Kun lukee "kirjallisuustyöstä"

ihania kokemuksia

Totuus todella on tehnyt vapaaksi ihmsiiä monella tapaa...elävää elämää ja mielenkiintoista, johon voi tarttua omasakin uskossa...lisää sellaisia aloituksia Kiitos!!!?

5

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvät vai huonot

..pääasiassa hyvät..siihen aikaan niitä oli jostakin syystä enemmän?! :)

Lienenkö ollut ahkerampi Herran tai herrojen työssä..?!

"Siunausvirrat jo kuohuu...!"..?

• virsu

Kirjallisuustyö on monella tavalla mielenkiintoista,
      kokemuksia on monenlaisia, mutta enimmäkseen miellyttäviä.
      Olin juuri sanut ajokortin, oli syksy ja ensimmäiset liukkaat ja ajelin maaseudulla tuntemattomia teitä.
      Jälkeenpäin ajatellen ihmettelen, että koskaan ei liikentessä kuitenkaan sattunut onnettomuuksia vaikka tiet olivat usein peilijäässä. Tuo aika oli pahinta lama-aikaa, mutta kirjoja ostettiin kuitenkin.
      Ja aika usein kävi näin: Jos ihmiset eivät ostaneet mitään muuta, niin kirja"Tie kristuksen luo" oli se, mikä aina ostettiin, sen pelkkä nimi
      jo vetosi ihmisiin. Tuo kirja on tuonut lohtua monen ihmisen elämään, se tidella johtaa Jeesuksen luo ja tutkimaan lisää ramatusta.

• Minun adventistisukulaiseni teki semmoista kirjallista työtä, että kun olin ostanut vanhemmilleni kirjan "Miksi jätin adventismin", Toivo Hillberg, 1965 Sisälähetyksen kirjapaino, niin he mitään sanomatta varastivat sen kirjan sieltä. Vanhempani ihmettelivät, mihin kirja oli kadonnut ja ostin uuden. Taas sama juttu.

Täältäkin on kaikkein innokkaimmin poistettu niitä kirjoituksiani, joissa olen lainannut otteita tuosta kirjasta. Itse asiassa nyt, kun selasin, niin yhtään ainoaa ei ole jäljellä. Kaikki on poistettu.

Siispä, jos joku löytää jostain antikvariaatista tuon kirjan, niin kannattaa lukea sitäkin suuremmalla mielenkiinnolla, kun se on niin vihattu kirja.

• se puu, joka

ei kanna hedelmää..hakataan pois juurinensa..adventtikirkolle ja monelle muule lahkolle on käymässä jo näin?!

• Kuinkas muuten

kirjan, jonka nimi on Uusin testamentti. Myöhemmin olin eräillä koulutuspäivillä läsnä ja kuulin, kun arkkipiispa M. Simojoki kommentoi kyseistä kirjaa. "Ihmiset kirjoittelevat erilaisia kirjoja, mutta en niistä niin huolissani ole, sillä kohta kuulen porstuvasta nuorten miesten jalkojen äänen ja tuo kirja kannetaan pois, niin kuin kävi Ananiaalle ja Safiirallekin." Sitten hän lisäsi: "Kannattaa lukea Jumalan sanaa ja tallentaa Jumalan sanan lupauksia mieleen, sillä sitten kun ei enää voi lukea, niin voi muistella niitä, sillä 'ruoho kuivuu ja kukkanen lakastuu, mutta Herran sana pysyy ikuisesti'".

Näin se on, kirjoja aina kirjoitellaan. Eivät ne nyt niin valtavan merkityksellisiä ole. Moni ihminen on jättänyt oman seurakuntansa erilaisista syistä. Adventtikirkosta eronneiden joukossa on loppujen lopuksi hyvin vähän niitä, jotka opillisista syistä ovat eronneet. Paljon useammin erotaan ihmissuhteista johtuvista syistä. Tämä lienee hyvin merkittävä tekijä eroamiselle muistakin kirkoista tai järjestöistä.
        Tiedän näistä asioista, koska olen itse tehnyt tutkimustyötä juuri kyseisestä aiheesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      76
      4558
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3793
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      148
      3516
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      43
      1997
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1239
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      126
      1074
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      138
      1000
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      943
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      847
    Aihe