Hormonikierukka

Kärsimystä

Minua kehoitettiin kovasti laitattamaan hormonikierukka, kun valitin kovista kuukautisvuodoista ja nyt 2 kk:n kokemusten jälkeen voin sanoa, että eipä ole vuodot ainakaan vähentyneet.

Muut naiset kehuskelevat pärjäävänsä horm.kierukan kanssa pelkällä pikkuhousunsuojalla? Kuinkahan kauan pitää odotella kierukan asettamisesta, että nuo lähes vuodottomat kuukautiset "astuvat voimaan"?
Kertokaapa kokemuksia.

7

740

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---*---

Alussa meni viikko ilman vuotoja. Sitten alkoi lievä tuhruilu. Nyt menkkojen aikaan menkat ntulivat aivan normaalisti (tai käytin nuvaringia ennen ja menkat olivat siis aika lievät minun normaali menkkoihin nähden), kestivät jotain 2-3 päivää. Ei kipuja, lievää alavatsan jomotusta välillä. Nyt saattaa paperiin jäädä vessassa käydessä heikkoa punaista, joten en tarvitse mitään suojia. Kyllä siis kierukka ainakin on "asettunut", ei mitään tuntemuksia jne.

Ei se vuodottomuus heti ala ja eihän se kaikille edes tulekaan. 6kk kehoitii gyneni olemaan hormonikierukan kanssa kärsivällinen, ennen kuin todellinen tilanne alkaa sitten olemaan sen kanssa.

Miten muuten, oletko huomannut, onko sinulla paino noussut? Minulla ei varsinaisesti ole noussut, olen kyllä dieetillä. Vaan tuntuu, ettei se dieetistä huolimatta putoakaan...

• Kärsimystä

... no en ole huomannut, että olisi noussut, mutta hyvä kun toit asian julki niin täytyy tarkkailla vähän sitäkin. Tosin makeaa on kovasti tehnyt mieli ja liikuttua vähän viime aikoina, joten jos nousee, niin voi johtua siitäkin, että Frödinge-kakut ovat S-Marketissa tarjouksessa 3,95 €, heh..heh

• ---*---
        Kärsimystä kirjoitti:

... no en ole huomannut, että olisi noussut, mutta hyvä kun toit asian julki niin täytyy tarkkailla vähän sitäkin. Tosin makeaa on kovasti tehnyt mieli ja liikuttua vähän viime aikoina, joten jos nousee, niin voi johtua siitäkin, että Frödinge-kakut ovat S-Marketissa tarjouksessa 3,95 €, heh..heh

No hitto, sinne! Olen kyllä dieettiä pitänyt:), mutta tänäänkin aamulla, samassa vaan paino pysyy vaikka normaalisti olisi pudonnut kyllä tällä ruokavaliolla ja joka päivä pyöräilen vielä useamman kilometrin.

• Kärsimystä
        ---*--- kirjoitti:

No hitto, sinne! Olen kyllä dieettiä pitänyt:), mutta tänäänkin aamulla, samassa vaan paino pysyy vaikka normaalisti olisi pudonnut kyllä tällä ruokavaliolla ja joka päivä pyöräilen vielä useamman kilometrin.

Itse olen huomannut, ettei mulla ainakaan lenkkeily tai aerobic-tyyppinen liikunta juuri auta painonpudotukseen, mutta kova fyysinen työ kyllä auttaa. Kesällä meillä kaadettiin sellainen valtava koivu (30 m korkea ja 1 m halkaisija) pihalta ja sen ukko pilkkoi moottorisahalla sellaisiksi kiekoiksi ja mä lastasin ja raahasin niita pilkottuja kiekkoja autotalliin kottikärryllä sellaisesta ylämäestä vielä. Meinasin jo hävitä silmistä, kun laihduin mutta hauikset vastaavasti kasvoi niin, että olis voinu vaikka käydä pullistelemassa nakkikiskalla ja taksijonoissa.

• pitkä kokemus

Tiedän naisia joilla on koko ajan säännöllisen kuukautiset hormoonikierukasta huolimatta. Itselläni oli kolme kierukkaa peräjälkeen. Menkat jäi pois heti ekan kierukan laiton jälkeen. No, sitä luuli sitten että heti pamahti paksuks, mutta ei, en ollut raskaana. Vuoto pysyi poissa koko sen 13 vuoden ajan joka mulla kierukka oli.
      Mutta kuten alussa mainitsin, näin ei käy kaikille. Niin se vaan menee.

• jälkeen...

...peräti 6 kk:tta. Nyt ei ole ollut 2:n vuoteen vuotoa kuin silloin tällöin.

• Notski
        jälkeen... kirjoitti:

...peräti 6 kk:tta. Nyt ei ole ollut 2:n vuoteen vuotoa kuin silloin tällöin.

Minulla kesti yli vuoden, ennenkuin kuukautiset rauhoittuivat. Olin tosi epätoivoinen, koska luulin myös niiden jäävän pois kuin salamaniskusta, mutta maltti on valttia.
        Nykyisin vuodot hieman vaihtelevat, pientä verenvuotoa toisinaan, mutta toisinaan ei juuri mitään. Kierukan ansiosta kovat kivut jäivät heti pois, mutta itse kierukka tuntuu vellovan vatsassa joskus, se on epämiellyttävä tunne mutta parempi kuin ne kovat tuskat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      110
      7582
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      106
      5286
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3526
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      29
      3517
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2564
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1886
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      356
      1530
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1521
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1366
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      62
      1364
    Aihe