Millaisia kokemuksia ihmisillä on Meliane-ehkäisypilleristä? Olen käyttänyt puolitoista kuukautta, ja nyt tuntuu, että alapää ei enää kostu. Aiemmin olin aina heti valmis ja märkä kuin lähde. Lisäksi rinnat ovat turvoksissa ja kipeät, välillä saan itkukohtauksia aivan pikkuasioista.
Kokemuksia Melianesta
6
472
Vastaukset
- Miina-
Itse olen syönyt Melianeja jo yli 8v, ja hyvin on mennyt. Alussa koin myös tuon itkuisuuden, tunteiden vaihtelun ja rintojen aristelun kuin sinäkin. Nämä oireet kuitenkin katosivat ennen lääkärintarkistusta (joka oli 3kk aloittamisen jälkeen). Eli ehkä ne katoavat sinullakin, kunhan vielä jaksat pillereitä syödä.
Valitettavampaa on se, että myös minä kärsin ajoittain limakalvojen kuivumisesta, varsinkin näin talvella kun on kylmää ja sisäilma kuivaa. Tähän auttaa pesu hellävaraisilla aineilla, rasvaus tarvittaessa ja liukuvoiteen käyttö makuuhuoneessa jos kuivuus meinaa aiheuttaa seksiongelmia. - melianisti
Kuukautiset ovat säännölliset ja niukat. Ehkäisy on toiminut niinkuin pitää. Ei ole sivuoireita. Menkkoja olen saanut siirrettyä tarvittaessa. Vaihdoin Melianeen toisesta merkistä eikä vaihtoon/aloitukseenkaan liittynyt mitään sivuoireita.
Mutta suosittelen samaa kuin edellinen tuossa. Anna kroppallesi 3 kk aikaa tottua pillereihin. Jos oireet eivät katoa, mene keskustelemaan lääkärin kanssa pillereiden vaihdosta. - J:op
Olen myös käyttänyt melianea, mutta lopetin sen juuri samanlaisten oireiden vuoksi. Söin sitä kylläkin melkein vuoden kun piti vain odotella jos ja jos ne loppuu... mutta ei, ni vaihdoin merkkiä. Gynlri sanoi että sillä voi olla sellaisia vaikutuksia. Kaikilla lääkkeillä on erilaisia vaikutuksia ja ihmiset on erilaisia, eli ei koskaan voi kysyä miten se on toiselle sopinut jne. koska se on niin yksilöllistä, mutta samanlaisessa tilanteessa olen ollut :)Nyt tyytyväinen!
- talouskasvu
Söin melianeita kaksi vuotta ja nyt vaihdoin renkaaseen.
Aluksi minulla oli kovastikin mielialanvaihteluita. Mieskin jo sanoi, että vaihdetaan pillerit pois, jos tollaisena jatkuu. Mieli kuitenkin vähitellen rauhoittui.
Aluksi pillerit veivät myös seksihalut kokonaan. Vähitellen nämäkin palautuivat, mutta eivät ikinä ennalleen. Liukuvoide on ollut useinkin käytössä. On kuitenkin vaikea sanoa, johtuuko se pillereistä vai muista fyysisistä muutoksista. Melianeita syödessäni olen siis ollut 18-20, joten muutosta on voinut tapahtua ihan pillereistä huolimattakin. - nyt yasminelle
Ensin tuntuivat tosi hyviltä, ei turvottanutkaan yhtään! Mutta hoksin samojen mielialojen vaihteluiden iskevän mitä oli edellistenkin pillereiden kanssa jotka vaihdoin pois. Seksihaluni katosivat myös kokonaan.
- saniha
Olen syönyt kyseistä merkkiä 2,5 vuotta.. muuten hyvin toiminut, että niukat vuodot, ajallaan yms. ei mitään kuivumisia tai haluttomuuksia, mutta nyt 2,5 vuoden jälkeen on ruvennut temppuilee kauheesti, tosin voi syynä olla stressikin, mutta menkat saattaa jäädä välistä, vuotoa tulee kesken laatan, menkat kestää vaan päivän ja kauheesti kipuja. Myös mielialanvaihdoset runsaita.
Olen miettinyt vaihtoa renkaaseen, koska on rasittava muistaa aina ottaa jokapäivä, hyvin on muistunut toistaiseksi, mutta kuitenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974399Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293273No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351368
- 10999
- 32996
- 25990
- 153985
- 6914
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862