Jätänkö mieheni toisen takia??

Nora456

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa 2 vuotta. Ennen häntä olin rakastunut persoonallisuushäiriöiseen mieheen, jonka kanssa harrastin satunnaista seksiä. Mies haukkui, uhkaili ja välillä oli taas aivan ihana. Ja seksi oli mahtavaa. Se tapailu loppui hänen löydettyään uuden naisen.
Siksi ihastuinkin nykyisessä miehessäni hänen kiltteyteen juuri tämän persoonallisuushäiriöisen miehen takia. Ajattelin että hän pitää huolta, eikä elämä olisi niin vuoristorataa. Ja olinkin oikeassa, elämämme on ollut melko tasaista ja paikoitellen tylsääkin siitä huolimatta että riitelemme lähes päivittäin. Mutta kunnon intohimoa ja sellaista tiettyä eroottista latausta en ole koskaan meidän välillä tuntenut, ainakaan en muista. Pitkään aikaan ei ole makuuhuoneessa tapahtunut mitään. Minä en vain jostain syystä halua. Minä, joka ennen olin lähes kyltymätön. En ole aiemmin kokenut haluttomuutta kenenkään kanssa.

Jokin aika sitten tapasin erään miehen menneisyydestäni, jonka kanssa minulla oli jonkinlaista säätöä n.seitsemisen vuotta sitten. Muistan että olin todella ihastunut häneen. Mutta tunne ei kai ollut silloin molemminpuolinen kun asia ei kehittynyt suhteeksi. Nyttemmin hän pyysi kuitenkin puhelinnumeroni, vaikka olin kertonut että seurustelen.
Siinä vaiheessa nousi vanhat tunteet pintaan ja nyt kun ollaan tekstailtu ja nähty sattumalta samoissa paikoissa, olen täysin myyty. Päässä ei mitään muuta enää pyörikkään. Latausta välillämme on enemmän kuin tarpeeksi. En ole täysin selvillä mitä hän musta haluaa, mutta tiedän että haluan nähdä hänet ja kattoa mikä on homman nimi. Puhe oli että nähtäisiin Joulun kieppeillä, ja pallo onkin nyt hänellä että ottaako yhteyttä asian tiimoilta. Mietin itsekseni että jos uuteen vuoteen mennessä ei miehestä kuulu, annan olla ja YRITÄN ainakin unohtaa.

Hän kehuu mua, mitä oma mieheni ei ole koskaan harrastanut. Tiedän että jossain vaiheessa tulee väistämättä eteen kysymys pidemmälle menemisestä. En halua tuhota pitkää suhdettani yhden yön jutun takia. Mutta toisaalta kroppani huutaa sen toisen miehen läheisyyttä ja hellyyttä. Näen unia asiasta. Jos tietäsin että mies haluaa muutakin kun seksiä, jättäisin luultavasti mieheni, pelkän seksin takia tuskin niin tekisin. Vaikka en tiedä tyydyttääkö nykyinen suhteeni mua enään millään tasolla, jaksan jotenkin uskoa et tää alamäki, jota on jatkunu ja jatkunu, on ohimenevää. En tiedä petänkö itseäni vai pitäisikö vaan repäistä itsensä irti. Ja petänkö miestäni, kun ajattelen jatkuvasti tätä toista? Mieheni on kuitenkin hyvä ja kiltti ihminen jolle en halua mitään pahaa. Meidän suhde on vaan niin tasaisen tappavaa ja minä olen ihminen joka kaipaa vaihtelua jollain tavalla ja se ei tämän miehen kanssa näytä onnistuvan. Tuntuu vaan että meillä ei ole mitään yhteistä enää. Tämä tosi vaikea tilanne ja ulkopuolis(t)en näkökanta asiasta olisi tervetullut tai jos jollain ollu sama tilanne. Joskaan en aio tehdä hätiköityjä päätöksiä. Mutta kiitos jos joku viitsii ottaa kantaa.

18

4564

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet jo

jättämässä miestäsi. Ei tunnu siltä, että voisit pitää tätä toista miestä ainakaan syynä eroonne, kimmokkeena ehkä.

Tuli tämän toisen miehen kanssa sitten suhdetta tai ei, niin väärin tämä nykytilanne on ainakin nykyistäsi kohtaan jos ajatuksesi ovat koko ajan toisaalla.

• nainen ei rakastunut

iTSELLÄNI ON OLLUT SAMANLAINEN JUTTU.
        hULLU MIES, JONKA KANSSA ELIN PELONSEKAISIA HETKIÄ.
        sEKSI OLI UPEETA JA SIKSI KAI JÄIN LIIAN PITKÄKSI AIKAA SIIHEN SUHTEESEEN, KUNNES RIUHTASIN ITSENI IRTI.
        jOSSAIN VAIHEESSA ELÄMÄÄ TUPSAHTI MIES.
        sELLAINEN JOTA EN IKINÄ OSANNUT KUVITELLA ELÄMÄÄNI.
        kOHTELIAS ON JA HUOMAAVAINEN..no.. seksi ei oikein luista.
        Minä siitä ehkä kärsin jossain vaiheessa.
        Mutta muuten kun on elämä turvallista ja huumoria ym, niin en enää itse ajattele seksiä.
        Kun elämä on sitä. Kaikki ei voi olla kaikessa hyviä.
        Jokaisessa suhteessa on niitä hyviä ja huonoja puolia.Pitää oivaltaa, mitä haluaa..
        Puhu avoimesti siitä mikä mieltäsi painaa. MInäkin puhuin, ja se auttoi selvästi. yritähän kestää..

• maraskuun neito.......--2

En pystynyt ja ymmärsin tyhmyyteni! Palasin jouluksi takaisin omaa niin vahvaan kainaloon, enkä koskaan lähde pois jos ei ulos heitetä.

• Inxj

Naiset hurahtaa yleensä ensin "pahoihin poikiin" ja sitten turpaansa saatuaan hakeutuvat pariksi vuodeksi kiltin miehen kainaloon turvaan; sitten taas aloitetaan alusta. Ei sille varmaan mitään mahda, se on alitajuista: geenit pahalta pojalta ja sitten joku luuseri huolehtimaan perheestä, kunnes lapsi on tarpeeksi iso että voidaan taas lähteä hankkimaan geenejä uutta varten. Luulen että repsahdat joka tapauksessa joten olis kyllä rehellisempää sanoa edellinen suhde poikki ennen kuin se tapahtuu, eikä jälkeen. Mutta your call...

• Nora456

Haluan tarkentaa että tämä mies, johon olen ihastunut, ei todellakaan ole ns. paha poika. Ennemminkin hän on nykyiseni ja sen persoonallisuushäiriöisen miehen välimuoto. Ja juuri tämmöistä välimuotoa varmaan tarvitsisinkin. Ei liian kiltti ja mitäänsanomaton, muttei liian paha ja ilkeäkään. Mutta sitä kiihkoa ja latausta on myös löydyttävä. Kiitos kommenteista, ne laittoivat ajattelemaan. Ja niitä saa myös laittaa edelleen lisää. =) Aion kuitenkin antaa ajan kulua ja katsoa mitä tapahtuu. Uskon että niin tapahtuu, kuin on tarkoitettu tapahtuvaksi. Jos tämä toinen mies ei ota yhteyttä, on se minulle selvä merkki siitä, ettei vielä pidä ehkä lannistua tän mun suhteen kanssa, vaan jatkaa yritystä. Jos taas käy toisinpäin, pitää miettiä ja puntaroida asioita tarkasti. Kaikki selvinnee kuitenkin tässä muutaman viikon sisällä..

• kokemusta on
        Nora456 kirjoitti:

Haluan tarkentaa että tämä mies, johon olen ihastunut, ei todellakaan ole ns. paha poika. Ennemminkin hän on nykyiseni ja sen persoonallisuushäiriöisen miehen välimuoto. Ja juuri tämmöistä välimuotoa varmaan tarvitsisinkin. Ei liian kiltti ja mitäänsanomaton, muttei liian paha ja ilkeäkään. Mutta sitä kiihkoa ja latausta on myös löydyttävä. Kiitos kommenteista, ne laittoivat ajattelemaan. Ja niitä saa myös laittaa edelleen lisää. =) Aion kuitenkin antaa ajan kulua ja katsoa mitä tapahtuu. Uskon että niin tapahtuu, kuin on tarkoitettu tapahtuvaksi. Jos tämä toinen mies ei ota yhteyttä, on se minulle selvä merkki siitä, ettei vielä pidä ehkä lannistua tän mun suhteen kanssa, vaan jatkaa yritystä. Jos taas käy toisinpäin, pitää miettiä ja puntaroida asioita tarkasti. Kaikki selvinnee kuitenkin tässä muutaman viikon sisällä..

jos sanot jääväsi nykyisen miehesi luo ainoastaan siinä tapauksessa jos uusi ei ota yhteyttä. Tässä tilanteessa kannattaisi jo jättää nykyinen mies, et tunnu hänestä välittävän ollenkaan, pidät vain varalla. Anna hänellekin mahdollisuus löytyy itselleen se oikea ja parempi kumppani!

• ggg
        Nora456 kirjoitti:

Pakko kysyy, oletteko 15v kaikki täällä??
        Lukekaa pari kertaa tarinanne!!!
        Läheisriippuvuus ja rakkaus= kaksi eri asiaa !

• Vihellys

"Jos tietäsin että mies haluaa muutakin kun seksiä, jättäisin luultavasti mieheni, pelkän seksin takia tuskin niin tekisin."

Mikä tässä siis on epäselvää? Olet jo ajatuksen tasolla jättänyt miehesi, mutta pidät hänestä kiinni vain koska pelkäät yksin jäämistä. Ansaitseeko hän tällaista kohtelua?

Kiltin miehesi elämässä on muuten varmasti houkutuksia sielläkin. Siis miehesi näkökulmasta. Ei hänen tunne-elämänsä ole olemassa vain sinua varten vaan myös hänessä myllertää moni asia, houkutukset vaihtelevat ja hänen vartalonsa on varmasti huutanut suhteenne aikana muutakin vartaloa kuin sinun. Sellaista on ihmiselämä. Parisuhteessahan on (tai pitäisi olla) loppujen lopuksi kyse kahden ihmisen yhteisestä elämästä eikä kahden erillisen yksilön oman tunne-elämän luonnollisesta vaihtelusta. Parisuhteen sisäinen vaihteluhan ei onnistu kenenkään kanssa, jos tarkoituksena on rakentaa jotain yhteistä ja pysyvää.

Jos et tiedä (niin kuin vaikuttaisi), haluatko rakentaa nykyisen miehesi kanssa jotain pysyvää, ero on oikea ratkaisu.

Kun puhut ohimenevästä, älä unohda, että myös tällä hetkellä kiihkeänä käyvät tunteesi ovat juuri sellaisia, ohimeneviä. Pysyvää kiihkeyttä ei ole olemassa.

• marraskuun_sinkkuneiti

Itse jätin poikaystäväni (3,5v) (no, mieheni) tavallaan toisen miehen takia. Mutta se että olin ihastunut tuohon toiseen oli mielestäni hullua.. kaikki suhteessa ei voi olla kunnossa jos näin rajusti ihastuu toiseen.

Erosta on nyt lähes kuukausi ja oikeastaan nyt vasta alan ymmärtää niitä syitä jotka ajoivat minut ihastumaan toiseen. Nyt vasta tajuan, että me emme esimerkiksi keskustelleet koskaan. Elelimme ystävinä /kämppiksinä ja seksikin loppui aika lailla alkumetreillä. Pitkään olin ajatellut, etten vaan oikeastaan tarvitse seksiä enää.

Nyt kun olen tämän uuden miehen kanssa, niin kaikki tuntuu niin oikealta. Mahtavaa että sain tämän kokea vielä, vaikka kuukausi sitten ajattelin että mun elämä oli tässä. En kadu, että jätin poikaystävän. Vaikka tästä tuon toisen miehen kanssa ei tulisikaan mitään, niin tiedän nyt ainakin mitä kumppaniltani kaipaan.

• Itselläni oli vastaavanlainen tilanne,tosin toista miestä ei minulla ole kuvioissa. Meilläkään ei ollut alunperinkään minkäänlaista intohimoa ja rakkautta suhteessa ja itse lopetin suhteen, koska mielestäni intohimo ja rakkaus kuuluva suhteeseen ainakin alussa. Kyllähän arki tulee suhteeseen mutta perusasiat tulisi minun mielestä olla kunnossa. Itse lopetin suhteen, koska kaipaan seksiä ja rakkautta ja mietin tulevaisuutta, turha hukata aikaa.Sovussa erottiin, kun todettiin että suhde on vain kaveri pohjalla. Tosin mies olisi voinut jatkaa näinkin, mutta itsellä ahdistus kävi liian kovaksi ja muuta ratkaisua ei ollut..Kuuntele itseäsi ja elämä on tarkoitettu elettäväksi..Mukavaa joulunodotusta sinulle!

• Älä kieroile

Miksi olet suhteessa nylyisen miehesi kanssa, jos suhde
      on pelkkää arkista puurtamista, ettekä edes seksiä enää
      harrasta? Pelkästä mukavuudenhalustako? Ei kai se pelkkä
      suhteen pituus ole mikään itseisarvo? Kai on parempi lopettaa
      se pitkäkin suhde, jos se ei toimi?

Minusta tilanne on melko kurja miehesi kannalta. Mietippä
      itsesi hänen asemaansa. Jos miehesi tekstailisi ihastuneena
      vieraiden naisten kanssa ja haaveilisi suhteesta, pitäisitkö
      sitä pettämisenä? Olisitko loukkaantunut miehesi käytöksestä?

Eikö olisi reilumpaa päättää ensin nykyisen suhteen
      kohtalosta, ennen kuin alkaa uutta rakentamaan? Ajattelitko
      vain elää kuin mitään ei olisi tapahtunut ja sitten yhtäkkiä
      pamauttaa uutisen miehellesi, että sinä lähdet toisen
      miehen kainaloon? Reilua.

Kukaan muu ei voi päätöstä puolestasi tehdä. Jos haluat
      jatkaa nykyistä suhdettasi, panosta siihen, äläkä tekstaile
      vieraiden miesten kanssa. Välit poikki ihastuksiin ja
      puhumaan niistä ongelmista oman miehesi kanssa.

Jos taas olet sitä mieltä että nykyisellä suhteellasi
      ei ole tulevaisuutta, niin sitten lopetat sen reilusti
      ja alat vasta sitten miettimään uutta suhdetta.

Älä ole raukka, joka pelaa puolison selän takana ja näyttelee
      kotona kuin mitään ei olisi tapahtumassa.

• mindu_

tosin olen seurustellut mieheni kanssa 5 vuotta.

• Nana82

tämän "uuden" miehen kanssa mutta et sinäkään ole itse valinnut tätä tilannetta: rakastumpahan nyt uuteen mieheen! Asiat vain tapahtuvat ja jossain määrin on pakko uskoa kohtaloonkin...
      Olen itse aika lailla samassa tilanteessa. Elän hyvässä ja tasapainoisessa (seksirikkaassa) parisuhteessa. Ensimmäinen poikaystäväni oli kiltti poika, jonka jätin loppujen lopuksi tämän nykyiseni vuoksi koska yksinkertaisesti rakkaus loppui kuin seinään minun osaltani. Mies oli suoraan sanottuna niin uskomattoman tylsä ja seksielämä ei ollut niin antoisaa. Karua tekstiä mutta totta. No, nyt neljän vuoden seurustelusuhteen jälkeen tämän uuden bad boyn kanssa kaikki on vielä hyvin ja olen onnellinen MUTTA elämässäni on miespuolinen ystävä, jonka kanssa pidän yhteyttä parin kuukauden välein ja nähdään sattumalta erilaisissa yhteyksissä. Hän saa minut aina ihan sekaisin. Ollaan keskusteltu pitkät tovit ja kemiat vaan yksinkertaisesti kohtaavat uskomattomalla tavalla. Molemmat tietävät sen. Tämä "ystäväni" tietää tasan tarkkaan että seurustelen ja on jopa nähnytkin mieheni. Tätä ihme tilannetta on jatkunut noin kolme vuotta! Tiedän että se on väärin tämän hetkistä kumppaniani kohtaan mutta jos aivoissani olisi on ja off-nappi tähän tunteeseen niin tottakai sulkisin mielestäni tämän "ystäväni". Mutta minkäs teet.
      Tilannetta ei yhtään paranna psykologiystäväni "lausunto" että on hyvin yleinen ilmiö, että ensin rakastuu kilttiin mieheen, sitten pahaan poikaan ja tämän jälkeen löytää sen tasapainoisen suhteen. Nykyinen bad boy:ni ei aina ole kohdellut minua hyvin, joten siksikin haluaisin koettaa miten tämän "ystävän" kanssa sujuisi.
      Sinun tilanteesi on siinä mielessä eri, että olet jo selvästi harkinnut eroa. Anna ajan kulua ja katso miten asiat kehittyvät...Joskus se ruoho voikin olla vihreämpää siellä aidan toisella puolella:)

• Mikä ihmeen vastuu?

Sekö sitten mielestäsi tekee touhusta hyväksyttävää, että
        sinäkin sitä harrastat?

Ok. Heittäydytään vaan kaikki tunteiden vietäväksi, eikä
        oteta mistään vastuuta. Petetään ja jätetään toisiamme
        ihan miten itseä huvittaa, kun eihän tunteille mitään voi?

Miksi ihmiset ylipäätään väittävät ajautuvansa tilanteisiin
        huomaamattaan, kun takuulla tietävät jo alussa mitä siitä
        voi seurata? Jos joku mies tarjoaa numeroaan, niin eikö
        voi samantien kieltäytyä, eikä sitten kolmen kuukauden
        tekstailun jälkeen selitellä, että kun ihan huomaamatta
        ja yhtäkkiä olenkin ihastunut? Pistäisi pelin poikki jo
        alkuvaiheessa, kun niitä syviä tunteita ei vielä ole.

Mutta hei, tehdään ihmeessä vaan ihan mitä itse tykätään.
        Ei muiden tunteilla ole mitään väliä, kunhan itsellä
        on vaan pirun kivaa ja ihanaa. Jos on tylsää, niin petetään
        vaikka ennemmin puolisoa, kuin keskusteltaisiin niistä
        ongelmista hänen kanssaan. Eihän kukaan pysty tekemään
        päätöksiä ja ottamaan vastuuta teoistaan, kun ne tunteet
        vain vievät mukanaan.

• ....................

sulla on siis aivan mahtava elämänkatsomus :D Kerro meille vielä kuinka baaad boyyy se sun boys on?

Sä oot tiedätkö suloinen, mistä oikeesti noin tyhmiä löytäis lisää?

• nyyty
        Mikä ihmeen vastuu? kirjoitti:

sinäkin sitä harrastat?

vain vievät mukanaan.

Olen täsmälleen samaa mieltä kuin "Mikä ihmeen vastuu?"! Hienosti kirjoitettu!

En tajua tuota kyseistä "antaa tunteiden vaan viedä"-logiikkaa ollenkaan, jossa ihminen vierittää vastuun omista toimista ja valinnoistaa jonkin ulkopuolisen maagisen luonnonlain harteille. Mielestäni se on täyttä itsepetosta ja vastuun pakoilua.

Miettikää, jos kaikki inhimillinen toiminta tosiaan perustuisi siihen, että eläisimme täysin tunteiden ja halujen vietävänä. Maailma olisi täysin kaoottinen. Kukaan ei esimerkiksi menisi töihin silloin kuin ei sattuisi huvittamaan ja ennen pitkää tekisimme kaikki tarpeemme kadulle hädän yllättäessä jne... Se siitä sivilisaatiosta, jonka pitäisi erottaa ihminen muista eläimistä...

Kaikki ihmissuhteet olisivat täysin mahdottomia/mielettömiä, sillä kykyä empaattisuuteen ei enää olisi vaan laukoisimme pahimmatkin aivopierut päin toisen naamaa.

• jotain 25v
        Mikä ihmeen vastuu? kirjoitti:

sinäkin sitä harrastat?

vain vievät mukanaan.

Aivan loistavast kirjoitettu. Noita sanoja on itse hakenut, muttei sitä koskaan paperille saanut. Kiitos noista!

• Nimetön

joo, voisit yritää ajatella syitä? ,mitä tämä uusi mies haluaa, kenties jotain hetkellistä vai pitempiaikaista? Onko tämän uuden tuttavan elämässä tapahtunut hiljattain jotain mullistavaa vai onko hän elellyt samallaista elämää jo pidemän aikaa?
      Entä sitten sinä? Haetko vain vaihtelua vai jotain pysyvää? Kumpi teki aloitteen kun uudestaan tapasitte? Et vielä tiedä tämän miehen nykyisestä naisesta mitään ,eittämättä semmoinenkin on .
      No, luulempa että saat vastaukset kaikkiin asioihin jotka sinua askarruttavat ,jos ja kun tapailet häntä uudelleen.
      Mielestäni tämä yhdessäolo nykyisen miehesi kanssa
      on vain molempien itsensä pettämistä, pystyisitkö lopettamaan sen ennen kuin aloitat uuden?
      Ihastumisia tulee varmaan jokaiselle jossain vaiheessa oli sitten nykyinen suhde tyydytävä tai ei ihminen on vaan semmoinen tunteiltaan, onneksi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3784
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3395
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2751
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2408
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1859
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1769
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1736
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      384
      1437
    9. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1397
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1198
    Aihe