Hei olin käymässä yhdellä ystävälläni joka ei ole todistaja.
Kun menin hännelle kylään yllätyin aika lailla kun kylässä oli yksi todistaja veli.
Kuuntelin sivusta heidän keskusteluaan siihen puuttumatta.
Olen itsekkin todistaja mutta olen liukunut hitaasti pois,,,
kokouksissa en ole käynnut vuoteen kohta, minua ei ole erotettu koska en ole tehnyt mitään syntiä mistä voitaisiin erottaa.
En vain enään jaksanut sitä samaa asioiden toistoa ja kentällä ravaamista.
Olin mukana 3 vuotta kastettuna.
Kun lähdin kyläpaikasta niin ystäväni tuli saattamaan minua ovelle. Ja sanoi todistajalle joka oli tutkimassa raamattua hänen kanssa, että odota olohuoneessa.
Mutta nuori veli ei odottanut vaan tuli uteliaana kuuntelemaan mitä ystävällä olisi minulle asiaa.
Kun menin ulos tuli ystäväni mukana portaille ja sulki oven takana että saisi sanoa hyvästit rauhassa.
perässä seuraamista
7
475
Vastaukset
- sama kokemus
Hienoa, että olet saanut silmäsi auki Jt. porukan suhteen. Varmaankin valistat tutkivaa ystävääsi asiassa. Tietenkin nousee kysymys, mitkä seikat ovat parhaita, jotka hän ymmärtäisi?
Esimerkiksi kysymys, haluaako hän vaihtaa ystäväpiidinsä totaalisesti Jt. ystäviksi? Tärkeimpänä pitäisin kysymystä, kuinka uskottava on Jt. oppi ikuisesta elämästä paratiisissa? Oletko itse miettinyt, millaiseen elämään se johtaisi? Lopullisessa tättymyksessään, kun maa olisi täyteen kansoitettu, se merkitsisi kaiken uudistumisen loppumista ihmiskunnassa, kun enää ei voitaisi synnyttää lapsia maan päälle. Samat ihmiset siis eläisivät ilmeisesti sukupuolettomina olijoina vuosituhannesta toisee. Ihmisestä tulisi ainoa elollisten laji jossa ei toteutettaisi elämän kiertokulkua, mikä nykyisin on vallitseva luonnonlaki. Miltäs tuollainen paratiisi vaikuttaisi? >>Kun menin ulos tuli ystäväni mukana portaille ja sulki oven takana että saisi sanoa hyvästit rauhassa.
Mitä tuossa tarkalleen ottaen nyt sitten tapahtui? Ystäväsi hyvästeli sinut koska on liittymässä jehovantodistajiin? Itse olet siis vielä kirjoilla todistaja, mutta et enää täytä jehovantodistajan määritelmää kokonaisuudessaan? Täytyy olla eri konservatiivista toimintaa jos hyvästellään jo ennen kuin olet ehtinyt edes lähteä järjestöstä.- eijehova
Onnittelu siitä että olet lähtemässä pois todistajista! Kauan olet jaksanut uskonnon palvelemista.Olet varmaan rehellinen itsellesi ja huomasit että opetat toisille ulkoaopittua, etkä ole edes varma että asiat on näin.Mikä nyt eteen? Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki: Kristuksen sisäinen tunteminen! Olit varmaan aikoinaan vilpitön etsijä mutta etsit väärästä paikasta. Sotkeuduit jehovantodistajiin kun luulit että sieltä löydät vastauksen kysymyksiin. Sinun olisi pitänyt sotkeutua Kristukseen! Tee se nyt! Hanki itsellesi oikea raamattu ja tutki sitä! Lue oikeaa hengellistä kirjallisuutta! Usko evankeliumi sellaisena kuin se on! Anna Jeesukselle se arvo kun Hänellä on! Jehovantodistajat ovat sysänneet Jeesuksen pois valtaistuimeltaan. Jeesus on ainut tie Jumalan yhteyteen. Sovintoon Jumalan kanssa pääset kun uskot sen että Jeesus kuoli ristillä puolestasi, Hän elää tänään ja Hänelle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.Etsi Häntä Rukoile Jeesusta tulemaan elämääsi ja antamaan syntisi anteeksi! Pääset armosta sovintoon Jumalan kanssa, saat kokea Hänen ihmeellistä todellisuutta ja läsnäoloa elämässäsi. Tiedät että olet pelastettu; Jumalan Henki sisimmässäsi todistaa sen. Raamattu kuvaa sen näin: Henki yhdessä meidän henkemme kanssa todistaa että olemme Jumalan lapsia. Tähän sovintoon et pääse muuten kuin Jeesuksen kautta, hyväksymällä Hänen sovitustyönsä, hyväksymällä Hänet elämäsi Herraksi.Sovintoa ei löydy vaikka kiertäisi ikänsä ovelta ovelle. Siksi se on niin tyhjää touhua.Tottakai Jumalansanaa haluaa sitten viedä eteenkinpäin kun on itse ensin kokenut jotain tärkeää ja todellista. Itse sain kohdata Jumalan todellisuuden kun rupesin lukemaan raamattua ja rukoilemaan synnin hädässä. Jumalan Sana rupesi elämään ja osoittamaan kadotetun tilani Jumalan edessä. Ymmärsin onneksi myös Jeesuksen merkityksen, että Hän on syntieni sovitus ja että Hän haluaa pelastaa minutkin. Rukoilin että Jeesus tulisi elämääni ja antaisi syntini anteeksi. Sain siinä kokea uudestisyntymisen eli uskoontulon. Jeesus kertoo siitä raamatussa Nikodeemukselle: Sinun täytyy syntyä uudesti ylhäältä, joka ei ole uudestisyntynyt se ei voi nähdä taivastenvaltakuntaa. Jumala haluaa sinutkin viedä uudestisyntymisen kautta todelliseen elävään Jumalayhteyteen pois turhasta uskonnon harjoittamisesta. Hän haluaa antaa sinulle elämän isolla E:llä jo tässä ajassa ja kerran ikuisesti!
- aito ihmetteliä
antaa sinulle vipittömän neuvon. Elä elämääsi ilman minkään lahkon "ohjausta", sinä varmaan fiksuna ihmisenä selviät elämästäsi mainiosti,vaikka et ankkaan minkään lahkon päättää puolestasi. Minä en ole uskova, mutta jos tunnet tarvetta uskoa Jumalaan niin muista että Hänen kanssa voit "jutella" tai rukoilla omin sanoin, minun mielestä sinä eikä kukaan tarvitse minkään lahkon edustajaa sinulle sitä sanomaan, Olet varmaan huomannut että ryhmässä rukoileminen muuttuu helposti hurmahenkisyydeksi, siitähän raamattu nimenomaan varoittaa..
- eijehova
En ole ollut tarjoamassa kenellekkään mitään lahkoa enkä ole itse minkään lahkon jäsen. Olet oikeilla jäljillä siinä että rukoilla voi ihan omin sanoin, niin minäkin teen. Jumala on oikeasti olemassaja uskoontulo on koettavissa oleva tosiasia. Sehän on jo uskoa että rukoilee Jumalaa jonka uskoo olevan olemassa.Uskoontulossa ihmisen saa jotain positiivista, hengellinen todellisuus tulee todeksi ihmiselle. Siksi se tuntuu niin oudolta ihmisessä joka ei ole tullut uskoon. On alue joka on todellinen mutta johon ei ole vielä päässyt sisälle. On olemassa Jumalan valtakunta jonka jäsenyyteen ihmistä kutsutaan. Kutsun voi ottaa vastaan tai hylätä, se on jokaisen oma asia mutta siitä riippuu iankaikkisuusosamme. En tarkoita minkään kirkkokunnan jäsenyyttä vaan sitä että otammeko Jeesuksen vastaan Vapahtajana vai emmekö. Haluammeko elää Hänen omanaan ja tunnustaa Häntä Herraksemme vai haluammeko elää ilman Häntä ja viettää myös iankaikkisuutemme ilman Häntä erossa Jumalasta.
- aito ihmetteliä
eijehova kirjoitti:
En ole ollut tarjoamassa kenellekkään mitään lahkoa enkä ole itse minkään lahkon jäsen. Olet oikeilla jäljillä siinä että rukoilla voi ihan omin sanoin, niin minäkin teen. Jumala on oikeasti olemassaja uskoontulo on koettavissa oleva tosiasia. Sehän on jo uskoa että rukoilee Jumalaa jonka uskoo olevan olemassa.Uskoontulossa ihmisen saa jotain positiivista, hengellinen todellisuus tulee todeksi ihmiselle. Siksi se tuntuu niin oudolta ihmisessä joka ei ole tullut uskoon. On alue joka on todellinen mutta johon ei ole vielä päässyt sisälle. On olemassa Jumalan valtakunta jonka jäsenyyteen ihmistä kutsutaan. Kutsun voi ottaa vastaan tai hylätä, se on jokaisen oma asia mutta siitä riippuu iankaikkisuusosamme. En tarkoita minkään kirkkokunnan jäsenyyttä vaan sitä että otammeko Jeesuksen vastaan Vapahtajana vai emmekö. Haluammeko elää Hänen omanaan ja tunnustaa Häntä Herraksemme vai haluammeko elää ilman Häntä ja viettää myös iankaikkisuutemme ilman Häntä erossa Jumalasta.
tuo lause uskoon tulosta. Olen monen ihmisen kanssa jutellu aiheesta, tunnen heidät hyvin,He ovat munesti sanoneet kuinka voi tulla siihen mitä jo on, he elävät niin kuin uskovalta ihmiseltä odotan, he elävät, niin että heidän omatuntonsa olisi mahdollisemman puhdas aidosti, he välittävät lähimmäisestään, ovat auliaita, eivät etsi omaa taloudellista hyötyä epäilyttävin keinoin, ja niin edelleen, samoin minäkin yditän elää samoin vaikka suhtaudun epäilevästi jumalan olemassaoloon. heidän ja samoin minun mielestä ei ole mitään tarvetta julistaa sitä suudeen ääneen todeilla ja tuduilla niinkuin sanotaan. Olen lukenut raamattua aika paljon mielenkiinosta, siellähän sanotaan tai varoitetaan sanomasta, että minä hurskas, ja nuo syntiset, myös olen huomannut että raamattu tulee lukea ensimmäisestä kirjaimesta viimeiseenj ja se muodustuu kahdesta osasta vanha ja uusitestamentti, sitten muodostaa kokonaiskuvan sen sanomasta. Tääläkin usein siteerataan yksittäisiä jakeita mielipiteensä tueksi, se on mielestäni vähintään arveluttavaa, koska se kirja on kaksiosainen kokonaisuus, ja sisältää paljon hyviä elämänneuvoja. Pääsisältö siinä kaksiosaisessa kirjassa minun mielestä on Kun elät "sujut" omantuntosi kanssa, niin voit elää levollisin mielin, se ei ole mitään yksittäijakeita, mitä suudeen ääneen julistetaan. Pitkä sepustus tuli, mutta toivottavasti jaksatte lukia.
- eijehova
aito ihmetteliä kirjoitti:
tuo lause uskoon tulosta. Olen monen ihmisen kanssa jutellu aiheesta, tunnen heidät hyvin,He ovat munesti sanoneet kuinka voi tulla siihen mitä jo on, he elävät niin kuin uskovalta ihmiseltä odotan, he elävät, niin että heidän omatuntonsa olisi mahdollisemman puhdas aidosti, he välittävät lähimmäisestään, ovat auliaita, eivät etsi omaa taloudellista hyötyä epäilyttävin keinoin, ja niin edelleen, samoin minäkin yditän elää samoin vaikka suhtaudun epäilevästi jumalan olemassaoloon. heidän ja samoin minun mielestä ei ole mitään tarvetta julistaa sitä suudeen ääneen todeilla ja tuduilla niinkuin sanotaan. Olen lukenut raamattua aika paljon mielenkiinosta, siellähän sanotaan tai varoitetaan sanomasta, että minä hurskas, ja nuo syntiset, myös olen huomannut että raamattu tulee lukea ensimmäisestä kirjaimesta viimeiseenj ja se muodustuu kahdesta osasta vanha ja uusitestamentti, sitten muodostaa kokonaiskuvan sen sanomasta. Tääläkin usein siteerataan yksittäisiä jakeita mielipiteensä tueksi, se on mielestäni vähintään arveluttavaa, koska se kirja on kaksiosainen kokonaisuus, ja sisältää paljon hyviä elämänneuvoja. Pääsisältö siinä kaksiosaisessa kirjassa minun mielestä on Kun elät "sujut" omantuntosi kanssa, niin voit elää levollisin mielin, se ei ole mitään yksittäijakeita, mitä suudeen ääneen julistetaan. Pitkä sepustus tuli, mutta toivottavasti jaksatte lukia.
Hyvä ihmetteliä!Yritän kertoa sinulle jotain näistä uskoontuloasioista. Uskoontulo on jotain missä tulet tietoiseksi Jumalan olemassaolosta, eli Jumalan olemassaoleva todellisuus tuo läsnäoloaan elämään. Miksi sitten ihminen joka ei ole ns, uskossa ei ole tietoinen Jumalasta. Raamattu kuvaa asiaa sillä että yhteys on poikki, ja tuon yhteyden on katkaissut synti. Raamattu kertoo että kaikki ihmiset ovat tehneet syntiä ja ovat Jumalan kirkkautta vailla. Yhteyden palauttajaksi tuli Jeesus kun hän sovitti sinun , minun ja kaikkien ihmisten synnit kuolemallaan. Jeesus kuoli mutta Hän myös nousi kuolleista. Tämä asia on hyvin tärkeä ajatellen uskoontuloa. Uskoontulossa saamme kontaktin Jeesukseen ja Hänen kauttaan Jumalaan. Jeesus maanpäällä ollessaan kertoi opetuslapsilleen että Hän menee pois mutta lähettää toisen puolustajan, Pyhänhengen olemaan kanssamme. On pyhänhengen työtä se että ihminen alkaa ajatella uskonasioita. Raamattu kertoo että Pyhähenki näyttää todeksi synnin, vanhurskauden ja tuomion. Pyhänhengen puhuttelussa ihminen kokee olevansa syntinen, Pyhähenki myös todistaa sisimmässämme kun luemme tai kuulemme raamatun sanaa että Jeesuksen sovitustyö on totta, vaikka ymmärryksemme ei sitä oikein käsittäisikkään, Pyhähenki myös osoittaa että olemme kadotettuja ilman sovintoa Jumalan kanssa. Ainut sovintokeino Jumalan kanssa on Jeesus. Vain Jeesuksella on valta antaa synnit anteeksi.Uskoontulossa ihminen saa syntinsä anteeksi, tulee osalliseksi Jeesuksen sovitustyöstä.Ihmisestä tulee Jumalanvaltakunnan kansalainen. Se on kuin lahja jokaiselle, mutta se pitää ottaa jokaisen henkilökohtaisesti vastaan.Uskoontulossa Jumalan Pyhähenki tulee ihmisen sisimpään ja antaa varmuuden siitä että on pelastettu. Uskoontulossa Jeesus tulee tärkeäksi ihmiselle, siksi uskoontulleet haluavat puhua toisillekkin Jeesuksesta ja raamatun asioista.Ihminen joka ei vielä ole uskossa kokee sen taas oudoksi ja jopa hämmentäväksi ja ärsyttäväksi. Uskoontulo ei tee kenestäkään täydellistä mutta ihminen saa halun karttaa sitä mikä ei ole oikein.Raamattu kehoittaa lähestymään Jumalaa niin Hän lähestyy meitä. Moni on tullut uskoon kun on ruvennut rukoilemaan ja kyselemään että onko siellä ketä tai oletko Jeesus olemassa. Itse tulin uskoon kun rukouksessa pyysin että Jeesus tulisi elämääni ja antaisi syntini anteeksi. Sitä ennen olin kyllä lukenut raamattua ja kirjoja joissa ihmiset kertoivat elämästään ja uskoontulostaan ja tullut vakuuttuneeksi että nämä asiat on totta.Sain todella varmuuden että olen pelastettu, saanut syntini anteeksi ja matkalla kohti iankaikkista elämää. Siihen asti sisimmässäni oli pelko että jos kuolen, joudun iankaikkisuuteen erossa Jumalasta. Kuoleman ja kadotuksen pelko väistyi.Toivottavasti olet näistä kirjoituksista saanut jotain ymmärrystä asiaan! Rukoile että Jumalan Pyhähenki tekisi sinulle todelliseksi nämä asiat, onhan kysymys kuitenkin aika kauaskantoisista asioista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu5742975Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu892562Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211631Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771552Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101480Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔451436- 691414
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3141312- 271308
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901193