Hei!
Toki tiedän, että keskeytetyllä yhdynnällä on riskitulla raskaaksi plus se, että se ei suojaa taudeilta, mutta kyselisinkin ihan asiallisia vastauksia siitä, että kuinka monella on kokemuksia raskautumisesta keskeytetystä yhdynnästä? Tai onko tuttuja, joille niin käynyt?
Keskeytetty yhdyntä
14
5193
Vastaukset
- BBB
On käynyt... Eli olen tullut niin raskaaksi. On se kumma kun ette usko, että sillä keskeytetyllä yhdynällä on lähes yhtä suuri riski tulla raskaaksi. Kun ne ensimmäiset touhutipat tulevat jo ennen varsinaista siemensyöksyä ja ovat kuulemma aika "tujua tavaraa".
Nim. Nuorena ja tyhmänä tuli toikin kokeiltua, samoin abortti - määritellään?
Veikkaan, että moni keskeytettyä yhdyntää käyttävä ei tiedä mitä keskeytetty yhdyntä ehkäisymuotona kokonaisvaltaisesti tarkoittaa.
- ystävän kokemus
tiedän ystävän, joka tuli raskaaksi keskeytetystä yhdynnästä lähes tuntemattoman miehen kanssa. Hän on nyt parivuotiaan lapsen yksinhuoltaja.
- vastauksia ja faktaa?
Itse käytin tyttöystäväni kanssa keskeytettyä yhdyntää muutaman kuukauden ainoana ehkäisykeinona, ennen pillereitä. Raskautta ei tullut, mutta en silti suosittele keskeytettyä yhdyntää ainoana ehkäiskeinona, jos lapsi olisi elämäntilanteessanne katastrofi.
Keskeytetty yhdyntähän on maailman vanhin ehkäisykeino, jota on käytetty jo ainakin pari tuhatta vuotta. Oikein suoritettuna se on varsin luotettava keino. Yhden tutkimuksen mukaan ehkäisyteho on noin 80% eli vuodessa 20% käyttäjistä tulee raskaaksi. Tälle suurin syy ei kuitenkaan ole touhutipat vaan se, että mies ei osaa lopettaa ajoissa vaan laukeaa osittain sisään tai häpyhuulille. Jos mies osaisi asiansa, ehkäisyteho olisi lähes kondomin tai pillerien luokkaa...
Touhutipoista on vähän ristiriitaisia mielipiteitä. Tutkimuksia aiheesta ei ole kaiketi kovin paljoa tehty ja missään ei käsittääkseni ole todettu, että itse touhutipat sisältäisivät siittiöitä, tulevathan touhutipat täysin eri rauhasista, eivät kiveksistä. Muistan vain yhden tutkimuksen aiheesta ja siinä todettiin, että touhutipat eivät sisällä siittiöitä, mutta muistaakseni otanta oli pieni ja tutkimus hieman kyseenalainen. En ole myöskään kuullut tutkimuksesta, jossa todistettaisiin touhutippojen sisältävän siittiöitä. Näen ainoana vaihtoehtona, miten se voisi olla mahdollista, sen että mies on lauennut jo aikaisemmin ja virtsaputkessa on vielä siittiöitä, jotka kulkeutuvat touhutippojen mukaan emättimeen.
Yhteenvetona uskoisin, että keskeytetty yhdyntä on todella varma ehkäisykeino oikein suoritettuna, ja jos olette samalla kerralla vain kerran yhdynnässä. Tämä yhdisettynä naisen kuukautiskierron tarkkailuun säännöllisillä kuukautisilla niin saadaan ehkäisytehoksi lähemmäs 99%
Jos jollain on erilaisia näkemyksiä niin perustelkaa ne jotenkin muuten kuin "ihan varmaan on siittiöitä touhutipoissa!", koska olet sattunut joistain lukemaan niin. Kiitos!- ttjjaaa
Juu, siitä sisältävätkö touhutipat siittiöitä vai ei on olemassa ristiriitaista tietoa. Vaikka eivät sisältäisikään, niin keskeytetty yhdyntä on aika arveluttava ehkäisykeino vaikka mies kuinka "osaisi asiansa", sillä jo hieman ennen laukeamista mieheltä voi erittyä pieniä määriä spermaa (siis ei mitään touhutippoja, jotka erittyvät cowperin rauhasista) jossa on kyllä sitten jo siittiöitä ihan kunnon määrä vilisemässä.
- *Miranda*
ttjjaaa kirjoitti:
Juu, siitä sisältävätkö touhutipat siittiöitä vai ei on olemassa ristiriitaista tietoa. Vaikka eivät sisältäisikään, niin keskeytetty yhdyntä on aika arveluttava ehkäisykeino vaikka mies kuinka "osaisi asiansa", sillä jo hieman ennen laukeamista mieheltä voi erittyä pieniä määriä spermaa (siis ei mitään touhutippoja, jotka erittyvät cowperin rauhasista) jossa on kyllä sitten jo siittiöitä ihan kunnon määrä vilisemässä.
Itse käytin keskeytettyä yhdyntää kymmenen vuotta ehkäisynä! Eli ei voi sanoa että niin kovin huono, kunhan mies vaan varmasti lopettaa ajoissa. Itsellä kymmeneen vuoteen mahtui toki usemapi kuin yksi mies.
- meillä
Vakituisessa parisuhteessa käytimme keskeytettyä yhdyntää ehkäisykeinona 13v, enkä tullut raskaaksi. Tosin meillä sitten sitä lasta "tehtiinkin" vuosi, eli en ole ilmeisen helposti hedelmöittyvää tyyppiä. Sopii mielestäni varsin hyvin tilanteeseen, jossa lapsen tulo ei olisi maailmanloppu. Itse en halunnut hormoniehkäisyä ja kumien kans puljaaminen vuositolkulla ei innostanut.
- Papa-75
On tuttavapariskunta, joka tuli lapsi vaikka käytössä oli niinkin varma ehkäisykeino kuin keskeytetty yhdyntä. Tietenkään itse tarkkaan tiedä, onko mukaan sopinut myös "loppuun asti"-yhdyntöjä (en ole asiaa tarkemmin tiedustellut)
Kyllähän keskeytetty yhdyntä varmasti raskauden mahdollisuutta alentaa, mutta kuinka paljon se on toinen juttu. Lisäksi muutenkin tuntuisi, että se vähentäisi nautintoa ratkaisevasti molemmilta. - käyttänyt
sitä 2,5 vuotta ja heti, kun luovuttiin siitäkin, tulin raskaaksi, eli oikein käytettynä ihan hyvä ehkäisy, joskaan ei nyt hirveän mukava kuitenkaan...
- yli 10 vuotta
keskeytettyy niinä päivinä kun en voi tulla paksuks, ja niinä päivinä kun voin tulla ei olla sextailtu ollenkaan tai sit ollaan käytetty kumii.
Sillon ku mulla on menkat annan mun miehen tulla sisään.
Ja sit siitä ku jotkut sanoo et keskeytetty yhdyntä vähentää molempien tai jomman kumman nautintoa, niin meillä se ainaki lisää sitä. Must on siistii ku kundi vetää sen ajoissa ulos, runkkaa mun silmien edessä ja heittää mällit mun rinnoille, naamalle, mahalle, pepulle...
Ja jätkäki tekee sen mieluummin kuin laukeis sisään, koska sen jälkeen pillusta valuu sen mällejä ties kuinka kauan eikä se sit haluu nuolla mua ku joutuis nuolee omia nesteitään.
Mut siis sillon ku mul on menkat se voi ihan hyvin tulla sisään ku ei muutenkaan sillon nuole mua. - Hammer_
Miksi käytätte keskeytettyä yhdyntää ehkäisykeinona? Onko teillä jokin uskonnollinen tms. vakaumus, joka kieltää e-pillereiden ja kondomin yms. "luonnottomien" menetelmien käytön? Vai rahan takia?
- sen takii
et mä en rupee vetää mitään hormooneita, kortsua käytetään niinä päivinä ku voin tulla raskaaks.
Sitä paitsi mä ja mun mies nautitaan paljon enemmän siitä ku se heittää mällit mun päälle, kuin siitä et tulee sisään. - Anonyymi
sen takii kirjoitti:
et mä en rupee vetää mitään hormooneita, kortsua käytetään niinä päivinä ku voin tulla raskaaks.
Sitä paitsi mä ja mun mies nautitaan paljon enemmän siitä ku se heittää mällit mun päälle, kuin siitä et tulee sisään.Jokohan nuokin on äideiksi tulleet ku nei oo mitää kuulunu,ontainnu siemenet itää siitä huolimatta HEEH!
- Anonyymi
Mieheltä vaatii keskittymistä, että vetää ulos ennen kuin alkaa tulemaan. Tuntuu vaan niin hyvältä juuri silloin, kun on lähellä tulemista ja haluasi vaan työnnellä mahdollisimman pitkään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3026907Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151297- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541076Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982