kysymyksiä E-PILLEREISTÄ

Eli olen nyt harkinnut aloittaa e-pillereiden syömisen. Kaverini syö Melanie merkkisiä pillereitä ja suositteli niitä minulle.

Itselläni on ollut kuukautiset jo 6 vuotta eivätkä ole vieläkään säännölliset. Joskus tulee päivän myöhässä,joskus viikon, kaksi, kolme tai joskus ei ollenkaan. Alkaa hieman jo ärsyttää tuo epäsäännöllisyys..

Sitten kivut ovat myös ärsyttävät (selkään ja mahaan sattuu päivän-kahden ajan, burana auttaa).

Minulla on myös aika huono iho, että toivoisin että pillerit auttaisivat myös siihen..


Pelottaa tosin sivuvaikutukset, sekä se lääkärin tarkitus ennen pillereiden alottamista.. enkä muutenkaan haluaisi käyttää hormoneja, mutta kai ne auttaisivat tilanteeseeni.

En hankkisi niitä pääsääntöisesti ehkäisyyn vaan noihin muihin oireisiin.


Eli mitä mieltä olette, kannattaako aloittaa e-pillerit ja mitä merkkiä suosittelisitte/omia kokemuksianne siitä?


Kiitän!=)
3472
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Pillereitä ei kyllä kenenkään kannata mennä suosittelemaan toiselle. Yksi sanoo, että "kokeile tätä, tää on hyvä", johon toinen toteaa, että "sainpa tuosta merkistä veritulpan ja meinasin kuolla". Nuo suositukset on yhtä tyhjän kanssa, koska kuten tuostakin voi jo päätellä, kaikki ihmiset ovat yksilöitä, joihin pillerit vaikuttavat eri tavalla.

Käytännössä saisit varmaan pillereistä apua ongelmiisi, mutta voi olla ettei tilanne muuttuisi juurikaan. Säännölliset menkat ovat kyllä varmat (jos en ihan väärin väitä), mutta kipujen ja ihon kanssa voi käydä paremmin, huonommin tai sitten tilanne pysyy ihan samana.

Meliane-pillerit, joita kaverisikin syö, ovat itselleni sopineet hyvin, mutten silti suosittelisi sinulle mitään pillereitä. Ei kannata välttämättä pumpata kehoon ulkopuolelta hormoneja, jos et ehkäisyä tarvitse. Kun pillereiden lopettamiseenkin liittyy monesti ongelmia (finnit palaavat, kuukautiskierto sekaisin jne.). Ei välttämättä ole sen arvoista.

Mutta jos välttämättä pillerit haluat ja haluat kuulla muiden kokemuksia, niin kokemukseni Melianesta ovat parin vuoden ajalta. Nyt kuukautiset ovat säännölliset ja niukat, iho kohtuu hyvässä kunnossa (oli aiemmin huonompi). Ennen ei ollut kipuja, pillereiden käytön myötä on tullut 1 kivulias päivä kuukautisia ennen. Muita muutoksia en ole huomannut, hyvässä tai pahassa.

Äänestä

kuukautisten säännöllistämisen kannalta suosittelisin, muuten en, jos ehkäisyyn ei ole tarvetta. kärsin täsmälleen samoista oireista kuin sinä pillerit aloittaessani(pääasiassa kuitenkin ehkäisyn takia aloitin). söin siis diane novia. kuukautiset säännöllistyivät, mutta muuttuivat runsaammiksi ja kivuliaammiksi. näihin pulmiin avun toi vasta neljäs pillerimerkki(eli apua yleensä löytyy, jos löytyy kärsivällisyyttä etsiä sopiva merkki). aknen kannalta: dianet alkoivat tehota muutaman kk:n jälkeen, mutta vaikutus "lakkasi" n. vuoden käytön jälkeen. samoin dianet lopettaessani iho rasvoittui enemmän kuin ennen pillereitä, samoin hiukset ja kärsin myös monta kuukautta hiustenlähdöstä.
eli jos pillerit päätät hankkia, suosittelisin mahdollisimman "mietoja" pillereitä ja naaman hoitaisin kuntoon roaccutanilla, koska vaikutus on pitkäaikaisempi ja tehokkaampi.

Äänestä
  • Niin tiedän, ettei mitään merkkiä varsinaisesti voi suositella kenellekään, sillä jokainen on yksilö. Ystäväni vain totesi, että niistä ei ollu tullut hänelle eikä muille tutuilleen mitään sivuoireita kuin esim yasmin-merkistä.

    Täytyy tosiaan harkita, että aloitanko ne pillerit. Kärsin jo nyt huonosta ihosta, kk kivuista, tukka rasvoittuu jne (kuten jo mainitsin) joten en usko että kovin paljon ne voivat tästä huonontuakaan..

    Roaccutan kuurin olen syönyt, auttoi kyllä, mutta kuurin lopetettua alkoivat näpyt taas ilmestyä.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


**nanna** kirjoitti:

Eli olen nyt harkinnut aloittaa e-pillereiden syömisen. Kaverini syö Melanie merkkisiä pillereitä ja suositteli niitä minulle.

Itselläni on ollut kuukautiset jo 6 vuotta eivätkä ole vieläkään säännölliset. Joskus tulee päivän myöhässä,joskus viikon, kaksi, kolme tai joskus ei ollenkaan. Alkaa hieman jo ärsyttää tuo epäsäännöllisyys..

Sitten kivut ovat myös ärsyttävät (selkään ja mahaan sattuu päivän-kahden ajan, burana auttaa).

Minulla on myös aika huono iho, että toivoisin että pillerit auttaisivat myös siihen..


Pelottaa tosin sivuvaikutukset, sekä se lääkärin tarkitus ennen pillereiden alottamista.. enkä muutenkaan haluaisi käyttää hormoneja, mutta kai ne auttaisivat tilanteeseeni.

En hankkisi niitä pääsääntöisesti ehkäisyyn vaan noihin muihin oireisiin.


Eli mitä mieltä olette, kannattaako aloittaa e-pillerit ja mitä merkkiä suosittelisitte/omia kokemuksianne siitä?


Kiitän!=)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu