Miltä tämä Suomen maa näyttäisi jos tulisi vallankumous ja ateismi saisi näkyvyyttä ja sen kautta valtaa.Mitä teistä itsekukin tahtoisi muuttaa?Mitenkä muutokset sitten vaikuttaisivat eli tulisiko Suomesta viellä parempi paikka kuin nyt?
Kuvitellaampas taasen.
17
639
Vastaukset
- ei varmasti
Ei atte-Suomi olisi parempi vaan karmea paikka, mikäli palstan hihhuliattejen tavoite toteutuisi. Vaipuisimme esikeskiaikaan hyvin nopeasti sivistyksen ja tietämyksen tasolla, meillä olisi taleban-Suomi hyvin lyhyessä ajassa. Onneksi kansamme on viisasta ja valitsee edustajikseen yleissivistyksen saaneita kansanedustajia ja päättäjiä, vaikkakin heidänkin toimissa on aina parantamisen varaa kuten kaikessa inhimillisesä toiminnassa. Suomi on hyvä maa, jossa jokaisen on hyvä asua. Tietenkin on aina sellaisia, joille ei mikään ole hyvä.
- Agneisti
"mikäli palstan hihhuliattejen tavoite toteutuisi."
Hihhuleiden eikä hihhuleittejen.
Kerrohan, oi viisas vanha tietäjä, mikä tämä "palstan hihhuleidn tavoite on"? - että ateistit
eivät ole sivistyneitä?
Lainaus edelliseltä:
"Vaipuisimme esikeskiaikaan hyvin nopeasti sivistyksen ja tietämyksen tasolla, meillä olisi taleban-Suomi hyvin lyhyessä ajassa".
Saisinko hieman perusteluja tuohon kirjoittamaasi lauseeseen? - ei mitään perusteluja?
Mikä hemmetetin hihhuli-atte ja mikä hemmetin esikeskiaikainen taleban-Suomi?
Talebanithan olivat hyvin hyvin uskonnollista porukkaa ja hyvä esimerkki siitä mitä syvä uskonnollisuus käytännössä saa aikaiseksi!
Olen itse töissä kirjastossa, monet työtovereistani ovat ateisteja ja väittäisin että aikamoisen lukenutta, korkeasti koulutettua ja hyvän yleissivistyksen saanutta väkeä. Juuri erilaista porukkaa siis kuin suurin osa tänne kirjoittelevista hihhuleista, joilta puuttuu tänne lähetettyjen viestien perusteella täysin sekä yleissivistys että kirjoitustaito... - Peilikuvamaailma
että ateistit kirjoitti:
eivät ole sivistyneitä?
Lainaus edelliseltä:
"Vaipuisimme esikeskiaikaan hyvin nopeasti sivistyksen ja tietämyksen tasolla, meillä olisi taleban-Suomi hyvin lyhyessä ajassa".
Saisinko hieman perusteluja tuohon kirjoittamaasi lauseeseen?Täysin sekopää ajattelua, hän ei voi olla tsosissaan.
Miten voi kääntää mustan valkoiseksi? ja olla täysissä hengin voimissa, mikäli se ei ole jumala sitten?
Kiihkouskovaiset ovat hulluja. - ei varmasti
että ateistit kirjoitti:
eivät ole sivistyneitä?
Lainaus edelliseltä:
Saisinko hieman perusteluja tuohon kirjoittamaasi lauseeseen?Niin, päättelin vain faktaan perustuene, että maamme tulisi takapajulaksi.
Ja ne faktat ovat löydettävissä tämän palstan ateistisita kirjoituksista ja mielipiteistä. Voi, että tyhmää! Jos siis palstan attekirjoittajat olisivat uuden vallankumouksen voittajia, surkea olisi kansamme johto ja tietämys sen jälkeen!
Onneksi meillä on kansa, joka osaa ajatella ja jatkaa kristilliseettisen ja avaramielisen politiikan tekoa, vaikka siinäkin on arvosteltavaa. Ollaan sentään henkiseltä ja kehittyneisyydeltämme maailman huippukansojen joukossa, vaikkaki ahneitten optiokerääjien ja kähmijöiden ansiosta tasomme on viime aikoina laskussa. - ei varmasti
ei mitään perusteluja? kirjoitti:
Mikä hemmetetin hihhuli-atte ja mikä hemmetin esikeskiaikainen taleban-Suomi?
Talebanithan olivat hyvin hyvin uskonnollista porukkaa ja hyvä esimerkki siitä mitä syvä uskonnollisuus käytännössä saa aikaiseksi!
Olen itse töissä kirjastossa, monet työtovereistani ovat ateisteja ja väittäisin että aikamoisen lukenutta, korkeasti koulutettua ja hyvän yleissivistyksen saanutta väkeä. Juuri erilaista porukkaa siis kuin suurin osa tänne kirjoittelevista hihhuleista, joilta puuttuu tänne lähetettyjen viestien perusteella täysin sekä yleissivistys että kirjoitustaito...Olen kanssasi täysin samaa mieltä!
Mutta jos palstalaisten hihhuliattejen tavoite toteutuisi, olisimme taleban-Suomessa, niin ääriuskovaista ja tietämätöntä sakkia täällä on kirjoittelemassa. Tämän joukon tasoon perustelinkin väitteeni. Taleban-käsitteeseenhän liitetään ääriuskovaisuus ja tietämättömyys. Nimike on kyllä loukkaus oikeita talebaneja kohtaan, koska he osaavat arvostaa perinnettään, joka meille on kovin tuntematon ja josta näemme vain sen fundamentalistisuunnan.
OIKEA ajatteleva ja sivistynyt ateisti onkin eri juttu.
- suomeen
ja sen jälkeen kaikista Hare Krishnoja!
CHANT HARE KRISHNA AND BE HAPPY! - mutta,,
ensin pari kysymystä. Mikä vallankumous?
Ei kai ateistien tarkoitus ole saada valtaa? Itse vähät välitän mihin ihmiset uskovat tai eivät usko, kunhan eivät tule tuputtamaan asioitaan mulle. Asioista voidaan keskustella, mutta vain molemminpuoleisen kunnioituksen vallitessa.
Itse en usko jumalaan/jumaliin.- Aurelianus
Se minun kannattamani on sieltä radikaalimmasta päästä.
Kirkko tulisi siinä melskeessä erotetuksi valtiosta ja teologia ulosruoskituksi yliopistoista... - ateismin,
Aurelianus kirjoitti:
Se minun kannattamani on sieltä radikaalimmasta päästä.
Kirkko tulisi siinä melskeessä erotetuksi valtiosta ja teologia ulosruoskituksi yliopistoista...vallankumousta uskonnoista?
Olen samaa mieltä siitä, että kirkko pitäisi erottaa valtiosta lopullisesti. Evankelisluterilaisella kirkolla ja ortodoksisella kirkolla on oikeuksia joita muilla ei ole.
Siitä olen eri mieltä että teologia pitäisi poistaa yliopistoista. Eikös kaikilla ole oikeus opiskella sitä mitä haluaa?
- Noteisti
>> jos tulisi vallankumous ja ateismi saisi näkyvyyttä ja sen kautta valtaa. >>
Mitä vallankumousta siihen tarvitaan ?
Jos nykytilannetta kutsutaan 'kristilliseksi' valtioksi, kun on viralliset valtionkirkot, niin se 'epäuskonnollinen' olisi kai sitten sellainen Suomi jossa ei olisi virallisia kirkkoja ?
Ero olisi häviävän pieni. Ääriuskovaisilla ei ole käytännössä mitään valtaa tänään, eikä olisi miltanteilla ateisteilla siinä uudessa ihannevaltiossa.
Valta on 'kansalla', heidän demokraattisesti valitsemillaan edustajilla. Kansa äänestää kukkarollaan, eikä välitä pennin vertaa muutamasta hassusta prosentista maallista valtaa halajavia äärihihhuleita tai uskonvapauden romuttamista suunnittelevia ateistisia hurmahenkiä.
Valtion ja kirkon ero on väistämätön, siihen ei mene enää kovinkaan kauan, mutta sen jälkeen.. Business as usual. - Uskontorajoitteinen
koska täysin eri poliittisten suuntausten edustajat joilla on eri päämäärät voivat olla yhtä ateisteja.
Tunnen myös teistejä jotka ovat kommunisteja tai vihreitä, äärievlut demareita ja ateisteja kokoomuslaisia.
Ettet nyt vain yrittäisi vahvistaa jotain ennakkoluuloja? - peri(n)uskoton
poistaisi helposti ruokajonot, köyhyysongelman ja rahaa jäisi vielä ylikin.
Siinä nyt aluksi vallankumousta- Maa kohdalleen
Voi olla että kysymyksen asettelu oli huono ja niin on muuten vastauksetkin.Joku oli kieltämättä oikeastikkin hetken pohtinut asiaa ja se siitä.
Kysymys olisi siitä että jos ja kun.Mikä olisi uskonnon asema yhteiskunnassa,koulussa,valtionhallinnossa yms.Toisaalta mitä voisi säilyttää ja hyväksyä.
Viimeiseen vastauksen en voi olla sen verta kommentoimatta että puhut varmaan tottakin mutta mitä saataisiin jos vaikka puolustubudjetista ohjattaisiin 1% kyseisiin asioihin?
- ikkremimin
vaan.
Kuvitellaan, että sinä osaisit kirjoittaa.- viimeistä edellinen.
Olen vilpitömän otettu että olet huolestunut kirjoittamisestani.Tämän kaiken todellisuuden keskellä en voi kuin todeta että maailma on hyvässä kunnossa.
Lauri Viita totesi aikoinaan jotain sen suuntaista että puhuuko hän seitsämää kieltä,oliko hänellä jotain sanottavaa,,?
Nyt pyydän siis anteeksi että tulin tänne ja esitin huonolla kieliopillani mielipiteeni.Voisitko seuvaavassa vastauksessa osoittaa ongelmaan ratkaisun ja kertoa paikan missä avarakatseisuutesi on pääsylippu suvaisevuuteen.
Toivo siis että et ole ensiavun tarpeessa ja minä olen ainut auttaja,kaikki ei saata mennä kirjojen mukaan.Parempi tietysti vaikka kuolla kuin tulla väärin autetuksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760