mukana jossain, niin menetän uskoni tai "hallintani uskoon".

        Näin jälkikäteen olen oikeastaan hyvin iloinen, että sain kokea tuon ajanjakson, (en ole iloinen sinun masennuksestasi, puhun vain omasta puolestani) sillä olen ymmärtänyt, että Jumala otti minulta pois sellaista, jota olin yrittänyt itse rakentaa ja pitää kiinni. Rakensin omaa uskonmaailmaani, jossa kaikki oli hyvässä järjestyksessä, nyt elän maailmassa, jossa ei tunnu järjestystä olevan ellei Jumalalla olisi viimeistä sanaa. Olen kokenut, että juuri tuo pysähtyminen on vienyt minua lähemmäksi Jumalaa kuin mikään muu. Monesti uskovien keskuudessa ajatellaan, että kaikenlainen "toiminta" on ensiarvoisen tärkeää. Pelätään, että usko häviää, jos ei ole "äksöniä". Jumala ei kuitenkaan tarvitse meidän riehumistamme, me sitä tunnumme tarvitsevan.

        "Sitten kun kaikki uskovat hehkuttaa vierellä miten ihanaa on elää läheisessä suhteessa Jeesukseen. Mä en oo koskaan tuntenu yhtään mitään vaikka oon uskonu Jeesukseen."

        Kyllä minunkin "tuntemukseni" ovat olleet voittopuolisesti "köyhiä" joitakin yksittäisiä hetkiä lukuunottamatta. Olen oppinut sen, että usko ei ole tunnetila ja Jumalalle kiitos, että tunne ei määrää uskoa.

        "..terapia ei kuulu uskovaisille ja psykologia on syntiä. Kun uskoin noihin menin tosi huonoon kuntoon ennen ku oli pakko hakea apua."

        Miksi sitten Jeesus puhui ihmisille niin terapeuttisesti?

        "..että pääsi eroon uskovaisten hulluista käsityksistä."

        Ei kai kaikki ole niin hullua..


    • kyrie eleison

      Kertomuksessasi on jotakin minulle perin tuttua. Oma kokemukseni samankaltaisesta tilanteesta on, että kun kutsun saatuani lopetin "uskomisen" - oman tekemisen ja yrittämisen - sai Herra todella tilaa minussa. Jokapäiväinen rukoukseni onkin sen jälkeen ollut: Herra, pidä minusta kiinni, kuten olet luvannut. Armahda minua.

      Neuvo: Lue Raamattua, pysy kuulolla.

      • Trubaduuri

        Jokapäiväinen rukous... hmmnnn.
        Kristus kuitenkin opettaa: Isä meidän rukouksella on vaikutusta, Isään.


    • luoja!!!

      masennuitko silloinkin kun sulle kerrottiin ettei joulupukkia oo??

      jesta ryhdistäydy! eikai niihin satuihin uskomatta jättäminen voi noin kova paikka olla?

      • narinaa

        Tarpeetonta tuollainen asiaton vinoilu.


      • heidi.lindroos

        Katsopas, kun jollekkin usko voi olla elämän tärkein juttu ja sitte ku se häviää mihin on elämänsä perustanu ni sitte ei oo kovin kivaa.


      • heidi.lindroos kirjoitti:

        Katsopas, kun jollekkin usko voi olla elämän tärkein juttu ja sitte ku se häviää mihin on elämänsä perustanu ni sitte ei oo kovin kivaa.

        Toivon, että otat yhteyttä, sillä todella tiedän
        miltä sinusta tuntuu, kun itsekin olin 40 vuotta
        elämästäni Jumalan vihan alla - kunnes hän näki
        hyväksi antaa Poikansa ilmestyä minulle.


      • heidi.lindroos
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Toivon, että otat yhteyttä, sillä todella tiedän
        miltä sinusta tuntuu, kun itsekin olin 40 vuotta
        elämästäni Jumalan vihan alla - kunnes hän näki
        hyväksi antaa Poikansa ilmestyä minulle.

        Luin sinun molemmat viestisi. Olin kyllä ihan todellisessa uskossa. Ihan kiva olisi kuulla miten Jumalan Poika sinulle ilmestyi ja kuinka se vaikutti elämääsi.


      • heidi.lindroos kirjoitti:

        Luin sinun molemmat viestisi. Olin kyllä ihan todellisessa uskossa. Ihan kiva olisi kuulla miten Jumalan Poika sinulle ilmestyi ja kuinka se vaikutti elämääsi.

        Ota yhteyttä galleria-sivullani olevan sähköpostin
        kautta niin lähetän sinulle siellä mainitun kirjan.


      • uskova ystävä
        heidi.lindroos kirjoitti:

        Luin sinun molemmat viestisi. Olin kyllä ihan todellisessa uskossa. Ihan kiva olisi kuulla miten Jumalan Poika sinulle ilmestyi ja kuinka se vaikutti elämääsi.

        Rakas ystävä, ole varovainen Sunin suhteen. Hän ei ole itse kristitty lainkaan. Ei tunnusta Jeesusta Kristusta lihaan tulleeksi Jumalaksi, pilkkaa ristiä ja Jeesuken verta. Hänen kirjansa on järkyttävää luettavaa. Jos käväiset Raamattupalstalla ja luet joitakin hänen juttujaan, huomaat kyllä. Voisitko ottaa mieluummin yhteyttä johonkin seurakunnan työntekijää. Jos joudut Sunin eksytykseen, elämäsi tulee vain entistä sekavammaksi. Kyseinen henkilö on valitettavsti vaikeasti persoonallisuushäiriöinen ja kipeä ihminen. Soisin Sinun säästyvän tuolta eksytykseltä. Jumala rakastaa sinua ja Jeesuksen tähden antaa sinulle anteeksi syntisi. Hakeudu seurakunnan yhteyteen.


      • nummisuutari
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Ota yhteyttä galleria-sivullani olevan sähköpostin
        kautta niin lähetän sinulle siellä mainitun kirjan.

        Joko keskesit tännekin eksyttämään kyseleviä ihmisiä. Jumala varjelkoon ketään enää joutumasta verkkoosi, saalistaja.


      • uskova ystävä kirjoitti:

        Rakas ystävä, ole varovainen Sunin suhteen. Hän ei ole itse kristitty lainkaan. Ei tunnusta Jeesusta Kristusta lihaan tulleeksi Jumalaksi, pilkkaa ristiä ja Jeesuken verta. Hänen kirjansa on järkyttävää luettavaa. Jos käväiset Raamattupalstalla ja luet joitakin hänen juttujaan, huomaat kyllä. Voisitko ottaa mieluummin yhteyttä johonkin seurakunnan työntekijää. Jos joudut Sunin eksytykseen, elämäsi tulee vain entistä sekavammaksi. Kyseinen henkilö on valitettavsti vaikeasti persoonallisuushäiriöinen ja kipeä ihminen. Soisin Sinun säästyvän tuolta eksytykseltä. Jumala rakastaa sinua ja Jeesuksen tähden antaa sinulle anteeksi syntisi. Hakeudu seurakunnan yhteyteen.

        uskaltaa esiintyä omalla nimellään, mutta Saatanan
        pelkuruuden hengessä elävät käyttävä jos jonkinlaisia
        nimimerkkejä, jottei heidän sydämessään asuva valheen
        henki tulisi paljastetutksi.


      • sinua ,Teuvosuni
        TeuvoSuni kirjoitti:

        uskaltaa esiintyä omalla nimellään, mutta Saatanan
        pelkuruuden hengessä elävät käyttävä jos jonkinlaisia
        nimimerkkejä, jottei heidän sydämessään asuva valheen
        henki tulisi paljastetutksi.

        mutta jo yksistään tämä viestisi kieli sinusta enemmän kuin itse ymmärrätkään.
        Nyt tunnen.


      • heidi.lindroos
        uskova ystävä kirjoitti:

        Rakas ystävä, ole varovainen Sunin suhteen. Hän ei ole itse kristitty lainkaan. Ei tunnusta Jeesusta Kristusta lihaan tulleeksi Jumalaksi, pilkkaa ristiä ja Jeesuken verta. Hänen kirjansa on järkyttävää luettavaa. Jos käväiset Raamattupalstalla ja luet joitakin hänen juttujaan, huomaat kyllä. Voisitko ottaa mieluummin yhteyttä johonkin seurakunnan työntekijää. Jos joudut Sunin eksytykseen, elämäsi tulee vain entistä sekavammaksi. Kyseinen henkilö on valitettavsti vaikeasti persoonallisuushäiriöinen ja kipeä ihminen. Soisin Sinun säästyvän tuolta eksytykseltä. Jumala rakastaa sinua ja Jeesuksen tähden antaa sinulle anteeksi syntisi. Hakeudu seurakunnan yhteyteen.

        Joo, enpä taida kirjaa Sunilta tilailla. Noi viestit kertoi jo kaiken.


      • heidi.lindroos
        heidi.lindroos kirjoitti:

        Joo, enpä taida kirjaa Sunilta tilailla. Noi viestit kertoi jo kaiken.

        vaan joku väärensi nimeni


    • paluu hyvään mahdollista

      Uskoin, luovuin ja taas uskoin. Olin myös tuossa tilanteessa, meinasin kieltää jopa Jumalan olemassaolon, kunnes Jumala puhutteli. Sain odottaa sitä neljä vuotta. Mutta se kannatti. Kehotan sinua, että jatkat sitä rukoilua, rukoile Jumalaa ja sano Jumalalle, että osoita itsesi sinulle, jotta sinä voit olla uskossasi varma. Näin minä pyysin ja sain sen kokea tosi elämässä. Minun usko oli niin heikko että olin jo ruveta ateistiksi, mutta sitten Jumala tuli hätiin ja otti minut takaisin. Jeesus elää ja on tukena ja turvana heikkoinakin hetkinä. Jatka siis rukoilua yhä.

      • heidi.lindroos

        Kiva kuulla, että sinulla on kokemusta siitä, että olet saanut uskosi takaisin. Minullakin on välillä vaikeuksia uskoa koko Jumalan olemassa oloon, mutta toivon, että minulle käy samat kuin sinulle. Ja toivottavasti pian, koska tää venailu on tuskasta.


      • täälläkin

        Vähän tosiaan vaikeaa näin julkisesti kertoilla .
        Minä otin vähäksi aikaa irtioton vanhempieni uskonnollisuudesta ,jota luulin silloin omaksi uskokseni.Tunsin jopa vihan tunteita heitä kohtaan.
        Aloin ilonpidon maailmassa ,tosin hyvien vanhojen ystävieni kanssa viattomasti.Nauroimme itsemme joskus ihan kipeiksi:)
        Tälläinen elämänvaihe olisi muuten jäänyt kokematta , niin totista oli lapsuuteni.

        Ei lapsuususko häipynyt minnekään , se vaan oli taka-alalla vähän aikaa ja muuttui OMAKSI ja omana on pysynyt jo 50v ja tulee pysymään kuolemaani asti.
        Tiedän tuon tyhjän olon tunteen , mutta se häipyi jonnekin .Pelkäsin aluksi, että se tulee takaisin , mutta ei ole tullut.


    • koskaan ollutkaan

      en ole voinut vuoria siirtää!!

      mutta monesti olen sitä kyllä itselleni pyytänyt, ja tehnyt kaikenlaisia kevätjuhla liikkeitä sellaisen saadakseni

      nyt olen tyytynyt osaani ja rauhoittunut, Herran kädessä minulla on kaikki mitä on - muuta ei tarvita

      en ymmärrä Jumalan mietteitä ja aatoksia--en voi niitä ymmärtää koska olen vain pieni ihminen,aivan toisessa mittakaavassa kuin Jumala--eikä ole tarkoituskaan,Jumala kyllä tietää millaista tekoa me olemme,Hän muistaa meidät tomuksi

    • kirkosta

      sitä löytyy kirkosta mutta valitettavasti sieltä puuttuu Jumalallisuus koska kristinusko on saatanan toiminimi.

    • puupappi

      Uskoa Jumalaan on kahta lajia:
      A) usko Jumalan olemassa oloon. (ei pelastavaa)

      B) usko, mikä tulee syntiselle uudestisyntymisen Pyhän Hengen kautta lahjana, missä Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä, mitä seuraa uusi elämä ja uudet elämän arvot.
      (pelastavaa uskoa)

      En todellakaan tiedä uskostasi mitään, mutta Jumalan antama usko (B) ei ole tunteistasi tai tuntemuksistasi kiinni tai niiden puutteesta(Hepr.11:1), jos olet todellisesti uskonut Jeesukseen henkilökohtaisena pelastajana, ei todellakaan itsestään häviä. Tietoinen synnissä eläminen ja parannuksen teosta kieltäytyminen tai toisinsanoin Jeesuksen hylkääminen tietoisesti voi johtaa pois uskosta ja Jumalan armosta. (UT:ssa Juudas Iskariot, Deemas, Hymeneus ja Filetus (2.Tim.2:16-19)
      Koska, usko Jeesukseen ei Jumalan puolelta koskaan itsellään katkea koskaan ja syntistäkin voi tehdä parannuksen (1.Tim.1:19, 1.Joh.1:6-2:6) ja siten usko säilyy elämämme loppuun asti ja muuttuu kerran näkemiseksi.

      Olen ollut uskossa Jeesukseen yli kaksikymmentä vuotta ja tämä usko ei ole ollut kertaakaan "hukassa", koska se on Jumalan antamaa uskoa minussa sekä koska se ei ole minun omaa yritystäni uskoa. Olen kerran tavannut miehen, joka oli joutunut langennut kuuntelemaan ja uskomaan paholaisen puhetta ("veljien syyttäjä" Ilm.12:10)että hän oli muka menettänyt uskonsa ja Jumalan hylkäämä, mutta ystäväni näytti Raamatusta Jeesuksen sanat ja rukoili hänen puolestaan ja hän vapautui siitä väärästä luulostaan ja valheesta. Jeesus sanoo:"joka minun tyköni tulee, MINÄ EN HEITÄ ULOS." Joh.6:37-40

      Onko sinulle käynyt samoin? Mitä laatua uskosi on, koska seurakunnassa tällaiset ongelmat hoidetaan, heti kuntoon?

      • heidi-lindroos

        Olen uskonut Jeesukseen ihan henkilökohtaisena vapahtajanani ja olen menettänyt tämän uskon ihan omasta tahdosta riippumattomista syistä.


      • heidi-lindroos kirjoitti:

        Olen uskonut Jeesukseen ihan henkilökohtaisena vapahtajanani ja olen menettänyt tämän uskon ihan omasta tahdosta riippumattomista syistä.

        "puupappi"

        Houkutteli seurakuntaan.

        Mutta sanon sieltä et uskoa tule löytämään, vaan
        tulet tuuditettua valejeesuksen syliin.

        Elämme todella lopun aikaa. Seurakunnat joita on
        pilvin pimein ovat tämän maailman herran omia.
        Siksi ei niissä saa kuulla Jumalan Hengen puhetta,
        vaan tämän maailman herran hienoa ihmisoppia.

        Mutta jos sinä Elävän Jumalan tahdot löytää,
        Hän sinulle on antanut janon Hänen puoleensa,
        niin etsi, kolkuta ja ano olet löytävä sinulle
        avataan olet saava kun Jumalan aika koittaa.

        Mutta jos ihmisten puoleen käännyt, seurakunnan
        apua etsit niin Elävää Jumalaa et tule löytämään.

        Sillä Totta on Jumalan Sana: Mies (nainen) joka
        ihmiseen turvaa on kirottu.


      • Näkeväinen.
        ArmiK kirjoitti:

        "puupappi"

        Houkutteli seurakuntaan.

        Mutta sanon sieltä et uskoa tule löytämään, vaan
        tulet tuuditettua valejeesuksen syliin.

        Elämme todella lopun aikaa. Seurakunnat joita on
        pilvin pimein ovat tämän maailman herran omia.
        Siksi ei niissä saa kuulla Jumalan Hengen puhetta,
        vaan tämän maailman herran hienoa ihmisoppia.

        Mutta jos sinä Elävän Jumalan tahdot löytää,
        Hän sinulle on antanut janon Hänen puoleensa,
        niin etsi, kolkuta ja ano olet löytävä sinulle
        avataan olet saava kun Jumalan aika koittaa.

        Mutta jos ihmisten puoleen käännyt, seurakunnan
        apua etsit niin Elävää Jumalaa et tule löytämään.

        Sillä Totta on Jumalan Sana: Mies (nainen) joka
        ihmiseen turvaa on kirottu.

        Kristus olisi tuossa samassa tilanteessa opettanut ja ohjannut sekä lohduttanut tuntematonta ihmistä. Sinä vaan tyydyt syyttämään ja parjaamaan. Se on siis sinun piintynyt tapasi käyttäytyä lähimmäistäsi kohtaan ja se kertookin kaiken sinusta.


      • ominaista
        Näkeväinen. kirjoitti:

        Kristus olisi tuossa samassa tilanteessa opettanut ja ohjannut sekä lohduttanut tuntematonta ihmistä. Sinä vaan tyydyt syyttämään ja parjaamaan. Se on siis sinun piintynyt tapasi käyttäytyä lähimmäistäsi kohtaan ja se kertookin kaiken sinusta.

        Kristityille on ominaiste syyllistäminen. Jos et ole syntiä tehnyt niin menee vaan kirkkoon niin tulee saatanan syntiseksi.


      • kummikammojummijammi
        ominaista kirjoitti:

        Kristityille on ominaiste syyllistäminen. Jos et ole syntiä tehnyt niin menee vaan kirkkoon niin tulee saatanan syntiseksi.

        sinun kaltaisen mielisairaan hullun ei paljon kannata puhua saatanasta eika kirkoista juurikaan mitään vaan ottaa kaikki lääkkeet säännöllisesti ja noudattaa myöskin kaikkia hoitavan lääkärin antamia ohjeita lähes kirjaimellisesti


      • puupappi
        heidi-lindroos kirjoitti:

        Olen uskonut Jeesukseen ihan henkilökohtaisena vapahtajanani ja olen menettänyt tämän uskon ihan omasta tahdosta riippumattomista syistä.

        Kerrohan mitä usko Jeesukseen Kristukseen käytännössä merkitsi sinulle? Oliko uskosi sitä, että uskoit, että syntisi on Jeesuksen ristillä vuodattama veri sovittanut, kun uskot Jeesukseen?

        Tämä lahja vanhurskaus ei Jumalan puolelta katkea itsellään. Kysyn vielä luuletko, että uskosi on sidoksissa johonkin sisäiseen tuntemukseen tai sen puutteeseen?

        Koska usko ja rakkaus ei ole ensisijaisesti tunnetta vaan liitto Jumalan ja ihmisen välillä (Heb.11:1). Tämä suhde ei todellakaan itsellään katkea Raamatun mukaan, kuten jo kirjoitin edellisessä kohdassa. Jumala on erikoisti "uskovien vapahtaja" (1.Tim.4:10), ja hänen rakkautensa on iankaikkista armoa, mikä saa aikaan pyhää vaellusta (Tit.2:11-15). Ainoa vaihtoehto sinun väärinkäsityksesi uskosta ja seurakunta yhteyden puute, ehkä sen takia olet myös opetuksesta osaton ja helposti altiina paholaisen valheille. (Ef.6:11-20)

        Kuuliaisuus on edes uskon ja Jumalan antaman rakkauden merkki Jeesuksen opetuslapsissa. Kun luet Raamattua, huomaat, että usko Jeesukseen johdatti uskovat Jumalan tekoihin (Ef.2:10, Fil.2:12-16, 1.Tim.4:10-16, Matt.28:19-20, Ap.t.2:40-42) ja heidän uskonsa vahvistui ja se ei sammunut ensimmäiseen koettelemukseen. Jokainen usko koetellaan, Jumala sallii ne. Kun nyt tiedämme, että vika ei ole Jumalassa, vaan ehkä omassa tietämättömyydessäsi ja, koska et ole päässyt Raamatun opetukseen.

        Ymmärrän, että sinä olet todellisuudessa syytä tai toisesta uskonut paholaisen valheen ja siksi neuvon sinua nyt tulemaan rukouksissa Jeesuksen luo sellaisenaan, koska hän rakastaa sinua ja tahoo sinut taivaaseen ja terveeseen elävään ja voittavaan uskoon.


      • koskaan olleet
        ominaista kirjoitti:

        Kristityille on ominaiste syyllistäminen. Jos et ole syntiä tehnyt niin menee vaan kirkkoon niin tulee saatanan syntiseksi.

        kirstillisiä ja vaan portto.. raamatun mukaan..

        Miksi syyllistää itseäänsä, johon ei ole osallinen..

        Eikä oikea seurakunta, pakota uskomaan.. Jumala, on antanut vapaan tahdon..

        Kirkko on saatanasta.. siksi se Saatanan syntisen..

        Jumalan Seurakunta sanoo ja usko käskyt ja pitää ne.. vaikka ei täydellisiä olla.. siltikin..

        Jeesus kehoittaa lähtemään pois kirkkoportosta.. kohti elämään..


      • Näkeväinen. kirjoitti:

        Kristus olisi tuossa samassa tilanteessa opettanut ja ohjannut sekä lohduttanut tuntematonta ihmistä. Sinä vaan tyydyt syyttämään ja parjaamaan. Se on siis sinun piintynyt tapasi käyttäytyä lähimmäistäsi kohtaan ja se kertookin kaiken sinusta.

        sinä näet varsin hyvin sen mikä ihmisen on, mutta
        et sitä mikä Jumalan on.

        Miksi siis tulit rienaamaan sillä näin on;

        "puupappi"

        Houkutteli seurakuntaan.

        Mutta sanon sieltä et uskoa tule löytämään, vaan
        tulet tuuditettua valejeesuksen syliin.

        Elämme todella lopun aikaa. Seurakunnat joita on
        pilvin pimein ovat tämän maailman herran omia.
        Siksi ei niissä saa kuulla Jumalan Hengen puhetta,
        vaan tämän maailman herran hienoa ihmisoppia.

        Mutta jos sinä Elävän Jumalan tahdot löytää,
        Hän sinulle on antanut janon Hänen puoleensa,
        niin etsi, kolkuta ja ano olet löytävä sinulle
        avataan olet saava kun Jumalan aika koittaa.

        Mutta jos ihmisten puoleen käännyt, seurakunnan
        apua etsit niin Elävää Jumalaa et tule löytämään.

        Sillä Totta on Jumalan Sana: Mies (nainen) joka
        ihmiseen turvaa on kirottu.    


      • kto kyl. impi
        ArmiK kirjoitti:

        sinä näet varsin hyvin sen mikä ihmisen on, mutta
        et sitä mikä Jumalan on.

        Miksi siis tulit rienaamaan sillä näin on;

        "puupappi"

        Houkutteli seurakuntaan.

        Mutta sanon sieltä et uskoa tule löytämään, vaan
        tulet tuuditettua valejeesuksen syliin.

        Elämme todella lopun aikaa. Seurakunnat joita on
        pilvin pimein ovat tämän maailman herran omia.
        Siksi ei niissä saa kuulla Jumalan Hengen puhetta,
        vaan tämän maailman herran hienoa ihmisoppia.

        Mutta jos sinä Elävän Jumalan tahdot löytää,
        Hän sinulle on antanut janon Hänen puoleensa,
        niin etsi, kolkuta ja ano olet löytävä sinulle
        avataan olet saava kun Jumalan aika koittaa.

        Mutta jos ihmisten puoleen käännyt, seurakunnan
        apua etsit niin Elävää Jumalaa et tule löytämään.

        Sillä Totta on Jumalan Sana: Mies (nainen) joka
        ihmiseen turvaa on kirottu.    

        "Kristus olisi tuossa samassa tilanteessa opettanut ja ohjannut sekä lohduttanut tuntematonta ihmistä. Sinä vaan tyydyt syyttämään ja parjaamaan. Se on siis sinun piintynyt tapasi käyttäytyä lähimmäistäsi kohtaan ja se kertookin kaiken sinusta."


      • kto kyl. impi kirjoitti:

        "Kristus olisi tuossa samassa tilanteessa opettanut ja ohjannut sekä lohduttanut tuntematonta ihmistä. Sinä vaan tyydyt syyttämään ja parjaamaan. Se on siis sinun piintynyt tapasi käyttäytyä lähimmäistäsi kohtaan ja se kertookin kaiken sinusta."

        että syytin, koska hengesi sen niin mieluusti
        vääntää.

        Vaikka siinä oli varoituksen sana.

        Sillä todella ihminen ei voi löytää Jeesusta mistään
        niinsanotusta seurakunnasta, vaan todellakin tulee
        niissä johdettua väärän jeesuksen luo.

        Ja tiedän aivan varmasti mitä Jeesus tänäkin
        päivänä sanoisi "seurakunnille": te olette parkeleestä ja sen himoja tahdotte täyttää.

        Näin on. eikä suinkaan Jeesus puhuisi liehakoivin
        sanoin ihmisten korvasyyhyyn, ei vaan Hän sanoisi
        sen MIKÄ JUMALAN ON, EIKÄ TODELLAKAAN SITÄ
        MIKÄ IHMISEN ON.

        Ja näin on MYÖS JEESUKSEN OMIEN HE TUOVAT SITÄ
        SANOMAA MIKÄ JUMALAN ON.

        Voitko ollenkaan ymmärtää.

        Todellisuudessa et siis auta ketään ihmistä
        sillä, että lepertelet omiasi.


      • yksi typerys
        ArmiK kirjoitti:

        että syytin, koska hengesi sen niin mieluusti
        vääntää.

        Vaikka siinä oli varoituksen sana.

        Sillä todella ihminen ei voi löytää Jeesusta mistään
        niinsanotusta seurakunnasta, vaan todellakin tulee
        niissä johdettua väärän jeesuksen luo.

        Ja tiedän aivan varmasti mitä Jeesus tänäkin
        päivänä sanoisi "seurakunnille": te olette parkeleestä ja sen himoja tahdotte täyttää.

        Näin on. eikä suinkaan Jeesus puhuisi liehakoivin
        sanoin ihmisten korvasyyhyyn, ei vaan Hän sanoisi
        sen MIKÄ JUMALAN ON, EIKÄ TODELLAKAAN SITÄ
        MIKÄ IHMISEN ON.

        Ja näin on MYÖS JEESUKSEN OMIEN HE TUOVAT SITÄ
        SANOMAA MIKÄ JUMALAN ON.

        Voitko ollenkaan ymmärtää.

        Todellisuudessa et siis auta ketään ihmistä
        sillä, että lepertelet omiasi.

        olet ehdottomasti tyhmin saatanan palvoja joita näillä palstoilla pöyrii ihmisiin turvautuen .


      • yksi typerys kirjoitti:

        olet ehdottomasti tyhmin saatanan palvoja joita näillä palstoilla pöyrii ihmisiin turvautuen .

        suulla viestisi?

        Miksi tahdot olla;"pakana satanisti ateisti,siis
        yksi typerys?


    • Anonyymi

      Eräs narsisti vei uskoni, hän oli kateellinen asioille, miten Jumala toimi kauttani ja hän jäi pastorina varjoon. Hän en täytyi tuhota elämäni valheiden verkolla . Hänestä tulisi lla enemmän varoituksia..

    • Anonyymi

      Onneksi olkoon. Olet vasta parantumisprosessin alussa. Sellaisesta vaivasta toipuminen ottaa aikansa.

    • Anonyymi

      Minä en ole menettänyt uskoani, vaan olen ollut uskossa nyt jo lähes 15 vuotta. Kannattaa ennemmin etsiä Jumalaa kuin niitä, joilla ei ole uskoa.

    • Anonyymi

      Minä etsin Saunatonttua ja löysin.
      Kannatan samaa kaikille.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mielentwrveys häiriöt ovat sielunvihollisen konsteja, jos ihminen on uskossa hänelle ei ole mielentwrveys häirlöit. Menkää lähimmälle Rauhanyhdistykselle ja tehkää parannus ja uskokaa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä niin kaikki vaivat katoavat. Jumalan valtakunnassa ei armoa anneta eikä pyydeta kaikki väärähenkisten johtaa ikuisesti helvettiin. Jumala on ankara ja vanhurskas hän vihaa syntisiä, jotka rikkoo hänen käskynsä. Jumala on ja on aina ollut mies, nykyisin on kaiken laista väärää opetusta mutta se on hengellistä huoruutta

    • Minä menetin uskoni jo nuorena, noin 20 vuotiaana. Eipä ole tullut takaisin...
      Pitää vaan etsiä uusia asioita, henkinen ala on erittäin laaja, sieltä varmasti löytyy jotain jokaiselle. Varsinkin kun ei ole niitä uskonnon luomia rajoitteita harmina enää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      52
      3857
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2138
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1624
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      1474
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1428
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1332
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1228
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1154
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1089
    10. 22
      1066
    Aihe