Miten estää suoramarkkinointi

100%

Onko mitään järkevää tapaa estää suoramarkkinointi? Voiko vaatia että yhteystiedot poistetaan rekisteristä? Miten menetellä?

12

1512

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • estot tehnyt
      • kieltäjä

Mites kun mainitsevat tietosuoja.fi sivuilla, että kielto-oikeuden käyttö on maksutonta, mutta suoramarkkinointiliiton sivuilla ilmoittavat puhelun hinnaksi 0,39 €/min pvm?

Kuka vetää välistä?

• täytyy myöntää
        kieltäjä kirjoitti:

Mites kun mainitsevat tietosuoja.fi sivuilla, että kielto-oikeuden käyttö on maksutonta, mutta suoramarkkinointiliiton sivuilla ilmoittavat puhelun hinnaksi 0,39 €/min pvm?

Kuka vetää välistä?

Hmm...

• ulkomaalainen
        täytyy myöntää kirjoitti:

Hmm...

Olen tehnyt kaiken maailman ilmoituksia ja tulva on kyllä loppunut. Nyt vain vaimo kävi täyttämässä asiakaskorttianomuksia ja taas se alkoi, nyt siten omalla nimellä ja osoiteella. Olen siis kieltänyt häntä kirjoitamasta nimensä sellaisiin ja ihme kyllä hän usko, vaikka onkin suomalainen nainen.

• Boikotoija
        ulkomaalainen kirjoitti:

Olen tehnyt kaiken maailman ilmoituksia ja tulva on kyllä loppunut. Nyt vain vaimo kävi täyttämässä asiakaskorttianomuksia ja taas se alkoi, nyt siten omalla nimellä ja osoiteella. Olen siis kieltänyt häntä kirjoitamasta nimensä sellaisiin ja ihme kyllä hän usko, vaikka onkin suomalainen nainen.

Ei luovuteta. Ilmoittakaamme noista rikkureista sinne suoraarkkinointiliittoon. Myös voi ilmoittaa suoraan, jos esim. A-lehtiä myy joku 5 kertaa per päivä, voi ilmoittaa A-lehtiin kyseisestä toiminnasta. Tuskin itsekään tykkäävät loppujen lopuksi, kun kaikkia alkaa häiritä tuo turha soittelu aamusta iltaan. Asiakkaat häipyy soittelemattomille.

• täältä
    • koottuna
    • toimii hyvin

On järkeviä ja toimivia tapoja.
      - osoitteenluovutuskielto Väestörekisteriin
      - osoitteenluovutus- ja markkinointikielto Ajoneuvohallintakkeskukseen
      - suoramarkkinointikielto osoitteellista postitse tapahtuvaa markkinointia vastaan, lapun saa Postista
      - suoramarkkinointikielto puhelinmamarkkinointia vastaan, SSML:n maksullisesta puhelinnumerosta
      - tieotjen luovutuskielto kaikille lehtitaloille, yhdistyksille tms., joissa tietosi on

• ....

Ongelma on siinä, ettei välttämättä itse tiedä missä kaikissa rekistereissä omat yhteystiedot on rekisteröity.

Saa tehdä jonkun verran salapoliisityötä ennen kuin tietojen luovutuskiellon saa toimitettua kaikille niille rekistereitä ylläpitäville tahoille (esim. lehtitalot) joissa omat yhteystiedot on rekisteröitynä.

• teepä näin
        .... kirjoitti:

Ongelma on siinä, ettei välttämättä itse tiedä missä kaikissa rekistereissä omat yhteystiedot on rekisteröity.

Saa tehdä jonkun verran salapoliisityötä ennen kuin tietojen luovutuskiellon saa toimitettua kaikille niille rekistereitä ylläpitäville tahoille (esim. lehtitalot) joissa omat yhteystiedot on rekisteröitynä.

Otapa kätöseen tiliotteesi 1-2 vuodelta, ja katso kenelle rahasi ovet menneet (pankki, vakuutusyhtiö, lehdet, kaupat, yhdistykset jne.). Sinne sitten vaan markkinointi- ja tietojen luovutuskielto. Ja aina kun tulee postissa tai puhelimessa suoramarkkinointia, kielto sinne. Nitistetään ne yksitellen.

• ongelman seuraavasti:
        .... kirjoitti:

Tämä vaatii tosin hieman vaivaa, mutta toimii.

Luonnollisesti tietojen luovutuskielto. Lisäksi lähetin yhden ja saman sähköpostin, jossa vetosin "yksilötietosuoja -lakiin", kaikkiin SSML:n sivuilla oleville yleisimmille suoramarkkinointi firmoille. Pyysin myös vastauksen meiliin. Puoli vuotta olen jo ollut ilman minkäänlaista suoramarkkinointia.

Kaiken lisäksi ei maksanut pennin jeniä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2769
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      12
      2559
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2278
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1871
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1572
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1555
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1483
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1363
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      28
      1194
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26