Uskaltaako tuolla koneella olevaa autoa ostaa. Ajettu koko elinikänä 150 000km mutta autolla on ikää noin 25 vuotta. Saako koneeseen osia kohtuu hinnalla?
5.7DX diesel
60
11702
Vastaukset
- Rudolf_Diesel
Säästä itsesi eräältä maailman huonoimmista dieseleistä. Bensakoneesta konvertoitu diesel 5,7 on eräs hirveimpiä paskoja, mitä Detroitista on koskaan ulos rullannut.
Koneen ongelma on muun muassa, että öljynkierrossa on puutteita. Näin kylmänä käynnistäessä kone käy hetken kuiviltaan. Seurauksena laakerin pyörähtäminen yleensä joko kampuran etummaisessa laakeripesässä tai nokassa. Seurauksena ensin öljynpuute koko koneessa, sitten 5. tai 7. sylinterin kiertokangen laakerin pyörähdys, mikä puolestaan estää öljyn suihkuamisen kangen alapään öljyreiästä männän alle ja sylinterin seinämälle.
Tästä taas seuraa paikallinen kuumeneminen, kiinnileikkaaminen ja kiertokangen katkeaminen.
Sama seuraa jos koneella on vähänkään ajettu kuivana. Kansipahvi palaa, palotilaan pääsee vettä ja taas on kanki poikki. Se taas puhkaisee yleensä öljypohjan ja muutenkin niitä kangen ja laakerinkappaleita on ympäri kampikammiota....
Ruiskutussuuttimet tuossa koneessa ovat nk. kynäsuuttimia, joita ei voi purkaa. Ne on aina vaihdettava kokonaan - hinta noin 150 euroa kappale.
Usein samaan rysään joutuu remppaamaan ruiskutuspumpun, 500 euroa vähintään lisää.
Ja kun kone on mallia "perseestä", ei siihen kannata laittaa pennin latia.
6,2 diesel on Caterpillarin peruja ja toimiva, mutta ehjänä helvetin kallis.
Lisäksi nuo koneet kyllä vetävät rekallisen naftaa sadalla ja automaattiaskina dieselin kanssa on useimmiten täysin paska TH-200, joka ei kestä dieselin vääntöjä. (ei muuten kestä bensakutosenkaan perässä juuri mitään).
Ohjeena siis; unohda moinen paskakasa ja käytä rahasi ihan mihin tahansa muuhun järkevämpään.- en suosittele
5,7 dx on täysin kelvoton moottori, useiden osien valmistus lopetettu,kulutus on karmea,
ne osat mitä osan myyjiltä sai ;oli kalliita b-luokan paskaa yleensä...Olin todella onnellinen kun sain sen myytyä,,vanhat jenkit yleensä eivät sovi käyttö autoksi !!! - Letukkamies
en suosittele kirjoitti:
5,7 dx on täysin kelvoton moottori, useiden osien valmistus lopetettu,kulutus on karmea,
ne osat mitä osan myyjiltä sai ;oli kalliita b-luokan paskaa yleensä...Olin todella onnellinen kun sain sen myytyä,,vanhat jenkit yleensä eivät sovi käyttö autoksi !!!Tuossa tuli niin paljon paskaa että vaikuttaa veijoessoon baarin jutuilta ;-) siinä koneessa heikko lenkki on kannentiiviste mutta sekin ongelma on päivitettävissä,ARP studit ja mutut 2 kiloa tiukempaan kuin ohjearvo.Kulutuksesta voin omien kokemusten perusteella sanoa että 5.7 d syö vähemmän kuin 6.2 d ja mulla on ollut useampi molempia käyttöautona.Ihan hyvä kone se on,olen huomannut että kaikkein eniten niitä haukkuu semmoset joilla ei ole niistä mitään kokemusta eikä käsitystä.
- P-kemisti
en suosittele kirjoitti:
5,7 dx on täysin kelvoton moottori, useiden osien valmistus lopetettu,kulutus on karmea,
ne osat mitä osan myyjiltä sai ;oli kalliita b-luokan paskaa yleensä...Olin todella onnellinen kun sain sen myytyä,,vanhat jenkit yleensä eivät sovi käyttö autoksi !!!Vai kelvoton ja kulutus karmea, eikä sovi käytttöautoksi? Mene poika panemaan ankkaa, et tiedä mitä puhut. Itselläni ollut 4 vuotta käytössä paha Scotsdale, eikä kertaakaan ole jättänyt tielle, vaikka ajettu meilläkin jo yli 200tkm. Ja ennen meitä muutaman kerran maailman ympäri. Vaikka pakkasta olisi 30 raatia, niin tunti lohkiksessa ja taas mentiin. Eli sellanen paska se...
- Driver.
Vai uusavuton, oikea paskakasa juhaa täyttä paskaa niin että vaahto suupielistä pursuaa.
- V8 Diesel
Puuhuu jotka ei oo ajanu 5,7 Dieselillä
- 5.7dx
Moro.. 22vuotta huilannut shevy 5.7 dx riisseli. Patterit paikalleen ja käymään vain tänne tultiin eikä huilaamaan. Hienosti pelaa. Pieni vikakin löytyi polttoaineen paluuputket suuttimilta vuotaa oikealta puolen. Vinkkejä otetaan vastaan mistä olis hyvä tehdä uudet ?
- hyvä
kone, onhan tuo kestänyt tähänkin saakka. Se on yleensä käyttäjästä kiinni kestääkö vai ei. Tuosta kulutuksesta niin Delta 88 meni n. 8 l/100km. Eli ei voi kuorma-auton kulutuksesta puhua.
- järkeä
Minulla on ollut kaksi tuommoista peliä.
Vaihtelin öljyt aika tiuhaan(5000 km),eikäkummassakaan ollut mitään ongelmia.
Oikea kulutus 8-12l.
Osia saa suht. halvalla.
Suihkut maksaa,tosin niillä ajaa miljoonan.
Hehkuja meni joitakin,mutta ovat aika halpoja.
Lähtee hyvin käymään myös talvella.
Ei minkäänlaisia toiminta vikoja ollut.
Konepellin alla on aika sekavan näköistä,mutta hyvälläpidolla kelpo peli.- wcof
joopa, kyllähän tuokin moottori kestää oikein käytettynä ja huollettuna kilometrejä, tosin kyllä 6,2 hieman luotettavampi on ja tosin huomattavasti kalliimpikin!
- ticoRR
Meilla maailman suurimmalla ja johtavimmalla autoilumaalla on kyllä kasitys siita milla henkiloauto kulkee.
Se on BENSIINI. Truckit ja telakoneet kayttaa dieselia. - uskaltais
25 vuotta vanha ja vielä nipussa, mikä perkele sen nyt särkis? Osta pois vaan, talvellä roikasta käyntiin, hetken aikaa käytät ja menoksi. Lämpimänä reipasta ajoa. Öljynvaihdot 5000 km välein.
- isohko?
Deeäxäkö
- duramax
Kyllä 5.7 dieselilläkin ajaa kunhan pitää hyvää huolta moottorista. Osta pois, ajele nätisti älä rääkkää. Tuut huomaamaan että hyvin kestää. Itselläni on ollut usea 5.7 ja 6.2 dieseleitä Kulutukset truckissa siinä 8-12 litran paikkeilla. Manuaali c20 truck vei matka-ajossa vain 8 litraa. Nyt ajelen jo ihan ERI dieselillä, vääntöä 900nm ja 390hp. Duramax chevy tuontiauto Marylandista. Siinä on pojat diesel isolla DEELLÄ
- takapotku
Rehellisen mielipiteeni jos esitän niin en näe järkeä moisessa vekottimessa. Paljon siinä koneessa oli tehoa, jotain 120 hv? Miten voi olla että niinkin matalaviritteinen kone on niin heikko kestämään rääkkiä? Kuulin puhetta että joskus 80-luvun alussa taksimiehet oli innoissaan hommanneet noilla koneilla varustettuja jenkkejä, tietysti ajatellessaan että on iso diesel jossa on vääntöä ja on ikuinen mylly. Sitten ne koneet oli kuulemma rimahdelleet yksi toisensa jälkeen. Ne autot oli siis Oldsmobileja ja sen jälkeen niitä ei ole näkyny suomessa. Eikös toi Oldsin kone ollu ihan sama? Minä ainakin luulen että se Chevyn 6.2:nen diesel on monin verroin parempi kone. Tosin ei jenkit osaa dieseliä tehdä, bensa V8 Vaninkin keulalla on paljon parempi kuin se 6.2:nen.
6.2 Detroit Diesel
158 hv
346 Nm - woouuhh00!!
takapotku kirjoitti:
Rehellisen mielipiteeni jos esitän niin en näe järkeä moisessa vekottimessa. Paljon siinä koneessa oli tehoa, jotain 120 hv? Miten voi olla että niinkin matalaviritteinen kone on niin heikko kestämään rääkkiä? Kuulin puhetta että joskus 80-luvun alussa taksimiehet oli innoissaan hommanneet noilla koneilla varustettuja jenkkejä, tietysti ajatellessaan että on iso diesel jossa on vääntöä ja on ikuinen mylly. Sitten ne koneet oli kuulemma rimahdelleet yksi toisensa jälkeen. Ne autot oli siis Oldsmobileja ja sen jälkeen niitä ei ole näkyny suomessa. Eikös toi Oldsin kone ollu ihan sama? Minä ainakin luulen että se Chevyn 6.2:nen diesel on monin verroin parempi kone. Tosin ei jenkit osaa dieseliä tehdä, bensa V8 Vaninkin keulalla on paljon parempi kuin se 6.2:nen.
6.2 Detroit Diesel
158 hv
346 Nmvain jenkit osaa...
- chevy van
woouuhh00!! kirjoitti:
vain jenkit osaa...
osaa jenkit dieselin tehdä. otetaan mikä vaan euro japsi vastaan jenkki diesel niin kyllä jenkki voiton vie..
itselläni ollut kaksi 6,2 dieseliä ikinä ollut mitään häikkää. nyt on capricen 5,7 bensastatehty diesel ja siitä jäi nyt vähän paskan maku suuhun sain auton ajettua kotiin 250km auton haku reissulta niin imu venttiili paukahti 300metriä ennen kotia. mut se johtuu varmaan hyvin pitkälti siitä kun kone on joku itse tallissa rakennettu versio... - whatever666
chevy van kirjoitti:
osaa jenkit dieselin tehdä. otetaan mikä vaan euro japsi vastaan jenkki diesel niin kyllä jenkki voiton vie..
itselläni ollut kaksi 6,2 dieseliä ikinä ollut mitään häikkää. nyt on capricen 5,7 bensastatehty diesel ja siitä jäi nyt vähän paskan maku suuhun sain auton ajettua kotiin 250km auton haku reissulta niin imu venttiili paukahti 300metriä ennen kotia. mut se johtuu varmaan hyvin pitkälti siitä kun kone on joku itse tallissa rakennettu versio...kylläpä joku veti esson jutut 5,7aan :D
1. 5,7DX on ihan omaa suunnittelua eikä konversio bensasta. Kokeile vaikka, dx:stä toki saat tehtyä kestävän bensa kasin mutta bensasta et tee dieseliä, valusta puuttuu paikka ruisku pumpulle.
2. kone kyllä kestää oikealla käytöllä, sama koskee th200 laatikkoa, usein 5,7 perästä löytyy myös th350.
3. remontti kallis, suhteellista, ei se ole -80 land-cruiseriin yhtään halvempi. täys remppa ARP studeilla ylä ja alakertaan cromemoly ö-pumpun akseli, ylikokoon poraus jne. noin 3000€
4. suuttimia on muitakin kuin kynä (pencil) suuttimia, 2 muuta mallia. kynäsuuttimia ei saa enää uutena.
5. kulutus noin 10l/100km seka-ajoon
itse pidän 5,7dx jopa parempana koneena käyttöautoon kuin 6,2D:tä pihalta löytyy vani 6.2 ja scotssdale 5,7. voiton vie kyllä 7.3L navistar (ford) mutta se ei kuulu nyt tähän ketjuun. jos vielä on toimiva 5,7dx niin sanoisin koneen olevan erittäin kestävä!!! ikää kun koneella on jo hyvän matkaa. vrt. nissan terra-mikälie lava-auto 64tkm mittarissa ja mäntä lohkon kyljestä läpi, ja ei kuuleman mukaan ole ainoa nissan diesel missä näin on käynyt. - jenkki jee
Duramax ole Japanissa Isuzun valmistama ?
- Ex-cheyenne kuski
takapotku kirjoitti:
Rehellisen mielipiteeni jos esitän niin en näe järkeä moisessa vekottimessa. Paljon siinä koneessa oli tehoa, jotain 120 hv? Miten voi olla että niinkin matalaviritteinen kone on niin heikko kestämään rääkkiä? Kuulin puhetta että joskus 80-luvun alussa taksimiehet oli innoissaan hommanneet noilla koneilla varustettuja jenkkejä, tietysti ajatellessaan että on iso diesel jossa on vääntöä ja on ikuinen mylly. Sitten ne koneet oli kuulemma rimahdelleet yksi toisensa jälkeen. Ne autot oli siis Oldsmobileja ja sen jälkeen niitä ei ole näkyny suomessa. Eikös toi Oldsin kone ollu ihan sama? Minä ainakin luulen että se Chevyn 6.2:nen diesel on monin verroin parempi kone. Tosin ei jenkit osaa dieseliä tehdä, bensa V8 Vaninkin keulalla on paljon parempi kuin se 6.2:nen.
6.2 Detroit Diesel
158 hv
346 NmTaksisuhareilla pamahti suurin osa koneista liian tyhjäkäynnin takia. 350d ja 350dx koneessa on männän ja kannen välinen "puristusalue" niin pieni että tyhjäkäynnistä karstaantuneessa padassa otti mäntä kanteen kiinni.
- Anonyymi
chevy van kirjoitti:
osaa jenkit dieselin tehdä. otetaan mikä vaan euro japsi vastaan jenkki diesel niin kyllä jenkki voiton vie..
itselläni ollut kaksi 6,2 dieseliä ikinä ollut mitään häikkää. nyt on capricen 5,7 bensastatehty diesel ja siitä jäi nyt vähän paskan maku suuhun sain auton ajettua kotiin 250km auton haku reissulta niin imu venttiili paukahti 300metriä ennen kotia. mut se johtuu varmaan hyvin pitkälti siitä kun kone on joku itse tallissa rakennettu versio...Kyllä hiace voiton vie. Sillä erolla vielä, että hiace maksaa 25v vanhana vielä vitusti.. toisin ku jenkki...
- van...
älä osta
- jj
6,2deelä ei ole mitään tekoa CATERPILLARin kanssa, DETROIT-Diesel oli GM.n oma divisioona erikoistunut dieseleihin.
Tutuimmaksi tuli xxxV-71 2-tahti-diesel (moduli) koneistaan, joiden tuoteperhe rakentui aina läöhes samoista perusosista, sylintereitä sitte vaikka 3 tai 12.
5,7d on taloudellisempi kuin 6,2d, jos samalla perävälityksellä samassa autossa verrataan.
5,7d on myös kaunimmin käyvä ja nimenomaan vihatuilla kynäsuuttimilla.
Mitä ihmeellistä kynäsuuttimissa muka on , John-Deeren traktoreissakin käytetty ihan samoja.
Niin olivat myös 5,7d suuttimet Stanadyne-Hartfordin alunperin traktoreihin tekemiä, tai myöhemmät kynäsuuttimet DED:n (diesel equipment divisionin) tekeleitä, jolla taas GM.n suuruuden aikana oli tiettyjä yhteisomistuksia ristiin. - caprice 5.7d
jj kirjoitti:
6,2deelä ei ole mitään tekoa CATERPILLARin kanssa, DETROIT-Diesel oli GM.n oma divisioona erikoistunut dieseleihin.
Tutuimmaksi tuli xxxV-71 2-tahti-diesel (moduli) koneistaan, joiden tuoteperhe rakentui aina läöhes samoista perusosista, sylintereitä sitte vaikka 3 tai 12.
5,7d on taloudellisempi kuin 6,2d, jos samalla perävälityksellä samassa autossa verrataan.
5,7d on myös kaunimmin käyvä ja nimenomaan vihatuilla kynäsuuttimilla.
Mitä ihmeellistä kynäsuuttimissa muka on , John-Deeren traktoreissakin käytetty ihan samoja.
Niin olivat myös 5,7d suuttimet Stanadyne-Hartfordin alunperin traktoreihin tekemiä, tai myöhemmät kynäsuuttimet DED:n (diesel equipment divisionin) tekeleitä, jolla taas GM.n suuruuden aikana oli tiettyjä yhteisomistuksia ristiin.oon samaa mieltä et 5.7d(x) on oikein käytettynä oiken toimiva ja tarjoo tarpeellisen kulun suomen nopeus rajoituksilla. itsellä on ollu 3 kpl chevy farkkuja 2kpl dx ja yks d koneinen ja kaikki on pelannu hienosti, paitsi yksi omasta syystä kun oli kiirus ja räjäytin sen -32 astee pakkases ilma roikkaa käyntii.. yksi kanki hieman vääntyi mutta ajoin vielä n2000km ennen koneen aukaisua et ei ne iha leluja ole!!! ja ei ne oo bensa konetta nähnykkää!!! itse mielummin ajan 5.7dx capricella ku akan chevy vanilla jossa on 6.2 sepeli mylly... ja paremmin on 57 toiminu ku 6.2 :D
- ja muusta
caprice 5.7d kirjoitti:
oon samaa mieltä et 5.7d(x) on oikein käytettynä oiken toimiva ja tarjoo tarpeellisen kulun suomen nopeus rajoituksilla. itsellä on ollu 3 kpl chevy farkkuja 2kpl dx ja yks d koneinen ja kaikki on pelannu hienosti, paitsi yksi omasta syystä kun oli kiirus ja räjäytin sen -32 astee pakkases ilma roikkaa käyntii.. yksi kanki hieman vääntyi mutta ajoin vielä n2000km ennen koneen aukaisua et ei ne iha leluja ole!!! ja ei ne oo bensa konetta nähnykkää!!! itse mielummin ajan 5.7dx capricella ku akan chevy vanilla jossa on 6.2 sepeli mylly... ja paremmin on 57 toiminu ku 6.2 :D
taksikuskit hajotti noita myllyjä tyhjäkäynnillä, toi 5,7DX ravistaa paljon tyhjäkäynnillä ja kun äijät oli tottunu 200D manne myllyihin ja jättivät talvella ne tuntikausiks tyhjäkäynnille niin ne repivät itsensä hajalle. itse moottori (kokemusta on) on pirun hyvä kun muistaa muutaman perusasian, välttää pitkiä tyhjäkäyntejä, antaa kunnolla kenkää ja VAIHTAA NE ÖLJYT MAX 5000M VÄLEIN!!!!!! tolla öljynvaihdon laiminlyömisellä on noita hajotettu kun toi vaan on erittäin tarkka mylly huollosta...
- kapo II
ja muusta kirjoitti:
taksikuskit hajotti noita myllyjä tyhjäkäynnillä, toi 5,7DX ravistaa paljon tyhjäkäynnillä ja kun äijät oli tottunu 200D manne myllyihin ja jättivät talvella ne tuntikausiks tyhjäkäynnille niin ne repivät itsensä hajalle. itse moottori (kokemusta on) on pirun hyvä kun muistaa muutaman perusasian, välttää pitkiä tyhjäkäyntejä, antaa kunnolla kenkää ja VAIHTAA NE ÖLJYT MAX 5000M VÄLEIN!!!!!! tolla öljynvaihdon laiminlyömisellä on noita hajotettu kun toi vaan on erittäin tarkka mylly huollosta...
Eikös näissä takseissa ollut se ensimmäinen versio, ei siis DX ?
Itse ajelin 11 vuotta päivittäin työmatkoja, 15 tkm vuodessa, 82 pick-upilla, kulutus yleensä alle 12 l/ 100 km.
Uusittuja osia: 8 hehkua, se johtui hehkureleen päällejäämisestä, taisi olla aika yleistä.
Yksikappale poltettuja startteja, jäi päälle 25 asteen pakkasessa, enkä saanut kaapeleita ajoissa irti.
Tuollaiset estettiin jatkossa laittamalla manuaalitoiminen hehkunamiska ja virrantappokatkaisin akun napoihin, siinä kaikki.
Itse moottorissa ei tuona aikana mitään häikkää.
Niikuin jotkut jo mainitsivatkin, huoltoahan ne vaatii, mm. suht tiheät öljyn vaihdot, vrt. tämänpäivän huoltoväleihin. Öljynä käytin tavallista Mobil Delvakkia, oli tarpeeksi halpaa lirua, kun joutui sillointällöin lisäileen.
Niin, kaikenhan saa paskaks. Kuinkahan moni jaksoi todellakin huoltaa näitä, kun katseli kaluston ulkonäköa oli ne aika revityn näköisiä.
Ymmärrän niitä kyllä, jotka ostivat kyseisellä moottorilla varustetun auton, jota oli poljettu kuin vuoristopaimenen lammasta, kyllä se jossainvaiheessa antautui, saattoi jopa poikia...
Että se oli paska... - damper
kapo II kirjoitti:
Eikös näissä takseissa ollut se ensimmäinen versio, ei siis DX ?
Itse ajelin 11 vuotta päivittäin työmatkoja, 15 tkm vuodessa, 82 pick-upilla, kulutus yleensä alle 12 l/ 100 km.
Uusittuja osia: 8 hehkua, se johtui hehkureleen päällejäämisestä, taisi olla aika yleistä.
Yksikappale poltettuja startteja, jäi päälle 25 asteen pakkasessa, enkä saanut kaapeleita ajoissa irti.
Tuollaiset estettiin jatkossa laittamalla manuaalitoiminen hehkunamiska ja virrantappokatkaisin akun napoihin, siinä kaikki.
Itse moottorissa ei tuona aikana mitään häikkää.
Niikuin jotkut jo mainitsivatkin, huoltoahan ne vaatii, mm. suht tiheät öljyn vaihdot, vrt. tämänpäivän huoltoväleihin. Öljynä käytin tavallista Mobil Delvakkia, oli tarpeeksi halpaa lirua, kun joutui sillointällöin lisäileen.
Niin, kaikenhan saa paskaks. Kuinkahan moni jaksoi todellakin huoltaa näitä, kun katseli kaluston ulkonäköa oli ne aika revityn näköisiä.
Ymmärrän niitä kyllä, jotka ostivat kyseisellä moottorilla varustetun auton, jota oli poljettu kuin vuoristopaimenen lammasta, kyllä se jossainvaiheessa antautui, saattoi jopa poikia...
Että se oli paska...oldsin takseissa oli todellakin eka version 5.7 pata.moottori sai todella huonon maineen juuri epäluotettavuutensa takia.dx-versio oli hieman vahvempi,mutta eipä tuokaan juuri sen parempi loppujen lopuksi ollut.ja tuo 5.7 diesel pata on todellakin toteutettu bensa koneen pohjilta,alakerran värinöitä ei saatu tempuistaan huolimatta kuriin josta johtuvat suurimmat ongelmat.ongelmat luotettavuuden suhteen ratkaistiin vasta,kun gm kehitti tämän 6.2 litraisen.
gm suunnittelupuoli myönsi myöhemmin virheensä johtuvan suurimmaksi osaksi siitä,kun ottivat bensakoneen lähtökohdaksi dieselille.
tehköön kukin mitä tykkää,mutta itse en suosittele ko.5.7 diiseliä kenellekään.
ammattipiireissä tuo moottori tyyppi tunnetaan nimellä romurauta. - piireistä
damper kirjoitti:
oldsin takseissa oli todellakin eka version 5.7 pata.moottori sai todella huonon maineen juuri epäluotettavuutensa takia.dx-versio oli hieman vahvempi,mutta eipä tuokaan juuri sen parempi loppujen lopuksi ollut.ja tuo 5.7 diesel pata on todellakin toteutettu bensa koneen pohjilta,alakerran värinöitä ei saatu tempuistaan huolimatta kuriin josta johtuvat suurimmat ongelmat.ongelmat luotettavuuden suhteen ratkaistiin vasta,kun gm kehitti tämän 6.2 litraisen.
gm suunnittelupuoli myönsi myöhemmin virheensä johtuvan suurimmaksi osaksi siitä,kun ottivat bensakoneen lähtökohdaksi dieselille.
tehköön kukin mitä tykkää,mutta itse en suosittele ko.5.7 diiseliä kenellekään.
ammattipiireissä tuo moottori tyyppi tunnetaan nimellä romurauta.itse olet? Moottori on kiistatta epäonnistunut, mutta ne jotka ovat sattuneet kestämään ovat saattaneet kestää todella pitkästikin. Jos jollakin on toimiva 25 vuotta vanha DX, joka vielä on ollut liikenteessäkin, mikä ettei sitä voisi suositella sellaisesta autosta kiinnostuneelle? Jos se on tänne asti kestänyt, kestänee se vielä tästä eteenpäinkin.
- 5.7
piireistä kirjoitti:
itse olet? Moottori on kiistatta epäonnistunut, mutta ne jotka ovat sattuneet kestämään ovat saattaneet kestää todella pitkästikin. Jos jollakin on toimiva 25 vuotta vanha DX, joka vielä on ollut liikenteessäkin, mikä ettei sitä voisi suositella sellaisesta autosta kiinnostuneelle? Jos se on tänne asti kestänyt, kestänee se vielä tästä eteenpäinkin.
noista padoista ei ole varmastikaan kestänyt 25 vuotta täyttä ajoa,ellei niitä ole vähän väliä parsittu.onneton kone,jota ei todellakaan pidä suositella kenellekään.
unohtakaa tuo murheenpesä. - onneton 5.7
5.7 kirjoitti:
noista padoista ei ole varmastikaan kestänyt 25 vuotta täyttä ajoa,ellei niitä ole vähän väliä parsittu.onneton kone,jota ei todellakaan pidä suositella kenellekään.
unohtakaa tuo murheenpesä.tilalle ennen se 6.2 l.huomattavasti parempi konstruktio.
- lue älä luule
onneton 5.7 kirjoitti:
tilalle ennen se 6.2 l.huomattavasti parempi konstruktio.
toi aiempi viestiketju chevy capricen dieselöinnistä ja siellä tuntui olevan ihan oikeasti koneista ymmärtävän vastauksia.
- damper
lue älä luule kirjoitti:
toi aiempi viestiketju chevy capricen dieselöinnistä ja siellä tuntui olevan ihan oikeasti koneista ymmärtävän vastauksia.
on osoittanut,ettei enemmän ajavan kannata noihin kehitysversioihin ryhtyä.tosin 6.2 on myös jo vanha,mutta sen saa tehtyä vakiopalikoillakin jo moninkertaisesti luotettavammaksi.
tuo on todella hyvä pata,jos ei aja kuin 5 tkm vuodessa,muuten suosittelen unohtamaan.
aikanaan tehty noita aivan tarpeeksi.
- oikea käyttö
5.7dx isä osti uutena vuonna 81, oldsi on vielläkin pihalla 600tkm dx huilas ennenkö vaimo starttas pikku kiireessä 35 asteen pakkasella ja minuutin käytön jälkeen liikhele... prkl. siitä asti on sitte 6.2d nyt 1milj 100tkm ajettu
- V8 Diesel
Uskaltaa veikkoset Mulla 2 5,7 koneista käytössä
- No jopas jotakin
6-vuotta vanha keskustelu heräsi henkiin..
Monihan väittää, että 5.7diesel ei kestä mitään.
Mutta tosiasiassa varsinkin tuo DX-malli kyllä hyvin huollettuna kestää ihan hyvin. - chevy van 86
no hyvin tuntuu kestävän kun tuli kateltuu kilometrejä,auto ollu meillä melkein kolme vuotta ja seissy välissä yli vuoden ja kilometrejä tullu meillä 240 000 ja hyvin pelittää eikä ole 5000 kilsan välein vaiheltu öljyjä kun muistaa lisäillä välillä niin hyvin menee.ja auto just leimattu yli vuoden seisonnan jälkeen,päästöistä läpi toisella ryntäytyksellä kun seissy niin kuulemma siinä syy siihen.nyt ei enään tukossa kun tullu tossa pari kertaa ajettuu aika pitkä matka jalka konehuoneessa niin karstat läx ja ei ongelmia,ei tarvii ihan jalkoihin jäädä kellekään ja ainetta vie jopa 10l satkulla et aika huimaa toi kulutus tosin saan viemään sen 12-14l satkulla kun vähän leikkii kun talviliukkaat on mut norm ajossa se 10l menee eli en nyt sit tiedä onko niin paska sitten..
- osta pois
Kestää saman verran kuin muutkin jenkit, eivät ne mitkään kovin pitkäikäisiä moottoreita ole. Juttuja kun kuuntelee niin aina puhuvat että koneremontti on tehty.
- juuh
240 ooo ei ole remppaa tehty kerran öljyt vaiheltu kun toi vanhus nyt tuppaa merkkaa paikkansa,hihnat vaiheltu apulaitteisiin mut siinä noi rempat sit koneen puolesta..
- Rekkallinen ainetta?
Jos haluaa halvalla päästä ajelemaan niin 5.7DX tai 6.2diesel on ainoa ratkaisu.
Ilman syöttöjen ruuvailua menee todella pienellä kulutuksella.Olin -73-89 työssä GM korjaamolla joten tuli aika tutuksi nämäkin dieselit. 78-79 koneet pettivät toiseks takimmaisen runkolaakerin pulttien kierteiden kohdalta, lohko murtui ja laaakerikansi irtosi ja jonkun ajan päästä katkesi kampiakseli. 350 dx lohkoihin tuli pidemmät runkolaakeripultit joten sen jälkeen lohkoviat loppui. katsokaapa you tubesta olds dieselin korjausmallia miten saadaan alapää kestämään vaikka turbolla. Laitetaan runkolaakereille pinnapultit ja kannet kiinni muttereilla, sylinterinkansille sama juttu, uskon että tällä ne kestää niin kauan kun kuskikin. Nuo vanhemmat koneet oli kasattu mitten sattuu, ainakin ne mitkä poltti öljyä yhtä.paljon kuin kuin pottloainetta. Mäntien maks.välys piti olla korjaamokirjan mukaan 0,12 mm mutta monessa ainakin minä mittasin takuuaikana 0,15mm. Uskaltaisin laittaa omaankin Cutrlas farkkuun mutta ei kannata kun bensakoneella on halvempi ajaa. Käyttövoimavero tulee liian kalliiksi vähillä kilometreillä. Tarvitsee kuuden hengen farkun niin ei rekata pakettiautoksi.
- Driver.
Täällä kun teitä Diesel-faneja, niin tuossa hieman harvinaisempi 5.7 Diesel, 1978 Corvette myynnissä.
Fast440 is pleased to offer this very unique and forward thinking for it's time 1978 Chevrolet Corvette with a 5.7 Litre Diesel engine. Yes Diesel, but before you make a mockery of it, consider that GM is releasing a Diesel Corvette to their product line shortly. Somehow this makes a Diesel Corvette a little mor palletable. You will definitely be the only one around who has one, that is for sure. Surprisingly fast, Great Mileage and gobs of torque. This transformation was professionally done and the motor looks like it belongs there.
All of the late 70's custom body applications, and the miles on the car are authentic. Great shape for It's age. Looks 70's cool. Keep it the way it is for a conversation piece at you local car shows, or drop you gas V-8 in it. the car is an excellent foundation for this.
'Vette guys, please don't torture us, we didn't do it, we just want to sell it !!!
http://20.fi/8985
ebay ID: 350693732968- Jes!
Näitä kun saatais tänne pohjolaankin, näkyis corvettejakin liikenteessä.
Mukavampi diesel corvetteja on katsella kuin ruumisautomallisia diesel farmareita. - Harvi nainen.
Hinta jää ehkä alle 10000USD, että ei olisi ollenkaan paha.
- Arvo.
Harvi nainen. kirjoitti:
Hinta jää ehkä alle 10000USD, että ei olisi ollenkaan paha.
$6,600 ( n.5100 € ), tuommoiseen summaan huuto päättyi, mutta tuskin myyjä luopuu noin alhaisella hinnalla.
- mohikaani2
Miten voi olla mahdollista että tyhjäkäynti rikkoo moottorin?
Jos näin on, niin moottori on täysi paska, ja päin persettä suunniteltu!
Saksalaiset ja japskit on aina voinut jättää tyhjäkäynnille moneksikin tunniksi eikä ne ole hajonneet.
Ja 5,7 tarjoaa 120hp? mitä villua?? Ja 5000km välein öljynvaihto??
Itse vaihdan 20tkm välein täyssynteettiset. Ja sylintereissä näkyy hoonausjäljet vieläkin.- GM laatu
5,7 litraa ja 120 hp, 5000km välein öljynvaihto eikä kestä tyhjäkäyntiä, kertoo paljon laadusta joka selväksi suomeksi sanottuna on täyttäpaskaa.
- Anonyymi
GM laatu kirjoitti:
5,7 litraa ja 120 hp, 5000km välein öljynvaihto eikä kestä tyhjäkäyntiä, kertoo paljon laadusta joka selväksi suomeksi sanottuna on täyttäpaskaa.
OM606....3litraa ja alkaen 134hp....tuonne 500hv saakka.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM606_engine - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OM606....3litraa ja alkaen 134hp....tuonne 500hv saakka.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM606_engineJuttelet 15 vuotta uudemmasta moottorista kuin aiheena oleva, sinä aikana tapahtuu isoja asioita teknologian kehittymisessä.
500 hevosvoimaista versiota ei ole tehtaalta tuosta moottorista tullut. Toki, se voidaan virittää siihen, mutta sama pätee kaikkiin moottoreihin, riittävästi osia vaihtamalla saadaan alkuperäinen teho moninkertaistettua.
Jos katsotaan 15 vuotta uudempia moottoreita kuin tuo mainisemasi niin sama teho otettiin siinä vaiheessa 2-litraisesta moottorista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juttelet 15 vuotta uudemmasta moottorista kuin aiheena oleva, sinä aikana tapahtuu isoja asioita teknologian kehittymisessä.
500 hevosvoimaista versiota ei ole tehtaalta tuosta moottorista tullut. Toki, se voidaan virittää siihen, mutta sama pätee kaikkiin moottoreihin, riittävästi osia vaihtamalla saadaan alkuperäinen teho moninkertaistettua.
Jos katsotaan 15 vuotta uudempia moottoreita kuin tuo mainisemasi niin sama teho otettiin siinä vaiheessa 2-litraisesta moottorista.No om603 sitten. Jokatapauksessa huomattavasti parempia moottoreita. Tai vaikka saman aikakauden nelisylinteriset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juttelet 15 vuotta uudemmasta moottorista kuin aiheena oleva, sinä aikana tapahtuu isoja asioita teknologian kehittymisessä.
500 hevosvoimaista versiota ei ole tehtaalta tuosta moottorista tullut. Toki, se voidaan virittää siihen, mutta sama pätee kaikkiin moottoreihin, riittävästi osia vaihtamalla saadaan alkuperäinen teho moninkertaistettua.
Jos katsotaan 15 vuotta uudempia moottoreita kuin tuo mainisemasi niin sama teho otettiin siinä vaiheessa 2-litraisesta moottorista.5.7dx eikä 6.2 eikä edes 6.5(td) kestä juurikaan mitäään virittämistä vaikka vaihdettaisinn vaikka mitä. Täysin läpipaskoja moottoreita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
5.7dx eikä 6.2 eikä edes 6.5(td) kestä juurikaan mitäään virittämistä vaikka vaihdettaisinn vaikka mitä. Täysin läpipaskoja moottoreita.
"5.7dx eikä 6.2 eikä edes 6.5(td) kestä juurikaan mitäään virittämistä vaikka vaihdettaisinn vaikka mitä."
tarpeeksi kun vaihdetaan osia, lohkoa myöden, niin varmasti alkaa tehoa löytymään, kyse on vain siitä että paljonko niitä osia pitää vaihtaa
kyseisen moottorin kohdalla olen kyllä samaa mieltä siitä, että ilmeisen epäonnistunut teos
- pelkää kysymysmerk..
Kyllä on kumma näissä toi hevosien ihmettely. Mikä siinä on noin ihmeellistä ?
Siis meneekö koskaan jakeluun, että tuollainen heppamäärä ja se vääntö joka on 5.7dieselissä, riittää ihan hyvin esimerkiksi capricen liikutteluun.
Se ei tietysti mahdu kaalliin, että litroja ei suoraan kannata verrata heppoihin. Olis kalliita autoja capricet yms jos aina olisi yli 300heppaa pellin alla. - urakoitsia
Moni on jo sanonut ettei USA diselit kesta kylmakaynnistysta ja se on totta.Esimerkiksi 6.2 katkoo kampiakseleita helposti jos kaynnistaa kovalla pakkasella suoraan tai eetterin eli kaynnistysumun kanssa.
Toista se on Toyotan,Nissanin tai Isuzun diseleilla,jos hehkut palaa niin ei muutakun pakkasella loraus apteekin eetteria ilmanpuhdistajaaan ja aina lahtee naksuen kayntiin eika kampiakselit katkea.- Kiva-Auto
Hyvä tarina kannattaa kertoa, vaikkei se olisi tottakaan.
- punainenvinyyli
Kyllä on niin että sillä kyllä ihmetellä täytyy!! Tämän sivun alkukommentoijilla on PASKAA vain päässään!! Velipojalta jäi 1981 Delta 88 5.7 Diesel. 350 tkm lasissa ja eikun juoksee hepat. Tämä sakki taitaa olla niitä juippeja jotka rikkovat myös automaattilaatikot!!
Kyllä jämtti on niin, saatana. - Vert
Kun noita Jenkki 5.7 dieseleitä vertaa nykyisiin Saksalaisiin dieseleihin, niin kyllä Saksalaisten romut häviää Jenkeille 1-0. Ajelin 5.7 dieselillä n.400tkm ilman remonttia ja tietenkin huollin sitä aina säännöllisesti. Kaveri hankki uuden A6 Audin ja sen diesel kone hajosi jo 55 tkm ajettuna, ei muuten naura kaveri enää Jenkki dieseleille.
- Anonyymi
Minulla on Audi A6 diesel moottorilla ajettu jo yli 500tkm. SAma moottori uudesta saakka eikä mitään ongelmia.
- Anonyymi
Saksalaiset henkilöauto dieselmoottorit vaikkapa OM606 hakkaa mennentullen amerikkalaiset henkilöautodieselit. Oikeastaan se on parempi kuin monet amerikkalaiset työkonedieselit...ja saksalaiset työkonedieselit pn PALJON parempia kuin amerikkalaiset työkonedieselit.
- jokaPVurearuiskutus
Jos löytyis vielä noita niin varmasti moni ajaisi niillä edelleen. Tarinoita on moni ahyviä ja huonoja mutta kyllä 5,7 laulaisi jos vielä niitä olisi .
- Silverado
Öljyä muistaa laittaa mottiin, niin ei leikkaa kiinni!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123840MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782027Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5461626Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851298Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808