Miten estää suoramarkkinointi

100%

Onko mitään järkevää tapaa estää suoramarkkinointi? Voiko vaatia että yhteystiedot poistetaan rekisteristä? Miten menetellä?

12

1492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • estot tehnyt
      • kieltäjä

Mites kun mainitsevat tietosuoja.fi sivuilla, että kielto-oikeuden käyttö on maksutonta, mutta suoramarkkinointiliiton sivuilla ilmoittavat puhelun hinnaksi 0,39 €/min pvm?

Kuka vetää välistä?

• täytyy myöntää
        kieltäjä kirjoitti:

Mites kun mainitsevat tietosuoja.fi sivuilla, että kielto-oikeuden käyttö on maksutonta, mutta suoramarkkinointiliiton sivuilla ilmoittavat puhelun hinnaksi 0,39 €/min pvm?

Kuka vetää välistä?

Hmm...

• ulkomaalainen
        täytyy myöntää kirjoitti:

Hmm...

Olen tehnyt kaiken maailman ilmoituksia ja tulva on kyllä loppunut. Nyt vain vaimo kävi täyttämässä asiakaskorttianomuksia ja taas se alkoi, nyt siten omalla nimellä ja osoiteella. Olen siis kieltänyt häntä kirjoitamasta nimensä sellaisiin ja ihme kyllä hän usko, vaikka onkin suomalainen nainen.

• Boikotoija
        ulkomaalainen kirjoitti:

Olen tehnyt kaiken maailman ilmoituksia ja tulva on kyllä loppunut. Nyt vain vaimo kävi täyttämässä asiakaskorttianomuksia ja taas se alkoi, nyt siten omalla nimellä ja osoiteella. Olen siis kieltänyt häntä kirjoitamasta nimensä sellaisiin ja ihme kyllä hän usko, vaikka onkin suomalainen nainen.

Ei luovuteta. Ilmoittakaamme noista rikkureista sinne suoraarkkinointiliittoon. Myös voi ilmoittaa suoraan, jos esim. A-lehtiä myy joku 5 kertaa per päivä, voi ilmoittaa A-lehtiin kyseisestä toiminnasta. Tuskin itsekään tykkäävät loppujen lopuksi, kun kaikkia alkaa häiritä tuo turha soittelu aamusta iltaan. Asiakkaat häipyy soittelemattomille.

• täältä

http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asiointi_ja_lomakkeet/lomakkeet/maist_vrk4_90/index.html

• koottuna
    • toimii hyvin

On järkeviä ja toimivia tapoja.
      - osoitteenluovutuskielto Väestörekisteriin
      - osoitteenluovutus- ja markkinointikielto Ajoneuvohallintakkeskukseen
      - suoramarkkinointikielto osoitteellista postitse tapahtuvaa markkinointia vastaan, lapun saa Postista
      - suoramarkkinointikielto puhelinmamarkkinointia vastaan, SSML:n maksullisesta puhelinnumerosta
      - tieotjen luovutuskielto kaikille lehtitaloille, yhdistyksille tms., joissa tietosi on

• ....

Ongelma on siinä, ettei välttämättä itse tiedä missä kaikissa rekistereissä omat yhteystiedot on rekisteröity.

Saa tehdä jonkun verran salapoliisityötä ennen kuin tietojen luovutuskiellon saa toimitettua kaikille niille rekistereitä ylläpitäville tahoille (esim. lehtitalot) joissa omat yhteystiedot on rekisteröitynä.

• teepä näin
        .... kirjoitti:

Ongelma on siinä, ettei välttämättä itse tiedä missä kaikissa rekistereissä omat yhteystiedot on rekisteröity.

Saa tehdä jonkun verran salapoliisityötä ennen kuin tietojen luovutuskiellon saa toimitettua kaikille niille rekistereitä ylläpitäville tahoille (esim. lehtitalot) joissa omat yhteystiedot on rekisteröitynä.

Otapa kätöseen tiliotteesi 1-2 vuodelta, ja katso kenelle rahasi ovet menneet (pankki, vakuutusyhtiö, lehdet, kaupat, yhdistykset jne.). Sinne sitten vaan markkinointi- ja tietojen luovutuskielto. Ja aina kun tulee postissa tai puhelimessa suoramarkkinointia, kielto sinne. Nitistetään ne yksitellen.

• ongelman seuraavasti:
        .... kirjoitti:

Tämä vaatii tosin hieman vaivaa, mutta toimii.

Luonnollisesti tietojen luovutuskielto. Lisäksi lähetin yhden ja saman sähköpostin, jossa vetosin "yksilötietosuoja -lakiin", kaikkiin SSML:n sivuilla oleville yleisimmille suoramarkkinointi firmoille. Pyysin myös vastauksen meiliin. Puoli vuotta olen jo ollut ilman minkäänlaista suoramarkkinointia.

Kaiken lisäksi ei maksanut pennin jeniä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2498
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1879
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1640
    8. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1389
    9. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1385
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1348
    Aihe