teille on tullut Nuvaring-ehkäisyrenkaasta???
Olen aloittamassa sitä pääasiassa kuukautiskipujen takia ja haluaisin tietää vähän ennen aloittamista muiden käyttäjien kokemuksia!
Ei kai se rengas pääse hukkumaan esim. kohtuun? (varmaan vähän tyhmä kysymys, mutta kysynpä kumminkin) Ja ei kai sen käytön aloittamisen jälkeen esim. ensimmäisenä päivänä voi saada heti mitään veritulppaa? Entäs lihottaako kyseinen valmiste tai aiheuttaako limakalvojen kuivuutta?
Kiitos mahd. vastauksista jo etukäteen! :)
Minkälaisia
4
381
Vastaukset
- sopinut lainkaan...
Oli siis ensimmäinen hormonaalinen ehkäisy, jota kokeilin. Käyttö oli sinällään vaivatonta, eikä haitannut yhdynnässäkään. Sekoitti kuitenkin pään ihan perusteellisesti. Koko ajan olin puoli unessa, pää hirveän raskaan tuntuinen, pyörrytti. Keho keräsi nestettä ja rinnat ainakin tuplaantuivat. Viimein, kun kävin tarkastuksessa, olivat nostaneet verenpaineen.. Eli se siitä kokeilusta.
Jollekin muulle voi sopia, eikä aiheuta mitään sivuvaikutuksia, mutta mulla muutti niin elämän, että ei ollu paljon haluja jatkaa käyttöä... :( - ...
Mulle ei kans sopinu. Mieliala oli aivan kamala, masentunut, väsynyt, mikään ei huvittanu ja itketti. Heti kun lopetin käytön, niin olotilani parani. Päätä särki lähes päivittäin, nyt kun enkäytä hormonaalista ehkäisyä niin päätä särkee ehkä pari kertaa kuukaudessa. Myös jalkoihin vaikutti, olivat turvonneet, turrat ja kipeät tosi usein. Lääkäri sanoi, että olisi voinut tulla laskimotukos, jos olisin jatkanu käyttöä. Mutta jollekin voi sopia hyvinkin, mut ei mulle. Harmi.
- järjellinen
Samanlaisia kokemuksia kuin edellisillä. Se oli ensimmäinen ja taatusti viimeinen hormonilääke, jota kokeilin: meni elämä täysin sekaisin moneksi kuukaudeksi. Nyt minulla on kuparikierukka, ja olen todella tyytyväinen. Suosittelen sitä.
Ja vastauksia: Rengas ei mitenkään voi mennä kohtuun, koska kohdunsuu on todella tiukka (tuon huomasin viimeistään kierukan asetuksessa, vaikka se sinne hyvin menikin). Veritulppa voi tulla jo heti, jos sinua ei ole tutkittu kunnolla, sukusi sairauksista ei ole otettu kunnolla selvää tai sinulla vain käy huono tuuri. Parempi olla aloittamatta ollenkaan, kun hormonittomiakin vaihtoehtoja on. - : )
Itse lähes kymmenen vuoden pillereiden käytön jälkeen en voi kuin suositella rengasta! Aivan loistavaa. Oireita ei ole, päinvastoin -> kaikki vanhat hävisivät. Huomaamaton, helppo, ei tarvitse muistaa, menkkojen siirtäminen onnistuu helposti.
Pois en vaihda. : )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2795838Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki373396Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1432637"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2212102Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol781635- 641057
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77991Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni126856Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan9855Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11804