Kampanja joulupukkia vastaan

Lukekaa itse

7

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aiheellisempaa

ryhtyä kampanjaan Neitsyt-Marian kuvan palvomista
      vastaan.
      Joulupukkia ei kukaan rukoile eikä usko, että hän
      voisi auttaa sairauksissa mutta monet rukoilevat
      tosissaan Neitsyt-Mariaa.
      Tämähän on EPÄJUMALANPALVOMISTA!!!!!!!!

• Generator

Kirjoitit täyttä asiaa. Toisaalta voisi olla parempi, että kristityt kampanjoisivat Jeesuksen puolesta, eikä aina jotakin vastaan. Vai voiko noita katolisia enää kristityiksi sanan syvemmässä merkityksessä laskea ?

• Johanna L.

Faktaa:

1. Kristuksen kirkko on olemassa katolisessa kirkossa.
        2. Neitsyt Marian kuvaa ei palvota, vaan se on esillä. Onhan useimmilla omien isovanhempiensa kuvatkin esillä, miksei sitten Jeesuksen äidin?
        3. Neitsyt Mariaa ei rukoilla, vaan häneltä pyydeltään esirukouksia. Kristus on voittanut kuoleman, jos et ole sattunut kuulemaan.
        4. Joulupukki on satuolento ja markkinatalouden halpa tuote, Neitsyt Maria on Jumalan äiti. Niin uskovat kaikki kristityt.
        5. Käänny katolilaiseksi, vielä kun ehdit.

• uppotukki

"Mielenkiintoista! Missä on ekumenia?"

Mitä mahdat tarkoittaa tällä? Sitäkö, että kirkkojen olisi ekumenisessa hengessä syytä yhdistää voimansa joulupukin vastustamisessa? Vai sitä, että joulupukin vastustaminen on jotenkin ekumenian vastaista?

• Umpiluterilainen

Olen jo pitkän aikaan kritisoinut seurakuntien lapsityön tapaa sekoittaa lapsille järjestettyihin joulujuhliin satuhahmo nimeltä joulupukki.

Lopettakaa, ei nyt ole minun synttärini, huutaa joulupukki.

• uuge

En ole koskaan kuullut joulupukin sanovan mitään viisasta. Mutta eiväthän ihmiset mitään viisauksia haluakaan. He haluavat kaikenlaista romua, millä voi täyttää hyllyt ja komerot.

Idiootti joulupukki ja typerät tontut pois pilaamasta joulua!

• Liisa-Maria

Paaviudesta luopumisen jälkeen luterilaisuuden keskeisiä "hengellisiä" hahmoja ovat olleet seuraavat kolme: joulupukki, pääsiäisnoita ja leipäpastori - ja tässä järjestyksessä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2946
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      58
      2338
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1747
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1709
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1327
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      59
      1263
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1203
    Aihe