Pelastuksen perusta on
Kristuksen ristinkuolema
”Omassa ruumiissaan, hän ’kantoi meidän
syntimme’ ristinpuulle...” 1. Piet.
2:24
Kristuksen risti näyttää, minkälainen
Jumala on kun hän tuomitsee synnin. Jeesus
ei kärsinyt kuolemaa marttyyrin tavoin
uskonsa tähden. Hän ei ”joutunut” ristille.
Hän oli tullut varta vasten kärsiäkseen
Jumalan kuolemantuomion. Risti oli hänen
tulonsa ainoa syy. ”Maailman luomisesta
alkaen” hän oli ”teurastettu Karitsa”,
Ilm. 13:8.
Jeesuksen syntymällä tänne maailmaan
ei olisi mitään merkitystä ellei hän olisi
kuollut täällä ristillä. Jeesuksen syntymän
tarkoitus oli meidän lunastamisemme ristillä.
Näitä kahta asiaa ei koskaan saa erottaa
toisistaan: Hän ”on ilmestynyt lihassa”,
1. Tim. 3:16 KR 38, ja ”sen, joka ei
synnistä tiennyt, hän (Jumala) meidän
tähtemme teki synniksi”, 2. Kor. 5:21 KR
38.
Risti on ajan ja iäisyyden keskus. Risti
on ajassa ja iäisyydessä kaikkien kysymysten
ratkaisu. Ajassa ja iäisyydessä ei
ole mitään muuta yhtä varmaa ja kumoamatonta
kuin se, minkä Jeesus teki ristillä.
Hän teki kaikille ihmiskunnan jäsenille
mahdolliseksi päästä sovintoon Jumalan
kanssa. Hän teki lunastuksesta ihmisille
elämän perustuksen. Hän valmisti ihmisille
tien Jumalan yhteyteen.
Risti ei ole ihmisen vaan Jumalan. Ristillä
Jumala näytti, minkälainen hänen
olemuksensa on. Risti on portti, jonka
kautta voimme kulkea Jumalan perheväkeen.
Mutta sen portin kautta ei vain kuljeta,
vaan sen luona saadaan Jumalan elämä
ja tullaan siitä täysin riippuvaisiksi.
Pelastuksen ydin on Kristuksen ristinkuolema.
Syy siihen, miksi pelastuminen
on niin yksinkertaista meille johtuu siitä,
että sen valmistaminen maksoi Jumalalle
niin äärettömän paljon.
POM
Ei marttyyrin tavoin
1
77
Vastaukset
- sari73
"Pelastuksen perusta on Kristuksen ristinkuolema--Hän ei"joutunut" ristille..(Luuk.22.41-44)"Itse hän meni kivenheiton päähän ja rukoili:Isä, jos tahdot, niin ota tämä malja minulta pois. Mutta älköön toteutuko minun tahtoni vaan sinun. Silloin taivaasta laskeutui enkeli, joka vahvisti häntä. Suuressa tuskassaan Jeesus rukoili yhä kiihkeämmin, niin että hänen hikensä vuoti maahan veripisaroitten tavoin."
Sitten kirjoitit, että"Jeesuksen syntymällä tänne maailmaan ei olisi ollut mitään merkitystä ellei hän olisi kuollut tällä ristillä. Mutta entä hänen opetuksensa elinaikanaan?
"En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä. Yhtä lailla, sen sanon teille, iloitsevat Jumalan enkelit yhdestäkin syntisestä joka tekee parannuksen."(Luuk.15:10)
-Sinun mielestäsi pelastuminen on helppoa ja yksinkertaista, kiitos Jeesuksen. Mutta Raamattu antaa ymmärtää toisin:"Silloin Herra sanoi:mene maanteille ja kylien kujille ja vaadi ihmisiä tulemaan, jotta taloni täyttyisi.""Tulta minä olen tullut tuomaan ja kuinka toivoisinkaan, että se olisi jo syttynyt! Mutta minut on kasteella kastettava-ja missä ahdistuksessa olenkaan, ennen kuin olen sen läpi käynyt!--Luuletteko, että olen tullut maan päälle tuomaan rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa."
Näin puhuu itse Jeesus."Jos joku tulee minun luokseni, mutta ei ole valmis luopumaan isästään, äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästäänkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."
Jeesus joutui hylätyksi, jopa Hänen oma isänsä hylkäsi Hänet. Jumala vaatii meiltä tämän ymmärtämistä, että asenteemme olisi oikea suhteessa Häneen.
Herra ei ole tehnyt pelastumistamme helpoksi ja yksinkertaiseksi, vaan meillä on samanlainen tuskan tie kuljettavanaan risteinemme, kuin hänelläkin. eikä meidän päämäärä ole "löytää ristinportin kautta jumalan perheväkeen ja olla siellä riippuvainen. Päinvastoin, me emme saa katsoa ihmisiin, emmekä alistua kenenkään orjiksi.
Ja yhtä vaikeaa kun kamelin on mennä neulansilmästä meidän on vaikea löytää tiemme Hänen luokseen.
Jumala kurittaa sitä jota rakastaa. Jokainen joka tahtoo seurata Jeesusta joutuu kokemaan vainoa.
Ja silti meidän olisi opittava rakastamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242921No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760