Pukeutuminen provosoi raiskaamaan?

Kävimme täällä pientä raiskaukseen ja pukeutumiseen liittyvää keskustelua pari kuukautta takaperin:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=680&posting=22000000020753185#22000000020753185

Kun nyt sattui aiheeseen liittyvää lisämateriaalia, niin pistänpä sen esille:
http://en.wikipedia.org/wiki/Unni_Wikan

Eli sosiaaliantropologian professori, täti-ihminen, on sitä mieltä, että norjalaiset naiset ovat osavastuussa muslimimiesten tekemistä raiskauksista pukeutumisensa perusteella.

Tämä on sikäli mielenkiintoinen näkemys, että vastaavahkosta näkemyksestään sai Australiassa joku imaami kenkää, hyvä ettei maasta karkoitusta.

Toinen mielenkiintoinen pointti sosiaaliantropologilta on se, ettei hän tuonut esille, olisiko muslimimiehillä tarvetta muuttaa asenteitaan tai tapojaan.

No, asioistahan saa olla eri mieltä. Mahdollisesti tässä on kristilliset kirkot laiminlyöneet perustehtäviään, kun tilanne on päässyt tämmöiseksi.

20

611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voivat poistua

      Euroopasta sinne mistä tulivatkin.

    • ---
    • sissos.

      Miksi NORJALAISTEN pitäisi omassa maassaan yrittää miellyttää muslimeita. Siis että burkhaa päälle vai..?

      Eikös muslimien pitäisi yrittää mieluummin ymmärtää norjalaisia?

    • aito ihmetteliä

      on valitettavasti ajan henki, meidän täälä pohjoismaissa pitäisi alkaa elää maahanmuuttalien/ pakolaisten sääntöjen ja tapojen mukaan. Ja mikä kummalliseinta naispoliitikot on vaatimassa etunenässä että näin pitää olla.Vaikka maahanmuuttajat /pakolaiset tulee monesti maista, joissa; Anteeksi vertaus kameeli on arvokkaampi kuin nainen.Minä ainakin pidän päivanselvänä että raiskata ei saa vaikka nainen kulkisi alasti. Tuollaiset naisten syyllistämiset nais poliitikon suusta, on pöyristytävää kuultavaa, nämä poliitikot on ensimmäisenä heittämässä tasaarvon mikä pohjoismaissa on saavutettu ruskalaatikkoon, ( He haluavat näyttää niin suvatsevilta), mutta silläkin pitää olla raajansa..

    • niin kauan kun ihmiset ajattelevat kuten tuttumies.

      Meillä on sitä varten länsimainen (ei -uskonnollinen) lainsäädäntö, jotta emme ajautuisi
      teidä uskisten kanssa tuollaiseen tilanteeseen.

      • Missukka

        Että sä jaksat vierittää uskovaisuuden niskaan kaiken ketsupin. Lainsäädäntö määrää rangaistuksen, kun teko on jo tehty. Norjassakin on tietääkseni länsimainen lainsäädäntö.


      • Nasse.
        Missukka kirjoitti:

        Että sä jaksat vierittää uskovaisuuden niskaan kaiken ketsupin. Lainsäädäntö määrää rangaistuksen, kun teko on jo tehty. Norjassakin on tietääkseni länsimainen lainsäädäntö.

        rikollinen käyttös on asia joka voidaan mielestäni vierittää uskovaisuuden niskaan.


      • Missukka
        Nasse. kirjoitti:

        rikollinen käyttös on asia joka voidaan mielestäni vierittää uskovaisuuden niskaan.

        Uskontoon pohjautuva rasismi? Niinkuin että islamilaisuus hyväksyy ventovieraan raiskauksen? Jep jep. Vieritä vaan, ei kivi sammaloidu.


      • Missukka kirjoitti:

        Uskontoon pohjautuva rasismi? Niinkuin että islamilaisuus hyväksyy ventovieraan raiskauksen? Jep jep. Vieritä vaan, ei kivi sammaloidu.

        uudestaan.

        Lue hänen muitakin tekstejä.

        On totta, että hän verhoaa teksteissään rasisminsa sen verran epäsuoraksi, että tyhmä ei sitä tajua.


      • Missukka
        Nas.se kirjoitti:

        uudestaan.

        Lue hänen muitakin tekstejä.

        On totta, että hän verhoaa teksteissään rasisminsa sen verran epäsuoraksi, että tyhmä ei sitä tajua.

        Minä kommentoin sinun mielipidettäsi.

        "uskontoon pohjautuva rasismi tai muu rikollinen käyttös on asia joka voidaan mielestäni vierittää uskovaisuuden niskaan."

        Epäilen suuresti, että islam hyväksyy muslimimiehille naisten raiskaamista, joten mielipiteesi uskontoon pohjautuvasta käytöksestä tässä tapauksessa on se, mitä en ymmärrä. Kulttuuri ja uskonto liittyvät toisiinsa, mutta ne eivät todellakaan ole sama asia.


      • Missukka kirjoitti:

        Minä kommentoin sinun mielipidettäsi.

        "uskontoon pohjautuva rasismi tai muu rikollinen käyttös on asia joka voidaan mielestäni vierittää uskovaisuuden niskaan."

        Epäilen suuresti, että islam hyväksyy muslimimiehille naisten raiskaamista, joten mielipiteesi uskontoon pohjautuvasta käytöksestä tässä tapauksessa on se, mitä en ymmärrä. Kulttuuri ja uskonto liittyvät toisiinsa, mutta ne eivät todellakaan ole sama asia.

        se että tuttumies kehittää ja nostaa esiin juttuja joilla hän kepittää omaa rasistista suhtautumistaan, perustuu hänen omaan taikauskoisuuteensa. (toki muitakin "luonteenpiirteitä" saattaa olla mukana).

        Se on uskonnollista rasismia.

        Kirjoitit:
        "Epäilen suuresti, että islam hyväksyy muslimimiehille naisten raiskaamista, joten mielipiteesi uskontoon pohjautuvasta käytöksestä tässä tapauksessa on se, mitä en ymmärrä"

        Minä olen samaa mieltä. Tuttumies vain käyttää paljon aikaa ja vaivaa nostaakseen islamin esille toisessa valossa.

        Ilmeisesti maailmassa on riittävän paljon typeryksiä jotta toinen ei ymmärrä mitä kolmannen perimmäiset tarkoitukset ovat.

        Olette kumpikin uhreja, toinen vain tekee niitä lisää.


      • aito ihmetteliä
        Missukka kirjoitti:

        Että sä jaksat vierittää uskovaisuuden niskaan kaiken ketsupin. Lainsäädäntö määrää rangaistuksen, kun teko on jo tehty. Norjassakin on tietääkseni länsimainen lainsäädäntö.

        esittää kysymys. Kumpiko painaa enemmän muslimaista/muslimien, tulevien siirtolaisten/pakolaisten, ajatusmailman vaakakupissa. Tämän imaamin mielipiteen. vai kunnioitus länsimaiseen kultuuriin/ oikeuskäsitykseen. Kannattaa tutkia muslimien uskontoa/ muslimimaiden kultuuria, ennenkuin vastaa..


      • aito ihmetteliä
        aito ihmetteliä kirjoitti:

        esittää kysymys. Kumpiko painaa enemmän muslimaista/muslimien, tulevien siirtolaisten/pakolaisten, ajatusmailman vaakakupissa. Tämän imaamin mielipiteen. vai kunnioitus länsimaiseen kultuuriin/ oikeuskäsitykseen. Kannattaa tutkia muslimien uskontoa/ muslimimaiden kultuuria, ennenkuin vastaa..

        itse. Otan vertauksen imaaminin mielipide on montakartaa merkityksellisempi muslimeille, kun paavin mielipide hyvin hartaille katollilaisille, tästä voi jokainen miettiä mistä on kysymys kun imaami esittä tälläisiä mielipiteitä lehdissä..


      • Missukka
        Nas.se kirjoitti:

        se että tuttumies kehittää ja nostaa esiin juttuja joilla hän kepittää omaa rasistista suhtautumistaan, perustuu hänen omaan taikauskoisuuteensa. (toki muitakin "luonteenpiirteitä" saattaa olla mukana).

        Se on uskonnollista rasismia.

        Kirjoitit:
        "Epäilen suuresti, että islam hyväksyy muslimimiehille naisten raiskaamista, joten mielipiteesi uskontoon pohjautuvasta käytöksestä tässä tapauksessa on se, mitä en ymmärrä"

        Minä olen samaa mieltä. Tuttumies vain käyttää paljon aikaa ja vaivaa nostaakseen islamin esille toisessa valossa.

        Ilmeisesti maailmassa on riittävän paljon typeryksiä jotta toinen ei ymmärrä mitä kolmannen perimmäiset tarkoitukset ovat.

        Olette kumpikin uhreja, toinen vain tekee niitä lisää.

        "et tainnut ymmärtää, se että tuttumies kehittää ja nostaa esiin juttuja joilla hän kepittää omaa rasistista suhtautumistaan"

        En.

        Nais- ja ihmisarvokäsitys islamilaisissa kulttuureissa ja juutalais-kristillisissä kulttuureissa on erilainen ja siitä puhuminen ei minulle ole rasismia. Se että vierität syyn uskonnollisuuteen, on minulle osoitus rasismista. Voin olla väärässä, typerys, uhrikin, mutta näin se nyt toistaiseksi on.


      • Missukka kirjoitti:

        "et tainnut ymmärtää, se että tuttumies kehittää ja nostaa esiin juttuja joilla hän kepittää omaa rasistista suhtautumistaan"

        En.

        Nais- ja ihmisarvokäsitys islamilaisissa kulttuureissa ja juutalais-kristillisissä kulttuureissa on erilainen ja siitä puhuminen ei minulle ole rasismia. Se että vierität syyn uskonnollisuuteen, on minulle osoitus rasismista. Voin olla väärässä, typerys, uhrikin, mutta näin se nyt toistaiseksi on.

        "Nais- ja ihmisarvokäsitys islamilaisissa kulttuureissa ja juutalais-kristillisissä kulttuureissa on erilainen ja siitä puhuminen ei minulle ole rasismia."

        Niin on.

        "Se että vierität syyn uskonnollisuuteen, on minulle osoitus rasismista."

        Siis tuttumies käyttää _omaa_ uskontoaan keppihevosena voidakseen tarkoitushakuisesti herättää rasistisia kannanottoja ja näkemyksiä hänen lahkonsa kanssa kilpailevasta islmaista.


      • Missukka
        Nas.se kirjoitti:

        "Nais- ja ihmisarvokäsitys islamilaisissa kulttuureissa ja juutalais-kristillisissä kulttuureissa on erilainen ja siitä puhuminen ei minulle ole rasismia."

        Niin on.

        "Se että vierität syyn uskonnollisuuteen, on minulle osoitus rasismista."

        Siis tuttumies käyttää _omaa_ uskontoaan keppihevosena voidakseen tarkoitushakuisesti herättää rasistisia kannanottoja ja näkemyksiä hänen lahkonsa kanssa kilpailevasta islmaista.

        Olen kyllä alusta asti ymmärtänyt mielipiteesi hänestä. Ei tarvis toistaa.


    • Eikös se yksi suomalainen poliisikin, nainen, nostanut feministeissä samantapaisen äläkän (Hesari jne) kun syytti myös nykynaisia saattamisesta itseänsä alttiiksi raiskauksille mm. juopottelemalla.

      Ei oikein voi vaatia tasa-arvon nimissä 100% suojelua päästäkseen rauhassa rapajuopottelemaan minihameessa klo 00 pahamaineisen korttelin puistoon, vai mites tuntuu ?

      • pitää

        suhtautua kuin petoeläimiin jotka ovt aina valmiita käymään heikomman kimppuun.


      • Äläkän suuruus taitaa olla kiinni siitä, kuka sanoo. Tämä naisproffahan sai sanomisistaan palkinnon!

        Jotkut suomalaiset miehet raiskaavat, varmaan norjalaisetkin. Näissä tapauksissa naisen pukeutuminen tuskin on lieventävä asianhaara. Jotkut mamumuslimimiehet raiskaavat. He myös pyrkivät syyllistämään uhria tämän epäislamilaisuudesta ja nythän naisen pukeutuminen onkin lieventävä asianhaara! Oikeastihan usein on kyse raiskauksen lisäksi rasismirikoksesta, koska uhria nimitellään mm. valkoiseksi huoraksi.

        Tilaisuus tekee toki varkaan, eikä varovaisuus ole pahasta. Ongelma on siinä, että jos varoittaa naisia liikkumasta humalassa vaikka somalinuorten lähellä, saa syytteen rasismista tuon varoituksen perusteella! Ja millä perusteella sitä saa alkaa kutsua kortteleita pahamaineisiksi? Voi tätä poliittisen korrektiuden ja suvaitsevaisuuden ihanuutta. Eipä saane varoittaa täsmällisesti, että ihmiset osaisivat varoa.


      • ---

        Kävelet klo 12 lastenvaunujen ja koiran kanssa keskellä kylää ja meinaat tulla raiskatuksi. En tiedä em. tapauksen vaatetuksesta, mutta tuskin oli mitkään horokuteet nuorella äidillä päällä.

        Entäs kun joudut esim. sairaanhoitajan työssä menemään/tulemaan yövuoroon töihin, ja pimeällä kadulla sinut piirittää tum... eikun ULKOMAALAISTEN miesten sankka joukko...?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      140
      2020
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      171
      1220
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1137
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      167
      994
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      92
      911
    6. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      60
      850
    7. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      849
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      804
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      770
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      117
      688
    Aihe