Vesirokko aikuisena, kauanko kestää?

xanadu69

Tulin just työterveyslääkäriltä. Mulla todettiin vesirokko, joo, siis tosiaan se lastentauti, vaikka olen pitkälti yli kolmekymppinen. Lapsena ei tullut lastentauteja sairastettua niin täytyy sitten näköjään aikuisena :\ Muuta lääkettä en saanut kuin Burana 600 kipuun tarvittaessa, viruslääkkeitä ei kuulemma muuten terveille ihmisille rutiinisti kirjoiteta vesirokkoon.

Mutta siihen en saanut selkeää vastausta, että kauanko tämä erittäin rumannäköinen ihottuma kestää. Muut oireet kuten kuumeilun, kurkkukivun ja kutinan kyllä kestän, mutta kun naamataulu on kuin pahassa teiniaknessa niin se on jo liikaa. Lääkäri sanoi vain, että kestää lapsilla viikon verran, mutta aikuisilla voi kestää hyvinkin pitkään. Onko kellään kokemuksia, kuinka pitkään? Sain viikon sairaslomaa, toivottavasti se riittää enkä joudu menemään kraaterinaamana töihin sen jälkeen...

3

1581

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ottaa yhteys

jonnekki muuaalle ku työ,,lääk.mulla oli 3.v sitte ja olin kuolla vieläki istun p-tuolissa samaan aikaan oli oysissa pari muuta jolla oli todettu vesirokko ajoissa niin niitä pidettiin tiputuksessa VESIROKKO AIKUISIÄLLÄ ON HENGENVAARALLINEN jälkitautina mm,epilepsia ym mä en menny tarpeeks ajoissa hoitoon va en ois arvannu et oli tappaa!!!

• lääkäriin!

Aikuisilla rajuja oireita
      Vesirokko voi vaatia sairaalahoitoa, jos kuume kohoaa liikaa tai iho tulehtuu pahasti. Yleensä ihon tulehtuminen ei johdu itse vesirokkoviruksesta, vaan rakkuloiden raapiminen altistaa ihoa bakteeritulehduksille. Pahimmillaan tulehdus voi levitä ihosta muihin kudoksiin ja aiheuttaa verenmyrkytyksen (sepsiksen), joka voi johtaa kuolemaan. Vesirokkoon voi liittyä lisätautina myös keuhkokuume tai aivotulehdus.

• xanadu69

Tauti tuli sitten podettua. Nelisen päivää tuli uusia vesirakkuloita ja oli matalaa kuumetta. Sen jälkeen kuume loppui ja rakkulat alkoivat kuivua ruviksi. Nyt ensimmäisen rakkulan tulosta on 8 päivää, ja useimmat ruvetkin suurimpia lukuunottamatta ovat jo irronneet. Eli taisin päästä aika vähällä taudista vaikka se voi aikuisena pahanakin tulla. Eivät edes kovasti kutisseet nuo näpyt missään vaiheessa. Lievä kurkkukipu ja väsymys muutaman päivän olivat pahimmat oireet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1516
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1345
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      17
      982
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      93
      797
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe