lääkäri määräsi mulle Tramal 200mg kertaa neljä päivässä. Onko annos sopiva? Kellä on kokemuksia..?
Tramal annos
9
9341
Vastaukset
- määrättiin?????
Siis 4x200mg vuorokaudessa??? Eihän se ole kuin tupla suositeltuun max.määrään verrattuna... Ja kun kattovaikutuskin on olemassa, niin oisko noin suuresta määrästä edes mitään hyötyä, ihmettelen vaan.
Lueppa tuolta:
http://www.terveysportti.fi/terveysportti/ekirjat.Naytaartikkeli?p_artikkeli=kir00096
Niin ja itsellä ei kokemuksia ole noin mahtavista annoksista.
Itsellä maksimi on ollut 3*100mg eli 300 mg vuorokaudessa. Eipä ollut leikkauksen jälkeen kipuja, mutta eipä ollut paljon muutakaan, yhtä nukkumista ja syömään heräilemistä olivat ne päivät, kun tuota määrää söin... - palmar
Mihinkähän vaivaan Tramal on määrätty. Annos on todella iso!! Normaalisti määrätään Tramal 50 mg tai 100 mg kaps. korkeintaan 3 pv:ssä.
Onkohan tuo annoksesi nyt oikea??- yölintu
kuuluu huumaaviin lääkkeisiin, ne sisältävät morfiini jonkin verran ,,mulle määrättiin kovii jalkakipuihin ja hui, otin vai puolikkaa särky lähti, mut pää pimeni,,ja todellaa kaamee olo ei kiitos mulle enään,,olen nainen ja kuulemma naisiin vaikuttaa eri tavalla kuin miehiin mikä siinä on?
- pipla
olen samaa mieltä että annos on todella iso, minä olen saanut fibromyalkiaan 3 kertaa 50mg vuorokaudessa ja se riittää, kysy lääkäriltä ennenkuin otat noin valtavaa annosta.
- kipa
yölintu kirjoitti:
kuuluu huumaaviin lääkkeisiin, ne sisältävät morfiini jonkin verran ,,mulle määrättiin kovii jalkakipuihin ja hui, otin vai puolikkaa särky lähti, mut pää pimeni,,ja todellaa kaamee olo ei kiitos mulle enään,,olen nainen ja kuulemma naisiin vaikuttaa eri tavalla kuin miehiin mikä siinä on?
4 vuotiaalle määrättiin leikkauksen jälkeen kipuhin tramal tippoja 100mg 12 tippaa. no mulla itselläni eilen kauhea päänsärky ja muita lääkkeitä koton ei ollu. otin 22 tippaa yhden kerran. olin tosi pöllyssä ja sai pelästys sätkädyksiä , koko kroppa TODELLA kivuton ja lämmin hyvä olo ja valvoin koko yön ja edelleen vaikka nukuin aamulla ei normaali olo.nyt tiedän miltä tuntuu huumeiden vaikutus tai ainakin oletan että siltä tuntuu. vaarallisen hyvä olo tuli noikin miedossa annostuksessa
- selviytyjä
tramalia voidaan määrätä 800mg maksimissaan vuorokaudessa vai oliko jopa 1200mg eli 4kpl 200mg tabuja. tiesitekö että on olemassa 400mg tramaliakin, mullekin tuli yllätyksenä, uskoin vasta kun näin paketin.
- ohoho
Tramal kuuluu heikkoihin opiaatteihin ja korkein vrk. annos on 400mg. Ainakin ainoan suomessa olevan pätevän kipulääkärin mukaan ja vahvistettuna Töölön sairaalan osastolta. Itse olen joutunut syömään jo vuosia sen 400 mg ja annos alkaa olla liian pieni.
Sen jälkeen muutetaan vahvempiin esim. morfiini tai vast. Se 400mg vrk. on maksimi.Mistä olet saanut tuollaisen tiedon että 1200mg. Se täytyy olla jo osastolla seurannassa. Ei muuten. Sitä olen varma. - Anonyymi
ohoho kirjoitti:
Tramal kuuluu heikkoihin opiaatteihin ja korkein vrk. annos on 400mg. Ainakin ainoan suomessa olevan pätevän kipulääkärin mukaan ja vahvistettuna Töölön sairaalan osastolta. Itse olen joutunut syömään jo vuosia sen 400 mg ja annos alkaa olla liian pieni.
Sen jälkeen muutetaan vahvempiin esim. morfiini tai vast. Se 400mg vrk. on maksimi.Mistä olet saanut tuollaisen tiedon että 1200mg. Se täytyy olla jo osastolla seurannassa. Ei muuten. Sitä olen varma.Tuo on totta. Itsellä myös 400mg päiväannos ja se on kattoannos mitä Suomessa saa lääkäri edes kirjoittaa
- Anonyymi
400mg on kattoannos Suomessa ja lääkäri ei saa sitä enempää kirjoittaa, mutta voihan se lääkäri niin tehdä mutta luvat lähtee siltä jos ja kun valvora katsoo mitä ko. lääkäri kirjoitellut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Stubb jo paljon tunnetumpi kuin kaikki persut yhteensä
Nyt on aika ottaa mittaa tunnettavuudesta, herrat ja narrit! Joku tuolla toisessa ketjussa väitti, että "persujen rivimi7210238Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?797014Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit286987Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro
Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j1016245Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k996009Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455354Tutkielma Marinin hallituksen epäonnistumisista rankkaa luettavaa
Marinin hallituksen epäonnistumiset voi tiivistää negatiivisessa sävyssä seuraavasti: Hallitus teki useita vakavia virh815081Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus374873Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa534580Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik834577