vapari aina vapari

Hondisti31

Alla jo 3. Honda, vm-06 Civic 1,8 Sport, 140 heppaa ja aito Hondan herkkä kierroskone. Potkua siis juuri silloin kun aktiivinen kuljettaja haluaa, ei turbojen viiveitä ja vikaherkkyyttä, vain huoletonta menoa sporttisella tyylillä. Kyllä sen sanon että kierrosherkkä vapari on aina vapari, paras konstruktio aktiivisesta ajamisesta nauttivalle kuskille. Koeajakaapa uusi Civic tai Accord, saatte hymyn suupielille tässä synkässä kuratalvessa! :)

25

1919

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turbon

      viive?
      Oletko edes ajanut nykyaikaista turboautoa?

    • Singeristi

      Ensinnäkin, 1,8 litraa on limonaadipullolle sopiva koko, ei auton moottorille. Toiseksi, 140 heppaa ja "sporttinen"? Pitäisikö tässä itkeä vai nauraa?

      "Potkua siis juuri silloin kun aktiivinen kuljettaja haluaa"

      Eli jossain vähän reilussa 6000 rpm? Ja silloinkaan ei potki. Oikeassa auton moottorissa kun on tuo 140 hv jo tyhjäkäynnillä. No, jos joku noista ompelukoneista jotain mielihyvää saa, niin eipä se itseltäni ole pois, joten be my guest.

    • honda nimittäin

      Honda tekee hienoja moottoreita ruohonleikkureihin ja puutarhajyrsimiin joissa tarvitaan täyttä vääntöä ja alakierroksilla mutta jättäisivät jo autot väliin.

      Tavalliseen mtäänsanomattomaan perhautoon (aka Civic) väännetään sellainen kierroskone joka on normaaleilla käyttökierroksilla täysin kuollut ja uhkaa sammua joka valoihin mutta kiekaisee sitten jossain 5500-kierroksen päällä ne prosyyriin painetut hevosvoimat.

      Koneella ei ole mitään käyttöä ennenkuin autolla on ikää 10v ja päätyy sille amisviikselle jolla kihoaa katkaravun päähän kirkas pisara kun pääsee polkemaan oikein "sporttikonetta" baarumit joka kaartessa ulvoen.

      • näin on

        hyviä ruohonleikkureita ja mönkiöitä tehdään mutta auto???.................


    • Kokeilimme vaimon kanssa viime keväänä uutta civic sportia (sitä munan ja ufon risteytystä) koska vaimo kaipasi uutta autoa ja on ollut aina coupemallien ystävä. Civic oli hänen mielestään "uuden ja jännän näköinen."

      Noh, tällä ufocivicillä koeajo kesti korttelin ympäri, vaimo vihasi ensi hetkestä lähtien rämisevää ja kolisevaa halpisautoa. Siinä vaiheessa hän pysyi edelleen jo vähän vanhassa 2000-mallisessa BMW 320Ci:ssä.

      Myyjä väänteli naamaansa tuskaisen näköisenä, kun vaimo ajoi civicin heti takaisin pihaan kommenttien "aivan hirvee reuhka" keralla.

      Se olikin toistaiseksi ainoa kokemukseni hondan sisällä istumisesta. Kouluvuosina KAUAN sitten istuin *sporttisen* Honda CB 125:n päällä, jonka huippunopeus oli 105 km/h.


      Master Eq

      • saksanbemari

        sitten alle vaan,kunnei uutta ollut täältä varaa ostaa.rahat ei sitten riittänyt,kun hondaan.sillä ei tosiaan bemaria saa,joten saksaan suuntautuu sunkin matkasi taas.-01 bemaria reuhkalle alle vaan.


      • saksanbemari kirjoitti:

        sitten alle vaan,kunnei uutta ollut täältä varaa ostaa.rahat ei sitten riittänyt,kun hondaan.sillä ei tosiaan bemaria saa,joten saksaan suuntautuu sunkin matkasi taas.-01 bemaria reuhkalle alle vaan.

        Olen sitäkin ehdottanut, mutta rouvalle ei kelpaa kuin uusi. Viimeksi hän on koeajanut pikku-Alfaa ja Mazda 6:sta, mutta edelleen vanha bemu vei voiton. Mazdaa kielsin ostamasta :)

        Rouva ajaa vuodessa noin about 5000 km eikä hän tunnu millään hyväksyvän sitä, että aikoinaan 40 tonnia maksanut bemu on tänä päivänä reippaasti alle 20 tonnin auto, vaikka mittarissa on vasta 33.000. Rouva haluaisi omastaan 50 tonnia kun "se on niin nätti" :D


        Master Eq


      • irwin.

        tuote Lada 110 emännälle. Lujaa laatua, sanotaan jo takaikkunan teipissäkin.


      • suosittelen

        Kannattaisi joskus käydä vaikkapa jonkun kaverin kyydissä sellaisen oikein iiiison Hondan kyydissä pikkulenkki.
        Veikkaan, että diiseli-mersun kuskille tulee herätys siitä, mitä se voima sitten ihan oikeasti on.
        Takaan, että lähtö on suolainen!
        Hauskoja vehkeitä niille, jotka osaavat ajaa.


      • suosittelen kirjoitti:

        Kannattaisi joskus käydä vaikkapa jonkun kaverin kyydissä sellaisen oikein iiiison Hondan kyydissä pikkulenkki.
        Veikkaan, että diiseli-mersun kuskille tulee herätys siitä, mitä se voima sitten ihan oikeasti on.
        Takaan, että lähtö on suolainen!
        Hauskoja vehkeitä niille, jotka osaavat ajaa.

        Kyllä sitä joskus pitää mennä, jos sattuu muistamaan. Ei ehkä seuraavaan 10 vuoteen, koska tämä edellinen kokemus oli niin karu.

        Ei jäänyt sellaista oloa, että "tämä pitää kokea heti uudelleen", kuten käy aina hammaslääkärissä juurihoidon jälkeen.

        Autolla ajamiseen ja auton hankkimiseen on kyllä aivan muut syyt, kuin korkea huipputeho. Ennemmin vetäisin ranteet auki, kuin ajaisin nykymallisella Hondalla.


        Master Eq


      • BiiST
        MasterEq kirjoitti:

        Kyllä sitä joskus pitää mennä, jos sattuu muistamaan. Ei ehkä seuraavaan 10 vuoteen, koska tämä edellinen kokemus oli niin karu.

        Ei jäänyt sellaista oloa, että "tämä pitää kokea heti uudelleen", kuten käy aina hammaslääkärissä juurihoidon jälkeen.

        Autolla ajamiseen ja auton hankkimiseen on kyllä aivan muut syyt, kuin korkea huipputeho. Ennemmin vetäisin ranteet auki, kuin ajaisin nykymallisella Hondalla.


        Master Eq

        Eihä niil aja ku riisitautiset spurgut... tehot sitä luokkaa et jaksaa just kukkakeppii liikuttaa 120kmh :) siiheki 16sec


      • Mies tekee
        MasterEq kirjoitti:

        Kyllä sitä joskus pitää mennä, jos sattuu muistamaan. Ei ehkä seuraavaan 10 vuoteen, koska tämä edellinen kokemus oli niin karu.

        Ei jäänyt sellaista oloa, että "tämä pitää kokea heti uudelleen", kuten käy aina hammaslääkärissä juurihoidon jälkeen.

        Autolla ajamiseen ja auton hankkimiseen on kyllä aivan muut syyt, kuin korkea huipputeho. Ennemmin vetäisin ranteet auki, kuin ajaisin nykymallisella Hondalla.


        Master Eq

        "Ennemmin vetäisin ranteet auki, kuin ajaisin nykymallisella Hondalla."

        Kovaa puhetta. Suonet anteeksi skeptisyyteni, mutta olen 99,5 % varma että todellisessa elämässä ko. valintatilanteessa istuisit kiltisti Hondassa paskat housuissa.


      • tekisi
        Mies tekee kirjoitti:

        "Ennemmin vetäisin ranteet auki, kuin ajaisin nykymallisella Hondalla."

        Kovaa puhetta. Suonet anteeksi skeptisyyteni, mutta olen 99,5 % varma että todellisessa elämässä ko. valintatilanteessa istuisit kiltisti Hondassa paskat housuissa.

        vähän mieli, mutta ei taida sittenkään uskaltaa?
        Jos on ollut 70-luvulla CB 125:n kyydissä ja menee nykyajan tonnisen kyytiin, on eroa yhtä paljon kuin Ladalla ja S-Mersulla, mieluummin tuplasti enemmän.
        Jos sattuu pääsemään vielä pelimiehen kyytiin, joka taitaa niksit, on reissun jälkeen paskavana Masterin lahkeesta melko fakta.


      • ei osaa ajaa
        tekisi kirjoitti:

        vähän mieli, mutta ei taida sittenkään uskaltaa?
        Jos on ollut 70-luvulla CB 125:n kyydissä ja menee nykyajan tonnisen kyytiin, on eroa yhtä paljon kuin Ladalla ja S-Mersulla, mieluummin tuplasti enemmän.
        Jos sattuu pääsemään vielä pelimiehen kyytiin, joka taitaa niksit, on reissun jälkeen paskavana Masterin lahkeesta melko fakta.

        Jos pelimies ei osaa ajaa niin varmasti pelottaa ja vituttaa.


      • pitää
        ei osaa ajaa kirjoitti:

        Jos pelimies ei osaa ajaa niin varmasti pelottaa ja vituttaa.

        paikkansa.
        Onneksi moottoripyörässä käy sen verran viima, ettei hajut tunnu, jos matkustajalle käy vahinko...


    • kosla........

      Ei voi paljoa idiootimpaa autoa olla kuin Honda, kaikki mallit. Vingutettavia hammasporia kaikki koneet, oikea voiman tuntu hukassa, ajettavuus sitä että kova jousitus joka nypyttää, istutaan perse maata viistäen ja muotoilu sellaista että ei kestä päivänvaloa edes vuotta ensiesittelystä.

      Kaikki nipponin vehkeet vedän tuohon kategoriaan, Honda niistä kaikkein karsein. Sakemanni tekee ainoastaan AUTON.

      • tekee...

        ...auton, jossa on periaatteessa kaikki kunnossa, mutta ei minkäänlaista henkeä. Muotoilukaan ei ole kovin kiinnostavaa. Tylsiä cruisereita.


      • sakemanni.......
        tekee... kirjoitti:

        ...auton, jossa on periaatteessa kaikki kunnossa, mutta ei minkäänlaista henkeä. Muotoilukaan ei ole kovin kiinnostavaa. Tylsiä cruisereita.

        Sen tähden pidän nykyisin vain saksalaisia autoja. Japsi on hetken muotoilultaan uusi ja jännittävä, jo vuoden päästä vanhan tuntuinen. Ja se ajettavuus, korin "ohuus" (oven paksuus ja sulkeutumisääni mm), ne tekee sen että japsia ei kehtaisi vuosia pitää. Sakemanni kestää ajan hammasta.


    • M-voimaa

      Vapareissakin on eroa.
      10 vuotta vanhalla E36-korisella M3:lla voisi muuten repiä vapaamminkin, mutta edessä takkuavat ja naurettavasti kisaamaan koettavat Honda-kuskit saavat naaman virneeseen.
      No, sinne taustapeiliin pienenemään ne Honda-lelut sitten lopuksi jäävät.

      Totta, vapari on vapari !

      Lelut ovat leluja.

      • C-Voimaa

        Vapareissakin on eroa.
        10 vuotta vanhalla Corvetella voisi muuten repiä vapaamminkin, mutta edessä takkuavat ja naurettavasti kisaamaan koettavat BMW-kuskit saavat naaman virneeseen.
        No, sinne taustapeiliin pienenemään ne BMW-lelut sitten lopuksi jäävät.

        Totta, vapari on vapari !

        Lelut ovat leluja.


      • ....
        C-Voimaa kirjoitti:

        Vapareissakin on eroa.
        10 vuotta vanhalla Corvetella voisi muuten repiä vapaamminkin, mutta edessä takkuavat ja naurettavasti kisaamaan koettavat BMW-kuskit saavat naaman virneeseen.
        No, sinne taustapeiliin pienenemään ne BMW-lelut sitten lopuksi jäävät.

        Totta, vapari on vapari !

        Lelut ovat leluja.

        Sillä 10 vuotiaalla lasikuitupulkalla ei muuten revitä. Porsche on tehnyt vakuuttavia ja huom nopeita vapareita mm. GT3rs ja carrera GT


      • hhvhugugug
        C-Voimaa kirjoitti:

        Vapareissakin on eroa.
        10 vuotta vanhalla Corvetella voisi muuten repiä vapaamminkin, mutta edessä takkuavat ja naurettavasti kisaamaan koettavat BMW-kuskit saavat naaman virneeseen.
        No, sinne taustapeiliin pienenemään ne BMW-lelut sitten lopuksi jäävät.

        Totta, vapari on vapari !

        Lelut ovat leluja.

        Lukekaapa tuosta linkistä Accordin moottorista ja ajettavuudesta. Puheet siitä että Hondan koneissa ei ole sitkeyttä on täyttä paskaa. Ja facelift Accordissa sitkeyttä on vieläkin enemmän alakierroksilla. Eli tuossa vertailussa Accordi on suorituskykyisin ja vähiten kuluttava. Ajoominaisuudet parhaat, totta on että Honda ei ole mikään pappojen auto, joille jäykkä alusta ei sovi.

        Tosiasia on että Hondalla on aina luokkansa parhaat ja tehokkaimmat koneet, johon yleensä ei pysty kuin Alfa.

        http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?subarea=vertailut&article=110785&page=4
        http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?subarea=vertailut&article=110785&page=5


      • C-voimaa
        .... kirjoitti:

        Sillä 10 vuotiaalla lasikuitupulkalla ei muuten revitä. Porsche on tehnyt vakuuttavia ja huom nopeita vapareita mm. GT3rs ja carrera GT

        "Sillä 10 vuotiaalla lasikuitupulkalla ei muuten revitä. Porsche on tehnyt vakuuttavia ja huom nopeita vapareita mm. GT3rs ja carrera GT"

        Jaahas onko tallissasi sellainen porsse? Tule elvistelemään sitten kun sinulla on muutakin kuin mielikuvitusauto.


      • vingutusta
        hhvhugugug kirjoitti:

        Lukekaapa tuosta linkistä Accordin moottorista ja ajettavuudesta. Puheet siitä että Hondan koneissa ei ole sitkeyttä on täyttä paskaa. Ja facelift Accordissa sitkeyttä on vieläkin enemmän alakierroksilla. Eli tuossa vertailussa Accordi on suorituskykyisin ja vähiten kuluttava. Ajoominaisuudet parhaat, totta on että Honda ei ole mikään pappojen auto, joille jäykkä alusta ei sovi.

        Tosiasia on että Hondalla on aina luokkansa parhaat ja tehokkaimmat koneet, johon yleensä ei pysty kuin Alfa.

        http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?subarea=vertailut&article=110785&page=4
        http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?subarea=vertailut&article=110785&page=5

        Väitän tietäväni autoista aika lailla, ja niitä on ollut iso liuta 22 vuoden aikana eri merkkisiä. Minulla oli edellinen auto -04 Accord 2,0 jossa hienosti paperilla 155 hv ja vääntöä karvan alle 200 Nm. Accord on kertakaikkisen unelias, sanoisinko sellaista 80-90 hv konetta vastaava alle 4000 kierroksen menossa. Vasta siitä ylöspäin alkaa tapahtua, kun varvikello osoittaa yli 5 tonnia niin sitten auto ampaisee esim. kolmosella tiukassa rekan ohituksessa ripeästi ohi. Mutta vastaava tehtynä viitosella antaa ihmeen laimean kuvan. Ero nykyiseen Audi A4 1,8T:hen on tuntuva, Audin turbokoneessa woimaa tarjotaan jo 2 tonnista alkaen, ei ole väliä mikä vaihde on päällä, ripeyttä riittää. Kyllä, Hondan kone vaatii vinguttamista kierroksilla, se kyllästyttää ajan mittaan, sopii paremminkin nuorisolle.


      • m-voimaa
        C-Voimaa kirjoitti:

        Vapareissakin on eroa.
        10 vuotta vanhalla Corvetella voisi muuten repiä vapaamminkin, mutta edessä takkuavat ja naurettavasti kisaamaan koettavat BMW-kuskit saavat naaman virneeseen.
        No, sinne taustapeiliin pienenemään ne BMW-lelut sitten lopuksi jäävät.

        Totta, vapari on vapari !

        Lelut ovat leluja.

        Vapareissakin on eroa.
        BMW-M5 v10 koneella voisi muuten käyttää huipputeho (vain 507hv) aluetta,mutta edessä takkuavien naurettavien lasikuitu sukkuloiden (vette) takia joutuu avaimen pitämään 400hv tehoalueella kovin usein.
        No,avaimen käännön jälkeen toki jäävät sukkulat pienenemään taustapeiliin.

        Totta,vapari on vapari!

        Lelut ovat lasikuitua.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      294
      11496
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      144
      7096
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      104
      5892
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      42
      5239
    5. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4351
    6. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4169
    7. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3581
    8. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3574
    9. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      81
      3167
    10. Nyt peukut pystyyn

      Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3105
    Aihe