Huume ongelma

korvien välissä

11

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keskustelua tuolla

      Varsinkin tuo apteekkijuttu. Huumeiden laillistaminen toisiaan poistaisi rikollisuutta.
      Eli jos aineet olisi reseptillä saatavana apteekista, niin hoitoonohjaus olisi helpompaa. Samaten kun valtio hallinnoisi kauppaa, niin rikollisilta loppuisi työt. Aineet olisivat puhtaita. Eli vältyttäisiin turhilta kuolemilta.

      Päihdeongelman syyhän usein ei ole päihde itse. Jokin muu ongelma on ajanut ihmisen päihteiden väärinkäyttöön. Pitäisi keskittyä hoitamaan ja ennalta ehkäisemään näitä ongelmia. Kun alkuperäinen syy on poissa voi itse päihdeongelman hoitaa sitten. Mikäli alkuperäinen syy on olemassa, niin ei päihdeongelmakaan ratkea.

      • taida...

        tietää mitään addiktioista, muuten et tuollaista lööperiä tänne ulostaisikaan.

        Toinen asia sitten on vapaampi saatavuus, poistaisiko se rikollisuuden? Naurettavia harhakuvia. Laillinen viinan ja oluen myynti helpottui halpeni, myyntiajat piteni, alkoholia saa melkein kellon ympäri, poistiko se pimeän viinan myynnin, no ei poistanut, vähensi kyllä, muutta nyt viinanmyyjien vakioasiakkaat ovat vielä surkeampia addikteja ja köyhiä, usein eläkeläisiä, joilta menee viinan velaksiostoon lähes koko eläke, työttömyyskorvaus... näillä on monella pankkiautomaattikorttikin on jo panttina viinamyyjiällä...Harhaluuloissanne elätte. Ja palstan valintakin oli surkea.


      • toisin
        taida... kirjoitti:

        tietää mitään addiktioista, muuten et tuollaista lööperiä tänne ulostaisikaan.

        Toinen asia sitten on vapaampi saatavuus, poistaisiko se rikollisuuden? Naurettavia harhakuvia. Laillinen viinan ja oluen myynti helpottui halpeni, myyntiajat piteni, alkoholia saa melkein kellon ympäri, poistiko se pimeän viinan myynnin, no ei poistanut, vähensi kyllä, muutta nyt viinanmyyjien vakioasiakkaat ovat vielä surkeampia addikteja ja köyhiä, usein eläkeläisiä, joilta menee viinan velaksiostoon lähes koko eläke, työttömyyskorvaus... näillä on monella pankkiautomaattikorttikin on jo panttina viinamyyjiällä...Harhaluuloissanne elätte. Ja palstan valintakin oli surkea.

        Alkoholin jakelu vapautettiin liki kokonaan.
        sitä mainostetaan ja luodaan sille positiivista imagoa. Samaa tehtiin aikoinaan tupakan osalta. Nyt on tajuttu alkaa ajamaan mainontaa etc... alas. Näillä eväillä on tupakointia saatu vähennettyä.
        "Huume" Kauppa vain pitäisi olla hallittua. Sitä ei saisi markkinoida, eli ei samaa virhettä kuten alkoholin tuputus.

        Vaan käyttöä tulisi pyrkiä ajamaan alas heti alusta lähtein.

        Valtio teki alkoholin osalta virheen, kun kuvitteli siitä saavansa tuloja ja kansan osaavan sitä käyttää.. Vaan näin ei ollut ja nyt yritetään saada itseaiheutettua alkoholiongelmaa saada hallintaan hinnan nostolla.
        Tosin se on myöhäistä riippuvaisia on jo syntynyt liikaa ja asenteet ovat alkoholin käytön suhteen sallivia.
        Huumeille tulee luoda edelleen huonoa kuvaa.
        Kieltolaki ei toimi. se luo vain turhaa rikollisuutta. sen rikollisuuden torjuntaan käytetty raha voitaisiin käyttää päihdeongelmaisten hoitoon. Huomattavasti tehokkaampaa, valtio saisi myös omat tulonsa huumeiden myynnistä jolloin niitä tuloja voitaisiin kohdistää huumeiden käytön vähentämiseen ja ongelmaisten hoitoon ja käytön ennalta ehkäisyyn.

        Nyt rikollinen huumebisnes vain luo lisää käyttäjiä. Rahoittaakseen käyttönsä monen on alettava diileriksi ja värvättävä itselleen asiakkaita, jotta saa oman annoksensa.
        Laillisessa järjestelmässä tämä olisi tarpeetonta.


      • vasta..
        toisin kirjoitti:

        Alkoholin jakelu vapautettiin liki kokonaan.
        sitä mainostetaan ja luodaan sille positiivista imagoa. Samaa tehtiin aikoinaan tupakan osalta. Nyt on tajuttu alkaa ajamaan mainontaa etc... alas. Näillä eväillä on tupakointia saatu vähennettyä.
        "Huume" Kauppa vain pitäisi olla hallittua. Sitä ei saisi markkinoida, eli ei samaa virhettä kuten alkoholin tuputus.

        Vaan käyttöä tulisi pyrkiä ajamaan alas heti alusta lähtein.

        Valtio teki alkoholin osalta virheen, kun kuvitteli siitä saavansa tuloja ja kansan osaavan sitä käyttää.. Vaan näin ei ollut ja nyt yritetään saada itseaiheutettua alkoholiongelmaa saada hallintaan hinnan nostolla.
        Tosin se on myöhäistä riippuvaisia on jo syntynyt liikaa ja asenteet ovat alkoholin käytön suhteen sallivia.
        Huumeille tulee luoda edelleen huonoa kuvaa.
        Kieltolaki ei toimi. se luo vain turhaa rikollisuutta. sen rikollisuuden torjuntaan käytetty raha voitaisiin käyttää päihdeongelmaisten hoitoon. Huomattavasti tehokkaampaa, valtio saisi myös omat tulonsa huumeiden myynnistä jolloin niitä tuloja voitaisiin kohdistää huumeiden käytön vähentämiseen ja ongelmaisten hoitoon ja käytön ennalta ehkäisyyn.

        Nyt rikollinen huumebisnes vain luo lisää käyttäjiä. Rahoittaakseen käyttönsä monen on alettava diileriksi ja värvättävä itselleen asiakkaita, jotta saa oman annoksensa.
        Laillisessa järjestelmässä tämä olisi tarpeetonta.

        heräämässä tässä maassa tähän addiktio-ongelman suuruuteen, vapaita addiktioita tuottaa peliteollisuus, netti,
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000563&subcat=713
        http://www.paihdelinkki.fi/Tietoiskut/413-nettiriippuvuus-suomessa

        Olet aivan hakoteillä, valitettavasti, niinkuin useimmat addiktitkin, jotka asiasta yleensä palstoilla avautuvat.


      • huomattavasti
        taida... kirjoitti:

        tietää mitään addiktioista, muuten et tuollaista lööperiä tänne ulostaisikaan.

        Toinen asia sitten on vapaampi saatavuus, poistaisiko se rikollisuuden? Naurettavia harhakuvia. Laillinen viinan ja oluen myynti helpottui halpeni, myyntiajat piteni, alkoholia saa melkein kellon ympäri, poistiko se pimeän viinan myynnin, no ei poistanut, vähensi kyllä, muutta nyt viinanmyyjien vakioasiakkaat ovat vielä surkeampia addikteja ja köyhiä, usein eläkeläisiä, joilta menee viinan velaksiostoon lähes koko eläke, työttömyyskorvaus... näillä on monella pankkiautomaattikorttikin on jo panttina viinamyyjiällä...Harhaluuloissanne elätte. Ja palstan valintakin oli surkea.

        koska hinnat ovat rikollisessa järjestelmässä kalliit. Rikollisten kilpailukyky ei riittäisi valtiota vastaan.
        Huumeongelma ei ole pelkästään ongelma huumeiden ympärillä.
        Usein huumeidenkäyttäjät jäävät edelleen alkoholisteiksi. Juovat alkoholia kun se on laillista, se onkin hyvin tuhoisaa. Lievittävät sillä esim. heroiinin himoa.
        subutex oli ja on aivan turha lääke aiheuttaa sekin riippuvuutta ja on opiaattijohdannainen. Väärinkäytettynä todella vaarallinen.
        Moni huumeongelmainen on kannabisriippuvainen, pelkästään luonnonvalinnan kautta. Kannabis pitää muiden aineiden himoa loitolla, kuten alkoholinhimoa ja heroiinin etc...
        Päihdehuollossa on paljon kannabisongelmaisia.
        Mutta itse kannabis ei ole heille muuten ongelma kuin sen laittomuuden takia. Nämä addiktit kun sitten yrittävät elämäänsä hallitulla alkoholin käytöllä, epäonnistuvat koska alkoholi aiheuttaa liikaa ongelmia heille. Aiheuttaa fyysisen ja henkisen riippuvuuden ja masennuksen.

        Tuolla heidän parissaan eläneenä ex-narkkina ja nykyisen tehdessäni vapaaehtoispäihdetyötä.
        Lähes kaikki pitää kannabista esim, lääkkeenä enemmänkin kuin huumeena. Esim, muut lailliset rauhoittavat kuten, betsot aiheuttavat ongelmia riippuvuutensa kautta, niihin syntyy helposti vahvempi riippuvuus kuin jopa alkoholiin.
        samaten niiden sekä alkoholin sekakäyttö on yksi tuhoisimmista yhdistelmistä.

        Kannabis nähdään usein aivan turhaan ongelmana.
        Sen käyttö ei aiheuta fyysisiä vaurioita käyttäjälleen. Päihtymystila ei vahingoita kanssaihmisiä, koska aine rauhoittaa ja tekee käyttäjän väkivallattomaksi.
        Päihdeongelmaiselle se olisi todella parempi vaihtoehto kuin nykyinen laillinen järjestelmä jossa on pakko päihdeongelmaisten juoda viinaa, jos haluaa olla lainkuuliainen.
        Joka sitten aiheuttaa väkivaltaa etc... sairauksia yms...

        Kannabiksen kieltolakia ylläpitävä logiikka perustuu niihin ongelmiin jotka aiheutuvat kannabiksen kieltolaista.


      • eri vaikutukset
        vasta.. kirjoitti:

        heräämässä tässä maassa tähän addiktio-ongelman suuruuteen, vapaita addiktioita tuottaa peliteollisuus, netti,
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000563&subcat=713
        http://www.paihdelinkki.fi/Tietoiskut/413-nettiriippuvuus-suomessa

        Olet aivan hakoteillä, valitettavasti, niinkuin useimmat addiktitkin, jotka asiasta yleensä palstoilla avautuvat.

        Eihän addiktio aina ole pahasta.
        Alkoholi addiktio on pahasta, koska jo vähäisissä määrin se pilaa elämän.

        Urheiluaddiktio saa edetä aika pitkälle ennenkuin haittaa elämää.

        Nettiaddiktiosta en tiedä. Mutta kohtuus siinäkään ei ole pahitteeksi.


      • vastaan
        huomattavasti kirjoitti:

        koska hinnat ovat rikollisessa järjestelmässä kalliit. Rikollisten kilpailukyky ei riittäisi valtiota vastaan.
        Huumeongelma ei ole pelkästään ongelma huumeiden ympärillä.
        Usein huumeidenkäyttäjät jäävät edelleen alkoholisteiksi. Juovat alkoholia kun se on laillista, se onkin hyvin tuhoisaa. Lievittävät sillä esim. heroiinin himoa.
        subutex oli ja on aivan turha lääke aiheuttaa sekin riippuvuutta ja on opiaattijohdannainen. Väärinkäytettynä todella vaarallinen.
        Moni huumeongelmainen on kannabisriippuvainen, pelkästään luonnonvalinnan kautta. Kannabis pitää muiden aineiden himoa loitolla, kuten alkoholinhimoa ja heroiinin etc...
        Päihdehuollossa on paljon kannabisongelmaisia.
        Mutta itse kannabis ei ole heille muuten ongelma kuin sen laittomuuden takia. Nämä addiktit kun sitten yrittävät elämäänsä hallitulla alkoholin käytöllä, epäonnistuvat koska alkoholi aiheuttaa liikaa ongelmia heille. Aiheuttaa fyysisen ja henkisen riippuvuuden ja masennuksen.

        Tuolla heidän parissaan eläneenä ex-narkkina ja nykyisen tehdessäni vapaaehtoispäihdetyötä.
        Lähes kaikki pitää kannabista esim, lääkkeenä enemmänkin kuin huumeena. Esim, muut lailliset rauhoittavat kuten, betsot aiheuttavat ongelmia riippuvuutensa kautta, niihin syntyy helposti vahvempi riippuvuus kuin jopa alkoholiin.
        samaten niiden sekä alkoholin sekakäyttö on yksi tuhoisimmista yhdistelmistä.

        Kannabis nähdään usein aivan turhaan ongelmana.
        Sen käyttö ei aiheuta fyysisiä vaurioita käyttäjälleen. Päihtymystila ei vahingoita kanssaihmisiä, koska aine rauhoittaa ja tekee käyttäjän väkivallattomaksi.
        Päihdeongelmaiselle se olisi todella parempi vaihtoehto kuin nykyinen laillinen järjestelmä jossa on pakko päihdeongelmaisten juoda viinaa, jos haluaa olla lainkuuliainen.
        Joka sitten aiheuttaa väkivaltaa etc... sairauksia yms...

        Kannabiksen kieltolakia ylläpitävä logiikka perustuu niihin ongelmiin jotka aiheutuvat kannabiksen kieltolaista.

        tullut myöskin kaljaa kittaavia kannabiksen käyttäjiä, tosi rauhallista(ja säälittävää).

        Pää sekaisin konstilla millä hyvänsä, palataan tähän ketjun toiseen kirjoitukseen ja lainataan,

        "Päihdeongelman syyhän usein ei ole päihde itse. Jokin muu ongelma on ajanut ihmisen päihteiden väärinkäyttöön. Pitäisi keskittyä hoitamaan ja ennalta ehkäisemään näitä ongelmia. Kun alkuperäinen syy on poissa voi itse päihdeongelman hoitaa sitten. Mikäli alkuperäinen syy on olemassa, niin ei päihdeongelmakaan ratkea."

        Samoin kuin Prostituution salliminen maailmalla, se ei ole poistanut kuitenkaan alan ympärillä pyörivää rikollisuutta, rikollisuus on vain muuttunut toisenlaiseksi ja uhrit yhä surkempia, välittäjät raempia, niin kauan kun raha ja velka tätä hommaa ja planeettaa pyörittää, addiktioita pitäisi yrittää rajoittaa, ei lisätä korvikkeiden määrää, porttiteorian jätän sikseen, mutta...

        Vapaaehtoistyöntekijä en ole, mutta jonkin verran asiota aikoinaan on tullut sivusta seurattua.

        Pitää vielä muistaa ottaa huomioon, että maailma muuttuu ja työnantajat tekevät testejään enenevässä määrin...samalla kun sosiaaliturva on jäänyt -90 luvun tasolle ja on suurella todennäköisyydellä entisestään heikkenemässä, siitä on hyvä jatkaa ajatusta pitemmälle sen pärjäämisen kanssa tulevaisuudessa.


      • noin.
        vastaan kirjoitti:

        tullut myöskin kaljaa kittaavia kannabiksen käyttäjiä, tosi rauhallista(ja säälittävää).

        Pää sekaisin konstilla millä hyvänsä, palataan tähän ketjun toiseen kirjoitukseen ja lainataan,

        "Päihdeongelman syyhän usein ei ole päihde itse. Jokin muu ongelma on ajanut ihmisen päihteiden väärinkäyttöön. Pitäisi keskittyä hoitamaan ja ennalta ehkäisemään näitä ongelmia. Kun alkuperäinen syy on poissa voi itse päihdeongelman hoitaa sitten. Mikäli alkuperäinen syy on olemassa, niin ei päihdeongelmakaan ratkea."

        Samoin kuin Prostituution salliminen maailmalla, se ei ole poistanut kuitenkaan alan ympärillä pyörivää rikollisuutta, rikollisuus on vain muuttunut toisenlaiseksi ja uhrit yhä surkempia, välittäjät raempia, niin kauan kun raha ja velka tätä hommaa ja planeettaa pyörittää, addiktioita pitäisi yrittää rajoittaa, ei lisätä korvikkeiden määrää, porttiteorian jätän sikseen, mutta...

        Vapaaehtoistyöntekijä en ole, mutta jonkin verran asiota aikoinaan on tullut sivusta seurattua.

        Pitää vielä muistaa ottaa huomioon, että maailma muuttuu ja työnantajat tekevät testejään enenevässä määrin...samalla kun sosiaaliturva on jäänyt -90 luvun tasolle ja on suurella todennäköisyydellä entisestään heikkenemässä, siitä on hyvä jatkaa ajatusta pitemmälle sen pärjäämisen kanssa tulevaisuudessa.

        Korvikkeita tulee löytää ja kehittää. Haitatattomampia.
        Ei kukaan narkki haluaisi käyttää aineita.
        Kyllä ne ihmisiä on jotka yrittävät etsiä ulospääsyä ongelmistaan.
        Se vain on niin, ettei se täysraittiys ja aineettomuus onnistu. Maailma on liian kova, he tarvitsevat sen loivemman laskun, korvikkeilla tähän todellisuuteen. Masennuslääkkeet, kevyemmät "korvikepäihteet". Terapiat etc...


      • kaikilla
        eri vaikutukset kirjoitti:

        Eihän addiktio aina ole pahasta.
        Alkoholi addiktio on pahasta, koska jo vähäisissä määrin se pilaa elämän.

        Urheiluaddiktio saa edetä aika pitkälle ennenkuin haittaa elämää.

        Nettiaddiktiosta en tiedä. Mutta kohtuus siinäkään ei ole pahitteeksi.

        vaikutuksetkin lopulta samantapaisia, se tosiaan, että urheiluaddiktit/pakkojuoksijat vielä onnistuvat etenemään elämässään aika pitkällekin, pitää kyllä paikkansa, urheilulla kun on myös positiivinen vaikutus terveyteen ja se tosiaan on yleisön silmissä hyväksyttavää. Mikseivät nämä kannabista korvaushoidoksi kaipaavat alakkin juosta ja pitkälle:)

        Netti-ja pelidiktio alkaa olla maailmalla huumeaddiktiota pahempaa, kuvaus ei ole suomesta mutta antaa osviittaa,

        "Internetriippuvaiset ovat hänen mukaansa usein epäsosiaalisia ja menettävät kontaktin ystäviinsä sekä sukulaisiinsa. He jättävät monesti opiskelunsa kesken, mutta eivät silti halua mennä töihin.

        - Tällaisista nuorista tulee taakka sekä vanhemmille että koko yhteiskunnalle. Nyt on tärkeintä että riippuvaisten määrän kasvu saadaan pysähtymään,

        Zhang edustaa kahtakymmentäviittä pariskuntaa, jotka ovat nostaneet syytteen tietokonepelejä valmistavaa yritystä vastaan. Kaikkien pariskuntien pojat tekivät itsemurhan pelattuaan keskeytyksettä tuntikausia yrityksen tietokonepeliä.
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000563&posting=22000000021861102"


      • sivusta..
        noin. kirjoitti:

        Korvikkeita tulee löytää ja kehittää. Haitatattomampia.
        Ei kukaan narkki haluaisi käyttää aineita.
        Kyllä ne ihmisiä on jotka yrittävät etsiä ulospääsyä ongelmistaan.
        Se vain on niin, ettei se täysraittiys ja aineettomuus onnistu. Maailma on liian kova, he tarvitsevat sen loivemman laskun, korvikkeilla tähän todellisuuteen. Masennuslääkkeet, kevyemmät "korvikepäihteet". Terapiat etc...

        joku palstoilla kirjoittava oikeistolaisempi, sanoisin, että maailma on liian kova vain kyvyttömille, oma vika. Mutta kun en ole. Palstojen sosialidarwinistit sanoisivat, että luonto karsii heikot, se on luonnollista, en ole sellainenkaan.
        http://www.paihdelinkki.fi/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=1;t=007233

        Se on Myllyhoitoa sano.
        http://www.health.fi/index.php?page=toi_pai_kaytannot_linkkikokoelma


      • joku muu
        sivusta.. kirjoitti:

        joku palstoilla kirjoittava oikeistolaisempi, sanoisin, että maailma on liian kova vain kyvyttömille, oma vika. Mutta kun en ole. Palstojen sosialidarwinistit sanoisivat, että luonto karsii heikot, se on luonnollista, en ole sellainenkaan.
        http://www.paihdelinkki.fi/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=1;t=007233

        Se on Myllyhoitoa sano.
        http://www.health.fi/index.php?page=toi_pai_kaytannot_linkkikokoelma

        näin
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000002&conference=664&posting=22000000021907232

        Asennettako?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe