Uusi auto

Autoa ostava

Tervehdys kaikille.
Olen ostamassa uutta auto ekaakertaa elämässäni ja vielä autokaupasta. Tähän mennessä olen ajanut käytetyillä autoilla hyvällä ja yleensä huonolla menestyksellä. Nyt olen siis lopenkyllästynyt ainaiseen korjailuun ja uusinta katsastuksiin. Kysynkin nyt vinkkejä mihin kaikkiin seikkoihin pitää kiinnittää huomiota kun ostan auton kunnollisesta autokaupasta.
Onko jotain tikimis mahdollisuuksia, tai huoltojuttuja joita tulisi huomioida. Mitä voin vaatia kauppaa tehdessä jotta homma toimii. Olen kyllä valmis maksamaan kaikesta jos vaan homma toimii, mutta en halua että minua luullaan helpoksi tai urpoksi asiakkaaksi tyhmillä kysymyksillä.
Hyvää joulun odotusta kaikille

17

1883

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin luullaan

urpoksi? OLet urpo, jos tallaisin pitaa taalla kysella.

• VTI

tarkotit varmaan ettei arvattas että sä oot oikeesti heikkolahjanen!

• autoa ostamassa

Nii just oon aika surkkee mut missä ne vinkit

• Kokemusta on!

Omasta kokemuksesta voin varoittaa Sinua kiertämään kaikenmaailman "jobbari-liikkeet" kaukaa.Älä usko mitään , mitä myyjät yrittävät valehdella.Tarkista auton tiedot ITSE AKE:lta(n.3Eur/min),kannattaa varmasti.
      Itselleni yritettiin myydä kolari(lunastettua)autoa kolaroimattomana.Valehdeltiin päin naamaa
      , kun kysyin asiasta (2eri myyjää).
      Aina pitää tinkiä.
      Suositan liikettä ,jossa suuremmaksi osaksi autojen hinnat on ainakin 10000Eur tai enemmän.
      Näistä löytyy aina muutama halvenpikin
      Onnea

• vinkkejä sinulta

AKE:lta et paljon tietoja kysele jos auto ei ole vielä edes valmis! Tässähän alkuperäinen kysyjä puhui UUDEN AUTON OSTOSTA.

Ei paljon myös jobbareilta uusia autoja löydy ja mitä ne myyjät nyt sitten valehtelis kun uutta autoa ostaa?

Sitten itse kysymykseen niin kannattaa laittaa useampaan liikkeeseen autosta tarjouspyyntö sillä niissäkin on isoja vaihteluja. Aina voi yrittää tinkiä huoltosopimuksia tai lisävarusteita hintaan mutta ei ole minulta onnistunut kun jos olen uutta autoa ostamassa niin en jaksa tuollaisista ruveta vääntäämään kun ovat vain murto-osan auton hinnasta joten minulle aivan sam.

• Kokemusta on
        vinkkejä sinulta kirjoitti:

AKE:lta et paljon tietoja kysele jos auto ei ole vielä edes valmis! Tässähän alkuperäinen kysyjä puhui UUDEN AUTON OSTOSTA.

Ei paljon myös jobbareilta uusia autoja löydy ja mitä ne myyjät nyt sitten valehtelis kun uutta autoa ostaa?

Sitten itse kysymykseen niin kannattaa laittaa useampaan liikkeeseen autosta tarjouspyyntö sillä niissäkin on isoja vaihteluja. Aina voi yrittää tinkiä huoltosopimuksia tai lisävarusteita hintaan mutta ei ole minulta onnistunut kun jos olen uutta autoa ostamassa niin en jaksa tuollaisista ruveta vääntäämään kun ovat vain murto-osan auton hinnasta joten minulle aivan sam.

Olet oikeassa, pitäisi kai aloittaa autokaupanteko optikolta/ lukemisen ymmärrys kursseilta.
        Silti jobbarit on syytä kiertää kaukaa (vaikka tähän yhteyteen se ei liittynytkään mitenkään)

• ! ! ! !

- ostamassa UUTTA autoa

- ja aletaan varoittamaan jobbareista

• ehkä.

noin, tai korkeintaan 4,4 metrinen ja 1,6litrainen,
      jos ajat enemmän kuin 35 000 voi harkita dieseliä.

En ensimmäiseksi ostaisi yli 24 000 € autoa, sillä
      oli auto minkä hintainen tahansa,
      sen arvo on 10 v. kuluttua 2-3000 €.
      Hinnasta putoaa aina enemmän, mitä kalliimpi on.

Uudesta autosta lähteen €uroja pois, laatuun verrattuna
      laatuauton hinnasta 6 % , keskilaatuisesta 7-8 % huonolaatuisesta enemmänkin.

Joku myydyimpien autojen listan kärjestä kannattaa ostaa,
      aivan tavallinen, aivan tavallinen, ilmastointi pitää olla.
      Yhtä hyvää, siis parasta ei ole,
      kaikilla on hyviä ja huonoja ominaisuuksia.

Esimerkiksi, Corolla on Suomessa kärjessä,
      missään muualla, ulkomailla se ei ole perheen ykkösautoksi ostettuna kärjessä.

Corolla "on kai aika hyvä”, parasta tehokas moottori,
      huonointa heikot ajo-ominaisuudet,
      ainakin vm. 2006 mallissa, mutta uusi Corolla on tulossa.

Vw on varmasti näppärä ja varmasti hyvä ajaa, eikä ruostu.

Opel, vähän epävarma, ison näköinen, hyvä ajaa.
      (meillä ei penkki sovi kaikille, samoin kaasujalan tuki on hyvin huono,
      siis se kohta jossa kengän pitäisi liukua ylös ja alas ajon akana)

Ranskalaisia en ostaisi, vaikka ne ovatkin jossain muussa maissa kärkiautoja.

Mutta kai silti olet kysynyt isältäsikin, ym. sukulaismiehiltä.

Samoin ratkaisee sekin,
      mink auton huolto on lähelläsi.

• uusi auto

Kiitos viesteistä ja vinkeistä.
        Huomenna koe ajan Nissan noten epäilyttää noi autokonsernien yhteistyöt meinaan että Notekin on rellun alustalla, mutta luotan japanilaiseen laatuun/laadun valvontaan. Haen siis perus autoa ei mitään sähköhässäkkää.

• ehkä.
        uusi auto kirjoitti:

Huomenna koe ajan Nissan noten epäilyttää noi autokonsernien yhteistyöt meinaan että Notekin on rellun alustalla, mutta luotan japanilaiseen laatuun/laadun valvontaan. Haen siis perus autoa ei mitään sähköhässäkkää.

hyvää, ehkä parasta/järkevintä harkitset.

valitsisin, 1,4 ja Visia.

Visia, koska halvimmassa ei ole istuimen korkeus-säätöä, korkeus-säätö on pakko olla.

1,4 riittää hyvin,
        pienempi kuluttaa aina vähemmän bensaa, suuremmallakin pääsee edullisesti,
        mutta aina sitä tehoja tulee käytettyä ja lopputulos ei ole kovin taloudellinen.

• 03sedan corolla
        uusi auto kirjoitti:

luottaa enään "japanilaiseen" laatuun: vikoja alkaa olemaan enempi kuin eurooppalaisissa ja ajettavuus on onneton.., Korealainen voisi olla ok:100tkm kestotestit menneet hienosti.

• jotain.

Huollosta huomaa että Deltan autoihin ne maksavat moninkertaisesti muihin verrattuna.

Parhaiten arvonsa pitää suosittu perusauto. Golf ja Corolla ovat juuri näitä. Corollasta tulee juuri uudet mallit eli vanhoja tuskin enää kannattaa ostaa ellei tule hyvää varustetarjousta.

Vanhaa kunnon japsilaatua ei löydy enää Nissaneista eikä Fordin valmistamista Mazdoista. Jos sellaista haet niin turkkilaiset Corollat ovat parhaita ja uusia sedan-Corolloja tulee pian Japanista.

Golfit eivät ihan samalle tasolle pääse mutta ovat muuten ihan ookoo.

• laatu.

Turkin Corollalla olen ajellut pari vuotta. Enkä voi kuin ihmetellä ja toisaalta naureskella tuota eilistä autojen sähkövikaohjelmaa. Minulla ei ole koskaan ollut mitään vikaa omassa autossani. Näitä voi suositella sellaisille jotka haluavat välttää kaiken maailman auto-ongelmia.

• dodiih

Kuinka vanhoilla ja millaisilla olet ajellut kun olet saanut tarpeeksi korjailusta? Jos olet ennen ostanut loppuun ajettuja rotiskoja niin siirry vähän uudempiin käytettyihin.

Meinaan uusien autojen merkki- ja määräaikaishuollot ovat ihan yhtä suuri kuluerä ja häiriö kuin vanhemman käyttäminen korjattavana.

Tietysti jos uusi auto jättää tielle tai alkaa nikotteleen (mikä ei muuten ole lainkaan harvinaista, paskoja ovat) niin takuu korvaa - mutta ei sekään mielipahaa ja auton kanssa puljaamista mihinkään muuta.

• fiksuin.....

Osta perusmalli Toyota Yariksesta 1,0-koneella, tai jos tilat riittää niin Aygo. Ota vain ilmastointi, älä muuta. Pitää hintansa, vapaa sähkövioista sun muista, 3 vuoden takuu. Aikanaan helppo vaihtaa, pieni kulutus ja edulliset käyttökulut.

• epäilemättä kuitenkin toisa...

No tätä vaihtoehtoa voi suositella vain silloin, jos:
        1) Et aja maantiellä/moottoritiellä juuri koskaan
        2) Et tarvitse kuljettaa (itsesi lisäksi) yli 3 hlöä yhtä aikaa
        3) Autoosi ei tarvitse mahtua näiden henkilöiden matkatavaroita

Muuten voi olla ok.

• Neuvoja satelee.

Ensin kannattaa miettiä minkä kokoisen auton haluaa ja sen jälkeen ostaa se merkki joka eniten miellyttää.

Nykyautot, ehkä jotain Ladaa lukuunottamatta, ovat laadukkaita pelejä joten mitään kovin surkeaa ei pysty ostamaan, vaikka ostais minkätahansa merkkisen uuden auton.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6003
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3025
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2810
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2085
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe