Saatananpalvonta kouluun

hmm..

en jaksa perustella. Mutta nopeasti kasvava nuorten suosima uskonnollinnen yhteisö, jonka oikeuksia on jo tarpeeksi poljettu.

14

758

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvyyteen uskova

Minä uskon, että meidän Saatanaksi kutsuma olento onkin oikeasti kaiken luonut hyvyyteen uskova olento. Kaiken pahuuden alku ja luoja onkin jumalaksi itseään kutsuva demoni, joka on saanut kieroudellaan meidät ihmiset tappamaan toisiamme muka hyvyyden ja uskonsa nimessä.

Mikä onkaan demonilta, jota jumalaksi kutsutaan nerokkaampi keksintö. kuin laittaa meidät tyhmät ihmiset tekemään pahuutta muka hyvyyden nimissä.

Jumala on saanut meidät ihmiset sotimaan, polttamaan viattomia ihmisiä roviolla ja vihaamaan toisiamme. Tällä välin Saatana on itkenyt hiljaa yksinään meidän ihmisten hyväuskoisuutta ja harhaanjohdateltavuutta.

• nunchaku-overlord

"Minä uskon, että meidän Saatanaksi kutsuma olento onkin oikeasti kaiken luonut hyvyyteen uskova olento. Kaiken pahuuden alku ja luoja onkin jumalaksi itseään kutsuva demoni, joka on saanut kieroudellaan meidät ihmiset tappamaan toisiamme muka hyvyyden ja uskonsa nimessä."

Juu Saatana on hyvä olento, kun korotti itse itsensä... Sama tilanne olisi, jos minä hyppäisin Tarja Halosen syliin ja sanoisin olevani presidentti. Jos taas Saatana oli Jumala alusta asti, niin miksi tämä ei pitänyt valtaansa koossa?

"Mikä onkaan demonilta, jota jumalaksi kutsutaan nerokkaampi keksintö. kuin laittaa meidät tyhmät ihmiset tekemään pahuutta muka hyvyyden nimissä."

Tuollaisesta ei Raamatussa mitään puhuta. Jeesus sen sijaan käskee voittamaan pahan hyvällä, eikä pahaa pahalla. Jos sinua lyödään toiselle poskelle, niin käännä toinenkin poskesi. Tuo on Jeesuksen sanonta ja minusta siinä ei lue, että jos sinua lyödään poskelle, niin laita haulikko lyöjän ohimolle.

"Jumala on saanut meidät ihmiset sotimaan, polttamaan viattomia ihmisiä roviolla ja vihaamaan toisiamme. Tällä välin Saatana on itkenyt hiljaa yksinään meidän ihmisten hyväuskoisuutta ja harhaanjohdateltavuutta."

Periaatteessa olen samaa mieltä kanssasi. Jos Jumala ei olisi luonut mitään, niin ei olisi kärsimystä. Jumala kuitenkin loi ja antoi Saatanalle tilaisuuden kostaa.

• nunchaku-overlord kirjoitti:

"Minä uskon, että meidän Saatanaksi kutsuma olento onkin oikeasti kaiken luonut hyvyyteen uskova olento. Kaiken pahuuden alku ja luoja onkin jumalaksi itseään kutsuva demoni, joka on saanut kieroudellaan meidät ihmiset tappamaan toisiamme muka hyvyyden ja uskonsa nimessä."

Juu Saatana on hyvä olento, kun korotti itse itsensä... Sama tilanne olisi, jos minä hyppäisin Tarja Halosen syliin ja sanoisin olevani presidentti. Jos taas Saatana oli Jumala alusta asti, niin miksi tämä ei pitänyt valtaansa koossa?

"Mikä onkaan demonilta, jota jumalaksi kutsutaan nerokkaampi keksintö. kuin laittaa meidät tyhmät ihmiset tekemään pahuutta muka hyvyyden nimissä."

Tuollaisesta ei Raamatussa mitään puhuta. Jeesus sen sijaan käskee voittamaan pahan hyvällä, eikä pahaa pahalla. Jos sinua lyödään toiselle poskelle, niin käännä toinenkin poskesi. Tuo on Jeesuksen sanonta ja minusta siinä ei lue, että jos sinua lyödään poskelle, niin laita haulikko lyöjän ohimolle.

"Jumala on saanut meidät ihmiset sotimaan, polttamaan viattomia ihmisiä roviolla ja vihaamaan toisiamme. Tällä välin Saatana on itkenyt hiljaa yksinään meidän ihmisten hyväuskoisuutta ja harhaanjohdateltavuutta."

Periaatteessa olen samaa mieltä kanssasi. Jos Jumala ei olisi luonut mitään, niin ei olisi kärsimystä. Jumala kuitenkin loi ja antoi Saatanalle tilaisuuden kostaa.

22. Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
        23. Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.

• The Rat

Gnostilaisuus voisi olla hyvin lähellä sydäntäsi... Tai sitten ei. Minä pidin parista ideasta, mutta sitten ne kaikki muut...

• Mr. Satan

Tätä mieltä minäkin olen jos nyt _oletetaan_ että niitä jumalia ja demoneita on.

• Mr. Satan
        nunchaku-overlord kirjoitti:

"Juu Saatana on hyvä olento, kun korotti itse itsensä..."

Mistäs sinä voit tietää? Saatanahan saattoi olla vapaustaistelija paremman, demokraattisen hallitosysteemin puolesta. Ehkä Saatana halusi pelastaa kaikki maailman ihmiset taivaaseen. Kaikki "absoluuttinen pahuus" ja "kaikki Saatanan sanat ovat valhetta" -jutut ovat vain Jumalan keksimää paskaa jolla saadaan ihmiset epäilemään OIKEAA johtajaansa. ;)

• Olet sie
        nunchaku-overlord kirjoitti:

"Tuollaisesta ei Raamatussa mitään puhuta. Jeesus sen sijaan käskee voittamaan pahan hyvällä, eikä pahaa pahalla. Jos sinua lyödään toiselle poskelle, niin käännä toinenkin poskesi. Tuo on Jeesuksen sanonta ja minusta siinä ei lue, että jos sinua lyödään poskelle, niin laita haulikko lyöjän ohimolle."

Totaalisen järjetön kappale, järjetön osa järjetöntä raamattua.

Ellei kyse ole vertauskuvaksellisesta ylimielisen asenteen esittämistä.

Toinen lainaus raamatusta jessen sanomana:

"Kaikki ne seurakunnat, jotka eivät ole juutalaisista, ovat saatanan synagogat."

Ehkä siinä on vinha totuus, uskovaisten käärmeekielestä, joka jakaantuu kahtia.

Toinen kielen pää osoittaa hyvään minkä haluaa kristitty esittää kuvana itsestään, mutta piru on irti, jos he saavat kaiken vallan käsiinsä, siis tosiuskovaiset....ja se oikea pahuuden synkeä puoli saa avoimen valtakirjan yhteiskunnalta.

• nunchaku-overlord
        Olet sie kirjoitti:

"Tuollaisesta ei Raamatussa mitään puhuta. Jeesus sen sijaan käskee voittamaan pahan hyvällä, eikä pahaa pahalla. Jos sinua lyödään toiselle poskelle, niin käännä toinenkin poskesi. Tuo on Jeesuksen sanonta ja minusta siinä ei lue, että jos sinua lyödään poskelle, niin laita haulikko lyöjän ohimolle."

Totaalisen järjetön kappale, järjetön osa järjetöntä raamattua.

Ellei kyse ole vertauskuvaksellisesta ylimielisen asenteen esittämistä.

Toinen lainaus raamatusta jessen sanomana:

"Kaikki ne seurakunnat, jotka eivät ole juutalaisista, ovat saatanan synagogat."

Ehkä siinä on vinha totuus, uskovaisten käärmeekielestä, joka jakaantuu kahtia.

Toinen kielen pää osoittaa hyvään minkä haluaa kristitty esittää kuvana itsestään, mutta piru on irti, jos he saavat kaiken vallan käsiinsä, siis tosiuskovaiset....ja se oikea pahuuden synkeä puoli saa avoimen valtakirjan yhteiskunnalta.

antaa tuon kohdan Raamatusta?

• Vaiko oikea?
        Mr. Satan kirjoitti:

"Juu Saatana on hyvä olento, kun korotti itse itsensä..."

Mistäs sinä voit tietää? Saatanahan saattoi olla vapaustaistelija paremman, demokraattisen hallitosysteemin puolesta. Ehkä Saatana halusi pelastaa kaikki maailman ihmiset taivaaseen. Kaikki "absoluuttinen pahuus" ja "kaikki Saatanan sanat ovat valhetta" -jutut ovat vain Jumalan keksimää paskaa jolla saadaan ihmiset epäilemään OIKEAA johtajaansa. ;)

Saatana oli raamatun ajan monijumaltilanteesta kaivettu esiin edustamaan 'vääriä jumalia'.

Toisin sanoen kaikkea sellaista ,joka on yhden oikean jumalan ja hänen nimensä ja hallintoa vastaan.

Toisin sanoen muut jumalat.

Mikä sanan saatana merkitys? Epäilijä?
        Kaikki epäilevät ovat siis saatanasta.

Jumala on A ja O.. alfa ja omega.. alku ja loppu.
        Joten kuinka perustelet pelkästään jo ideana itseään vastaan sotimaasi teoriaa vastaan? ^^

Joka tapauksessa, jos tarvitset luoja jumalan, tarvitset tuholaisenkin.

Jonkin joka uhkaa kaikkea.

Saatanan pahuus on vain logiikkaa jossa tyhjä 'jokin' saa aikaan pahaa ja tämä juontaa juurensa taikuudesta, taikauskoisuudesta.

Taikuudessahan syitä ja seurauksia on minkälaisia tahansa..

Raamattu on 'Jumalan suunnitelma' ja saatana on tässä tarinassa se joka epäilee.

Käsittääkseni jumalpari löytyy muistakin kulttuureista. Kuolema ja elämä.

Sodan ja hedelmällisyyden jumalat ja vastapareja voi jatkaa jingiin ja jangiin.

Mielenkiintoista historiallisessa mielessä , mutta uskoo ken tahtoo.

Ei voida syyksi aina olettaa että taustalla on muuten Saatana jos hommat menee pieleen. :D

Mutta jos määrittelet raamatun mukaisen jumalan, niin pysyisikö raamatun rakentama käsitejärjestelmä koossa ilman tuota kaiken kattavaa syntipukkia?

Tuskin. Olisi paratiisista kenkää saamiset jääny saamatta ja ihmisiä ei siten olisi? xD
        Aijai jai. No , pahuus ja sekasorto on niin mukavasti selitettävissä tekijällä joka on X , mutta raamattuhan antoi sille oikein nimen. Saatana joka tarkoittaa vain epäilijää. Ah kuinka sopivaa.

• ksdjfjks

Sana saatana tulee heprean kielestä, ja se tarkoittaa vihollista ja vastustajaa.

Kristillisessä teologiassa puhe Saatanasta korostaa, että pahuus ja synti ovat ihmistä suurempia asioita.

Saatananpalvonta on vastakulttuurin muoto, jossa kristinuskon symboleja ja rituaaleja käytetään käänteisissä merkityksissä (esim. musta messu, musta raamattu).

Saatananpalvojat ovat yksittäisiä harrastelijoita tai nuorisoryhmiä. He tutkivat mm. okkultismiin, satanismiin, noituuteen ja magiaan liittyviä aineistoja sekä saattavat harrastaa spiritismiä tai kantaa saatananpalvojien symboleja. Palvontaan saattaa liittyä seksuaalis-maagisia rituaaleja ja huumeita. Rikollisuus ja normaaleina pidettyjen sovinnaisuus- tai moraalitabujen rikkominen on usein osana saatananpalvontaa.

Satanistit kannattavat filosofista aatetta, jonka ihmiskäsitys on saatanallisuutta korostava: ihmisen tulee olla epäkristillinen eli itsekäs, omastaan kiinni pitävä, koska kristillinen moraali johtaa väärään suuntaan.

Koulussa on syytä kertoa näistä asioista asiallisesti nuorille. Sitä mieltä en kuitenkaan ole, että siitä tehtäisiin oppiaine. Järki käteen, vaikka aikuisten arvojen vastustaminen tiettyyn ikäkauteen kuuluukin. Oikea pahuus ei ole mielenkiintoista ja jännittävää.

• saatanalliset säkeet

Tavallaanhan saatananpalvonta on jo kouluopetuksessa, sitä kutsutaan vain uskonnonopetukseksi, mutta nimenomaan juuri siellä puhutaan tästä Saatanastakin.

Saatana kun on ongelma ja olemassa vain uskovaisille, ateistit eivät usko sen paremmin Saatanaan kuin Jumaliinkaan eivätkä palvo kumpiakaan.

• sinulle...

Kieltävätkö ateistit pahuuden?

• mielikuvitusolentoja
        sinulle... kirjoitti:

Kieltävätkö ateistit pahuuden?

eivät ateistit kiellä pahuutta, vaan kuvitteelliset henkiolennot joista ei ole olemassa mitään todisteita, kuten erilaiset pahat henget, saatanat ja jumalat.

• on osa Christismia

on sen sadomasokistinen muoto. Muissa ismeissähän ei ole saatanaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      57
      5875
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      77
      3233
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      23
      2400
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2095
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      2008
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1843
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1619
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1222
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1206
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      81
      1075
    Aihe