Niin, biologisuus ei ole sama kuin ekologisuus. Jos suomen valtio haluaisi tehdä ekoteon, niin se poistaisi ajoneuvoveron autoista, joiden kulutus on alle 5l/100km. Käyttäisi sen rahan, milä tuetaan huuhaata, eli biodieseliä ja etanolia energian kulutuksen vähentämiseen, ei sen lisäämiseen. häkäpönttövehejes mallia sodanajalta on ekologinen, etanoliauto ei... Eli valtio poistaa toyota priuksesta autoverot ja osallistuu hankintaan 20% avustuksella, jos tuen hakia toimittaa kierrätykseen talouden yli 10 vuotta vanhat autot. Ideaa?
Tohtisin väittää, että kauran polttaminen on niitä harvoja, biokaasujen lisäksi, mitkä ovat ekologisesti kannattavia. Sillä jos kaura kasvusto on kohtuullinen, niin silloin hehtaarin sadolla korvataan 1000 litraa öljyä lämmityksessä. Kaura on satovarmempi, vaatimattomampi, ja kestää monokultturia paremmin kuin ohra.
Ja tässä bio villityksessä käytetään etanoli lähteenä ohraa ja sokerijuurikasta. Ihmeellistä. Mikset perunaa. Heleppo viljellä, kasvaa karjanlannan voimalla kauhian hyvin, ja hehtaarista lähtee tonneja huomattavasti. Sopii oikein hyvin esim. karjatilan viljelykiertoon, rikkomaan jatkuvan nurmiviljelyn. istutuksen&noston hoitaisi ulkopuolinen urakoitsia. Ja kiirusta ei ole, kunhan juhannukseen mennessä on potaatit maassa, niin kerkiää oikein hyvin syksyksi. Pelkästään ruokaperunan lajittelussa menee hylkyyn mielettömiä määriä perunaa. Ei ole suomessa nälkä. Jos va sattuu olemaan väärän kokonen pottu niin menee rehuksi.
ruokohelpi on vain vapon konsti päästä käsiksi maataloustukiin. kasvin hyödyntäminen on hankalaa, ja energiasisältö heikko. Mutta hyvä vain, että suo oy on mukana saamassa tukia, sillä onhan se hyvä, että on rahavirtaa brysselistä suomeenkin päin, eikä aina vain toisinpäin..
eko vai bioteko?
ajatuksia...
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93531
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437