Vesirokko aikuisena, kauanko kestää?

xanadu69

Tulin just työterveyslääkäriltä. Mulla todettiin vesirokko, joo, siis tosiaan se lastentauti, vaikka olen pitkälti yli kolmekymppinen. Lapsena ei tullut lastentauteja sairastettua niin täytyy sitten näköjään aikuisena :\ Muuta lääkettä en saanut kuin Burana 600 kipuun tarvittaessa, viruslääkkeitä ei kuulemma muuten terveille ihmisille rutiinisti kirjoiteta vesirokkoon.

Mutta siihen en saanut selkeää vastausta, että kauanko tämä erittäin rumannäköinen ihottuma kestää. Muut oireet kuten kuumeilun, kurkkukivun ja kutinan kyllä kestän, mutta kun naamataulu on kuin pahassa teiniaknessa niin se on jo liikaa. Lääkäri sanoi vain, että kestää lapsilla viikon verran, mutta aikuisilla voi kestää hyvinkin pitkään. Onko kellään kokemuksia, kuinka pitkään? Sain viikon sairaslomaa, toivottavasti se riittää enkä joudu menemään kraaterinaamana töihin sen jälkeen...

3

1691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ottaa yhteys

jonnekki muuaalle ku työ,,lääk.mulla oli 3.v sitte ja olin kuolla vieläki istun p-tuolissa samaan aikaan oli oysissa pari muuta jolla oli todettu vesirokko ajoissa niin niitä pidettiin tiputuksessa VESIROKKO AIKUISIÄLLÄ ON HENGENVAARALLINEN jälkitautina mm,epilepsia ym mä en menny tarpeeks ajoissa hoitoon va en ois arvannu et oli tappaa!!!

• lääkäriin!

Aikuisilla rajuja oireita
      Vesirokko voi vaatia sairaalahoitoa, jos kuume kohoaa liikaa tai iho tulehtuu pahasti. Yleensä ihon tulehtuminen ei johdu itse vesirokkoviruksesta, vaan rakkuloiden raapiminen altistaa ihoa bakteeritulehduksille. Pahimmillaan tulehdus voi levitä ihosta muihin kudoksiin ja aiheuttaa verenmyrkytyksen (sepsiksen), joka voi johtaa kuolemaan. Vesirokkoon voi liittyä lisätautina myös keuhkokuume tai aivotulehdus.

• xanadu69

Tauti tuli sitten podettua. Nelisen päivää tuli uusia vesirakkuloita ja oli matalaa kuumetta. Sen jälkeen kuume loppui ja rakkulat alkoivat kuivua ruviksi. Nyt ensimmäisen rakkulan tulosta on 8 päivää, ja useimmat ruvetkin suurimpia lukuunottamatta ovat jo irronneet. Eli taisin päästä aika vähällä taudista vaikka se voi aikuisena pahanakin tulla. Eivät edes kovasti kutisseet nuo näpyt missään vaiheessa. Lievä kurkkukipu ja väsymys muutaman päivän olivat pahimmat oireet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      342
      2770
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      58
      2235
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      78
      1929
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      64
      1569
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      140
      1512
    6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      60
      1044
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      1009
    8. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      7
      898
    9. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      200
      815
    10. 36
      719
    Aihe