Helluntaioppiin kuuluu tietääkseni käsitys ihmisen luontaisesta kuolemattomuudesta. Joidenkin mielestä ihmisellä on kuolematon "sielu", toisten mielestä kuolematon "henki", joka elää ikuisesti taivaassa tai helvetissä.
Raamattu sanoo selvästi, että vain Jumalalla on kuolemattomuus, ja tietysti kaikilla niillä, jotka Jumalan yhteydessä ovat. Ikuista elämää erossa Jumalasta Raamattu ei tunne.
Voitteko perustella Raamatun valossa, että ihmisellä oikeasti olisi kuolematon sielu?
Olemmeko kuolemattomia?
2
112
Vastaukset
- RitariOlevainen
kysymään asiaa, josta täällä on väännetty peistä vuositolkulla?
Mutta ettet jäisi epätietoiseksi, tässä Raamatun todistua ihmisen kuolemattomyuudesta, eipä paljon muuta tarvita, ainakaan sille, joka uskoo, mutta Raamatun todistustahan sinä juuri tivasitkin?
"13. Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
14. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
15. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
18. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla."
Jos ymmärrät lukemasi, niin ei tämä asia parempaa todistusta tarvitse.- SleeplessNight
Minä en ole löytänyt Raamatusta todistusta, että ihminen itsessään olisi kuolematon. Siis Jumala ei luonut ihmistä kuolemattomaksi, sillä Jumala on elämän antaja ja ylläpitäjä, eikä mikään voi elää ikuisesti erossa Jumalasta. Vain Jeesuksessa Kristuksessa meille luvataan ylösnousemus ja ikuinen elämä.
Tuossa Raamatun kohdassa, jonka annoit, Paavali puhuu nimenomaan ylösnousemuksesta ja USKOVIEN ikuisesta elämästä.
Uskovalla ihmisellä on ikuinen elämä Jeesuksessa Kristuksessa, sitä en tietenkään epäile.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee683072Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."251940Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2581498Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.931486Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?2561162Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki251059Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.1201044En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711020Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin761014- 97978