Tulin just työterveyslääkäriltä. Mulla todettiin vesirokko, joo, siis tosiaan se lastentauti, vaikka olen pitkälti yli kolmekymppinen. Lapsena ei tullut lastentauteja sairastettua niin täytyy sitten näköjään aikuisena :\ Muuta lääkettä en saanut kuin Burana 600 kipuun tarvittaessa, viruslääkkeitä ei kuulemma muuten terveille ihmisille rutiinisti kirjoiteta vesirokkoon.
Mutta siihen en saanut selkeää vastausta, että kauanko tämä erittäin rumannäköinen ihottuma kestää. Muut oireet kuten kuumeilun, kurkkukivun ja kutinan kyllä kestän, mutta kun naamataulu on kuin pahassa teiniaknessa niin se on jo liikaa. Lääkäri sanoi vain, että kestää lapsilla viikon verran, mutta aikuisilla voi kestää hyvinkin pitkään. Onko kellään kokemuksia, kuinka pitkään? Sain viikon sairaslomaa, toivottavasti se riittää enkä joudu menemään kraaterinaamana töihin sen jälkeen...
Vesirokko aikuisena, kauanko kestää?
3
1607
Vastaukset
- ottaa yhteys
jonnekki muuaalle ku työ,,lääk.mulla oli 3.v sitte ja olin kuolla vieläki istun p-tuolissa samaan aikaan oli oysissa pari muuta jolla oli todettu vesirokko ajoissa niin niitä pidettiin tiputuksessa VESIROKKO AIKUISIÄLLÄ ON HENGENVAARALLINEN jälkitautina mm,epilepsia ym mä en menny tarpeeks ajoissa hoitoon va en ois arvannu et oli tappaa!!!
- lääkäriin!
Aikuisilla rajuja oireita
Vesirokko voi vaatia sairaalahoitoa, jos kuume kohoaa liikaa tai iho tulehtuu pahasti. Yleensä ihon tulehtuminen ei johdu itse vesirokkoviruksesta, vaan rakkuloiden raapiminen altistaa ihoa bakteeritulehduksille. Pahimmillaan tulehdus voi levitä ihosta muihin kudoksiin ja aiheuttaa verenmyrkytyksen (sepsiksen), joka voi johtaa kuolemaan. Vesirokkoon voi liittyä lisätautina myös keuhkokuume tai aivotulehdus. - xanadu69
Tauti tuli sitten podettua. Nelisen päivää tuli uusia vesirakkuloita ja oli matalaa kuumetta. Sen jälkeen kuume loppui ja rakkulat alkoivat kuivua ruviksi. Nyt ensimmäisen rakkulan tulosta on 8 päivää, ja useimmat ruvetkin suurimpia lukuunottamatta ovat jo irronneet. Eli taisin päästä aika vähällä taudista vaikka se voi aikuisena pahanakin tulla. Eivät edes kovasti kutisseet nuo näpyt missään vaiheessa. Lievä kurkkukipu ja väsymys muutaman päivän olivat pahimmat oireet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083286Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391658Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971513- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55872