naurattaa, kun työssään / virassaan on nähnyt ja näkee näitä perheen pulloposkia korvarenkaineen ja sipsuttajaneitoja korvalappusterot korvillaan ja uusin muotipurkka hampaissa ajokokeessa. Ei mitään järkeä. Isi opettaa sillä ikivanhlalla b-kortin tietämyksellä vanhat asiat ja väärät asenteet muksuilleen ja sitten itketään. Miksi? No, kun se ajotutkinto hylättiin taas.
Helposti huomaa, että ne ns. teoriatunnit kotona ovat sävellystä ja pitämättömiä.
Humpuukihomma onneksi loppuu ja alkaa tasokkaampi järjestelmä maassamme EU- tasoisesti.
Ajatus: Appiukko kävi vuonna 1978 yritysalan peruskurssin.
Kesti peräti n. 35 tuntia, eli saman kuin autokoulukin.
Entä, jos hän aloitaisikin nyt opettemaan sitä oppimaansa, eikä olisi saanut pätkääkään enempää lisäkoulutusta, eikä olisi tehnyt ohjauksen alla koskaan sitä samaa työtä ja siinä saanut lisäoppia?
Ajatuksenakin kauhea. Siinä on vain se, ettei se isi-ope ymmärrä omaa osamattomuuttaan ja LUULEE hallitsevansa asiat.
Siksi veri virtaa kaduillamme ja sairaalat ovat täynnä invalideja.
Kuka kantaa vastuun?
Kertoka nimellänne, JOS olette halukkaat vastaamaan esim. 300 liikennealan peruskysymykseen valvotuissa oloissa ja jos saatte oikeita vastauksia 40 % saatte 11.111 euroa.
Vääristä vastauksista tulee tietysti virhepisteitä.
Kysymykset olisivat eri vaikeusasteisia ja luokitellaan asteikolla 1-5.
Antaa palaa. Myös autokoulun käyneet, mutta te saatte vain 10 euroa.
OPETUSLUPALAISET OVAT LIIKENTEEN ALAINTA KASTIA
32
2279
Vastaukset
- Urpoko
Auton ajaminenhan on helppoa kun heinänteko.
Meillä päin 15 vuotiaat klossit ajelee liikenteessä ihan kelvollisesti, ilman isän opetustakin. - The Rat
Minä kun luulin että opetusluvalla korttinsa saaneet ovat keskimäärin turvallisempia kuljettajia kuin ne jotka saavat korttinsa autokoulusta?
Olisiko niin että opetusluvassa keskitytään käytäntöön ja autokoulussa teoriaan? Siis autokoulussa keskitytään sen kokeen läpäisyyn kun taas isille tärkeämpää on sen oman mussukan perseen säilyminen... - tässä...
... on se, että näin katkeroituneella asenteella oleva henkilö joko kouluttaa autokoululaisia tai valvoo kuljettajatutkintoja.
Pitäisi näköjään olla jonkinlainen soveltuvuustesti kummallekin. - kolmasti opettanut
Joopa joo. onhan sitä hyvä perustella sitä teoria opetusta.
Onhan opetustunnit pitkiä ja niitä on paljon, mutta paljonko siitä asiasta pysyy oppilaan päässä. Ja kuinka pajon siitä vähästä ymmärretään oikein. Kyllä oppilaat ovat oppineet, miten tunnilla ollaan, Napitetaan opettajaa, ja ajatukset harhailevat aivan muualla. Jos kaikki omaksuttaisiin, niin kirjalliset olisivat läpihuutojuttu. Vaan kun ei ole, huolimatta pitkästä teoriasta. Siinä olet oikeassa, että autokoulussa osataan opettaa siten, että inssistä pääsee läpi. Se oppi tuntuu kyllä unohtuvan heti, kun kortti on taskussa.
Veikkaan, että appesi osaisi opettaa sinulle yrittäjyydestä nyt paljon sellaista, mitä ei koulussa puhuttu. Ihminen näet oppii koko ajan lisää.
Opetusluvan yksi hyvä idea on ollut siinä, että opettajakin kertaa liikennesäännöt samalla. Kyllä omaa lastaan opettaa aivan eri tavalla kuin puolen tunnin välein vaihtuvia vieraita.
Olen opettanut kolme omaa lastani ajamaan täällä pääkaupunkiseudulla. Vanhin on ajanut kahdeksan vuotta ja nuorin kolme. Kenelläkään ei ole tapahtunut yhtään kolhua. Kukaan ei ole saanut edes rikemaksua. Pystytkö parempaan? Vai mitataanko se paremmuus teoriakokeissa?
Niinhän tässä maailmassa on, että kaikki hyvä loppuu aikanaan. Opetusluvatkin.- Opettaja15
Mitä tavallinen talipäätallaaja tietää opettamisesta? Mikä on tämän päivän oppimiskäsityksen mukaan tehokkain tapa saada oppija omaksumaan uutta asiaa? Käsityksesi autokoulussa tapahtuvaan "opetukseen" perustuu aikansa eläneisiin legendoihin ja käsityksiin, joita voi olla vain sellaisella henkilöllä, joka ei ammattimaisesta opetuksesta tiedä mitään. Tämän päivän tietopuolinen opiskelu (siis se mitä joskus kutsuttiin teoriaopetukseksi) on oppilaslähtoistä ja oppijat joutuvat tekemään töitä oppimistuloksensa eteen. Opettajan tärkein tehtävä on ohjata oppimisprosessia oikeaan suuntaan.
Ajo-opetuksessa oleellisempaa on se mitä harjoitellaan ja miten - pelkällä määrällä ei korvata ammatitaitoisen opettajan työtä. Mikään autokoulu ei tänä päivänä tähtää pelkästään tutkinnon läpäisemiseen.
- tarkistettu asia
ja ruottinkieliset yliopistosta (Åbo Academi, Turussa).
Sama koulutusohjelma kummallakin.
Taustalla pitää olla autotekninen koulutus, puhdas rekisteri poliisilta, omassa ajokortissa heti pohjaksi piiiitkä rivi kirjaimia, vankka kokemus ammattiliikenteestä yms.
Lisäksi läpäistävä yhden päivän kestä monipuolinen testisarja ja osaamista mittaava koesarja.
Kenen isillä on nämä eväät?
Kirjoitelkaahan nimillä!!!
Kyllä Eduskunta on oikeassa, kun nämä dispanssiopettajilta (isit yms.) kielletään yksin opettamasta muksujaan. Joku kohtuus ja järki pitää löytyä!
Monet isit ovat päässeet sen B-KOKEEN läpi vasta kolmannella ja rimaa hipoen.
Kertovat kauhulla, että saattavat pian joutua itse INSSIAJOON!
Miksi kauhulla?
Koska tietävät surkean maataso-osaamisensa.
Viikon pikakurssi ja oma kortti aikanaan ja nykyäänkin taskuun.- siinä
että, liikenneministeriössä ei ole arvostettu autokoulujen toimintaa pätkän vertaa. Sen tähden tämä rinnakkainen toiminta eli kotiopetus on ollut mahdollista. Mutta se on muuttumassa uudistuksen myötä. Siitä uudistuksesta lienee turha puhua sen enempää. Mutta se tulee vähentämään kotiopetusta.
- stycke
"Taustalla pitää olla autotekninen koulutus, puhdas rekisteri poliisilta, omassa ajokortissa heti pohjaksi piiiitkä rivi kirjaimia, vankka kokemus ammattiliikenteestä yms. "
Nohnoh. Autoteknistä koulutusta ei tietääkseni vaadita vaan ylioppilastutkinto, puhdas ajokorttirekisteri kylläkin, pitkä rivi kirjaimia on yhtä kuin ABC ja puolta vuotta taksin tai jakoauton ratissa en vielä ihan vankaksi kokemukseksi ammattiliikenteestä menisi kutsumaan. Toki monella oikeasti onkin "täysi rivi" kirjaimia ja vuosien kokemus ammattiliikenteestä, mutta minimi on lopulta aika vähän.
Taitaa tuo opetuslupakäytännön poistaminen johtua enemmän tästä nykymaailman koulutususkovaisuudesta kuin käytännön todellisesta tarpeesta. Tulevaisuudessa kun tällä menolla vaaditaan kengännauhojen solmimiseenkin oma kortti, ellei ole niin käytät tarralenkkareita.
Tulevaisuudessa ajokortin hankkivia nuoria on entistä vähemmän. Ajokortin maksaessa tuhansia euroja ei monikaan välitä maksaa tuota summaa ellei korttia välttämättä tarvitse. Ruotsissa tästä on huomattu surkuhupaisia seurauksia, kuten se, että koulutukseen tulevilla poliisikokelailla on yhä useammin huono ajotaito, koska ovat hankkineet ajokortin vasta poliisikouluun hakiessaan!
Oma isäni opetti B-kortin asiat minulle. Toki hän oli ehkä keskimääräistä lähempänä liikenneopettajaa, koska hän oli ammatiltaan opettaja, autoharrastaja nuoresta asti, rauhallinen kuljettaja jolla ei ollut rikkeitä tilillään.
Eivät ne autokoulun käyneetkään aina ihan helposti inssiä läpäise, ei se aina ole vain opetuksesta kiinni.
Kohtuus ja järki pitäisi löytyä autokoulujen hinnoista tulevaisuudessa kun volyymit kasvavat, vai? En vain usko. Kulurakenne on sielläkin kova, ei sitä ilmaiseksi viitsi töitä tehdä. Mutta sinä taidat tosiaan olla, kuten joku veikkasikin, autokoulun tai kuljettajatutkintofirman leivissä?
Kovin uskottava et kyllä osaa olla, toivottavasti et oikeasti ole opettamassa ketään kun näyttää noin helposti tulevan vaahto suupielistä noita lapsuksia lukiessa. Åbo Akademi kirjoitetaan k:lla, ei c:llä, ja jos vaadit toisia kirjoittelemaan nimillä, niin kyllä sinulla pitäisi olla oma nimesi rekisteröitynä tunnuksena, koska nykyinen malli vie sen murenankin uskottavuudestasi. - Sama
stycke kirjoitti:
"Taustalla pitää olla autotekninen koulutus, puhdas rekisteri poliisilta, omassa ajokortissa heti pohjaksi piiiitkä rivi kirjaimia, vankka kokemus ammattiliikenteestä yms. "
Nohnoh. Autoteknistä koulutusta ei tietääkseni vaadita vaan ylioppilastutkinto, puhdas ajokorttirekisteri kylläkin, pitkä rivi kirjaimia on yhtä kuin ABC ja puolta vuotta taksin tai jakoauton ratissa en vielä ihan vankaksi kokemukseksi ammattiliikenteestä menisi kutsumaan. Toki monella oikeasti onkin "täysi rivi" kirjaimia ja vuosien kokemus ammattiliikenteestä, mutta minimi on lopulta aika vähän.
Taitaa tuo opetuslupakäytännön poistaminen johtua enemmän tästä nykymaailman koulutususkovaisuudesta kuin käytännön todellisesta tarpeesta. Tulevaisuudessa kun tällä menolla vaaditaan kengännauhojen solmimiseenkin oma kortti, ellei ole niin käytät tarralenkkareita.
Tulevaisuudessa ajokortin hankkivia nuoria on entistä vähemmän. Ajokortin maksaessa tuhansia euroja ei monikaan välitä maksaa tuota summaa ellei korttia välttämättä tarvitse. Ruotsissa tästä on huomattu surkuhupaisia seurauksia, kuten se, että koulutukseen tulevilla poliisikokelailla on yhä useammin huono ajotaito, koska ovat hankkineet ajokortin vasta poliisikouluun hakiessaan!
Oma isäni opetti B-kortin asiat minulle. Toki hän oli ehkä keskimääräistä lähempänä liikenneopettajaa, koska hän oli ammatiltaan opettaja, autoharrastaja nuoresta asti, rauhallinen kuljettaja jolla ei ollut rikkeitä tilillään.
Eivät ne autokoulun käyneetkään aina ihan helposti inssiä läpäise, ei se aina ole vain opetuksesta kiinni.
Kohtuus ja järki pitäisi löytyä autokoulujen hinnoista tulevaisuudessa kun volyymit kasvavat, vai? En vain usko. Kulurakenne on sielläkin kova, ei sitä ilmaiseksi viitsi töitä tehdä. Mutta sinä taidat tosiaan olla, kuten joku veikkasikin, autokoulun tai kuljettajatutkintofirman leivissä?
Kovin uskottava et kyllä osaa olla, toivottavasti et oikeasti ole opettamassa ketään kun näyttää noin helposti tulevan vaahto suupielistä noita lapsuksia lukiessa. Åbo Akademi kirjoitetaan k:lla, ei c:llä, ja jos vaadit toisia kirjoittelemaan nimillä, niin kyllä sinulla pitäisi olla oma nimesi rekisteröitynä tunnuksena, koska nykyinen malli vie sen murenankin uskottavuudestasi.koska olen ruotsinkielinen ja asunut vuosia ulkomailla. Se siitä!
- stycke
Sama kirjoitti:
koska olen ruotsinkielinen ja asunut vuosia ulkomailla. Se siitä!
Hitta på en bättre förklaring. På svenska skrivs Akademi med k. Tyrkcfel kanske är trovärdigare?
- arv1
mutta olisit edes yrittänyt tehdä sen enemmän tyylillä. Missä faktat joihin vetoat?
Appiukkosi vuonna -78 käymä yrittäjäkurssi ei ole ihan suoraan verrannollinen tähän opetuslupa-asiaan koska:
- Suurin osa opetuslupaopettajista on oppinut jotain oman ajokortin saamisen jälkeen, joku enemmän ja joku valitettavasti vähemmän.
- Jos appiukkosi on ollut yrittäjä tähän päivään vuodesta 1978, hänellä lienee myös kertynyt jotain annettavaa tuleville yrittäjille. Jos taas ei yrittäjäkokemusta ole, sitten ei välttämättä kannata mainostaa em. taitojen tietämystä. Opetuslupaopettajilla on jonkinlainen ajokokemusvaatimus kuitenkin.
Edelleen perään faktaa sekä onnettomuustilastoja väitteidesi tueksi.
Vaikka tämän nimimerkilläni kirjoitankin, en halua osallistua valvotuissa oloissa järjestettyyn tietovisaasi, koska minulla ei ole tarvetta todistaa kellekään yhtään mitään liikennetietämyksestäni.
Se riittää itselleni kun tiedän olleeni aikanaan opetuslupaoppilas, kaksinkertainen liikennekouluoppilas sekä yhden kirjaimen suorittanut itseopiskelija ja näistä seikoista huolimatta tai ehkä nimenomaan näistä syistä johtuen kaikki tutkinnot ovat menneet kerrasta läpi.
Yhtään onnettomuutta en ole toimillani aiheuttanut enkä yhdessäkään ole ollut osallisena. Työkseni olen ollut liikenteen seassa nyt yhdeksän vuotta.
Kuvitellaan että vastaisin valvotuissa olosuhteissa kysymyksiisi saaden oikein 40%, paljonko saisin rahaa?
Ai niin, en nähnyt nimimerkkiäsi missään, enkä myöskään ammattiasi/virkaasi jonka edustajana sanoit näitä mainitsemiasi esimerkkejä nähneesi. No, ehkä vain luin hätäisesti provosi.- mieltä olen
Täysin tuulesta temmattuja väitteitä. Ei tästä kattavaa selvitystä saada aikaan koskaan. Sitä pitäisin varmana, että lapsena vanhemmilta omaksutut liikenneasenteet säilyvät koko iän, kävipä sitten autokoulun tai sai opetuksen vanhemmilta. Aika hyvä oletus on myös, että parhaat autoilijat ovat yksityisopetuksen saaneita, mutta heikoimmasta päästä löytyy näitä myös. Minäkin kuulun tähän ryhmään, että yksityisopetuksella kortin sain. Kuorma-autokorotuksen suoritin autokoulussa tietenkin ja sen jälkeen vielä yhden korotuksen itse opiskellen. Kaikki kokeet menneet kerralla läpi. Yhtään kolaria (tai tieltä suistumista)en ole itse aiheuttanut. Kaksi kertaa on päälleni (perääni) ajettu kun olen ollut itse pysähtyneenä. Ajokilometrejä on noin miljoona, ammatikseni en ole varsinaisesti ajanut.
- hauska seurata
keskustelua maailman yksinkertaisimman asian tiimoilta. Jokainen tietää, että auton ajaminen on helpompaa, kuin käveleminen. Saahan siinä istua. Mikäli autoissa olisi automaattivaihteet, ajamisen oppisi noin puolessa tunnissa. Tästä syystä ns. suuressa maailmassa lähes kaikissa autoissa on nämä vaihteet. Loppuhan on väistämisvelvollisuuden oppimista. Se, että kärpäsestä tehdään härkänen, on pelkkää bisnestä.
- jees..
Muualla maailmassa autokoulu maksaa murto-osan Suomen hinnoista.
Onneksi yhtenäistyy pikapuolin. Teoriaopetus tulossa peruskoulun yhteyteen ja ajokokeen voi suorittaa joko omalla tai autokoulun autolla jos perhe on varaton.- näe tuollaisesta
Kerro minulle yksikin tapaus, missä EU-lainsäädäntö olisi päästänyt tavallisen pulliaisen viranomaisvaatimusten ja niihin liittyvien kohtuuttomien seurannaisvaatimusten ikeestä. Tosi hyvä provo sinänsä, jos sen sillä tavoin katsoo, kiitos.
- tietoa kaipaava
Sitten kun laitat linkin virallisen tahon sivuille niin tuosta voisi tulla jopa uskottavakin. Nyt se on vain provo.
- mikähän
on älykkyysosamääräsi kun näyttää tuota tekstiä tulevan.
- opeksi
noin lukion mittainen opetusmäärältään.
Ensin vaativat kokeet ja mm. autojen tuntemus astuu kuvaan.
Myös matikka, säädökset, psyka etc.
Ajokoe on varsin vaativa, kuten lääkärintodistus, että poliisin lausunto.
Siitä vaan. Yli 70 kirjaa odottaa tenttiäsi, ynnä muut jutut. Eipä tule todistus helpolla, voin vakuuttaa.- minulle tyhmälle
Liikenneopettajaksi pääsylle on suuret vaatimukset
Opetuslupalaiset ovat huonoja kuljettajia
Mitähän tekemistä naillä kahdella asialla on keskenään.
Ensimmäinen väite voi olla totta.
Toista väitettä ei kukaan ole kyennyt toteennäyttämään. - sitten
Lukion olen aikanaan suorittanut ja sitten korkeakoulututkinnon.
Autotekniikan tunnen sattuneesta syystä kohtalaisen hyvin.
Matematiikka sisältyi korkeakoulututkintooni sekä myös monipuolinen lainsäädännön hallitseminen.
Ajokokeessa olen ollut kolme eri kertaa, kun olen korttiluokkaa korotellut.
Poliisin lausuntoja on minusta annettu monta, itse en niitä ole nähnyt, mutta ampuma-aseluvat ovat irronneet ja kansallinen turvallisuusselvitys on tehty.
Lääkärintodistus on mm. kaikenlaiseen meripalvelukseen.
Erilaisia kirjoja olen tenttinyt varmasti enemmän kuin 70, vaativiakin ja paksuja.
Miksi minä en olisi pätevä liikenneopettajaksi? Jaa, ilmeisesti sen tähden, kun en ole koskaan systemaattisesti opiskellut ja tenttinyt psykologiaa. Siinäpä se liikenneopettajien arvovalta, he osaavat psykologiaa. Haa!!! - liikenneopettajien
sitten kirjoitti:
Lukion olen aikanaan suorittanut ja sitten korkeakoulututkinnon.
Autotekniikan tunnen sattuneesta syystä kohtalaisen hyvin.
Matematiikka sisältyi korkeakoulututkintooni sekä myös monipuolinen lainsäädännön hallitseminen.
Ajokokeessa olen ollut kolme eri kertaa, kun olen korttiluokkaa korotellut.
Poliisin lausuntoja on minusta annettu monta, itse en niitä ole nähnyt, mutta ampuma-aseluvat ovat irronneet ja kansallinen turvallisuusselvitys on tehty.
Lääkärintodistus on mm. kaikenlaiseen meripalvelukseen.
Erilaisia kirjoja olen tenttinyt varmasti enemmän kuin 70, vaativiakin ja paksuja.
Miksi minä en olisi pätevä liikenneopettajaksi? Jaa, ilmeisesti sen tähden, kun en ole koskaan systemaattisesti opiskellut ja tenttinyt psykologiaa. Siinäpä se liikenneopettajien arvovalta, he osaavat psykologiaa. Haa!!!palkat paremmat kuin akateemisen loppututkinnon suorittaneiden. näin voisi päätellä kun näkee millaisilla autoilla ne ajelee.
- koko juttu
Faktat on näin. Noin 250 hakijaa, 80 aloituspaikkaa vuosittain. Kokeet on vaativat, poliisilta ei kysytä mielipidettä vaan AKEn rekisteristä. Matikasta ei tarvitse ymmärtää mitään mistä ei nelitoimisella laskimella selviä. Liikenteestä sitäkin enemmän. Vai 70 kirjaa, hohhoh. Kyllä siellä opetellaan ihan käytäntöäkin eikä pelkkää kirjaviisautta.
Alan arvostus ei varmaan kasva sillä että puhutaan paskaa netissä. Opetusluvalla kortin hankkineet ovat tilastollisesti ihan yhtä turvallisia kuljettajia. Totuus on kuitenkin se, ettei kaikista ole opettamaan, ja siitä opettajille se palkka tulee. Jos joku haluaa opetusluvalla ajella, antaa mennä vaan, kohta sekin tehdään koulujen kanssa yhteistyössä.
Ai niin, tämän kirjoitti ihan oikea AOKK:n liikenneopettaja, eikä minkään mielikuvituskoulun. - sekundamies-kö?
koko juttu kirjoitti:
Faktat on näin. Noin 250 hakijaa, 80 aloituspaikkaa vuosittain. Kokeet on vaativat, poliisilta ei kysytä mielipidettä vaan AKEn rekisteristä. Matikasta ei tarvitse ymmärtää mitään mistä ei nelitoimisella laskimella selviä. Liikenteestä sitäkin enemmän. Vai 70 kirjaa, hohhoh. Kyllä siellä opetellaan ihan käytäntöäkin eikä pelkkää kirjaviisautta.
Alan arvostus ei varmaan kasva sillä että puhutaan paskaa netissä. Opetusluvalla kortin hankkineet ovat tilastollisesti ihan yhtä turvallisia kuljettajia. Totuus on kuitenkin se, ettei kaikista ole opettamaan, ja siitä opettajille se palkka tulee. Jos joku haluaa opetusluvalla ajella, antaa mennä vaan, kohta sekin tehdään koulujen kanssa yhteistyössä.
Ai niin, tämän kirjoitti ihan oikea AOKK:n liikenneopettaja, eikä minkään mielikuvituskoulun.Oikeat liikenneopet tietävät ja SINÄ tollo voit tarkistaa netistä. Kirjoja on 72 kaikkineen.
Poliisin lausunto tarvitaan ja siellä koulussa pitää oikeasti opiskella, että saa asiallisen todistuksen.
Itse lienen amiksen keskeyttänyt finninaama ja olet auton apumiehenä kaljafirmassa.
Katsokaamme virallisia sivuja, niin tiedämme. - suomen
sekundamies-kö? kirjoitti:
Oikeat liikenneopet tietävät ja SINÄ tollo voit tarkistaa netistä. Kirjoja on 72 kaikkineen.
Poliisin lausunto tarvitaan ja siellä koulussa pitää oikeasti opiskella, että saa asiallisen todistuksen.
Itse lienen amiksen keskeyttänyt finninaama ja olet auton apumiehenä kaljafirmassa.
Katsokaamme virallisia sivuja, niin tiedämme.liikenneopettajista on siis lukenut nämä 72 kirjaa ja on siten pätevä opettamaan lapsiamme liikenteessä.
- koko juttu
sekundamies-kö? kirjoitti:
Oikeat liikenneopet tietävät ja SINÄ tollo voit tarkistaa netistä. Kirjoja on 72 kaikkineen.
Katsokaamme virallisia sivuja, niin tiedämme.Kuten sanottu, arvostusta on vaikea saada puhumalla paskaa netissä. Lue nyt niitä virallisia sivuja.
http://www.aokk.hamk.fi/index.php?id=63
Tuo 72 kirjaa on ihan päästä vedetty luku, reilussa vuodessa ei sellaisia määriä lueta, eikä ole tarviskaan näin käytännönläheisessä työssä.
"Itse lienen amiksen keskeyttänyt finninaama"
-No siltä vähän alkaa vaikuttaa. Ei kannata vaahdota ellei ole perillä asioista. Minäkään en selitä virkkaamisesta enkä lentopallosta. - sivustosta
koko juttu kirjoitti:
Kuten sanottu, arvostusta on vaikea saada puhumalla paskaa netissä. Lue nyt niitä virallisia sivuja.
http://www.aokk.hamk.fi/index.php?id=63
Tuo 72 kirjaa on ihan päästä vedetty luku, reilussa vuodessa ei sellaisia määriä lueta, eikä ole tarviskaan näin käytännönläheisessä työssä.
"Itse lienen amiksen keskeyttänyt finninaama"
-No siltä vähän alkaa vaikuttaa. Ei kannata vaahdota ellei ole perillä asioista. Minäkään en selitä virkkaamisesta enkä lentopallosta.terv. oikea liikenneope vuodelta 2004. Koulutus sattuu olemaan sisällöltään n.lukion mittainen, mutta se kestää käytännössä vähemmän, koska meillä ei ollut kesä-, luku- tms. lomia.
Näytät olevan pelle ja se siitä! - koko juttu
sivustosta kirjoitti:
terv. oikea liikenneope vuodelta 2004. Koulutus sattuu olemaan sisällöltään n.lukion mittainen, mutta se kestää käytännössä vähemmän, koska meillä ei ollut kesä-, luku- tms. lomia.
Näytät olevan pelle ja se siitä!tuollainen. Näyttäisit edes mistä se löytyy niin joku uskoisi, vaan kun et voi. Lukionkin olen käynyt aikanaan ja siitä oppimäärästa ollaan reilun vuoden koulutuksessa kaukana. Säälittäviä paskanjauhajia.
- L-ope vm. 2002
koko juttu kirjoitti:
tuollainen. Näyttäisit edes mistä se löytyy niin joku uskoisi, vaan kun et voi. Lukionkin olen käynyt aikanaan ja siitä oppimäärästa ollaan reilun vuoden koulutuksessa kaukana. Säälittäviä paskanjauhajia.
kauanko koulutus kestää opintoviikkoina / pisteinä. Siis jotakuinkin sama, kuin aikaisemmin suorittamani yo- tutkinto.
Se, että jokin koulutus voidaan suorittaa nopeammin (ei lomia ja muita vapaita, edes kesällä), ei tarkoita sitä, että ei joutuisi lukemaan ja tenttimään samaa määrää, kuin pisteet määräävät.
Lukio on LASTEN JA NUORTEN EKA koulu. Siksi se 75 ov. on pakotettu kestämään peräti 3 v. Harhaa tietenkin, koska sen kesto on vain 75 ov. Porukka jatkuvasti lomilla, kesä- ja lukulomista puhumattakaan.
Opetuspäivien pituus oli jatkuvasti alle oikean koulupäivän pituuden, jotta pääsisi lepäämään ja kioskille.
Kolme vuotta opintojahan todellisuudessa vastaa korkeakouluissa n. 110-120 opintoviikkoa.
Näin myös liikenneopettajille suhteutettuna.
Katso myös tarkkaan ja tulosta itsellesi koko opinto-ohjelma ja päädyt 72 tieteelliseen yms. ammatilliseen oppikirjaan, jotka hallittava. Öitä!
- se noin
vaikeata tuo liikenne, tuntuu vähän hurjalta tämmöisen tavallisen tollon mielestä. kokemusta on vasta 45v. ja miljoonia kilometrejä, kortissa on kaikki kirjaimet, ei kolareita, opetuslupiakin on tullut suoritettua muutama.
- tuntuu olevan
On se sitten kummallista, että vanhempien edellytetään kasvattavan lapsensa kelvollisiksi kaikenlaisiin elämäntaitoihin, opettamaan sekä käytännön taitoja että etiikkaa kaiken mitä itsekin osaavat. Mutta liikenneopetuksen kohdalla tuleekin sitten takalukko. Vanhemmat ovat kelvottomia opettamaan ja tuloksena on asennevammaisia ja vaarallisia autoilijoita. Mikähän ihmeen erityisammattitaito siihen liikenneopettajan koulutukseen oikein sisältyy, että he pystyvät heti hyppäämään samoihin saappaisiin kuin lapsen isä ja äiti ja opettamaan kaiken niin moninkertaisesti paremmin.
Tietenkin tässä on vaara, että väärät asenteet siirtyvät sukupolvelta toiselle, mutta eiköhän lapsi ole jo kerinnyt omaksua ne asenteet vähän toistakymppisenä. Jos liikenneopettajat kuvittelevat pystyvänsä muuttamaan nämä asenteet muutaman ajotunnin aikana, niin taika-jimejä ovat. Todellisia nuorisokasvattajia, joita pitäisi palkata nuorisovankiloihin uudelleenkasvattamaan kaikilla tavoin virheellisesti suuntautuneita yksilöitä. - LOIMAAN ISÄ
tuntuu olevan kirjoitti:
On se sitten kummallista, että vanhempien edellytetään kasvattavan lapsensa kelvollisiksi kaikenlaisiin elämäntaitoihin, opettamaan sekä käytännön taitoja että etiikkaa kaiken mitä itsekin osaavat. Mutta liikenneopetuksen kohdalla tuleekin sitten takalukko. Vanhemmat ovat kelvottomia opettamaan ja tuloksena on asennevammaisia ja vaarallisia autoilijoita. Mikähän ihmeen erityisammattitaito siihen liikenneopettajan koulutukseen oikein sisältyy, että he pystyvät heti hyppäämään samoihin saappaisiin kuin lapsen isä ja äiti ja opettamaan kaiken niin moninkertaisesti paremmin.
Tietenkin tässä on vaara, että väärät asenteet siirtyvät sukupolvelta toiselle, mutta eiköhän lapsi ole jo kerinnyt omaksua ne asenteet vähän toistakymppisenä. Jos liikenneopettajat kuvittelevat pystyvänsä muuttamaan nämä asenteet muutaman ajotunnin aikana, niin taika-jimejä ovat. Todellisia nuorisokasvattajia, joita pitäisi palkata nuorisovankiloihin uudelleenkasvattamaan kaikilla tavoin virheellisesti suuntautuneita yksilöitä.Ammatillisessa opettajakorkeakoulussa suoritettu, n. lukion laajuinen koulu ja tutkinto.
Opiskelevat käyttäytymistieteitä, pedaa, psykaa, didaktiikkaa... no olkoot.
Monet perustaustaltaan nuoriso-ohjaajia, terveydenhoitajia, merkonomeja, inssejä, teknikoita yms.
Isillä on alaan nähden viikon vilauksen kestänyt koululutus ajokortilleen. Että silleen.
- Ponti 007
naurettavaa, että ajokortin kirjainen, useimmiten vain c, tai bc, saa ketään opettaa.
Törkeätä. Siksi se nyt muutetaan ja lähes evätään.
Vaarallista leikkiä perheelliseltä isältä/äidiltä!
Pysy suutari lestissäsi, tai juo se.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse864660Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093847Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1843673Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.692098Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301162
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1481109- 501020
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30914