Onko tämä sitä,

miltä näyttää!

Näin sivusta seuranneena minusta näyttää, kuin Suomessa olisi käynnissä USKONPUHDISTUS.

8

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuntemato

      Uskonpuhdistus eli reformaatio ei ehkä niinkään ole tarpeen kuin restauraatio, eli ennalleen asettaminen, eli että seurakunnasta tulisi uudelleen apostolisella armoituksella varustettu seurakunta.

    • täällä

      käynnissä on.
      Uskovaiset yrittävät puhdistaa toistensa uskoa minkä ennättävät: tässä he ovat suorastaan uskomattomia.

      Sitten on meitä uskomattomia jotka olemme uskosta melko puhtaita joten meidän uskoamme ei voi edes puhdistaa. - Jollakulla uskottomalla saattaisi olla kyllä jäljellä joitakin uskon rippeitä mutta tällaisissa puhdistuksissa ne kyllä menevät sen sileän tien.
      Niin. Piti sanomani, että me uskosta puhtaat uskottomat tietysti yritämme puhdistaa kaikkea sellaista uskoa, joka näyttää epäuskottavalta eli on epäuskoa.

      • Una Fortuna

        asti oli Kristin usko vielä melko puhdasta.
        Sunnuntai lain tultua pakolliseksi Kristityille
        pimeni Kristillinen usko. Tultiin Keisarin alaiseen uskontoon jonka juuret ovat vieläkin
        meidän yhteiskunnassa. Koko Kristin usko on
        nykyisellään yhtä sotkua. Ja tulee pysymään sotkuna ajan loppuun asti. Asialliseen keskusteluun ei ole monellakaan halua. Riidan haasto näyttää olevan uskontona. Jeesus on heitetty ulos kuten lapsen pesuvesi. Pyrkikäämme
        rauhaan toistemme kanssa ja asialliseen kekusteluun. Ystävyydellä Una Fortuna


      • sitten
        Una Fortuna kirjoitti:

        asti oli Kristin usko vielä melko puhdasta.
        Sunnuntai lain tultua pakolliseksi Kristityille
        pimeni Kristillinen usko. Tultiin Keisarin alaiseen uskontoon jonka juuret ovat vieläkin
        meidän yhteiskunnassa. Koko Kristin usko on
        nykyisellään yhtä sotkua. Ja tulee pysymään sotkuna ajan loppuun asti. Asialliseen keskusteluun ei ole monellakaan halua. Riidan haasto näyttää olevan uskontona. Jeesus on heitetty ulos kuten lapsen pesuvesi. Pyrkikäämme
        rauhaan toistemme kanssa ja asialliseen kekusteluun. Ystävyydellä Una Fortuna

        Sitten tulemme vuoteen 1844 ja siitä se vasta sotku alkaa. Ei millään pahalla, vikahan on minussa, kun en ymmärrä esim pyhäkköoppia, tutkivaa tuomiota, sapatin viettoa jne


      • shy
        sitten kirjoitti:

        Sitten tulemme vuoteen 1844 ja siitä se vasta sotku alkaa. Ei millään pahalla, vikahan on minussa, kun en ymmärrä esim pyhäkköoppia, tutkivaa tuomiota, sapatin viettoa jne

        Emme mitenkään pääse adventistien vuotta 1844 oppiin muuta tietä kuin "korvausteologiana" tunnetun opin kautta, jossa lihallisen ympärileikkauksen merkin kautta tehdyn liiton korvaajaksi muutetaan adventtikirkko. Koskaanhan eivät ketkään muut ole olleet tuossa korvavassa asemassa koko kristikunnan historian aikana. Eikä tuollaistakaan joukkoa ollut edes vuonna 1844 olemassa ! Silloinkaan nuo ihmiset eivät kiinnittäneet elämässään mihinkään muuhun huomiotaan kuin Ellen G. Whiten näkyjen tulkinnallisiin merkityksiin.


      • Una Fortuna
        sitten kirjoitti:

        Sitten tulemme vuoteen 1844 ja siitä se vasta sotku alkaa. Ei millään pahalla, vikahan on minussa, kun en ymmärrä esim pyhäkköoppia, tutkivaa tuomiota, sapatin viettoa jne

        Kautta: näet toisistaan tietämättä ympäri maailman alkoivat suuret herätysliikkeet toimia
        Pietismi levisi Saksasta Achrenius Aloitti herännäisyyden Suomessa Muun muassa nämä varhaiset Suomen herränneet alkoit toisistaan
        tietämättä samoihin aikoihin? Kysyisin mikä
        nämä liikkeet herätti samoihin aikoihin?

        Kyllähän siellä Hebrealais kirjeessä on maininta Taivaallisesta pyhäköstä. Ja Mooseksenkin valmistuttama pyhäkkö Tehtiin Taivaallisen
        pyhäkön mittojen mukaan, mitä Moosekselle oli
        näytetty. Joten pyhäkkö mainitaan vanhassa ja
        uudessa Testamentissa. Mitä tässä taivaallisessa pyhäkössä tehdään se on jo aivan erijuttu. 1844 on teoria kuten ovat monet muutkin kohdat
        Raamatussa. Raamatussa on paljon teorioihin
        perustuvia asioita. Jotka ihminen voi uskoa tai hyljätä.


      • Una Fortuna
        sitten kirjoitti:

        Sitten tulemme vuoteen 1844 ja siitä se vasta sotku alkaa. Ei millään pahalla, vikahan on minussa, kun en ymmärrä esim pyhäkköoppia, tutkivaa tuomiota, sapatin viettoa jne

        On kaksi kirjaa Raamatun mukaan. Ensimmäinen on
        tekojen kirja ja toinen on elämän kirja. Minun
        Lutterilainen äiti teroitti aina näin, pidä huoli siitä, että tekojen kirja on hyvä maineinen
        ,että sieltä voidaan siirtää nimesi elämän kirjaan. Tämän siirron takia tarvitaan Tutkiva
        tuomio.

        Mitä taas sapattiin tulee se ei ole mikään oppi
        Se on vain Jeesuksen ja Apostolien käytäntö.
        Voit seurata Paavalin sapatti tapaa halki
        Apostolien tekojen. Eräskin Sapatti kokous oli venynyt sunnuntain puolelle, jossa vielä nautittiin iltaateria Trooaassa. Näet Juutalaisilla on aina alkanut sapatti auringon
        laskusta auringon laskuun. Näin Lauvantai ilta
        oli kyseessä meidän laskutapamme mukaan Trooaassa. Ja varhan auringon noustessa Paavali
        lähti matkalle:!


    • Uskonpuhdistus jatkuu ajan loppuun asti.
      Tutki ja pidä minkä näet hyväksi.

      Siunausta
      jari laurila

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe