Sapatti ja Pyhä Henki

zzzZZZZ.....ZZZ

Onko pastorisi täyttynyt Pyhällä Hengellä tänä vuonna jonakin sapattina?

12

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinua liikuttavan?

      Käy kysymässä arkkipiispa Paarmalta?

      • palkakuopissaan

        Pikkunäppärää adventismia Ellen Whiten hengessä.


    • Nimetön

      Paavali opettaa galatalaisia näin:

      "Te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut (=noitunut) teidät, joiden silmien eteen Jeesus Kristus on kuvattu ristiinnaulittuna? Vain tämän tahdon teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? Niinkö älyttömiä olette? Te aloititte Hengessä, omilla teoillako te nyt päätätte? Niinkö paljon olette turhaan kärsineet? - jos se on ollut turhaa. Hän, joka antaa teille Hengen ja vaikuttaa keskuudessanne voimatöitä, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta..." Gal. 3:1-5.

      Kyllä Pyhä Henki kaikkoaa sieltä, missä lain teoin yritetään miellyttää Jumalaa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteivätkö adventistit olisi Pyhästä Hengestä uudestisyntyneitä kristittyjä, mutta Hengen täyteyttä heidän joukossaan epäilen. Kannattaa lukea asiayhteyden vuoksi koko Galatalaiskirje.

      • eroa adventisteista

        Jos on oman henkilökohtaisen uskon tartuntapinta vain opillinen ja Pyhä Henki korvataan voimakkaalla ME-hengellä niin ei sellaisen adventistin henkilökohtainen usko hyvältä näytä kun Jeesus tulee noutamaan omiaan.


      • Nimetön
        eroa adventisteista kirjoitti:

        Jos on oman henkilökohtaisen uskon tartuntapinta vain opillinen ja Pyhä Henki korvataan voimakkaalla ME-hengellä niin ei sellaisen adventistin henkilökohtainen usko hyvältä näytä kun Jeesus tulee noutamaan omiaan.

        Pahimmillaan voi olla näin, ettei Pyhän Hengen sinetti olekaan henkilökohtainen ja kun se ei voi muuta olla kuin henkilökohtainen. Sama vaarahan on toki olemassa muidenkin kirkkokuntien jäsenten kohdalla. Toivomme ja rukoilemme, ettei näin olisi. Ja mikä olisi parempaa kuin adventistienkin avartuminen Hengen uudistukseen, jota esim. luterilaisen kirkon joissakin piireissä parhaillaankin koetaan. Se vaatii kyllä Galatalaiskirjeen opetuksen mukaan enemmän "uskossa kuulemista kuin lain tekoja".


      • kohua
        Nimetön kirjoitti:

        Pahimmillaan voi olla näin, ettei Pyhän Hengen sinetti olekaan henkilökohtainen ja kun se ei voi muuta olla kuin henkilökohtainen. Sama vaarahan on toki olemassa muidenkin kirkkokuntien jäsenten kohdalla. Toivomme ja rukoilemme, ettei näin olisi. Ja mikä olisi parempaa kuin adventistienkin avartuminen Hengen uudistukseen, jota esim. luterilaisen kirkon joissakin piireissä parhaillaankin koetaan. Se vaatii kyllä Galatalaiskirjeen opetuksen mukaan enemmän "uskossa kuulemista kuin lain tekoja".

        Pyhästä Hengestä, mutta kun kuuntelee moniakin uskovia, niin tuntuu että Pyhä Henki on monellakin vain huulilla ei se todellisuutessa ole päässyt sydämeen asti, on kateutta ja riitoja, ja kaikenlaista solvausta toisin ajattelevia kohtaan, en minä usko että silloin on Jumalan Pyhä Henki ainakaan vaikuttamassa, mutta on sitä henkeä Jumalan vastapuolellakin ja hän kyllä yllyttää vihaan ja panetteluun, olkaamme sentähden rakastavaisia toisiamme kohtaan, silloin tiedämme oikea Pyhä Henki asuu sydämessämme.


      • Kokenut kertoi
        eroa adventisteista kirjoitti:

        Jos on oman henkilökohtaisen uskon tartuntapinta vain opillinen ja Pyhä Henki korvataan voimakkaalla ME-hengellä niin ei sellaisen adventistin henkilökohtainen usko hyvältä näytä kun Jeesus tulee noutamaan omiaan.

        Henkilö, joka siirtyi adventtikirkosta toiseen uskontokuntaan totesi, että virheetöntä kirkkoa ei löydy. Hänen mielestään on luksusta, jos voi seurakunnan opetuksen kanssa olla samaa mieltä.


      • elina
        Kokenut kertoi kirjoitti:

        Henkilö, joka siirtyi adventtikirkosta toiseen uskontokuntaan totesi, että virheetöntä kirkkoa ei löydy. Hänen mielestään on luksusta, jos voi seurakunnan opetuksen kanssa olla samaa mieltä.

        virheetöntä kirkkoa ei löydy koska me emme ole virheettömiä, jos sitä alkaa hakea, niin käy kun yhdelle naiselle, hän haki virheetöntä seurakuntaa, ja kun hän sen löysi ja liittyi siihen, niin se seurakunta ei ollut enää virheetön.


      • syysiih
        Kokenut kertoi kirjoitti:

        Henkilö, joka siirtyi adventtikirkosta toiseen uskontokuntaan totesi, että virheetöntä kirkkoa ei löydy. Hänen mielestään on luksusta, jos voi seurakunnan opetuksen kanssa olla samaa mieltä.

        On kuitenkin huomattava, että VAIN ADVENTTIKIRKKO OPETTAA koko Raamatun muutettuna kirkon opin tulkinnoiksi. Myöskään millään muulla kirkkokunnalla ei ole omaa koraanin kirjoitusta kuten adventismin Ellen kirjat on.


      • puhut?
        syysiih kirjoitti:

        On kuitenkin huomattava, että VAIN ADVENTTIKIRKKO OPETTAA koko Raamatun muutettuna kirkon opin tulkinnoiksi. Myöskään millään muulla kirkkokunnalla ei ole omaa koraanin kirjoitusta kuten adventismin Ellen kirjat on.

        joko sinä sekoitat adventistit nyt muslemiin, Ellen Whitella ja muslemeilla ole mitään yhteistä, sinun pitäsi tutkia asiat paremmin ennenkuin lähdet aivan perättömiin syytöksiin.


      • trkst
        puhut? kirjoitti:

        joko sinä sekoitat adventistit nyt muslemiin, Ellen Whitella ja muslemeilla ole mitään yhteistä, sinun pitäsi tutkia asiat paremmin ennenkuin lähdet aivan perättömiin syytöksiin.

        Ellen on tutkittu ja pois potkaistu. Ellenin Raamatun kertomusten lisäämiset ovat öykkäröintiä, joka pilkkaa kristillisiä arvoja. Miksi adventisteille ei pelkkä Raamattu riitä, vaan he kamppailevat omien epäpyhien kirjojensa puolesta? Miksi? Omituista käytöstä noitakirjoja myydä ja levittää.


      • Kuinkas muuten
        trkst kirjoitti:

        Ellen on tutkittu ja pois potkaistu. Ellenin Raamatun kertomusten lisäämiset ovat öykkäröintiä, joka pilkkaa kristillisiä arvoja. Miksi adventisteille ei pelkkä Raamattu riitä, vaan he kamppailevat omien epäpyhien kirjojensa puolesta? Miksi? Omituista käytöstä noitakirjoja myydä ja levittää.

        Anna tutkijoiden tutkia, mutta tosiasia on se, että Raamattu aivan varmasti riittää. Jumalan sana on uskoni ja elämäni ylin ja ainoa perusta. Tuleehan sitä silti yhtä ja toista tekstiä luettua Raamatun lisäksi. Raamatun arvovaltaa nämä ylimääräiset tekstit eivät kuitenkaan saa. Haluan toivottaa sinulle siunattuja sanan tutkisteluhetkiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1013
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      927
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      807
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      97
      770
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      673
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      602
    Aihe