Asia, joka minua itseäni on tässä jo pidemmän aikaa mietittänyt on se, miten nykyaikana pitäisi suhtautua lapsen ruumiilliseen kurittamiseen? Suomessahan se on ollut 1984 vuodesta lähtien kiellettyä. Minulla ei omia lapsia ole, mutta itse olen aikoinani vitsaakin saanut. Minä itse en pidä sitä mitenkään pahana, ja tottakai pitää tietenkin vetää selvä ero pahoinpitelyn ja oikean kasvatuksellisen kurituksen välille.
"Vitsa ja nuhde antavat viisautta, mutta kuriton poika on äitinsä häpeä."
"Älä kiellä poikaselta kuritusta, sillä jos lyöt häntä vitsalla, säästyy hän kuolemasta.
Vitsalla sinä häntä lyöt, tuonelasta hänen sielunsa pelastat."
"Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan; mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa"
Onko tämä Suomessa vallitseva laki vastoin Jumalan Sanaa?
Kurituksen vitsa.
6
525
Vastaukset
- Muukalainen.
Jos vastaan, että mielestäni pitää kurittaa fyysisesti, saan perääni riekkujien lauman loppuiäkseni.
Tietenkin voi kurittaa verbaalisestikin, koska lopultakin se kuritus on arvovaltakysymys lapseen nähden.
Ei auktoriteetti siitä nouse, pieksi miten paljon vaan, pikemminkin päinvastoin. Sanassa sanotaan:
"Kurita poikaasi, kun vielä toivoa on; ethän halunne hänen kuolemaansa. Rajuluontoinen joutuu sakkoihin: vain yllytät, jos yrität apuun. Kuule neuvoa, ota kuritus varteen, että olisit vasta viisaampi. Monet ovat miehen mielessä aivoitukset, mutta Herran neuvo on pysyväinen."
Kyllä tämäkin asia on, jonka Jumalan huomaan saa
jättää sillä Hänen neuvonsa on hyvä.
Eipä sitä tiedä mitä tapahtuisi jos ihmisille
valta annettaisiin.
Ei vihassa ja kiukussa annettu kuritus todellakaan
hyvästä ole.
Mutta niinkuin Jumalakin ihmistä kurittaa
Rakkaudesta, niin jos ihminenkin rakkaudessa
"kurittaa" lastansa niin kyllä se parempi on
kuin että lapsi kuritta kasvaa.- Hyrmyläinen.
Lapsen pahoinpiteleminen on kiellettyä, etkö ole lukenut raamattua. Mooseksen kirjojen, tai muiden heprealaisten, opetukset eivät ole päteviä enää.
Siunaa ja varjele sekä opeta lapsia olemaan sekä elämään oikein, niin silloin teet sinäkin ihminen aivan oikein! - pitää kurittaa
Jos lapsia pitää kurittaa niin millaisen kurituksen se kristinusko sitten ansaitsee saatanallisuuksillaan?
Satoja vuosia tappanut ja tapattunut saatana joka toimii Jumalan ja Jeesuksen nimissä. - Jumalanpalveluksessa
U, Saarnivaara piti saarnan, jossa hän saarnasi, että Suomessa on todellakin laki, joka kieltää ruumíillisen kurituksen, mutta sen vaikutus ei ole
mennyt koteihin eikä voikaan, koska Jumala ei ole
tuon lain säätämisen takana. Toisaalta kyseinen
laki (tai mikä säädös sitten onkaan) ei ole mitenkään edes valvottavissa ja haatatteluissa jopa ne, jotka ovat kyseistä lakia olleet luomassa, ovat antaneet lapsilleen luunappeja tai tukistaneet, vaikka tietävät, että kyseessä on ruumiillinen kuritus!
Raamattu on kristillisen elämän ylin ohje ja auktoritettti, jonka mukaan kaikkea oppia ja elämää on arvosteltava ja kun esivalta jatkossakin säätää lakeja, jotka ovat Raamatun Sanan vastaisia, kristityn tulee nojautua Jumalan Sanaan, siitäkin huolimatta, että saa osakseen vainoa. Eiköhän jo parisuhdelakikin ole sellainen, että jos julkisesti sanot kohta Raamatun ilmoituksen siitä, mikä on Jumalalle kauhistus, sinut tuomitaan vähemmistöjen vastaisesta kiihottamisesta. - kuka...
mitä hyvänsä, niin minä olen ainakin saanut lapsena "piiskaa" ja hyvä niin. Yhden ainoan kerran erehdyin ottamaan kaupassa omin luvin karkin, kun äiti ei suostunut ostamaan. No piiskaahan siitä sitten kotona seurasi ja hyvä niin! Sen koomin ei ole tullut edes mieleen ottaa mitään omin luvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770