Tramal annos

kipeä

lääkäri määräsi mulle Tramal 200mg kertaa neljä päivässä. Onko annos sopiva? Kellä on kokemuksia..?

9

9746

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • määrättiin?????

Siis 4x200mg vuorokaudessa??? Eihän se ole kuin tupla suositeltuun max.määrään verrattuna... Ja kun kattovaikutuskin on olemassa, niin oisko noin suuresta määrästä edes mitään hyötyä, ihmettelen vaan.

Lueppa tuolta:
      http://www.terveysportti.fi/terveysportti/ekirjat.Naytaartikkeli?p_artikkeli=kir00096

Niin ja itsellä ei kokemuksia ole noin mahtavista annoksista.
      Itsellä maksimi on ollut 3*100mg eli 300 mg vuorokaudessa. Eipä ollut leikkauksen jälkeen kipuja, mutta eipä ollut paljon muutakaan, yhtä nukkumista ja syömään heräilemistä olivat ne päivät, kun tuota määrää söin...

• palmar

Mihinkähän vaivaan Tramal on määrätty. Annos on todella iso!! Normaalisti määrätään Tramal 50 mg tai 100 mg kaps. korkeintaan 3 pv:ssä.
      Onkohan tuo annoksesi nyt oikea??

• yölintu

kuuluu huumaaviin lääkkeisiin, ne sisältävät morfiini jonkin verran ,,mulle määrättiin kovii jalkakipuihin ja hui, otin vai puolikkaa särky lähti, mut pää pimeni,,ja todellaa kaamee olo ei kiitos mulle enään,,olen nainen ja kuulemma naisiin vaikuttaa eri tavalla kuin miehiin mikä siinä on?

• pipla

olen samaa mieltä että annos on todella iso, minä olen saanut fibromyalkiaan 3 kertaa 50mg vuorokaudessa ja se riittää, kysy lääkäriltä ennenkuin otat noin valtavaa annosta.

• kipa
        yölintu kirjoitti:

kuuluu huumaaviin lääkkeisiin, ne sisältävät morfiini jonkin verran ,,mulle määrättiin kovii jalkakipuihin ja hui, otin vai puolikkaa särky lähti, mut pää pimeni,,ja todellaa kaamee olo ei kiitos mulle enään,,olen nainen ja kuulemma naisiin vaikuttaa eri tavalla kuin miehiin mikä siinä on?

4 vuotiaalle määrättiin leikkauksen jälkeen kipuhin tramal tippoja 100mg 12 tippaa. no mulla itselläni eilen kauhea päänsärky ja muita lääkkeitä koton ei ollu. otin 22 tippaa yhden kerran. olin tosi pöllyssä ja sai pelästys sätkädyksiä , koko kroppa TODELLA kivuton ja lämmin hyvä olo ja valvoin koko yön ja edelleen vaikka nukuin aamulla ei normaali olo.nyt tiedän miltä tuntuu huumeiden vaikutus tai ainakin oletan että siltä tuntuu. vaarallisen hyvä olo tuli noikin miedossa annostuksessa

• selviytyjä

tramalia voidaan määrätä 800mg maksimissaan vuorokaudessa vai oliko jopa 1200mg eli 4kpl 200mg tabuja. tiesitekö että on olemassa 400mg tramaliakin, mullekin tuli yllätyksenä, uskoin vasta kun näin paketin.

• ohoho

Tramal kuuluu heikkoihin opiaatteihin ja korkein vrk. annos on 400mg. Ainakin ainoan suomessa olevan pätevän kipulääkärin mukaan ja vahvistettuna Töölön sairaalan osastolta. Itse olen joutunut syömään jo vuosia sen 400 mg ja annos alkaa olla liian pieni.
        Sen jälkeen muutetaan vahvempiin esim. morfiini tai vast. Se 400mg vrk. on maksimi.Mistä olet saanut tuollaisen tiedon että 1200mg. Se täytyy olla jo osastolla seurannassa. Ei muuten. Sitä olen varma.

• Anonyymi
        ohoho kirjoitti:

Tramal kuuluu heikkoihin opiaatteihin ja korkein vrk. annos on 400mg. Ainakin ainoan suomessa olevan pätevän kipulääkärin mukaan ja vahvistettuna Töölön sairaalan osastolta. Itse olen joutunut syömään jo vuosia sen 400 mg ja annos alkaa olla liian pieni.
        Sen jälkeen muutetaan vahvempiin esim. morfiini tai vast. Se 400mg vrk. on maksimi.Mistä olet saanut tuollaisen tiedon että 1200mg. Se täytyy olla jo osastolla seurannassa. Ei muuten. Sitä olen varma.

Tuo on totta. Itsellä myös 400mg päiväannos ja se on kattoannos mitä Suomessa saa lääkäri edes kirjoittaa

• Anonyymi

400mg on kattoannos Suomessa ja lääkäri ei saa sitä enempää kirjoittaa, mutta voihan se lääkäri niin tehdä mutta luvat lähtee siltä jos ja kun valvora katsoo mitä ko. lääkäri kirjoitellut

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      216
      6828
    2. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      313
      4778
    3. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      143
      3626
    4. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      115
      3444
    5. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      67
      3405
    6. Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia

ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi
      Tunteet
      49
      2876
    7. Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon

Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon
      Pyhäjärvi
      265
      2710
    8. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      83
      2449
    9. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      25
      2366
    10. Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä?

Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä? Onko se joku suomalainen viihdepläjäys, brittirikossarja, amerikk
      Tv-sarjat
      101
      1951
    Aihe