Kokemuksia lähihoitajakoulutuksesta

hoitsuksi aikova

Kertoisitteko, te lähihoitajaksi itsenne kouluttaneet, aikuiskoulutuskeskuksen järjestämästä lähihoitajakoulutuksesta.

Mitä mieltä? Kannattiko käydä? Löytyikö työpaikka? Oliko rankkaa opiskelua?, jne.

16

3820

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikuinen opiskelija

olin innoissani koulutuksesta ei siinnä mitään.Kaikki meni todella hyvin opinnot.Hyvät arvosanat.

Työharjoittelut oli pettymys!!asiat meni niin pieleen että..se harmitti ja kiire kiire..ja muu
      tuntui pahalta..ilmasta työvoimaa!!!!!

Kunnes oppisopimuspaikkaa ei löytynyt ja koulu tyssäsi siihen.

Hoitoalan työpaikat ovat määräaikasia.Se ei hyvä asia.Teen nytkin töitä vaikken ole valmis.

• hipheihoitsu

Eivät kaikki paikat määräaikaisia ole. Ja jostain se on kuitenkin aloitettava. EI TÄLLÄ ALALLA TYÖT TEKEMÄÄLÄ LOPU!!!!!! :)

• Hoito-alalle

Itse hain juuri Hyvinkäälle lähihoitajan osatutkinto koulutukseen, saa nähdä kuinka käy.

• kokemusta omaava

menee harjoitteluun. On paikkoja mitkä ovat kuuluisia opiskelijan itkettäjiä. Ainakin asemankadulla, Koivuhaantiellä, ja pari tuolla sivummalla

• tuleva Sisarhentovalkoinen
        kokemusta omaava kirjoitti:

menee harjoitteluun. On paikkoja mitkä ovat kuuluisia opiskelijan itkettäjiä. Ainakin asemankadulla, Koivuhaantiellä, ja pari tuolla sivummalla

Mitä tarkoitit itkettämisellä?

Onko harjoittelupaikat haettava itse vai määrääkö oppilaitos?
        Kauankohan opinnot kestävät?

Onko tietoa oppisopimusmahdollisuuksista kouluttaakseen itsensä lähihoitajaksi?

• huh huh
        tuleva Sisarhentovalkoinen kirjoitti:

Toisessa paikassa teetettiin kaikki työt opiskelijoilla muutama vuosi sitten ja asiakkailta laskutettiin täysi hinta. Opiskelijoilla ei ollut sosiaalitiloihin pääsyä, weeceet lukossa ja iana piti etsiä avaimia, ruoka piti syödä käytävässä, eikä saanut mennä lämmittämään edes mikrolla. Kuitenkin piti ostaa kahvia, että henkilökunta sai juoda sitä

Se toinen paikka on muuten vaan tosi villi. Siellä on se yksi punapää joka on oikein ylpeä, että saa niin monet opiskelijat itkemään. Muutenkin se on outo paikka. En suosittele kenellekkään.

• hipheihoitsu
        tuleva Sisarhentovalkoinen kirjoitti:

En tiedä mitään kyseisistä harjoittelu paikoista, mutta itse ainakin moisille ihmisille näyttäisin etten ole heikko tai muuten huonommassa asemassa vaikka olenkin opiskelija. Eihän tässä maailmassa muutenkaan pärjää (ainakaan niinkuin haluuaa) jos ei osaa sanoa omia mielipiteitä ja puolustaa itseään.

Käsittääkseni Hyvinkäällä jaetaan harjoittelupaikat tai sitten annetaan listat missä paikkojan on ja niistä sitten valitaan. Itse opiskelin Helsingissä niin en varmaksi osaa sanoa, mutta näin muistelisin Hyvinkäällä opiskelevien kavereiden kertoneen.

Lähihoitaja koulutus kestää kolme vuotta, jos et ole käynyt lukiota. Jos taas lukion olet käynyt kestää se kaksi vuotta.

Kyllä oppisopimusopiskeliaksi pääsee helposti. Ongelma on vaan siinä, ettei oppisopimus paikkoja tahdo löytyä. Hyvinkään kaupunki ei ainakaan ota oppisopimusopiskelijoita. Tai en voi varmaksi sanoa, mutta kohta neljä vuotta olen kaupungilla työskennellyt ja muutamaan oppisopimus opiskelijaan törmännyt.

• Itketetty

Todella paha mieli jäi Syyatieltä Tilhikodista

• Itketetty

Siis Syystie ja nimenomaan Tilhikodista

• kamala

Ihan uskomatonta meininkiä erään taholta Tilhikodissa! Mä oon vahva ja monessa liemessä keitetty mutta niin vaan itketettiin minuakin siellä!

• kjhfj

Nyt kun on otettu ministerin taholta puheeksi että lähihoitajaksi pääsee liian helposti opiskelemaan niin sanon tämän: en kuuna päivänä ymmärrä että sellaiset 18vee muijat pääsee valmistumaan alaan jossa vaaditaan jotain elämäntietoutta, kokemusta, ihan aikuisuutta edes jollain tasolla. On häpeällistä että kakaroita päästetään noin vastulliseen työhön.
      Voin kertoa että heidän töitään joutuu korjailemaan ja työyhteisö kärsii heidän lapsellisudestaan. Nämä kakarat ja juuri valmistuneet eivät tiedä mistään mitään, sosiaaliset taidot ovat nolla. Koulusta on opittu jotain mutta käytännössä he ovat uskomatonta sakkia. Omasta työpaikastani onneksi saanut puolen vuoden sisällä viisi nuorta lähäriä potkut. Mutta pitikö se mennä näin että odotamme että he tekevät virheensä ja saavat monoa? Jokin mättää ja pahasti....

• Onihmeellistä

olipa sitten nuoria tai aikuisia lähihoitajiksi valmistuneita. Miten ihmeessä he (niin monet) valmistuvat kiitettävillä (K 3) arvosanoilla? Ovatko opintovaatimukset laskeneet vai opiskelijoiden osaaminen noussut huimasti?

• pissislähärit
        Onihmeellistä kirjoitti:

olipa sitten nuoria tai aikuisia lähihoitajiksi valmistuneita. Miten ihmeessä he (niin monet) valmistuvat kiitettävillä (K 3) arvosanoilla? Ovatko opintovaatimukset laskeneet vai opiskelijoiden osaaminen noussut huimasti?

Tuossa taidettiin viitata nuorten lähäreitten kakaramaisuuteen. Tottahan se on että pissikset ei tiedä elämästä mitään ja teoriataito on eri kuin käytäntö.

• papanoitakaivellen

Harjoittelussa kaivelin pienellä lusikalla kakkia takapuolesta, kun ei muuten tullu potilaalta tavara ulos.

• dygtdse

Taisi olla useamman viikon jöötit rännissä. Ei taida hoitohenkilökunta tietää että laksatiivejakin on olemassa jos vanhusparan vatsa on ummessa.

• Kesäonkaunista

Suosittelen ehdottomasti . Itse valmistuin 2014. Tosi paljon joutuu tekemään opiskelun eteen töitä varsinkin jos on aikuisopiskelija, motivaatiota pitää löytyä. Töitä löytyy varmasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2637
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      119
      2393
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1678
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      201
      1194
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      51
      1093
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1078
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      991
    8. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      793
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      793
    10. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105