Eli onko minulla mahdollista saada autolainaa/osamaksua. Muut kriteerit täyttyvät, paitsi säännölliset tulot kohta mietityttää. Aloitin vasta työt sopimuksella jossa lukee, "4kk koeaika ja sen jälkeen toistaiseksi voimassa olevana". Onko tuolla sopimuksella mahdollista saada heti laina vai pitääkö odottaa tuo 4kk koeaika loppuun asti, ennen kuin lainaa/osamaksua on mahdollista saada? Lainan suuruutta mietin 5000-9000e. Helpottaako tilannetta mikäli on heti maksaa osamaksusta käsirahana jo esim. 4000e?
Autolaina?
16
4834
Vastaukset
- lainamaan
älä hyvä mies rupee tuommosia 9000€:n lainoja nostelemaa noin lyhyen työssäolon jälkeen ja vielä koeajalla, se on kuitenkin melkein 55000 vanhaa markkaa! muistaakseni useimman rahotusyhtiön ehtona on joku työssäolo aika minimi. että toivottavasti mietit asiaa vähän pidempään ennen lainan nostoa....
- julle20
Työpaikkaa pidän melko varmana, että töitä riittää ja pitkään. Sopimuksesta siis tulee käytännössä vakituinen tuon koeajan jälkeen, joka on vain aina muodollisuus uudessa työpaikassa. Maksukyvystäni olen siis varma. Mutta onko mahdollisuuksia saada sitä lainaa noilla kriteereillä?
- tapauksessa kannattaisiko
julle20 kirjoitti:
Työpaikkaa pidän melko varmana, että töitä riittää ja pitkään. Sopimuksesta siis tulee käytännössä vakituinen tuon koeajan jälkeen, joka on vain aina muodollisuus uudessa työpaikassa. Maksukyvystäni olen siis varma. Mutta onko mahdollisuuksia saada sitä lainaa noilla kriteereillä?
kannattaisiko sitten kuitenkin edes odottaa se 4 kk:n koeaika loppuun ja tehdä sit vasta kaupat
olis vähän varmemmalla pohjalla tulevaisuus - myäöntelee
julle20 kirjoitti:
kelle vaan kellä ei ole ruskeaa tai punaista viiva housuissaan.... saat varmasti , nou hätä, ne kysyy töissä yli vai alle vuoden , alle vuoden , ok , henkkari ok, laina ei oo mitään nyky rahoissa
- Mitre
http://www.gemoney.fi/templates/BudgetCalculator____1012.aspx
Pankit yleensä käyttää noita budjettilaskureita.
Kokeile ja katso niin näet kannattaako.
Ja mikä estää menemästä koe-ajamaan autoa ja jos mielyttää niin ei muuta kuin papereita tekemään, kyllä ne sitten kertoo että ei laina onnistu :)
P.S Itse aikanaan sain auton hankittua osamaksulla vaikka vasta opiskelin. - hoh hoijaa
auto pitää ostaa velaksi? EIkö 4000 Eken auto muka riitä? Sillähän saa jo 90-luvun lopun autoja.
- Laineen Reiska
Totta. Ja jos hakusessa on 9000 euron auto, josta johon jo 4000 euroa on säästetty niin mikset säästäisi sitä loppua 5000:tta euroa myös? Tietty jos autolle on akuutti tarve niin sitten eri juttu...
- hhhhhhhhh
Jos sinä ajat jollain ruosteläjällä niin miksi muidenkin pitäisi?
Itse otin pari vuotta sitten 2 viikkoa vanhalla työsopimuksella (4kk koeaika) 33Keur lainaa ja vuoden päästä on auto maksettu. Sitten voisikin jo vaihtaa vähän riskimpään vehkeeseen, kun ei tuolla 180 kaakilla meinaa ehtiä...
Aloittajalle sellaiset terveiset että ei pitäisi olla mitään ongelmia tuon lainan saamisessa! - Uusi alla
Voi hellanlettas. Jos sinä tykkäät ajaa vanhalla paskalla, muutaman tonnin autolla, ja se tyydyttää sinua, niin miksi muiden pitäisi?
Itse pidän aina auton alla, uuden sellaisen, ja autorahoituksella. Näin olen tehnyt jo yli 20 vuotta eikä se ole minulta ollut pois muusta kulutuksesta. Olemme lapseton pariskunta, vakitöissä, rahat ovat riittäneet muuhunkin elämiseen kuten sapuskaan, ulkomaanreissuihin, vaatteisiin, kodinelektroniikkaan ja kulttuuriin. Mistään emme ole jääneet paitsi. Jos vielä tykkää autoista ja tykkää ajaa uudella viimeistä huutoa olevalla korimallilla niin omapa on asiani.
Jos sinä olet onnellinen 4 donan autosta niin kaikin mokomin!
PS. Jos me emme ostaisi uusia autoja niin kuinka kauan teille riittäisi niitä hyviä käytettyjä? - persaukisia
Uusi alla kirjoitti:
Voi hellanlettas. Jos sinä tykkäät ajaa vanhalla paskalla, muutaman tonnin autolla, ja se tyydyttää sinua, niin miksi muiden pitäisi?
Itse pidän aina auton alla, uuden sellaisen, ja autorahoituksella. Näin olen tehnyt jo yli 20 vuotta eikä se ole minulta ollut pois muusta kulutuksesta. Olemme lapseton pariskunta, vakitöissä, rahat ovat riittäneet muuhunkin elämiseen kuten sapuskaan, ulkomaanreissuihin, vaatteisiin, kodinelektroniikkaan ja kulttuuriin. Mistään emme ole jääneet paitsi. Jos vielä tykkää autoista ja tykkää ajaa uudella viimeistä huutoa olevalla korimallilla niin omapa on asiani.
Jos sinä olet onnellinen 4 donan autosta niin kaikin mokomin!
PS. Jos me emme ostaisi uusia autoja niin kuinka kauan teille riittäisi niitä hyviä käytettyjä?varten. Jos ei kerran pysty "hyvästäkään" palkasta autorahoja säästämään niin kannattaisi vakavasti harkita halvemman auton pitämistä. Itsellä on ollut sellainen periaate lapsesta saakka että jos ei ole varaa ostaa jotakin niin sitten ollaan ostamatta. Vinkkinä kerron että näin minusta ja vaimostani on vuosien saatossa tullut monimiljonäärejä, silti mistään olennaisesta tinkimättä. Autorahat on sijoitettu viisaammin asuntoihin ja arvopapereihin ja voin kertoa että toimii. Kuukausitulomme vastaavat tällä hetkellä kuuden hyvätuloisen hankkeita. Autona on tosin vain iso volvo 90-luvulta. Auton arvo on sama kuin uuden auton arvonalennus vuodessa mutta kyyti lähes yhtä mukavaa kuin uusissa vastaavissa. Kysymyshän on loppujen lopuksi vain itsetunnosta tai enemmänkin sen puutteesta. Parinkymmenen vuoden kuluttua huomaat että olisihan sitä voinut ehkä toisinkin toimia.
- Ziljonääri
persaukisia kirjoitti:
varten. Jos ei kerran pysty "hyvästäkään" palkasta autorahoja säästämään niin kannattaisi vakavasti harkita halvemman auton pitämistä. Itsellä on ollut sellainen periaate lapsesta saakka että jos ei ole varaa ostaa jotakin niin sitten ollaan ostamatta. Vinkkinä kerron että näin minusta ja vaimostani on vuosien saatossa tullut monimiljonäärejä, silti mistään olennaisesta tinkimättä. Autorahat on sijoitettu viisaammin asuntoihin ja arvopapereihin ja voin kertoa että toimii. Kuukausitulomme vastaavat tällä hetkellä kuuden hyvätuloisen hankkeita. Autona on tosin vain iso volvo 90-luvulta. Auton arvo on sama kuin uuden auton arvonalennus vuodessa mutta kyyti lähes yhtä mukavaa kuin uusissa vastaavissa. Kysymyshän on loppujen lopuksi vain itsetunnosta tai enemmänkin sen puutteesta. Parinkymmenen vuoden kuluttua huomaat että olisihan sitä voinut ehkä toisinkin toimia.
Eli persaukisten pitäisi vain pysyä karsinassaan ja ajaa vanhoilla romuilla?
Jos summasta x maksaa vaikkapa 3 vuoden aikana 4 tonnia korkoja ja tuo 4 tuhatta vastaa ko. velallisen kuukauden bruttotuloja niin mitäpä luulet, onko sillä mitään väliä maksaako hän sen 4 tonnia korkoja vaihtoehdolla, että ajaa kolme vuotta bussilla säästääkseen korkokulut? Miten se 4 tuhatta euroa vaikuttaa (hiljalleen maksettuna) tämän velallisen elämään? Voin kertoa että ei millään tavalla. - täysillä....
Ziljonääri kirjoitti:
Eli persaukisten pitäisi vain pysyä karsinassaan ja ajaa vanhoilla romuilla?
Jos summasta x maksaa vaikkapa 3 vuoden aikana 4 tonnia korkoja ja tuo 4 tuhatta vastaa ko. velallisen kuukauden bruttotuloja niin mitäpä luulet, onko sillä mitään väliä maksaako hän sen 4 tonnia korkoja vaihtoehdolla, että ajaa kolme vuotta bussilla säästääkseen korkokulut? Miten se 4 tuhatta euroa vaikuttaa (hiljalleen maksettuna) tämän velallisen elämään? Voin kertoa että ei millään tavalla.Minun elämänfilosofia on elää TÄNÄÄN, ei huomenna. Huomista ei voi tullakaan, voi tulla sydänkohtaus, tapaturma, liikenneonnettomuus, vastaantuleva hörhö tappaa jne.
Jos olen palkkatyössä, enkä kainenkukkuraksi edes dokaa lainkaan, niin miksen nauttisi niistä asioista tänään eli esim. hyvästä autosta? Pitäisikö ensin kituuttaa tonnin-parin koslalla sitä aina muutamalla tonnilla korjuuttaen useampi vuosi ja vasta sitten hankkia uusi? Ihan samaa voisi kysyä sitten asuntovellallisilta kärjistäen: säästää pitää ensin 20 vuotta ja asua spurguasuntolassa jotta on fiksu ihminen talousmielessä.
Elän tätä päivää, tässä, nyt, nautin, koen. Enkä ole mennyt vararikkoon vielä autojen takia. - Pienipalkkainen
hhhhhhhhh kirjoitti:
Jos sinä ajat jollain ruosteläjällä niin miksi muidenkin pitäisi?
Itse otin pari vuotta sitten 2 viikkoa vanhalla työsopimuksella (4kk koeaika) 33Keur lainaa ja vuoden päästä on auto maksettu. Sitten voisikin jo vaihtaa vähän riskimpään vehkeeseen, kun ei tuolla 180 kaakilla meinaa ehtiä...
Aloittajalle sellaiset terveiset että ei pitäisi olla mitään ongelmia tuon lainan saamisessa!33000 Euroa maksetaan vuodessa takaisin, niin eihän se lainanmaksuerän suuruus ole kuin 2750 euroa kuukaudessa. Elämiseenkin menee tavallisella ihmisellä muutama sata euroa kuukaudessa, niin tuohonhan tarvii olla bruttotulot luokkaa 5000 euroa. Tämän verranhan jokainen tava taatelitallaaja tienaa suomessa. Vai kuinka?
- Eiku juu
Pienipalkkainen kirjoitti:
33000 Euroa maksetaan vuodessa takaisin, niin eihän se lainanmaksuerän suuruus ole kuin 2750 euroa kuukaudessa. Elämiseenkin menee tavallisella ihmisellä muutama sata euroa kuukaudessa, niin tuohonhan tarvii olla bruttotulot luokkaa 5000 euroa. Tämän verranhan jokainen tava taatelitallaaja tienaa suomessa. Vai kuinka?
"pari vuotta sitten 2 viikkoa vanhalla työsopimuksella (4kk koeaika) 33Keur lainaa ja vuoden päästä on auto maksettu."
pari vuotta sitten vuoden päästä = 3 vuotta
Eiks jeh?
- Altamar
Tarvittaessa rahoitusyhtiö ottaa yhteyttä työnantajaan ja tarkistaa työsuhteen laadun ja mahd. keston. Käsitykseni mukaan estettä osamaksulainalle ei kohdallasi pitäisi olla.
- julle20
Joops, menenpäs sitten pankkiin lainaa kyselemään, tosin GeMoneyltä en taida saada kun siihen vaaditaan käsittääkseni 21v ikä ja olen niinkin nuori pojan kloppi 20v, eli sen voi sulkea pois.
Näihin kysymyksiin ja muihin, en voi odottaa sitä 4kk:tta, koska työmatka 50km tällä hetkellä, nytkin käyn lainassa olevalla autolla, eli autolla on akuutti tarve. Ja ei, en halua ostaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931692
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2141359- 831298
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799