temppelin vihkiminen. Onko kenellä mitään tietoa mahdollisesti vuodesta, entä mikä kuu ja mones päivä.
Kiinostaisi kovasti mutta en löydä mistään mitään aikaa muusta kuin hävityksestä.
Salomon rakentaman
8
697
Vastaukset
- tietoo
juttu on legenda.
Yksi juutalaisväärentäjä yritti kieroilla ja valehdella todistusaineistoa(duunasi itse), mutta paljastui äskettäin. - Kiinostunut
Eikö kukaan tiedä ajasta mitään. Eikö missään traditioissakaan ole.
- Thorni
Luulis että Raamatun avulla asia selviää, eikös Salomon hallituskausi ole laskettavissa aika tarkkaan ? -> Sidkia viimeinen kuningas Jerusalemissa -> pakkosiirtolaisuuden alku -> siitä taaksepäin...
- Kiinostunut
Thorni kirjoitti:
Luulis että Raamatun avulla asia selviää, eikös Salomon hallituskausi ole laskettavissa aika tarkkaan ? -> Sidkia viimeinen kuningas Jerusalemissa -> pakkosiirtolaisuuden alku -> siitä taaksepäin...
Minä en ainakaan osaa laskea kuukautta enkä päivää. Voitko antaa enemmän vihjettä jos kerran tiedät. En osannut vuottakaan.
- joulukuun puolivälissä
alussa tästä 2756 vuotta sitten tai sitten joskus muulloin
- Heikki S
Niin olen täysin maallikko tässä asiassa, mutta voipi olla että salomonia ei koskaan ollutkaan. syy mielipiteeseenin on nimessä. sol=kreik.aurinko. om=hindu aurinko. on=egyptin aurinko.
- asasasasa
Salomo oli Israelin kolmas kuningas 972-92 eKr. Salomo hallitsi ainakin 40 vuotta. Temppelin rakentaminen kesti 7 vuotta. Tarkkaa vuotta ja kuukautta tuskin saa selville mutta tässä siis oli osviittaa.
(Lähteenä oli Iso Raamatun tietosanakirja.) - asasasasa
Rakentaminen aloitettiin Salomonin 4. hallitusvuotena. Oletetaan ettei Salomo ehkä ollut edes 18 vuotta kun hänestä tuli kuningas.
(sama lähde)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974399Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293273No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351368
- 10999
- 32996
- 25990
- 153985
- 6914
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862