Annu 42 edustaa adventistikritiikin

sensuurilinjaa

Sinulle ovat Pääkonferenssin päätökset ovat pyhiä ja koskemattomia joten et hyväksy auktoriteettisi pääkonferenssia koskevaa kritiikkiä ollenkaan vaan adventisti äänitorvena olet sdventistisensuurin kannalla.
Sinulla oli motiivi sensurointiin.

4

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pää on tässä

EGW:n kirjoitukset eivät adventismissa ole mitä tahansa "teologista pohdintaa" tai yksittäisen ihmisen tulkintaa, johon voisi suhtautua miten hyväksi näkee, vaan:
      "Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta.” ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905.

Yllä oleva EGW:n lausunto on jopa enemmän, kuin Rooman paavin erehtymättömyys katolisen kirkon dogman mukaan! Ellen G White kuvasi saamiaan (jumalallisia) valtuuksia kuin jonain adventismin korkeimpana "paavimaisena" opetusvirkana kehittää adventismin oppeja ja määrittää totuus sanomalla näin:

"Jumalan voima tuli ylleni, ja kykenin selvästi määrittelemään, mikä on totuutta ja mikä on erhettä. Minut vietiin näkyyn, ja minulle annettiin selityksiä ... korjaamaan päällisin puolin uskottavilta vaikuttavia erheitä ja täsmentämään totuutta." - 3SM, s. 31-32).

• ja sen tietää

myös jokainen adventisti ja tiesi jopa Ellen itse.

• pitääkö minun viettää sapat...

On tärkeää huomata apostolisen kokouksen päätös Apt.15 luvussa. Eräät juutalaiskristityt olivat alkaneet vaatia pakanakristittyjä noudattamaan Mooseksen lakia pelastumisen ehtona, mitä vaatimusta apostoli Paavali jyrkästi vastusti evankeliumin vastaisena. Tämän kokouksen päätöksessä muista kansoista kääntyneitä kristittyjä EI VELVOITETTU NOUDATTAMAAN SAPATTIA. Juutalais- ja pakanakristittyjen yhteiselämä ratkaistiin siten, että pakanakristittyjen tuli välttää verta, epäjumalille uhrattua lihaa ja haureutta eli VT:ssa kiellettyjä sukulaisavioliittoja. Näitä asioita kokous piti kohtuullisina vaatimuksina, sillä Mooseksen laki oli tullut tunnetuksi viikottaisissa synagogien jumalanpalveluksissa, joita "jumalaapelkäävät" pakanat olivat kuunnelleet. (Apt.15:19-21). Mooseksen lakia Pietari sanoi "sietämättömäksi ikeeksi", jota he eivät olleet jaksaneet kantaa itsekään - se sisältää sapatinkin, joten Pietarille laki ei ollut mikään "etuoikeus" kuten adventistit ovat väittäneet.

• annu42

Pian uskontieni alkutaipaleella pienessä maaseutuseurakunnassamme vieraili pastori pääkonferenssista. Saimme yhden sapatin keskustella avoimesti pääkonferenssin toiminnasta, josta hän oli ensin pitänyt alustuksen. Saimme kysellä, mitä emme tienneet, kertoa toiveitamme, ja hän kertoi ihan avoimesti meille, pienelle laumalle, työpaikastansa ja maailman toiminnasta ja tarpeista.

Silloin ymmärsin, miten toimitaan tässä kirkossa, enkä ole sitä mitenkään pitänyt sensuurina, päinvastoin siitä on ollut hyötyä. Viimeksi olleessa yleiskokouksessa käsiteltiin aihetta, joka on akuutti monissa seurakunnissa; ihmisiä tulee sisään seurakuntaan, mutta myös poistuu liian monia. Siksi yleiskokous lisäsi yhden alueen, jolla tätä liikettä voitaisiin hieman vähentää. Tämä aihe on "Kasvaminen Kristuksessa". Näiden ohjeiden avulla koetetaan tuleva Jumalan lapsi juurruttaa seurakunnan yhteyteen niinkuin oksa vartetaan puuhun, ja se alkaa kasvaa. Me ihmiset olemme erilaisia, joten meillä on myös erilaiset mahdollisuudet juurtua yhteisöön, johon aikuisena tullaan aika usein. Tässä nuo pääkonferenssin edustajien ohjeet saattavat olla hyvänä apuna seurakuntien huoltajille, virkailijoille ja jäsenille.

Silloin koin erikoisesti sen, että minulla, rivijäsenelläkin, on mahdollisuus tehdä edes esitys jostakin asiasta, mikä on minulle tärkeä,(edellyttää tietenkin, että toiveeni on Raamatun mukainen) eikä sitä mikään sensuuri voi estää etenemästä eri portaissa aina käytäntöön saakka, jos aihe on hyvä, ja se voidaan ottaa käyttöön koko maailmassa.

Toiveen esittäjän ei edes tarvitse olla seurakunnan jäsen, vaan ihan kuka tahansa voi pääkonferenssiin kirjoittaa ja varmasti saa vastauksen. Olemme ympäristömmekin alueelta joitakin toiveita esittäneet omalle piirikunnallemme, ja ne käsitellään ensin hallituksessa, työvaliokunnissa jne. ja jos on aihetta toimenpiteisiin, niitä tulee. Olen edelleen sitä mieltä, ettei yhden-kahden ihmisen tai pienen ryhmän valtaa ole Adventtikirkossa.

Omasta seurakunnastani eräs rouva kirjoitti sinne ja kyseli ristin historiasta. Hän sai vastauksen. Ei mikään estä sinuakaan kyselemästä, jos sinulla on mielessäsi jokin seikka tässä adventismissa, jota et ymmärrä. He kyllä vastaavat sinulle tavalla tai toisella. Ehkä ihan suomenkiellellä ei vastaus tule, mutta kuitenkin se tulee. Tämä riittäköön nyt pääkonferenssin asioista, koska nämä samat voi lukea myös seurakuntien sivuilta netissä

Sensuuri ei pelaa tässä seurakunnassa muuten kuin henkilökohtaisella tasolla. Minulla on oma sensuurini, joka estää minua tännekin kirjoittamasta "puutaheinää" etten häpäisisi Herrrani asiaa. Hän jos kuka oli ihmissuhteiden mestari, ja Hänen opetuksiaan voimme kohdallamme käyttää lähimmäisemme hyväksi.

PS. Mikähän se motiivi sinun mielestäsi oli? Motiivi=syy johonkin, mutta mihin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      221
      2926
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      173
      2556
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      107
      1189
    4. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      132
      1102
    5. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      68
      1048
    6. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      583
      1045
    7. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      1002
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      338
      989
    9. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      929
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      788
    Aihe