Näyttelijä Esko Nikkari on kuollut

Seinäjoen keskussairaalassa.

Näyttelijä Esko Nikkari on kuollut
18.12.2006 12:37
Näyttelijä Esko Nikkari kuoli sunnuntaina Seinäjoen keskussairaalassa. Hän oli kuollessaan 68-vuotias.IS lisää

114

60486

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • viina

Tätä se viina teettää

• boditelj
        viina kirjoitti:

Tätä se viina teettää

Ei se aina ole viinan syytä, kyllä niitä on muitakin syitä, että henki lähtee suhtkoht nuorena. Se on moralistien laulu aika yksttoikkoista, ollut iät ajat.Kyllä se vika on muualla. Muistelen Eskoa esikuvana ja ystävänä, jonka kanssa tuli joskus tarinoitua....

• Retku

Esko oli todella ainutlaatuinen näyttelijä,maailman parhaita ehdottomasti!Roolihahmosi muistetaan ikuisesti!

• kaikki,
        boditelj kirjoitti:

Ei se aina ole viinan syytä, kyllä niitä on muitakin syitä, että henki lähtee suhtkoht nuorena. Se on moralistien laulu aika yksttoikkoista, ollut iät ajat.Kyllä se vika on muualla. Muistelen Eskoa esikuvana ja ystävänä, jonka kanssa tuli joskus tarinoitua....

mutta oo viinan syytä, mutta MONI ennenaikainen kuolema on viinan syytä. Ei siinä oo moralismilla mitään tekemistä tuon toteamuksen kanssa. Se vain on tosiasia. Ja ihan turha väittää vastaan. Jos et usko, niin tuu kattomaan mun hyvää kaveria, joka parhaillaan tekee kuolemaa sairaalassa... ja syyn vaoit kysyä vaikka lääkäriltä, jos et mua usko. Kossupullo päivässä ja 12-pack lantrinkina saa ihmeitä aikaan.... Vi...taa tuollaiset moralismin taakse piiloutuvat raukat kuin sinä, jota ei uskalla tunnustaa tosiasioita.

• Late Lapista
        kaikki, kirjoitti:

mutta oo viinan syytä, mutta MONI ennenaikainen kuolema on viinan syytä. Ei siinä oo moralismilla mitään tekemistä tuon toteamuksen kanssa. Se vain on tosiasia. Ja ihan turha väittää vastaan. Jos et usko, niin tuu kattomaan mun hyvää kaveria, joka parhaillaan tekee kuolemaa sairaalassa... ja syyn vaoit kysyä vaikka lääkäriltä, jos et mua usko. Kossupullo päivässä ja 12-pack lantrinkina saa ihmeitä aikaan.... Vi...taa tuollaiset moralismin taakse piiloutuvat raukat kuin sinä, jota ei uskalla tunnustaa tosiasioita.

Jos sinun kaverisi kuolee viinaan, niin eihän se sitä tarkoita jotta esko Nikkari, ja me toisetkin Suomalaiset hukumme kossuun ! EIHÄN ?

Vituttaa sinunlaisesi moraalittomat yleistäjät !

• minä..
        kaikki, kirjoitti:

Annetaan kuitenkin Rauha hänen sielulleeen on joulukin tulossa.

• essoes
        kaikki, kirjoitti:

sä oot varmaa nähny eskon ryyppäävän ton määrän....hoida sä sitä kaveriis äläkä tänne tuu ulisee viinast...mee kirkkoo siel kuunnellaa

• boditelj
        kaikki, kirjoitti:

..jos kaveris olis saanut päättää ollako kunnolla vai ruveta ryyppäämään, ilman ympäristön antamaa alkuvauhtia, olen osannut lopettaa ajoissa koville otti, mutta kannatti, ja on niitä muitakin juttuja jotka pistää pienen ihmisen pään sekaisin, kaikki ei näyttele yhtä hyvin, kuin Esko, että jotkut jopa uskoo näkemäänsä.

• minä vain...
        boditelj kirjoitti:

..jos kaveris olis saanut päättää ollako kunnolla vai ruveta ryyppäämään, ilman ympäristön antamaa alkuvauhtia, olen osannut lopettaa ajoissa koville otti, mutta kannatti, ja on niitä muitakin juttuja jotka pistää pienen ihmisen pään sekaisin, kaikki ei näyttele yhtä hyvin, kuin Esko, että jotkut jopa uskoo näkemäänsä.

paljon kun mies ajaa autolla useammin kun kerran juovuksissa kylällä pitkin pyöräteitä kauppaan........... Niin eihän Esko ikinä viinaa ottanu.....ainakaan harrastaja näyttelijöiden vipan näytöksen jälkeen josta kaikki aina ajaa juovuksis kotia autolla.... Näin Lapualla

• kuka ryyppää
        viina kirjoitti:

Tätä se viina teettää

ja kuka ei. Ja mikä ihme saa toiset heti kirjoittelemaan pahaa vainajista? Mennyt mikä mennyt. Ja ajatelkaa miltä läheisistä tuntuu kun aletaan heti kättelyssä heittää kaikkea skeidaa, heidän surunsa keskellä.

• Kesseli Toivo Eeli
        minä vain... kirjoitti:

paljon kun mies ajaa autolla useammin kun kerran juovuksissa kylällä pitkin pyöräteitä kauppaan........... Niin eihän Esko ikinä viinaa ottanu.....ainakaan harrastaja näyttelijöiden vipan näytöksen jälkeen josta kaikki aina ajaa juovuksis kotia autolla.... Näin Lapualla

papereistas ja taulukoistas,eikö löydy sellaisia lukuja,HÄ? JA PERKELETTÄKÖ SE SINULLE KUULUU!!!(Lentsu)

• mieltä
        Retku kirjoitti:

Esko oli todella ainutlaatuinen näyttelijä,maailman parhaita ehdottomasti!Roolihahmosi muistetaan ikuisesti!

kuinka moni pystyy hyppämään hänen saapaisiin?????

• 2PYHÄKOULULAINENKO?
        viina kirjoitti:

Tätä se viina teettää

hulluko olet tollai arvostelet jokainen on oma yksilö (IHMINEN)

• viina kirjoitti:

Tätä se viina teettää

Esko oli kuule hyvä näyttelijä

• kun me
        minä vain... kirjoitti:

tiedämme, että maassamme edesmenneet taiteilijat Esko ja Juhani joivat ja ryyppäsivät itsensä hengiltä, niin saanen esittää kysymyksiä.

1) mihin se loppu viina, mitä suomalaiset kuluttavat per vuosi menee? Luulin olevani ihme poikkeus kun en itse juo, mutta asiahan on toisin päin: kaksi juoppoa jo vainajaa joi kaiken viinan, minä olen sitä loppukastia, suurinta osaa, joka ei ole tuon aineen kirojen alle antautunut.

2)kukaan muu ei siis tosiaankaan kuole viinaan, eikä ole kuollutkaan, saati toikkaroinut humalatilassa pitkin raitteja, ei huutanut aamuyöntunteina kerrostaloalueen keskellä mirkkua jäämään. Vai olivatko Juhani ja Esko tekemässä näitä viinapäissään?

3)mitä sakkia tuosta kaljakuppilan ovesta kulkee ees taas? Ketä nuo poliisit kannatteleva niskaperseotteella Maijan uumeniin?

En voi käsittää. Tosin, en asu Lapualla.En lähelläkään.

• sp45
        kaikki, kirjoitti:

Ei kaikki juo itseään hengiltä? Sun kaveris vaan on niin avuton ja säälittävä juoppo :)

• Kaikkea niitä on....
        viina kirjoitti:

Tätä se viina teettää

Toivottavasti ryyppäät itsesi hengiltä tai jos et juo niin jäät auton alla! Typerys!

• Juke

Lepää rauhassa Ylli

• sanaton ja nimetön

Ei saanu Esko enää neuvoteltua viikatemieheltä lisäaikaa. Toivottavasti ei mieheltä jääny verkkoja järveen pyytämään ja ehti sanoa muijallekin jonku kauniimman sanan.

• tartar21

jokunen aikaa sitten tv:stä tuli kuva jossa nikkari muutti toiselle paikkakunnalle ja muutenkin hän puhui näyttelijän työstään jne.
        Hän oli hyvä näyttelijä!

• ja kiitos
        tartar21 kirjoitti:

jokunen aikaa sitten tv:stä tuli kuva jossa nikkari muutti toiselle paikkakunnalle ja muutenkin hän puhui näyttelijän työstään jne.
        Hän oli hyvä näyttelijä!

Hän oli hyvä näyttelijä.Persoona, jota ei voi korvata.

• perustui viiksiin !!
        tartar21 kirjoitti:

Hän oli hyvä näyttelijä!

Sanoma jäi veikeästi vipattavien viiksien alle, mutta tulihan siinä yksi suomalaismiestyyppi hahmoteltua.

• Jalmari Pesonen

tahi Sinnaatra ja akka eikun noilottaa.

• minäkö?

Ei Eskolla oo vaimoa eikä muutakaan emäntää poikamieäs hää on....

• --_--
        Jalmari Pesonen kirjoitti:

tahi Sinnaatra ja akka eikun noilottaa.

oli muuten:akka eikun NUILOTTAA!!!

• nimetön ja sanaton
        minäkö? kirjoitti:

Ei Eskolla oo vaimoa eikä muutakaan emäntää poikamieäs hää on....

Eskon siviilisäädystä minen tiedä mitään, mutta yhdellä roolihahmoista eli Kivenpyörittäjän kylän Jalmari Pesosella sellainen oli. Viittasin Pesosen elokuvassa käymään keskusteluun viikatemihen kanssa.

• Paavo L

miksi kaikkien pitää kuolla? Jonain päivänä kantasoluhoito kehittyy niin pitkälle että kuolema voitetaan.

• Caco

Kaikella on aikansa, ihminen ei voi määrätä itse lähtönsä hetkeä....
        Esko oli hieno näyttelijä, osasi paljon enemmän kuin monet uskoivat hänestä. Katso esim. elokuvassa Kunongasjätkä, miten hienosti hän hoiti suhteet Topin kanssa tuonne yläkertaan. Pölönen on sanonut, ettei ohjaajan pidä mennä sotkemaan tekstiä silloin, kun näyttelijä tekee työtään sydämellään ja ammattitaidollaan. Näin on myös asiamme Jumalan kanssa, mitä on tähtiin kirjoitettu, siitä maan matoset pysykööt erossa...

• vihtahousu

miksi aivan normaalin elämän eläneen, normaali-ikäisen miehen kuolemaa kauhistellaan ja arvellaan viinan aiheuttamaksi?

ei kai nyt monikaan edes halua elää noin vanhaksi. esko eli täysillä, jäi monien mielikuviin pohjalaisen järkähtämättömien miehen kuvana elämään.
        kuka meistä pystyy samaan?
        68-vuotiaana mies on antanut kaiken, mitä mies pystyy antamaan. ei siinä tartte kenenkään siunailla enää, että "liian nuorena meni, viinaan kuoli"
        noin seitenkymppisenä on hyvä lähteä. muistaa vielä elämän hyvät hetket, eikä tartte kitua sukulaisten passattavana.

• must

go on.

• Hakalan Paavo

ei jesus nimismiäs,tuallaanen sulla täällä pöytäkirjan pitäjänä,eihän tästä mitään tuu,tää on ku tuulee huutaas teirän kanssanne!(Pohjanmaa)

• Valtteri Majavakoski

Tänään pilven reunalla käydään Matti Pellonpään ja Esko Nikkarin kesken tuttavallinen keskustelu:

Nikkari: Mullon jo mainoslausekin valmiina. Luotettavaa jätehuoltopalvelua vuodesta 1986.
        Pellonpää: Sehän on nyt!?
        Nikkari: Niin on. Sen takia se huomataan.
        Pellonpää: Aika ovelaa.
        Nikkari: Eikö.

Suomalaisen näyttelijäkaartin pelimiehet on poissa. Ja näyttelijöiden pellemiehet on enää jäljellä.

Hatut pois! Ja muki huiviin! Eskon ja Matin kunniaksi ja kiitokseksi!

• essoes
        Valtteri Majavakoski kirjoitti:

Tänään pilven reunalla käydään Matti Pellonpään ja Esko Nikkarin kesken tuttavallinen keskustelu:

Nikkari: Mullon jo mainoslausekin valmiina. Luotettavaa jätehuoltopalvelua vuodesta 1986.
        Pellonpää: Sehän on nyt!?
        Nikkari: Niin on. Sen takia se huomataan.
        Pellonpää: Aika ovelaa.
        Nikkari: Eikö.

Suomalaisen näyttelijäkaartin pelimiehet on poissa. Ja näyttelijöiden pellemiehet on enää jäljellä.

Hatut pois! Ja muki huiviin! Eskon ja Matin kunniaksi ja kiitokseksi!

toi oli perkeeleen hienosti sanottu...jää suuri lovi teattereihin ja elokuviin!!!korvaamaton.

• Totuuden torvi

Esko Nikkari oli kohtalaisen hyvä näyttelijä. Hänet muistetaan useista rooleista, jotka täällä on jo mainittu Yllistä alkaen.

Sitä ihmettelen, että miehen kultua hänet toimitetaan tänne vielä jääneiden toimesta *Taivaaseen tai sielunrauhaan*. Mies, kuten ei Juicekaan, itse uskoneut mihinkään. Emme me eloon jääneet voi heitä ohjailla Taivaaseen, vaikka mieli tekisi.
        Kuolema katkaisi tienvalinnan heiltä.

• oli oma itsensä

näyttelijänäkin - roolista toiseen - ei näytellyt.

• Caco

ei näytellyt, vaan eli roolinsa - ammattitaidolla

• JTJ

Paras!Jäät mieliimme ja kuviin elämään..Hyvää matkaa..

• Kari Nick

Nikkari oli vain yhden ilmeen näyttelijä. Hän ei näytellyt, vaan oli vain oma itsensä. Keskinkertainen siis kaikinpuolin. Ja taisipa olla muuten sossukin. Ainakin 70-80 luvuilla.

• idiootin
        Kari Nick kirjoitti:

Nikkari oli vain yhden ilmeen näyttelijä. Hän ei näytellyt, vaan oli vain oma itsensä. Keskinkertainen siis kaikinpuolin. Ja taisipa olla muuten sossukin. Ainakin 70-80 luvuilla.

tekstiä...tuo Nick ei taida edes itse tajuta miten pelle se on, sääli...

• köyhän miehen

Brando ja tuo - oliko itsensä keksimä luonnehdinta oli aika osuva.Hyvä näyttelijä ja hänellä oli omannäköiset tulkinnat rooleissaan.
        Rauha hänen muistolleen ja osanottoni läheisille!

• Retku
        Kari Nick kirjoitti:

sinä olet arvostelemaan mestarinäyttelijää.

• Martin Riggs

Eskon perheen syvään suruun osanottoni ja sympatiani! Läheisen poismeno järkyttää meitä kaikkia vuorollaan: toisia kauemmin, toisia vähemmän aikaa. Esko pääsi nyt Taivallisiin näyttämöihin, jossa esiintyvät kaikki edesmenneet kansallisuutta tai ihonväriä katsomatta. He osaavat vuorosanansa ilman käsikirjoituksia, harjoituksia. Esko Nikkarin he ottavat vastaan suurin fanfaarein, aploodein! Eskolla on nyt elämänsä paras rooli. Lepää rauhassa.

• make 41

suomi on taas kerran menettänyt jälleen kerran hyvän näyttelijän minun yksi suosikeistani harmi vain etten nähnyt häntä koskaan "livenä" vain tv:ssä.osanottoni hänen läheisilleen.

• liian nuori

suomimiesten elämäntavoissa vikaa kun kuollaan nuorena

• elämänmitta

Nikkari eli ihan normaalin mittaisen elämän. Jokaisen tulee peilistä katsella elämänsä mittaan vaikuttavia asioita, eikä kaivella toisten tekemisiä.

• haaf

Jopa oli suru-uutinen tosissaan. ilman muuta suomen parhaimmistoa näyttelijänä ja hänen pohjanmaan roolisuoritus on minusta parhainta suomalaista viihdettä. katsoinkin sen elokuvan muutama viikko sitten ja etenkin se kuulustelu kohtaus on klassikko ja naurattanut jälkeenkin päin. todella surullista. rauha sinulle esko.

• Retku

Esko sanoi että kun näyttelee kännistä pitää näytellä selvää.Tuo kohtaus nauruttaa aina,samoin kun se ripulipaska juttu.

• TV-kahtoja

näytteliä ja siitä osan ottoni. RAUHA HÄNEN SIELULLEEN.

• jajora

Esko Nikkari aikamme legenda jo niin kauan kun hänet muistan. Uskomattoman mahtava näyttelijä ja hallitsi näyttelemisen täydellisesti.

Kiitos työstäsi jolle olit niin uskollinen vaikka muutitkin kotiseudullesi.

• MIESSS

TULEE OLEMAAN ESKO NIKKARI

• Retku

Ittelle jääny mieleen nämät:

Jalmari Pesonen (Kivenpyörittäjän kylä)
      Paavo Hakala (Pohjanmaa)
      Ylli (Talvisota)
      Toivo Kesseli (Lentsu)
      Rekkakuski (Rentun ruusu)

• UMURissa

Nikkari teki legendaarisen roolityön elokuvassa Umur arpoessaan ja arpoessaan.....

• meni

Lepää rauhassa.

• surullinen 2

voimia hänen läheisilleen ja lämmin osanottoni

• terttu

Osanottoni Esko Nikkarin omaisille.Esko Nikkari oli yksi maamme parhaista näyttelijöistä.Usein valitsin katselemani elokuvan tai sarjan juuri siksi, koska siinä näytteli Esko Nikkari.Esko osasi näytellä roolin kuin roolin, omalla hauskalla, värikkäällä tavallaan.Mieleenpainuvin rooli oli Rentun ruusussa, jossa esko näytteli rekkakuskia.Muitakin mieleenpainuvia rooleja on paljon.Lepää rauhassa.

• Kotimaa_

Voi surkeus, Esko oli HIENO mies ja näyttelijä...ikävä tulee :'(

• ei voi olla totta .menetimme hyvän luonne näyttelijän. kukaan ei voi korvata häntä. menevät yhtä matkaa esko ja juice.näkemiin. terv. kuurankukka

• oli ainutlaatuinen,

mutta niin olet sinäkin! Kukaan ei voi korvata ketään, mutta mistä sinut muistetaan?

Jokainen ihminen on läheisilleen ja häntä rakastaville korvaamaton, jokainen jättää poistuessaan tyhjän paikan, jota ei voi kukaan eikä mikään täyttää.

Arvostakaa läheisiänne ja muistakaa, että jokainen hyvästely voi olla viimeinen.

• Siinä meni iso pala suomalaisuutta hautaan.

Mahtoiko saada sitä lisäaikaa sen vertaa, että sai pyydöt pois järvestä ja sai akalle pari hyvää sanaa sanottua...

Tänä iltana katson hänen muistokseen "Kiven pyörittäjän kylän".

• ''''''''''''''''

Arto Salminen, Reko Lundan, Juice Leskinen, Esko Nikkari. Puuh. Viikatemies vetää stagemme sängelle.

• Heka37

...syyllistämistä!
        Eikö jokainen ihminen saa elää elämänsä ihan miten haluaa? Jos joku nauttii elämästä täysin rinnoin, vaikka viinan voimin, niin sitä arvostellaan. Jälkiviisaus on näemmä parasta, puhutaan Eskon "lyhyestä" elämästä; minä kun luulin että hän oli kuollessaan 68v, olenko väärässä? Voi olla ettei olisi elänyt näinkään pitkään ILMAN viinaa. Mutta te pyhimmistä pyhimmät, tehän tiedättä:). Joko olette suuressa viisaudessannne aloittaneet ylösnousemuksenne suunnittelun!

Heinon näyttelijän muistoa kunnioittaen,
        Heikki

• bang bang

taisi eskolle maistua viina niin hyvin että pääsi
      maan lepoon ennen aikojaan.
      aika rähjäisen näköinen mies oli sen mitä mä muistan.

jumala saattaa armahtaa,mutta viina ei.

• totuuten torvi

pies poika mölyt mahassas!!!

• totuuten tor

ja mis pirus se sun jumala oli kun juutalaiset tapettiin HÄ KYSUN VAA???

• ville8888

juoppo?Kaikki ne jotka tietää nii kertokaa mulle

• andre käkätti
        ville8888 kirjoitti:

juoppo?Kaikki ne jotka tietää nii kertokaa mulle

Kyllä hänelle maistui kossu ja punanen nortti,
        sitä oli vanhan farmarivolvonsa takaosassa kori
        ja muutama toppa.Vaan ei hän humalassa esiintynyt
        oli ollut metsurinakin ruotsissa ja rekkaa
        ajanut.harrastelijanäyttelijä siis. Poliittises-
        ti aito punikki,vaikka humalapäissään meni ko-
        koomuksen ehdokkaaksi,kun suostuteltiin.
        Kyllä Esko joi,vaan niin kuin raavas työmies,
        ei hän työskennellessään pulloon tarttunut,joten
        tarkka ja tunnollinen työmies. Oli aina oma it-
        tensä, ei ketään kumarrellut. Veli jäi Lapualla
        suremaan,muijaa Eskolla ei ollut (oli tietysti
        naiskavereita ollut,ja yksi niistä oli tosi
        juoppo) Hesassa viimeksi Eskon tapasin ja sano
        jotta Lapualla on sentään kulttuuria, täällä
        ei ole muuta kuin suurella rahalla toteutettua
        silmäniloa. Kyllä Esko oli suuri näyttelijä ja
        tosi inhimillinen persoona. Ikävä on ja hauta-
        jaisiin menen.

• Caco

jos osaa näyetllä niin hyvin humalaista että katsojat uskoo tämän olevan humalassa, on todella hyvä näyttelijä. Sitäpaitsi, jos hoitaa hommansa kunnolla, oikein ja arvostetusti, haitaako se jos joskus ottaa häppää ... Ei Pölösen Markku olisi häntä käyttänyt elokuvissaan jos hän ei olisi hommaansa hoitanut! Teepä itse omat työsi paremmin!

• votelo
        andre käkätti kirjoitti:

Kyllä hänelle maistui kossu ja punanen nortti,
        sitä oli vanhan farmarivolvonsa takaosassa kori
        ja muutama toppa.Vaan ei hän humalassa esiintynyt
        oli ollut metsurinakin ruotsissa ja rekkaa
        ajanut.harrastelijanäyttelijä siis. Poliittises-
        ti aito punikki,vaikka humalapäissään meni ko-
        koomuksen ehdokkaaksi,kun suostuteltiin.
        Kyllä Esko joi,vaan niin kuin raavas työmies,
        ei hän työskennellessään pulloon tarttunut,joten
        tarkka ja tunnollinen työmies. Oli aina oma it-
        tensä, ei ketään kumarrellut. Veli jäi Lapualla
        suremaan,muijaa Eskolla ei ollut (oli tietysti
        naiskavereita ollut,ja yksi niistä oli tosi
        juoppo) Hesassa viimeksi Eskon tapasin ja sano
        jotta Lapualla on sentään kulttuuria, täällä
        ei ole muuta kuin suurella rahalla toteutettua
        silmäniloa. Kyllä Esko oli suuri näyttelijä ja
        tosi inhimillinen persoona. Ikävä on ja hauta-
        jaisiin menen.

Hän siis osasi ilmeisesti ruotsia?

• Annikki Lähti

Osanottoni läheisille. Yksi Suomen parhaista näyttelijöistä lähti suuremmille estradeille.

• kylässä.

Paras kohta "Kivenpyörittäjän kylässä" oli se kun Esko N. keskusteli kuoleman kanssa, todella mieleenjäävä.

• Helmer

aikoinaan samaa filmistä,kuin sinäkin?hienoa elämän työtä?Kaikki meistä,olimme suosittuja tai ei omassa "roolipelissä" ns.työ-tai muussa elämässä,jokainen joutuu ajallaan lähtemään Pyhän Pietarin pakeille ja siellä ei auta Ay-liikekkään?

• Toivo T. Kesseli

"Täältä tullaan sakkoja maksamaan, saaataaaaanaaa!!!!!"

• freckle

Jossain
        kirkkauden maassa
        kuljen.
        Taakka harteita
        ei paina,
        se on poissa.
        Kukkaportin
        avaan,
        suljen.
        Hengittelen ilmaa
        kevyttä
        kuin tuuli.
        Joka puu
        on ystäväni
        hymyhuuli.
        Itkenkö?
        Enhän toki
        ihanassa maassa.

Einari Vuorela

• junttapulikka

... Esko Nikkarin hänen näyttelijäntöistään kuin jostain viinanjuonnista joka tuskin on ollut keskivertoa kummempaa.
      Joskus nämä roolit näyttävät leimaavan näyttelijän joksikin sellaiseksi mitä hän ei "siviilielämässään" ole.
      Näyttelijäkin kehittyy ja muuttuu vuosien varrella ja uraan mahtuu myös sellaisiia töitä jotka eivät ole kaikki mestariteoksia mutta jotka piti tehdä "alta pois"jotta pääsee taas eteenpäin.
      "Jos roolini on olla hissipoika ,pyrin olemaan hissipoika enkä NÄYTTELEMÄÄN hissipoikaa "Totesi (jos en ihan väärin muista) näyttelijä Tony Curtis.
      Esko Nikkari rooleissaan OLI se rekkakuski tai, maalaistalon isäntä mutta ennenkaikkea hän oli
      suomalaisen miehen perusluotettava perikuva jonka takia häntä haluttiin niin moniin elokuviin ja näytelmiin.

Monista hyvistä elokuva- ja TV-hetkistä kiittäen ja maljan sinulle nostaen Esko.

Muistoasi kunnioittaen
      Lepää rauhassa
      toivoo Junttapulikka

• Suomalaisen miehen tulkki

Esko Nikkari oli upea Kivenpyörittäjän kylässä ja monissa muissa rooleissaan. Hän kuoli aivan liian aikaisin ja ei ehtinyt nauttia eläkepäivistään kauaa. Rauha hänen muistolleen.

• totta..

Todellinen mestari ja persoona on poissa! Olen aina ihaillut hänen näyttelemistään ja lapsesta asti pitänyt häntä parhaana.. Varsinkin me kaikki pohjanmaalta tulemme muistelemaan häntä erityisellä lämmöllä. Toivotan viimeiselle matkallesi onnea ja läheisille voimia..

• rakastettu,

ihailtu, ammattitaitoinen, uskottava, aito, herkkä ja vahva, karismaattinen, vaatimaton, esimerkillisen kansanomainen,

TÄHTINÄYTTELIJÄ ESKO NIKKARI

on poistunut keskuudestamme. Muistelemme hänen loistavaa elämäntyötään teattereiden näyttämöillä ja elokuvissa kunnioitusta, kaipausta ja ikävää tuntien.

Esko Nikkari oli niin ainutlaatuinen persoonallisuus, että surun tunteet menetyksemme johdosta eivät unohdu pitkään aikaan.

Suurimman lohduttomuuden hetkillä katselemme Nikkarin osasuorituksia nauhalta ja saamme Hänet aina uudelleen lähellemme yhtä väkevänä, mitä Hän oli eläessään.

Syvin kunnioitukseni ja osanottoni Esko Nikkarin muistolle.

• jo olemuksellaan
        rakastettu, kirjoitti:

ihailtu, ammattitaitoinen, uskottava, aito, herkkä ja vahva, karismaattinen, vaatimaton, esimerkillisen kansanomainen,

TÄHTINÄYTTELIJÄ ESKO NIKKARI

on poistunut keskuudestamme. Muistelemme hänen loistavaa elämäntyötään teattereiden näyttämöillä ja elokuvissa kunnioitusta, kaipausta ja ikävää tuntien.

Esko Nikkari oli niin ainutlaatuinen persoonallisuus, että surun tunteet menetyksemme johdosta eivät unohdu pitkään aikaan.

Suurimman lohduttomuuden hetkillä katselemme Nikkarin osasuorituksia nauhalta ja saamme Hänet aina uudelleen lähellemme yhtä väkevänä, mitä Hän oli eläessään.

Syvin kunnioitukseni ja osanottoni Esko Nikkarin muistolle.

paljon hyvää tuulta ihmisten mieliin. Tosi persoonallisuus.

• Kyynelin muistava

Esko Nikkarin poismenosta yllätyin todella. En ehtinyt edes järjestellä ajatuksiani, kun kyyneeleet alkoivat vieriä pitkin poskiani uutisen kuultuani. En ole aiemmin itkenyt yhdenkään toisen näyttelijan kuolemaa niinkuin tänään Esko Nikkarin. Vaikka en tuntenyt häntä henkilökohtaisesti, vaikka en ole pohjanmaalta, en kenties ehkä aatetoverikaan. Mutta suomalainen olen niinkuin Nikkarikin. Suomalaisuuden tulkintoja jäin kaipaamaan. Hänen juurevaa olemustaan, hänen syvä-rikkaasta elämänkokemusestaan huokuvaa tulkintaansa, jossa on samalla herkkyyttä ja peräänantamattomuutta. Siksi itkin ja suren edelleen hänen inhimillisesti katsoen liian aikaista poismenoaan.

Mutta meille on annettu ajat ja asumisemme rajat, niin on Herramme säätänyt. Siksi siunaan Esko Nikkarin muistoa, kiitän hänen hienosta elämäntyöstään ja toivotan Taivaan Isän siunavaa huolenpitoa hänen Omaisilleen.

• nkj
        Kyynelin muistava kirjoitti:

Esko Nikkarin poismenosta yllätyin todella. En ehtinyt edes järjestellä ajatuksiani, kun kyyneeleet alkoivat vieriä pitkin poskiani uutisen kuultuani. En ole aiemmin itkenyt yhdenkään toisen näyttelijan kuolemaa niinkuin tänään Esko Nikkarin. Vaikka en tuntenyt häntä henkilökohtaisesti, vaikka en ole pohjanmaalta, en kenties ehkä aatetoverikaan. Mutta suomalainen olen niinkuin Nikkarikin. Suomalaisuuden tulkintoja jäin kaipaamaan. Hänen juurevaa olemustaan, hänen syvä-rikkaasta elämänkokemusestaan huokuvaa tulkintaansa, jossa on samalla herkkyyttä ja peräänantamattomuutta. Siksi itkin ja suren edelleen hänen inhimillisesti katsoen liian aikaista poismenoaan.

Mutta meille on annettu ajat ja asumisemme rajat, niin on Herramme säätänyt. Siksi siunaan Esko Nikkarin muistoa, kiitän hänen hienosta elämäntyöstään ja toivotan Taivaan Isän siunavaa huolenpitoa hänen Omaisilleen.

Luulen.... en tiedä.
        Mutta uskon Eskon lepäävän vielä rauhallisemmin
        kun emme puhu uskosta ?? yhtään mitään.
        Koska jumala suojelee ja "Piru" ei omilleen mitään tehe.On aivan sama kumpaan ryhmään kuulut.
        Tämmöisiä kirjoittaa ateisti.
        Vaan ei vallan "jumalaton".
        Mailmassa on niin paljon selittämätöntä.

Näitä kokenut.... PISTE..

• Ihailija Aina

Nyt on menetetty YKSI Suomen parhaista näyttelijöistä.Osanottoni sukulaisille.

• Nimetön

Yksi Suomen parhaista näyttelijöistä on poistunut keskuudestamme.Hän osasi olla aito "suomalainen mies"siis rooleissaan.Hänellä olisi voinut olla vielä vuosia aikaa.Ihaileva osanottoni hänen sukulaisilleen ja läheisilleen.

• jarilind

Varsinkin Esko Nikkarin roolisuoritus Pohjanmaa-elokuvassa on jäänyt mieleeni.
      "sehän riippuu täydellisesti esitetyistä kysymyksistä"....kuulustelukohtaus on parasta Nikkaria.
      Myös roolit Talvisota-elokuvassa ja Irwin-elokuvassa ovat olleet loistavia osoituksia Nikkarin näyttelijän lahjoista. Kiitos niistä!

• Taas yksi poissa

Esko Nikkari oli näyttelijä joka takasi, että kyseessä oli hyvä esitys. Mielestäni Esko oli luonnenäyttelijä, joka osasi olla aito roolissaan. Harmin paikka, että en koskaan tullut näkemään häntä livenä. Oli Eskon vuoro lähteä. Osanottono Eskon sukulaisille ja ystäville. Esko oli hyvä mies.

• The Orfeus

Kyllä on suuri menetys suomalaiselle elokuvalle. Jaksoi aina naurattaa/itkettää loistavilla roolisuorituksillaan. Voimia perheelle.

• mie vaan

Ylivoimasesti paras suomelainen näytteliä. loistavia roolisuorituksia. Jäämme kaipaamaan aikamme parasta näytteliää.

Nöyrin osanottoni, ja voimia perheelle ja ystäville!

• lensu

Elät vielä pitkään!

• åps

Niin, taas meni yksi hyvä pois. Ootteko muuten huomannu, että aina kun joku taiteellisesti merkittävä henkilö kuolee(Vrt. juice) niin heti menee joku toinen perään. Näinhän kävi esmes. irwinin kohdalla. Samaan aikaan kuoli albert järvinen ja cisse.Nyt sitten Nikkari. Mutta tietysti(rytmihäiriö-bändin sanoin)ihmisiä kuolee! Tai niinkuin clintti sanoo armoton elokuvassa"well i gues they had it coming...yeah, we all have it coming.

• eläkeläinen aina

Kuka muistaa Esko NIkkarin tosi upeassa roolissa
        RINNAT? Aivan mahtava lyhytelokuva, jossa rooli-
        hahmo ei voinut olla käpälöimättä junan keinunnassa vastapenkillä istuvan naisen suloja,
        valtoimenaan hölskyviä rintoja.
        Lupasi maksaa vahingonkorvausta mokastaan...

• jäänyt::

In Finland we have this thing called "Reilu meininki!"

• Mige

Taas on yks hyvä näyttelijä pois ;( Voimia omaisille ja ystäville.

• minajag

Harmin paikka loppu perheelle ainakin, surukin on varmaan aika suuri. Suomi menetti hyvän näyttelijän joka osasi näytellä jokaista omaa roolia paremmin kun hyvin. Ikääkään ei ollut mitenkään paljon jos Nikkari kerta oli vaan 68 v.

• ansainnut

Kyllä vain, loistava näyttelijä.

• FANITAR

Osanotto omaisille, SUURI NÄYTTELIJÄ, ON POISSA.
      MUTTA SILTI HÄN ON LUONAMME.
      Lämmöllä: fanitar

• on nyt

poistunut keksuudestamme. Kaunan eläköön mestari.

• Majavakoski

Mies niemeltänsä Esko Nikkari on kuollut, mutta näytteljä Esko Nikkari elää.

Katsoin eilen illalla Kaurismäen "Varjoja paratiisissa" ja siinä kaksi vainajoitunutta velikultaa Esko Nikkari ja Matti Pellonpää näyttelevät roskakuskeja.

Ihmisinä he ovat toki kuolleita, mutta valkokankaalla miehet elävät yhä. Vahvasti.

Kun vertaa näitä nyky-"näyttelijöitä", niin huomattavasti eläväisempiä Esko ja Matti ovat. Yhä.

Mitenkäs se Pellonpää sanoikaan elämästä? ""Pitää olla valmis lähtöön. Eihän koskaan tiedä, vaikka se juna, joka menee, onkin viimeinen."

Matin juna meni 10 vuotta sitten, Eskon juna lähti sunnuntaina. Me ruikutamme täällä asemalla, kukin oman aikansa...

• Majavakoski

Tästä keskusteluketjusta on unohtunut yksi Esko Nikkarin koskettavimmista rooleista, jonka hän teki elokuvassa "PIENI PYHIINVAELLUS" (1999).

Tuossa leffassahan Esko näytteli kuolemansairasta körttiläispappia, joka elämänkokemuksensa ja -viisautensa myötä ymmärsi au-lapsensa hylännyttä nuorta neitoa.

Heikki Kujanpään ohjaaman leffan olen nähnyt pariin otteeseen ja kyllä on komiata katsottavaa ja kuultavaa kun elokuvan päähenkilö Ritva (Saana Hyvärinen) lukee sairaalavuoteen äärellä papille (Esko Nikkari) raamattua.

Sitä katsoessa saattaa karskimpikin äijä hikoilla silmistänsä!

• Rest in peace Esko

Parhaiten muistuu mieleen se Pekko jossa se veti niitä lääkkeitä ja alko huutelee silleen hauskasti. Muistan monia leffoja ja sarjoja missä näytellyt.

Rest in peace

• mie vaan

ilmoituksesta puuttui se kaikistä tärkein eli MIHIN kuoli mulla ja monella muullakin kiinnostaa tietää tuskin ainakaan viinaan ei vaikuttanut ryyppymieheltä eli pettikö sydän,oliko syöpä,vai mikä

• Paavo Hakala

Mitä helvetin väliä sillä Sinulle tai meille kellekään on, mihin Esko Nikkari kuoli?

Vai pitäisikö Sinulle toimittaa ruumiinavauspöytäkirjat? Häh? Mitä helvettiä Sinä (tai kukaan muukaan ei-lähiomainen) sillä tiedolla tekee?!?!?!?!

Tuolla tirkistelyllä ("tiedonhalulla") voisi olla jotkut kohtuuden rajat - STNA!

Häpeäisit!

• Veikko Hakala
        Paavo Hakala kirjoitti:

Mitä helvetin väliä sillä Sinulle tai meille kellekään on, mihin Esko Nikkari kuoli?

Vai pitäisikö Sinulle toimittaa ruumiinavauspöytäkirjat? Häh? Mitä helvettiä Sinä (tai kukaan muukaan ei-lähiomainen) sillä tiedolla tekee?!?!?!?!

Tuolla tirkistelyllä ("tiedonhalulla") voisi olla jotkut kohtuuden rajat - STNA!

Häpeäisit!

vielä kerran se hakata.

• Esko Nikkarin

omaisille. Upea taiteilija on vaiennut.
      Kerro terveiset maailmankaikkeuteen.

Terveisin ihailijasi.

• murheellinen

mahtava taiteilija ja mies on nyt poissa... eskon näyttelemän henkilön sanat: "kohalle kun sattuu, niin se vaan hönkäsöö" suomi on taas yhtä upeaa näytteliää köyhempi. en voi edes kuvitella omaisten surua.

• r.i.p.

Olen jo monta vuotta ollut sitä mieltä, että Esko Nikkarille pitäisi myöntää elokuvan Suurmiehelle sopiva huomionosoitus.

Ei ehditty. Toivottavasti pilven reunalla on hyvä ja lämmin. Olet parhaan ansainnut.

• totuus veritas

Otsikko kertoo kaiken.

• SubjectObject

Subjektiivinen mielipiteesi siitä, että Esko Nikkari olisi ollut "yliarvostettu" näyttelijä, jää totaalisesti omaan arvoonsa. Olet ns. "totuutesi" kanssa yksin. Eikä Sinua siitä voi oikein onnitella....

Todennäköisesti kuulut siihen lahjakkaiden ihmisten lahkoon, jonka mielestä Suomen merkittävin näyttelijä on joko Samuli Edelman tai Timo Koivusalo.

Kai Sinua pitäisi sääliä?

• Kauhavalaanen

... poika eilen, kun Eskosta tuli ohjelma televisiosta?

Siinä sitä oli suurmies niin ihmisenä kuin näyttelijänäkin!

Piräs siis pienempää suuta, ja häpiä!

• dfe
        Kauhavalaanen kirjoitti:

... poika eilen, kun Eskosta tuli ohjelma televisiosta?

Siinä sitä oli suurmies niin ihmisenä kuin näyttelijänäkin!

Piräs siis pienempää suuta, ja häpiä!

Esko Nikkari elää pitempään kuin lähestulkoon kukaan meistä.

• uuden
        dfe kirjoitti:

Esko Nikkari elää pitempään kuin lähestulkoon kukaan meistä.

uutisen, vitun rotannäkönen vajakkihomo.

• jhyuuu

mitä vittua höpötättä. yksi parhaimmista näytteliöistä suomessa!!!

• Kakka kikkare

Kuka viddu oli esko kikkare, ja mix mun se pitäis tietää, ei kiinnosta.

• uskottavaseon

Ihmettelinkin kun ei ole pitkään aikaan näkynyt missään tv-ohjelmassa tai elokuvassa.

• Matt.Nygane

Gary Teipio kioli myös ja Miisa :(

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5426
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3721
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3273
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2535
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2132
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2057
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163