Niin se päivä koitti.
Pienokainen syntyi minulle, kirkosta eronneelle ja uskonsa menettäneelle. Ei niitä uskonrituaaleja sittenkään pääse karkuun.
Koska vaimoni kuuluu kirkkoon ja hän kuten sukukin haluaa että asiat tehdään "kuten ennenkin", niin lapsi sitten tammikuussa ilmeisesti saa nimensä perinteisessä kastetilaisudessa.
Mikä on ateisti-isän rooli ristiäisissä? Saanko edes pitää sylissä omaa lastani?
Kaksi uskovaista kummiakin pitäisi jostain taikoa...
Hyvin on kirkko toimintansa jatkuvuuden pedannut.
Pitääkö minun tilaisuudessa laulaa virsiä, lausua rukouksia ja tehdä siunausmerkkejä pyhää voimaa säteilevillä käsilläni? Entä kun en kerta kaikkiaan usko tuohon hokkuspokkukseen?
Mitä ajattelevat uskovaiset sukulaiseni tilaisuudessa? "Hahaa! Saatiinpa sinut alistumaan ja kumartamaan Herran edessä vaikka väkisin"?
:(
Ateisti-isä ristiäisissä?
94
2405
Vastaukset
- Kalle
menisit kuitenkin lähiö-bub.iin ja vedät ne tutut ja turvalliset kunnon kännit ristiäispäivänäkin.
Ei ristiäisissä tarvita tuollaisia kaltaisiasi pasifisti raukkoja. Se on tosimiehen paikka ei minkään marjanpoimijan!- Tosi miäs
Missä helvetin kohdassa aloittaja mainitsi jotain pasifismista?
Itse olen täysin hardcore agnostikko, mutta silti en tosiaankaan ole pasifisti.
Minua voisi kuvata äärioikeistolaiseksi militaristi agnostikoksi joka syö kaltaisiasi jeesuksen kumartajia aamupalaksi.
Pelkkä läsnäoloni samassa huoneessa saisi sinut itkemään verta ja rukoilemaan armoa jeesukseltasi.
"Se on tosimiehen paikka ei minkään marjanpoimijan!"
...eikö tässä ole pieni dilemma? Eihän kristitty voi olla mikään muu kuin marjanpoimija. En tunne yhtään tosimiestä, kuka olisi kristitty. Mutta suurin osa tästä ihmisistä on kylläkin kristittyjä ja marjanpomijoita.
Aloittajalle voisin antaa neuvoksi, että älä anna kirota lastasi kristittyjen kasteen kautta. - otetaan tosimiehestä
Tosi miäs kirjoitti:
Missä helvetin kohdassa aloittaja mainitsi jotain pasifismista?
Itse olen täysin hardcore agnostikko, mutta silti en tosiaankaan ole pasifisti.
Minua voisi kuvata äärioikeistolaiseksi militaristi agnostikoksi joka syö kaltaisiasi jeesuksen kumartajia aamupalaksi.
Pelkkä läsnäoloni samassa huoneessa saisi sinut itkemään verta ja rukoilemaan armoa jeesukseltasi.
"Se on tosimiehen paikka ei minkään marjanpoimijan!"
...eikö tässä ole pieni dilemma? Eihän kristitty voi olla mikään muu kuin marjanpoimija. En tunne yhtään tosimiestä, kuka olisi kristitty. Mutta suurin osa tästä ihmisistä on kylläkin kristittyjä ja marjanpomijoita.
Aloittajalle voisin antaa neuvoksi, että älä anna kirota lastasi kristittyjen kasteen kautta.mittaa, tai sitten oot tyjä päiväinen suunsoittaja.Eli annappas nyt osoite, paikkakunta, asuntosi nr jne missä voin nähdä ja tavata sinut?
Odotan, tosimiehen vastausta.
kyllä sinä tuosta selviät, kun olet selvinnyt synnytyksestäkin. Eikö lapsi olekin ihana? Antaisit mitä vaan lapsesi puolesta, niin miksipä ei niitä ristiäisiäkin, kahvia ja kakkua...Tietenkin pidät lastasi sylissä, jos niin haluat.
Riittää, kun kummit kuuluvat kirkkoon. Eiköhän teidänkin ystäväpiiristä sen verran löydy ihan tavallisia nimikristittyjä?
Ristiäistilaisuus on monesti niin herkkä, ettei siinä paljon pysty edes puhumaan tai laulamaan,ilon ja onnen kyyneleiltä. Pieni ihminen on aina yhtä valloittava. Sinä saat olla juuri sellainen isä kuin olet, sillä sinä olet hänen paras isänsä.- tuollaisena "teatterin...
kuten tulet huomamaan , ole paljon väliä...........
Raamatullinen lapsen siunaaminen on aivan eri asia.Jeesus siunasi lapsia, ei opettanut kastamaan.Raamattu ei tunne sanoja kasteen armo tms.(Raamattu ei puhu mitään sylilasten kastamisesta, sen voi lukea mm. ev. lut kirkon omasta Raamattu painoksesta 1992 Suomen Pipliaseura, jossa sanotaan Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kirkolliskokouksen vuonna 1992 käytöön ottama suomennos.
Raamatun taka osassa sivulla 15 Kastetta käsittelevässä osiossa maininta:sylilasten kastamista ei mainita. Tämä siis ev.lut kirkon hyväksymä toteamus! - LUTERILAISEN LAPSIKASTEEN
tuollaisena "teatterin... kirjoitti:
kuten tulet huomamaan , ole paljon väliä...........
Raamatullinen lapsen siunaaminen on aivan eri asia.Jeesus siunasi lapsia, ei opettanut kastamaan.Raamattu ei tunne sanoja kasteen armo tms.(Raamattu ei puhu mitään sylilasten kastamisesta, sen voi lukea mm. ev. lut kirkon omasta Raamattu painoksesta 1992 Suomen Pipliaseura, jossa sanotaan Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kirkolliskokouksen vuonna 1992 käytöön ottama suomennos.
Raamatun taka osassa sivulla 15 Kastetta käsittelevässä osiossa maininta:sylilasten kastamista ei mainita. Tämä siis ev.lut kirkon hyväksymä toteamus!puolustaja , oikaise, jos on väärin?
- hekin
LUTERILAISEN LAPSIKASTEEN kirjoitti:
puolustaja , oikaise, jos on väärin?
alkavat ymmärtää, miten epäraamatullista tuo
vauvojen valelu on! - kasteen
Kristityt kyllä tietää, että Jeesuksen eläissä ei voitu vielä ketään kastaa Kristuksen ruumiiseen eli seurakuntaan. Kristillinen kaste tuli vasta helluntaina, jolloin kasteessa saadaan Pyhän Hengen lahja.
Uskonlahkoissa ei ole ollenkaan Pyhää Henkeä. On vain paljon vettä, mutta ei Pyhää Henkeä.
Muita henkiä ja voimia sitäkin enemmän.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Gal.5 "lahkot, että ne, jotka sellaista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa." - terence.hill
kaikkea 24 h päivässä viikon jokaisena päivänä.
- luterilaisuus ole
kasteen kirjoitti:
Kristityt kyllä tietää, että Jeesuksen eläissä ei voitu vielä ketään kastaa Kristuksen ruumiiseen eli seurakuntaan. Kristillinen kaste tuli vasta helluntaina, jolloin kasteessa saadaan Pyhän Hengen lahja.
Uskonlahkoissa ei ole ollenkaan Pyhää Henkeä. On vain paljon vettä, mutta ei Pyhää Henkeä.
Muita henkiä ja voimia sitäkin enemmän.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Gal.5 "lahkot, että ne, jotka sellaista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa."lahko? Lähtenyt roomalaiskatolisesta kirkosta, omaksi Luther(ihminen) lahkoksi!
Ja nyt siunaavat homo-lesbopareja, tuossa naapurissa ja kohta täällä..:( :( - OIKAISKAA NYT
terence.hill kirjoitti:
kaikkea 24 h päivässä viikon jokaisena päivänä.
kumminkin tuo Ruotsissa ev. lutissa tapahtuva homo-ja lesbo parien siunaaminen.ODOTAN??????
- anabaptismia
luterilaisuus ole kirjoitti:
lahko? Lähtenyt roomalaiskatolisesta kirkosta, omaksi Luther(ihminen) lahkoksi!
Ja nyt siunaavat homo-lesbopareja, tuossa naapurissa ja kohta täällä..:( :(22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!' [Matt. 13:41,42, 25:12,41]
23 Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät. - silloin sanot?
anabaptismia kirjoitti:
22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!' [Matt. 13:41,42, 25:12,41]
23 Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.Sanotko tuossa hetkessä että olet kastettu?
Minä sanon:armosta Jumala hyvyydessään antoi minulle uskon Hänen Poikaansa Jeesukseen Kristukseen.Se on hyvän ja rakastavan Jumalan LAHJA.
Pyhä Raamattu sanoo:se on Jumalan lahja että uskotte.
Minä uskon että Jeesus Kristus on sovittanut KOKO maailman synnit yhdellä ainoalla uhrilla, uhraten itsensä ihmisten edestä, että uskomalla Häneen, Jeesukseen, meillä olisi rauha Jumalan kanssa.
Sen tähden se on uskosta, että se ARMOSTA.
Tarkista, riittääkö kaste? Vai onko parempi USKOA, jonka Jumala vaikuttaa! Roomalaiskirje 10 luku jakeet 9--10. - varo niitä
silloin sanot? kirjoitti:
Sanotko tuossa hetkessä että olet kastettu?
Minä sanon:armosta Jumala hyvyydessään antoi minulle uskon Hänen Poikaansa Jeesukseen Kristukseen.Se on hyvän ja rakastavan Jumalan LAHJA.
Pyhä Raamattu sanoo:se on Jumalan lahja että uskotte.
Minä uskon että Jeesus Kristus on sovittanut KOKO maailman synnit yhdellä ainoalla uhrilla, uhraten itsensä ihmisten edestä, että uskomalla Häneen, Jeesukseen, meillä olisi rauha Jumalan kanssa.
Sen tähden se on uskosta, että se ARMOSTA.
Tarkista, riittääkö kaste? Vai onko parempi USKOA, jonka Jumala vaikuttaa! Roomalaiskirje 10 luku jakeet 9--10.22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - hengen
varo niitä kirjoitti:
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.siinä vauvavalelussa saa?
Tuommoisen haukkumisen ja solvaamisen hengen.
Jumala varjelkoon meitä tuollaiselta ylpeältä
ja tuomitsevalta hengeltä.
Rakkaus on siitä kaukana. - Matt.7
hengen kirjoitti:
siinä vauvavalelussa saa?
Tuommoisen haukkumisen ja solvaamisen hengen.
Jumala varjelkoon meitä tuollaiselta ylpeältä
ja tuomitsevalta hengeltä.
Rakkaus on siitä kaukana.eiköhän tämä porukka ("MONI") ole jo aikoja sitten kironnut lapsikasteessa saamansa siunaukset ja vaihtaneet ne uudestikasteiden vieraisiin ja villitseviin henkiin?
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - luterilaisenlahkon
Matt.7 kirjoitti:
eiköhän tämä porukka ("MONI") ole jo aikoja sitten kironnut lapsikasteessa saamansa siunaukset ja vaihtaneet ne uudestikasteiden vieraisiin ja villitseviin henkiin?
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.jäsen tunnut olevan,On jäänyt levy päälle.Jumala sinua armahtakoon.
- tarpeellista
luterilaisenlahkon kirjoitti:
jäsen tunnut olevan,On jäänyt levy päälle.Jumala sinua armahtakoon.
mennä sen helsinkiläisen kirkkoherran luo, joka
siunasi räksyttäviä koiria.
Vaikka eipä taitaisi auttaa!!!!! - alohaopla
OIKAISKAA NYT kirjoitti:
kumminkin tuo Ruotsissa ev. lutissa tapahtuva homo-ja lesbo parien siunaaminen.ODOTAN??????
Ei ole valtaa, vaikka olisikin mieltä.
Muuta ei voi sanoa, että saatana pääsee ihmissydämissä irti ja tuomio tulee ja Jumala hävittää kaiken luodun. Kun Ihmisen Poika tulee, niin löytäneekö Hän uskoa maanpäältä. Sama lankeemus ja luonnottomuudet leviää joka paikkaan. Niin käy, kun paha saa vallan siellä, täällä ja joka paikassa. Eteemme tulee Nooan ja Lootin ajat. - maan päältä?
alohaopla kirjoitti:
Ei ole valtaa, vaikka olisikin mieltä.
Muuta ei voi sanoa, että saatana pääsee ihmissydämissä irti ja tuomio tulee ja Jumala hävittää kaiken luodun. Kun Ihmisen Poika tulee, niin löytäneekö Hän uskoa maanpäältä. Sama lankeemus ja luonnottomuudet leviää joka paikkaan. Niin käy, kun paha saa vallan siellä, täällä ja joka paikassa. Eteemme tulee Nooan ja Lootin ajat.Mielestäni koskaan ei ole ollut näin paljon Jeesukseen uskovia kuin nyt.
Toki, samassa suhteessa jumalattomien määrä on kasvanut.
Rukoillaan, että suunta muuttuisi ja Jumalan mielen ja sanan mukaisia, Herralle antatuneita lisääntyisi.Työ on kesken, nimittäin Jeesuksen lähetys käskyn täyttäminen.
Siunattua Vapahtajamme syntymä juhlaa :) - alohaopla
maan päältä? kirjoitti:
Mielestäni koskaan ei ole ollut näin paljon Jeesukseen uskovia kuin nyt.
Toki, samassa suhteessa jumalattomien määrä on kasvanut.
Rukoillaan, että suunta muuttuisi ja Jumalan mielen ja sanan mukaisia, Herralle antatuneita lisääntyisi.Työ on kesken, nimittäin Jeesuksen lähetys käskyn täyttäminen.
Siunattua Vapahtajamme syntymä juhlaa :)Minä taas näen niin päin, että jumalattomuus on käynyt yhä julkeammaksi ja lisääntynyt tavattomasti maailmassa ja sitten kristikunta on hengellisyydessä mennyt farisealaiseen suuntaan. Siis näen niin päin, että tosi uskovaiset ovat käyneet vähiksi. Jeesus puhui maailmalopun yleisistä enteistä ja niissä on myös selvästi piirre, että uskovaiset käyvät harvalukuiseksi - löytäneekö uskoa maan päältä tullessaan tuomiolle.
"Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?" Luuk.18:8.
- Nimenantotilaisuus
Nimenantotilaisuus, kasteen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä!
- alohaopla
Aivan oikein, sehän on myös nimenantotilaisuus. Nimenanto ei ole tärkein kasteen peruste, vaikka olemme nimeltä kutsuttuja ja kutsuja on Jumala Jes.43:1. Jeesus korostaa kasteessa nimiä: Isä, Poika ja Pyhä Henki, joiden nimen siunaukseen kasteessa pääsemme. "Tee minulle alttari maasta, ja uhraa sen päällä polttouhrisi ja yhteysuhrisi, lampaasi ja raavaasi. Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua" 2.Moos.20:24. Vanha Testamentillisen ympärileikkauksen sijaan Uuden Testamentin aikana on Jeesus asettanut kasteen Kolmiyhteisen Jumalan nimeen.
Nimenannolle kasteessa on olemassa myös seuraavat Raamatulliset perusteet:
Luukas 1:
57 Mutta Elisabetin synnyttämisen aika tuli; ja hän synnytti pojan.
58 Ja kun hänen naapurinsa ja sukulaisensa kuulivat, että Herra oli tehnyt hänelle suuren laupeuden, iloitsivat he hänen kanssansa.
59 Ja kahdeksantena päivänä he tulivat ympärileikkaamaan lasta ja tahtoivat antaa hänelle hänen isänsä mukaan nimen Sakarias.
60 Mutta hänen äitinsä vastasi ja sanoi: "Ei suinkaan, vaan hänen nimensä on oleva Johannes".
61 Niin he sanoivat hänelle: "Eihän sinun suvussasi ole ketään, jolla on se nimi".
62 Ja he kysyivät viittomalla lapsen isältä, minkä nimen hän tahtoi hänelle annettavaksi.
63 Niin hän pyysi taulun ja kirjoitti siihen nämä sanat: "Johannes on hänen nimensä". Ja kaikki ihmettelivät.
64 Ja kohta hänen suunsa aukeni, ja hänen kielensä vapautui, ja hän puhui kiittäen Jumalaa.
Luukas 2:
20 Ja paimenet palasivat kiittäen ja ylistäen Jumalaa kaikesta, minkä olivat kuulleet ja nähneet, sen mukaan kuin heille oli puhuttu.
21 Kun sitten kahdeksan päivää oli kulunut ja lapsi oli ympärileikattava, annettiin hänelle nimi Jeesus, jonka enkeli oli hänelle antanut, ennenkuin hän sikisi äitinsä kohdussa. - käy kuitenkin
alohaopla kirjoitti:
Aivan oikein, sehän on myös nimenantotilaisuus. Nimenanto ei ole tärkein kasteen peruste, vaikka olemme nimeltä kutsuttuja ja kutsuja on Jumala Jes.43:1. Jeesus korostaa kasteessa nimiä: Isä, Poika ja Pyhä Henki, joiden nimen siunaukseen kasteessa pääsemme. "Tee minulle alttari maasta, ja uhraa sen päällä polttouhrisi ja yhteysuhrisi, lampaasi ja raavaasi. Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua" 2.Moos.20:24. Vanha Testamentillisen ympärileikkauksen sijaan Uuden Testamentin aikana on Jeesus asettanut kasteen Kolmiyhteisen Jumalan nimeen.
Luukas 1:
58 Ja kun hänen naapurinsa ja sukulaisensa kuulivat, että Herra oli tehnyt hänelle suuren laupeuden, iloitsivat he hänen kanssansa.
59 Ja kahdeksantena päivänä he tulivat ympärileikkaamaan lasta ja tahtoivat antaa hänelle hänen isänsä mukaan nimen Sakarias.
60 Mutta hänen äitinsä vastasi ja sanoi: "Ei suinkaan, vaan hänen nimensä on oleva Johannes".
61 Niin he sanoivat hänelle: "Eihän sinun suvussasi ole ketään, jolla on se nimi".
62 Ja he kysyivät viittomalla lapsen isältä, minkä nimen hän tahtoi hänelle annettavaksi.
63 Niin hän pyysi taulun ja kirjoitti siihen nämä sanat: "Johannes on hänen nimensä". Ja kaikki ihmettelivät.
64 Ja kohta hänen suunsa aukeni, ja hänen kielensä vapautui, ja hän puhui kiittäen Jumalaa.
Luukas 2:
20 Ja paimenet palasivat kiittäen ja ylistäen Jumalaa kaikesta, minkä olivat kuulleet ja nähneet, sen mukaan kuin heille oli puhuttu.
21 Kun sitten kahdeksan päivää oli kulunut ja lapsi oli ympärileikattava, annettiin hänelle nimi Jeesus, jonka enkeli oli hänelle antanut, ennenkuin hän sikisi äitinsä kohdussa.päinvastoin, kuin Johannes Kastajan ympärileikkaustilaissuudessa.
Siellä Sakariaan suu aukeni kiitokseen, mutta vau-
vakasteen jälkeen suut pysyvät kiinni, eikä
Jumalasta puhuta sen jälkeen mitään.
Olen ollut muutamissa ristiäisissä ja sielläkin
pappi puheli kasteen jälkeen ilmoista ja autoista.
Kukaan ei ylistänyt Jumalaa eikä iloinnut siitä,
että nyt taas yhdestä saatanan lapsesta oli tullut
Jumalan lapsi.
Mitä tekemistä tuolla 2. Moos 20:24 on kasteen
kanssa. Eihän siellä uhrata lampaita eikä
karitsoja????????
Siinähän puhutaan "paikasta" eikä ihmisestä!!!!!
Kaikki keinot näköjään ovat sallittuja, kun pitää
yrittää saada raamatullisia perusteluja vauvojen
valelemiselle.
Jos se ympärileikkaus vastaa kastetta, niin sit-
tenhän on jokaisen lapsenakastetun mentävä aikui-
sena kasteelle, kuten Jeesuskin teki.
Ensin ympärileikkaus ja sen jälkeen kaste!!!!! - Atte Ateisti
Jospa pitäismme erikseen nimenantotilaisuuden, jossa ei ole pappia?
Sitten myöhemmin erikseen pitäisimme superuskovaisen raamattupiirin, jossa olisi kaikki maailman taikatemput ja hokkuspokkukset, virret ja pappi vielä varmuuden vuoksi siunaamassa lasta, jolla on jo nimi.
Kuinka moni sukulainen vaivautuisi tulemaan jälkimmäiseen, pelkkään uskonnolliseen tilaisuuteen?
Menin naimisiin maistraatissa, ja päivää myöhemmin kirkossa pappi "siunasi" liittomme. Ei kuitenkaan vihkinyt, kun meidät oli jo vihitty.
Valtiokirkkomme on ovela, kun se sotkee välttämättömiin tarpeisiimme uskonnollista pakkopullaansa. Ilman nimeähän ei lasta voi jättää. Ilman uskontoa kyllä. Monet luulevat että nimen voi saada vain papin huulilta luettuna. - alohaopla
käy kuitenkin kirjoitti:
päinvastoin, kuin Johannes Kastajan ympärileikkaustilaissuudessa.
Siellä Sakariaan suu aukeni kiitokseen, mutta vau-
vakasteen jälkeen suut pysyvät kiinni, eikä
Jumalasta puhuta sen jälkeen mitään.
Olen ollut muutamissa ristiäisissä ja sielläkin
pappi puheli kasteen jälkeen ilmoista ja autoista.
Kukaan ei ylistänyt Jumalaa eikä iloinnut siitä,
että nyt taas yhdestä saatanan lapsesta oli tullut
Jumalan lapsi.
Mitä tekemistä tuolla 2. Moos 20:24 on kasteen
kanssa. Eihän siellä uhrata lampaita eikä
karitsoja????????
Siinähän puhutaan "paikasta" eikä ihmisestä!!!!!
Kaikki keinot näköjään ovat sallittuja, kun pitää
yrittää saada raamatullisia perusteluja vauvojen
valelemiselle.
Jos se ympärileikkaus vastaa kastetta, niin sit-
tenhän on jokaisen lapsenakastetun mentävä aikui-
sena kasteelle, kuten Jeesuskin teki.
Ensin ympärileikkaus ja sen jälkeen kaste!!!!!Jumalattomat, siis farisealaisian on aina joukossamme, mutta mikä on heidän loppunsa. Kasteeseen lähetyskäskyn mukaisesti kuuluu kestokäskynä OPETTAKAA.
En ole kyseisestä asiasta (opettamisesta) luopunut kasteen jälkeen, vaan siitä sitä sitten on erityisesti alotettu.
Viestisi viimeinen kappale osoittaa, että et näy ymmärtävän Jeesuksen viran alkamista ja toisaalta Johanneksen virkaa, jolla tuli Kristus kansalle osoittaa. - te otatte
alohaopla kirjoitti:
Jumalattomat, siis farisealaisian on aina joukossamme, mutta mikä on heidän loppunsa. Kasteeseen lähetyskäskyn mukaisesti kuuluu kestokäskynä OPETTAKAA.
En ole kyseisestä asiasta (opettamisesta) luopunut kasteen jälkeen, vaan siitä sitä sitten on erityisesti alotettu.
Viestisi viimeinen kappale osoittaa, että et näy ymmärtävän Jeesuksen viran alkamista ja toisaalta Johanneksen virkaa, jolla tuli Kristus kansalle osoittaa.Raamatusta vain ne kohdat, jotka saatte mielestänne
sopimaan lapsikasteeseen.
Jeesuksen ympärileikkaus kyllä kelpaa lapsikasteen
esikuvaksi, mutta Jeesuksen kaste ei kelpaa kas-
teen esikuvaksi.
Kovin on valikoivaa Raamatun tulkintaa!!!!!!
Miksi ette ala opettaa vauvoja heti kasteen jälkeen?
Alkuseurakunnassakin kastetut pysyivät aposto-
lien opetuksessa heti kasteen jälkeen. - eepu*
alohaopla kirjoitti:
Luukas 1:
Luukas 2:
21 Kun sitten kahdeksan päivää oli kulunut ja lapsi oli ympärileikattava, annettiin hänelle nimi Jeesus, jonka enkeli oli hänelle antanut, ennenkuin hän sikisi äitinsä kohdussa.puhut heidän lanseeraamaa harhaoppia hyvin pitkälti!
Sillä mitä siis tulee tuohon vauva-valeluun, niin sehän nyt ei ole kaste ensinkään, eli se on vain nimenantotilaisuus eli "ristiäiset"! .. ja niinpä sillä on korkeintaan siunausarvo; Jumalan huomaan ja lapsi saa hyvän omantunnonäänen!
.. Sillä näin myös nämä; pienet vauva/lapset tuotiin ( puhdistuspäivien mentyä) Herran huoneeseen SIUNATTAVIKSI!
..Vapahtajakaan ei heitä kastanut/kastattanut!
Mutta sinulle/teille kasteveden KUTSU kuuluu!
…. Sillä; Tahallinen USKONMUKAISEN (Apt.2:38) UPOTUSKASTEEN hylkääminen johtaa pyhityksen ja siten pelastuksen menettämiseen!!
*
Katsopa lisää:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000022208525 - ruotsin ev.lut
Atte Ateisti kirjoitti:
Sitten myöhemmin erikseen pitäisimme superuskovaisen raamattupiirin, jossa olisi kaikki maailman taikatemput ja hokkuspokkukset, virret ja pappi vielä varmuuden vuoksi siunaamassa lasta, jolla on jo nimi.
Kuinka moni sukulainen vaivautuisi tulemaan jälkimmäiseen, pelkkään uskonnolliseen tilaisuuteen?
Menin naimisiin maistraatissa, ja päivää myöhemmin kirkossa pappi "siunasi" liittomme. Ei kuitenkaan vihkinyt, kun meidät oli jo vihitty.
Valtiokirkkomme on ovela, kun se sotkee välttämättömiin tarpeisiimme uskonnollista pakkopullaansa. Ilman nimeähän ei lasta voi jättää. Ilman uskontoa kyllä. Monet luulevat että nimen voi saada vain papin huulilta luettuna.siunaa JO homo-ja lesbo liitot :(
- alohaopla
te otatte kirjoitti:
Raamatusta vain ne kohdat, jotka saatte mielestänne
sopimaan lapsikasteeseen.
Jeesuksen ympärileikkaus kyllä kelpaa lapsikasteen
esikuvaksi, mutta Jeesuksen kaste ei kelpaa kas-
teen esikuvaksi.
Kovin on valikoivaa Raamatun tulkintaa!!!!!!
Miksi ette ala opettaa vauvoja heti kasteen jälkeen?
Alkuseurakunnassakin kastetut pysyivät aposto-
lien opetuksessa heti kasteen jälkeen.Raamattu itse todistaa, ettei Johanneksen parannuksen kaste ole voimassa ja Jeesuspa asetti itse kasteen, sen seurakunnalle antaen 40 päivää pääsiäisestä (helatorstai). Sitten apostolinen aika nimenomaan todistaa kastekäytännöllä, ettei Johanneksen kaste ollut voimassa. Pidetään siis vain siitä kiinni, mitä Raamattu opettaa.
Uskovat opettavatkin lapsia pienestä pitäen ja se opetus tapahtuu uskovien vanhempien toimesta kotona. Jumalattomat eivät tietysti opeta ja saavatkin menettelystään päälleen Jeesuksen ukaasin. - ...näemmä
Atte Ateisti kirjoitti:
Valtiokirkkomme on ovela, kun se sotkee välttämättömiin tarpeisiimme uskonnollista pakkopullaansa. Ilman nimeähän ei lasta voi jättää. Ilman uskontoa kyllä. Monet luulevat että nimen voi saada vain papin huulilta luettuna....sellainen kahdentien kulkija!
Et oikein tiedä kumpaa tietä kulkisit!
(pahin mitä voi olla, on olla penseä jota nyt olet)!
Määrääkö vaimosi myös kaapin paikan vanhempiensa kanssa kotonasi? - Atte Ateisti
ruotsin ev.lut kirjoitti:
siunaa JO homo-ja lesbo liitot :(
Oma kirkkomme siunasi meikäläisen ateistin ja vaimoni avioliiton. Se siunaa myös koteja, kauppakeskuksia ja kissoja ja koiria. Mutta uskovaista homoa se ei saa siunata?
- antaisitte lapsen
kasvaa ja varttua? Ja kun itse haluaa kasteelle ja ymmärtää sen merkityksen ja oikean ajankohdan(oma henk.kohtainen usko Jeesukseen Kristukseen)saisi sitten valita.Ei vanhemmat, tai sinun tapuksessa vain toisen(ja suvun"painostus")
Siunata toki voi, kolmiyhteisen Jumalan, Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä. - uskon asioissa
Enkeli on vähällä tappaa Mooseksen, kun oli laiminlyönyt lapsen sakramentin ympärileikkauksen.
Vaimo oli viisaampi ja hoiti asian kuntoon.
24 Ja matkan varrella yöpaikassa tapahtui, että Herra kävi hänen kimppuunsa ja tahtoi surmata hänet.
25 Silloin Sippora otti terävän kiven ja leikkasi pois poikansa esinahan, kosketti sillä Moosesta alhaalta ja sanoi: "Sinä olet minun veriylkäni".
26 Niin hän jätti hänet rauhaan. Silloin Sippora sanoi: "Veriylkä ympärileikkauksen kautta".- on valmis
vaikka silpomaan lapsen harhanäkyjen ja taikauskon takia.
- tällä on aloittajan
ristiäisten ja niinhin osallistumisen kanssa?
- historia
tällä on aloittajan kirjoitti:
ristiäisten ja niinhin osallistumisen kanssa?
Vanhassa liitossa lapsi merkittiin Jumalan omaksi poikalapsi ympärileikkaus 8 pv.iässä ja tytöistä sitä vastaava uhri.
Uudessa liitossa lapsi kastetaan Kristuksen rumiiseen, mitä Raamattu nimittää "Kristuksen ymprileikkaukseksi", koska Jeesuksestakin vuoti verta, jo 8 pv.ikäisenä. - pois sieltä
historia kirjoitti:
Vanhassa liitossa lapsi merkittiin Jumalan omaksi poikalapsi ympärileikkaus 8 pv.iässä ja tytöistä sitä vastaava uhri.
Uudessa liitossa lapsi kastetaan Kristuksen rumiiseen, mitä Raamattu nimittää "Kristuksen ymprileikkaukseksi", koska Jeesuksestakin vuoti verta, jo 8 pv.ikäisenä.vanhan-liiton tekojen alueelta. Lapsikastehan on
ihmistekoa alusta alkaen, joten se kuuluu vanhaan-
liitton.
Uudessa-liitossa Jeesus on sovittanut maailman synnin. Tämä koskee myös lapsia.
Hebr 9:15 Jeesuksen kuolema on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikaisista synneistä.
Siinä meni se perisyntikin!!!!!
Vasta sitten kun lapsi alkaa tehdä syntiä, hänen nimensä pyyhitään elämän kirjasta. - Pyhä Henki
pois sieltä kirjoitti:
vanhan-liiton tekojen alueelta. Lapsikastehan on
liitton.
Hebr 9:15 Jeesuksen kuolema on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikaisista synneistä.
Vasta sitten kun lapsi alkaa tehdä syntiä, hänen nimensä pyyhitään elämän kirjasta.Lapsen pitää saada Pyhä Henki ja sovitus henkilökohtaiseksi. Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole Hänen omansa (Room.8:9)
Kasteessa lapsi puetaan Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen, ei vielä fyylisessä syntymässä. Lihasta syntyy liha, on synnyttävä uudestaan vedestä ja Hengestä Jumalan yhteyteen.
Paavali sanoo vielä 40 v. Kristuksen kuoleman jälkeen, että ei ole ketään vanhurskasta ei ainotakaan sellaisenaan.
8 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ]
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." [Jes. 57:19; Joh. 10:16; Ef. 2:13]
Lahkolaiseten ei-kristityiltä kastamattomilta lapsilta puuttuu Pyhän Hengen lahja. - Raamatun kohdan
historia kirjoitti:
Uudessa liitossa lapsi kastetaan Kristuksen rumiiseen, mitä Raamattu nimittää "Kristuksen ymprileikkaukseksi", koska Jeesuksestakin vuoti verta, jo 8 pv.ikäisenä.jossa noin sekoitetaan ympärileikkaus ja kaste sekaisin?
Eipä taida Raamatusta löytyä! - ei luterilaisille
Pyhä Henki kirjoitti:
Lapsen pitää saada Pyhä Henki ja sovitus henkilökohtaiseksi. Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole Hänen omansa (Room.8:9)
Kasteessa lapsi puetaan Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen, ei vielä fyylisessä syntymässä. Lihasta syntyy liha, on synnyttävä uudestaan vedestä ja Hengestä Jumalan yhteyteen.
Paavali sanoo vielä 40 v. Kristuksen kuoleman jälkeen, että ei ole ketään vanhurskasta ei ainotakaan sellaisenaan.
8 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ]
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." [Jes. 57:19; Joh. 10:16; Ef. 2:13]
Lahkolaiseten ei-kristityiltä kastamattomilta lapsilta puuttuu Pyhän Hengen lahja.ole annettu valtaa antaa Pyhän Hengen LAHJOJA (huom! monikko, lahjoja on monia).
- terence.hill
Raamatun kohdan kirjoitti:
jossa noin sekoitetaan ympärileikkaus ja kaste sekaisin?
Eipä taida Raamatusta löytyä!11. ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
12. ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista. - Kristuksen
Raamatun kohdan kirjoitti:
jossa noin sekoitetaan ympärileikkaus ja kaste sekaisin?
Eipä taida Raamatusta löytyä!Lihasta syntyy syntiturmeluksen alle pelkkä liha eli lapsi, jonka pitää syntyä uudesti elävään toivoon.
Kol.2:11-12
"ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, KRISTUKSEN YMPÄRILEIKKAUKSELLA: ollen haudattuina hänen kanssaan KASTEESSA,JOSSA te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista." - näin se on
terence.hill kirjoitti:
11. ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
12. ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista."Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin
Jumala näki hyväksi SAARNAUTTAMANSA (Evankeliumin; "Joka uskoo ja kastetaan..") hullutuksen kautta PELASTAA NE, jotka USKOVAT,
koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
mutta joka niille, jotka ovat KUTSUTUT, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus." 1.Kor.21-24.
Luterilaisilla on ristiäiset se on nimenantotilaisuus, kasteen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä! - Roomalaiskirje
näin se on kirjoitti:
"Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin
Jumala näki hyväksi SAARNAUTTAMANSA (Evankeliumin; "Joka uskoo ja kastetaan..") hullutuksen kautta PELASTAA NE, jotka USKOVAT,
koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
mutta joka niille, jotka ovat KUTSUTUT, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus." 1.Kor.21-24.
Luterilaisilla on ristiäiset se on nimenantotilaisuus, kasteen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä!10 luku jakeissa 9-10 kertoo. Sillä sydämen USKOLLA tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella PELASTUTAAN!
jk. ja taas, kasteesta ei puhuta mitään.... - terence.hill
Roomalaiskirje kirjoitti:
10 luku jakeissa 9-10 kertoo. Sillä sydämen USKOLLA tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella PELASTUTAAN!
jk. ja taas, kasteesta ei puhuta mitään....eep*ulta ja mathetekselta. He ovat teikäläisiä, uskovien kasteen kannattajia, ja heidän mielestään kaste vaaditaan pelastumiseen!
- viestilläsi
Pyhä Henki kirjoitti:
Lapsen pitää saada Pyhä Henki ja sovitus henkilökohtaiseksi. Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole Hänen omansa (Room.8:9)
Lahkolaiseten ei-kristityiltä kastamattomilta lapsilta puuttuu Pyhän Hengen lahja.todistit, kuinka lut.kirkko on ottanut Jumalan tehtävät itselleen.
- ja Siilaan
terence.hill kirjoitti:
eep*ulta ja mathetekselta. He ovat teikäläisiä, uskovien kasteen kannattajia, ja heidän mielestään kaste vaaditaan pelastumiseen!
neuvo Filippin vangivartijalle oli:USKO HERRAAN JEESUKSEEN NIIN SINÄ JA SINUN PERHEESI PELASTUVAT!!
Kasteesta EI tässä yhteydessä puhuttu vielä mitään, EI vauvan tai lapsen kastamisesta, vaan kehoittivat USKOMAAN!
Sen jälkeen vanginvartija meni kasteelle ja sekä perhe, mutta Raamattu ei mainitse mitään lapsen,lapsien iästä.
Ilmeisesti kuitenkin KAIKKI kastestut olivat ymmärtävässä iässä, koska olivat ottaneet neuvosta vaarin.USKOA HERRAAN JEESUKSEEN KRISTUKSEEN. - alohaopla
pois sieltä kirjoitti:
vanhan-liiton tekojen alueelta. Lapsikastehan on
liitton.
Vasta sitten kun lapsi alkaa tehdä syntiä, hänen nimensä pyyhitään elämän kirjasta."Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön" Hebr.9:15.
Koska vetoat kohtaan Hebr.9:15, niin kysyn, että voisitko Raamatulla osoittaa, että mitä liittoa vastaan Aadam ja Eeva tekivät rikkomuksen? Jos ei selviä, niin älä sitten käytä Raamatun vastaisesti kyseistä jaetta. - alohaopla
ja Siilaan kirjoitti:
neuvo Filippin vangivartijalle oli:USKO HERRAAN JEESUKSEEN NIIN SINÄ JA SINUN PERHEESI PELASTUVAT!!
Kasteesta EI tässä yhteydessä puhuttu vielä mitään, EI vauvan tai lapsen kastamisesta, vaan kehoittivat USKOMAAN!
Sen jälkeen vanginvartija meni kasteelle ja sekä perhe, mutta Raamattu ei mainitse mitään lapsen,lapsien iästä.
Ilmeisesti kuitenkin KAIKKI kastestut olivat ymmärtävässä iässä, koska olivat ottaneet neuvosta vaarin.USKOA HERRAAN JEESUKSEEN KRISTUKSEEN.Apostolien teot 16
27 Kun (Filippin) vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
28 Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä".
29 Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.
Filippissä kastettiin myös purppuranmyyjä Lyydian perhekunta Ap.16:12-15. - vielä tätä tiedä
alohaopla kirjoitti:
"Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön" Hebr.9:15.
Koska vetoat kohtaan Hebr.9:15, niin kysyn, että voisitko Raamatulla osoittaa, että mitä liittoa vastaan Aadam ja Eeva tekivät rikkomuksen? Jos ei selviä, niin älä sitten käytä Raamatun vastaisesti kyseistä jaetta.Aadam ja Eeva rikkoivat Jumalan käskyä vastaan.
He rikkoivat omantunnon liittoa vastaan ja heidän
omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi!!!!!
Putosiko perisyntiopilta pohja pois tuon Hebr 9:15 johdosta.
Usko jo, että perisynti on sovitettu!!!!
2. Kor 5:19
Sillä Jumala oli Kristuksess ja sovitti maailman
itsensä kanssa, EIKÄ LUKENUT HEILLE HEIDÄN
RIKKOMUKSIAAN."!!!!!!!!!
Miksi sinä luet ihmisille synniksi vanhan-liiton
aikaisen rikkomuksen, kun Jumalakaan ei sitä
tee??????? - tyhmä kysymys
alohaopla kirjoitti:
Apostolien teot 16
27 Kun (Filippin) vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
28 Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä".
29 Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.
Filippissä kastettiin myös purppuranmyyjä Lyydian perhekunta Ap.16:12-15.Ihanko tosissasi kyset tuollaista?????
- alohaopla
tyhmä kysymys kirjoitti:
Ihanko tosissasi kyset tuollaista?????
Annoitpa edellisessä viestissä kastetta syrjäyttävän lausuntosi ja siksi fokusoin kysymykseni terävemmin. Jos se on tyhmä, niin todistan, että hulluksi minut on ennenkin sanottu täällä helluntailaisten toimesta, jotka kykenevät vanhurskauttaviin ratkaisun tekoihin. Minun on jäätävä tilanteeseen: JEESUS EDESTÄMME.
- vaihdat aihetta
alohaopla kirjoitti:
Annoitpa edellisessä viestissä kastetta syrjäyttävän lausuntosi ja siksi fokusoin kysymykseni terävemmin. Jos se on tyhmä, niin todistan, että hulluksi minut on ennenkin sanottu täällä helluntailaisten toimesta, jotka kykenevät vanhurskauttaviin ratkaisun tekoihin. Minun on jäätävä tilanteeseen: JEESUS EDESTÄMME.
kun jäät keskustelussa tappiolle.
Sanot: Minun on jäätävä tilanteeseen: JEESUS EDESTÄMME. "
Ei tässä siitä keskusteltu!!!!!!!
Tuokin lausumasi oli harhaanjohtava, sillä parempi olisi sanoa: Kaste edestämme"!!!!!
Sitä kastettahan sinä painotat joka käänteessä. - alohaopla
vaihdat aihetta kirjoitti:
kun jäät keskustelussa tappiolle.
Sanot: Minun on jäätävä tilanteeseen: JEESUS EDESTÄMME. "
Ei tässä siitä keskusteltu!!!!!!!
Tuokin lausumasi oli harhaanjohtava, sillä parempi olisi sanoa: Kaste edestämme"!!!!!
Sitä kastettahan sinä painotat joka käänteessä.Olenkin tullut kasteessa siis Jeesuksenkin nimeen. Siis erotatko pois vapaassa tahdossasi kasteesta siis Jeesuksenkin? Siis minä jään Jeesuksen varaan, sillä olenhan kasteessa tullut osalliseksi Jeesuksen kuolemasta, ylösnousemuksesta ja vanhurskaudesta. Ilmeisesti kasteessasi, kuuliaisuuden ensiaskeleessasi, et siis olekaan tullut osalliseksi Kristuksen hyvistä töistä. Siis siksi luulet, että vaihdan aihetta. Minä pitäydyn siis ilman aiheen vaihtamista vain niissä todistuksissa, joita on Raamatussa Jesuksen asettamasta kristillisestä kasteesta kirjoitettuna.
- perisynnin
vielä tätä tiedä kirjoitti:
Aadam ja Eeva rikkoivat Jumalan käskyä vastaan.
RIKKOMUKSIAAN."!!!!!!!!!
tee???????Jos perisynti olisi pyyhkäisty pois, niin lapset ei kuolisi ollenkaan, vaan eläisivät ikuisesti.
vasta kastettu on liitetty Kristuksen ruumiiseen (1.Kor.12:13) - Jeesukseen Kristukseen
perisynnin kirjoitti:
Jos perisynti olisi pyyhkäisty pois, niin lapset ei kuolisi ollenkaan, vaan eläisivät ikuisesti.
vasta kastettu on liitetty Kristuksen ruumiiseen (1.Kor.12:13)uskovana kastettu, kuten Raamattu opettaa.
- ukko noi horinat
alohaopla kirjoitti:
Olenkin tullut kasteessa siis Jeesuksenkin nimeen. Siis erotatko pois vapaassa tahdossasi kasteesta siis Jeesuksenkin? Siis minä jään Jeesuksen varaan, sillä olenhan kasteessa tullut osalliseksi Jeesuksen kuolemasta, ylösnousemuksesta ja vanhurskaudesta. Ilmeisesti kasteessasi, kuuliaisuuden ensiaskeleessasi, et siis olekaan tullut osalliseksi Kristuksen hyvistä töistä. Siis siksi luulet, että vaihdan aihetta. Minä pitäydyn siis ilman aiheen vaihtamista vain niissä todistuksissa, joita on Raamatussa Jesuksen asettamasta kristillisestä kasteesta kirjoitettuna.
täällä. Monet, siis MONET täällä, minä yksi heistä, olemme TODISTANEET, kymmeniä, kymmeniä jos ei satoja kertoja täällä, että:meidän / minun uskoni perustuu, yksin omaan ja ainoastaan Jeesuksen Kristuksen ristin työhön / sovitukseen Gogatalla.Ei kasteisiin, ei kätten päälle panemisiin tms!!!
Vaan ja ainoastaa, Jumalan suunnattomaan ja käsittämättömään ARMOON, siis ARMOON!
Ja tätä täällä on , monet, siis monet kirjoittaneet, MUTTA, mutta, sinulle ja jollekkin toiselle täällä se ei kelpaa, tuo nimetön lapsikastefanaatikko on "paukuttanut" päätään täällä kuukausi kaupalla, pikaten, ivaten jne uskoa Jeesukseen tunnustavia, ihmisiä, lähimmäisiään kohtaan :(
Ja sinä olet kuin saippuapala, luiskahtelet, aina pois jos kysymys on hankala, siyyen selittelet ...:((. Lopeta jo, aikuinen mies.. ja anna Jumalan armon kavattaa ja opettaa MEITÄ. Pyhä Henki ja Jumalan sana, luetuna kavattaa..KIITOS. - nehän on
Jeesukseen Kristukseen kirjoitti:
uskovana kastettu, kuten Raamattu opettaa.
Ateistien, satanistien ja muiden lahkouskoisten kastamattomat lapset ei kuulu seurakuntaan eli Kristuksen ruumiiseen, vaan ne ovat maailmassa.
1.Kor.12:13
Room.8:9 - alohaopla
RIKKOMUKSIAAN."!!!!!!!!!
tee???????Kaikki on sovitettu, siis peri- ja tekosynnitkin. Siis Isän sydämessä kaikki on anteeksi. Meissä kuitenkin asuu liha, siis syntiturmelus, ajalliseen kuolemaan saakka. Kuolemme, kun meissä uskovissakaan kasvava pyhitys ei saavuta Jumalan edellyttämää pyhyyttä. Jeesus on ainut, esikoinen kuoloon nukkuneista, siis kuoleman voittaja. Anteeksiantamus omistetaan uskolla. Kysynkin sen perusteella, että pelastuuko ne, jotka eivät usko? Tällä palstalla on monet määrittäneet nekin sellaisiksi, etteivät usko, vaikka Jeesuskin on todennut, että esimerkiksi lapset uskovat.
- alohaopla
Jeesukseen Kristukseen kirjoitti:
uskovana kastettu, kuten Raamattu opettaa.
Pelastuvatko lapset ilman uskoa?
- alohaopla
ukko noi horinat kirjoitti:
täällä. Monet, siis MONET täällä, minä yksi heistä, olemme TODISTANEET, kymmeniä, kymmeniä jos ei satoja kertoja täällä, että:meidän / minun uskoni perustuu, yksin omaan ja ainoastaan Jeesuksen Kristuksen ristin työhön / sovitukseen Gogatalla.Ei kasteisiin, ei kätten päälle panemisiin tms!!!
Vaan ja ainoastaa, Jumalan suunnattomaan ja käsittämättömään ARMOON, siis ARMOON!
Ja tätä täällä on , monet, siis monet kirjoittaneet, MUTTA, mutta, sinulle ja jollekkin toiselle täällä se ei kelpaa, tuo nimetön lapsikastefanaatikko on "paukuttanut" päätään täällä kuukausi kaupalla, pikaten, ivaten jne uskoa Jeesukseen tunnustavia, ihmisiä, lähimmäisiään kohtaan :(
Ja sinä olet kuin saippuapala, luiskahtelet, aina pois jos kysymys on hankala, siyyen selittelet ...:((. Lopeta jo, aikuinen mies.. ja anna Jumalan armon kavattaa ja opettaa MEITÄ. Pyhä Henki ja Jumalan sana, luetuna kavattaa..KIITOS.Sanot ylpeydessäsi: "LOPETA JO ukko noi horinat". Siis määräät houreiset viestini lopetettavaksi. Sinäkö määräät ja olet oikeutettu toisen halveeraamiseen ja pilkkaamiseen. NIINKÖ? Määräyksestäsi en lopeta! Odotan ylläpidon määräystä! Jokainen viestisi on kirjoitettu eri nimimerkillä! Miksi olet pää pensaassa ja sieltä huutelet epämääräisen nimimerkin takaa?
Miksi sitten teette tyhjäksi uskoni Sanan todistukseen ja vaaditte minulta pelastumisen edellytyksenä oman ratkaisun? Miksi usko Jeesuksen lunastustyöhön ei teidän mielestä minulle pelastukseksi riitä. Ilmeisesti minulta vaaditte sen lain täyttämisen, johon vain Jeesus on kyennyt - ette siis Tekään, mutta luulette saavuttaneenne lain vanhurskauden Jumalan edessä. ukko noi horinat kirjoitti:
Ja sinä olet kuin saippuapala, luiskahtelet, aina pois jos kysymys on hankala, siyyen selittelet ...:((. Lopeta jo, aikuinen mies.. ja anna Jumalan armon kavattaa ja opettaa MEITÄ. Pyhä Henki ja Jumalan sana, luetuna kavattaa..KIITOS.ei ole Jumalan Armoa.
Jumala ei tarvitse ihmisen ratkaisuja, ei tahtoja eikä uskoontulemisia, varsinkaan erityisistä kasteformaateista esim. upotuksesta kiinnipitämistä.
Kaste on yksi. Mutta Jumala on se joka kasvun antaa, valituilleen. Ei niille, jotka ITSE tahtovat.
Jumalan Tahto ja merkitys kasteessa on, että alkaisimme elää UUTTA ELÄMÄÄ Kristuksessa, sellaista elämää, jossa meitä ei enää ole, olemme KUOLLEITA. Vain Kristus elää ja hengittää meissä. Tästä Jumala lupaa vakuudeksi Pyhän Hengen. Kaste on tämän sinetti.
Kaikilla tosin Pyhä Henki ei aloita toimintaansa. Ja se johtuu juuri tästä oman lihan tahdon kiinnipitämisestä.
Riisu oma tahtosi ja käy ahtaasta portista kaitaa tietä. Oma tahto ja uusintakasteet, oma usko sun muut ihmisopit vievät laveaa tietä kohti kadotusta. Pyhä Henki toimii vain tahdostaan luopuneella, täysin alastomalla, jonka Jumala vaatettaa ja varustaa Pyhällä Hengellään. Tällainen on Jumalan antama Usko. Hylkää oma uskosi.
Ja tämä Isän lähettämä Henki ei koskaan petä, ei valehtele, vaan saa Sanottavansa Kristukselta.
Siksipä sinun viestisi ylpeys paljastaa, että et ole Kristusta kohdannut. Et ole Jumalan lapsi. Vesi ja Henki todistavat juuri siitä Verestä, joka Golgatalla vuoti. Älä erottele yhtään näistä, muuten olet hukkateillä. Ja Pyhä Henki on todistajista se, joka on taivasmatkalla koko ajan ja johdattaa kaikkeen Jumalan Totuuteen.
Syö Jumalan Sana, syö ja juo Jeesus Kristus, Elämän leipä ja viini. Niin sitten sinun ei tarvitse kysellä, mitä kaste on.- tänäkin
Grownup kirjoitti:
ei ole Jumalan Armoa.
Jumala ei tarvitse ihmisen ratkaisuja, ei tahtoja eikä uskoontulemisia, varsinkaan erityisistä kasteformaateista esim. upotuksesta kiinnipitämistä.
Kaste on yksi. Mutta Jumala on se joka kasvun antaa, valituilleen. Ei niille, jotka ITSE tahtovat.
Jumalan Tahto ja merkitys kasteessa on, että alkaisimme elää UUTTA ELÄMÄÄ Kristuksessa, sellaista elämää, jossa meitä ei enää ole, olemme KUOLLEITA. Vain Kristus elää ja hengittää meissä. Tästä Jumala lupaa vakuudeksi Pyhän Hengen. Kaste on tämän sinetti.
Kaikilla tosin Pyhä Henki ei aloita toimintaansa. Ja se johtuu juuri tästä oman lihan tahdon kiinnipitämisestä.
Riisu oma tahtosi ja käy ahtaasta portista kaitaa tietä. Oma tahto ja uusintakasteet, oma usko sun muut ihmisopit vievät laveaa tietä kohti kadotusta. Pyhä Henki toimii vain tahdostaan luopuneella, täysin alastomalla, jonka Jumala vaatettaa ja varustaa Pyhällä Hengellään. Tällainen on Jumalan antama Usko. Hylkää oma uskosi.
Ja tämä Isän lähettämä Henki ei koskaan petä, ei valehtele, vaan saa Sanottavansa Kristukselta.
Siksipä sinun viestisi ylpeys paljastaa, että et ole Kristusta kohdannut. Et ole Jumalan lapsi. Vesi ja Henki todistavat juuri siitä Verestä, joka Golgatalla vuoti. Älä erottele yhtään näistä, muuten olet hukkateillä. Ja Pyhä Henki on todistajista se, joka on taivasmatkalla koko ajan ja johdattaa kaikkeen Jumalan Totuuteen.
Syö Jumalan Sana, syö ja juo Jeesus Kristus, Elämän leipä ja viini. Niin sitten sinun ei tarvitse kysellä, mitä kaste on.päivänä:mitä sinä TAHDOT, että sinulle tekisin?
- sinäkin tajusit,
alohaopla kirjoitti:
Kaikki on sovitettu, siis peri- ja tekosynnitkin. Siis Isän sydämessä kaikki on anteeksi. Meissä kuitenkin asuu liha, siis syntiturmelus, ajalliseen kuolemaan saakka. Kuolemme, kun meissä uskovissakaan kasvava pyhitys ei saavuta Jumalan edellyttämää pyhyyttä. Jeesus on ainut, esikoinen kuoloon nukkuneista, siis kuoleman voittaja. Anteeksiantamus omistetaan uskolla. Kysynkin sen perusteella, että pelastuuko ne, jotka eivät usko? Tällä palstalla on monet määrittäneet nekin sellaisiksi, etteivät usko, vaikka Jeesuskin on todennut, että esimerkiksi lapset uskovat.
että KAIKKI ON SOVITETTU.
Kauan se kesti takoa tätä totuutta sinun päähäsi.
Me saamme uskon kautta omistaa tämän totuuden itsellemme.
Jes 53 : Herra heitti hänen päälleen meidän
rikkomuksemme!!!!!!!
Ne ovat siellä, eikä edes alohaoplalla ole oikeutta
repiä niitä uudestaan esiin. Joka tämän uskoo, sa omakseen autuuden.
Eri asia on niiden, jotka hylkkävät tämän armon.
2.Kor 6:1 Hänen työtovereinaan me kehoitamme
teitä vastaanottamaan tämän armon, niin ettei se
jää turhaksi!
Tämä armo on otettava vastaan uskomalla Jeesuksen
sovintotyöhön!!!!!!! - alohaopla
sinäkin tajusit, kirjoitti:
että KAIKKI ON SOVITETTU.
Kauan se kesti takoa tätä totuutta sinun päähäsi.
Me saamme uskon kautta omistaa tämän totuuden itsellemme.
Jes 53 : Herra heitti hänen päälleen meidän
rikkomuksemme!!!!!!!
Ne ovat siellä, eikä edes alohaoplalla ole oikeutta
repiä niitä uudestaan esiin. Joka tämän uskoo, sa omakseen autuuden.
Eri asia on niiden, jotka hylkkävät tämän armon.
2.Kor 6:1 Hänen työtovereinaan me kehoitamme
teitä vastaanottamaan tämän armon, niin ettei se
jää turhaksi!
Tämä armo on otettava vastaan uskomalla Jeesuksen
sovintotyöhön!!!!!!!Aika huonosti olet viestini lukenut / ymmärtänyt ja edelleen on toivomisen varaa. Et näy tuntevan kirjoituksiani edelleenkään.
Oletko siis sitä mieltä, ettei turmeluksestamme ja luontaisesta Jumalan vihollisuudestamme saa puhua mitään. Turhaan taputtelet käsiäsi yhteen. Perisyntioppi on Sinulle PUNAINEN VAATE.
Parannus lähtee todellisesta syntiturmeluksen ymmärtämisestä ja syntimme jää vieraaksi, jos jumalaton annetaan vapasti levätä turmeluksessaan ja synneissään.
Pyhä Henki on Sanassa ja sakramenteissa, mutta näillä palstoilla esimerkiksi sakramentit tehdään ihmisen kuuliaisuuden osoitukseksi (kaste) ja pelkäksi muistoateriaksi (ehtoollinen). - sinun kirjoituksia
alohaopla kirjoitti:
Aika huonosti olet viestini lukenut / ymmärtänyt ja edelleen on toivomisen varaa. Et näy tuntevan kirjoituksiani edelleenkään.
Oletko siis sitä mieltä, ettei turmeluksestamme ja luontaisesta Jumalan vihollisuudestamme saa puhua mitään. Turhaan taputtelet käsiäsi yhteen. Perisyntioppi on Sinulle PUNAINEN VAATE.
Parannus lähtee todellisesta syntiturmeluksen ymmärtämisestä ja syntimme jää vieraaksi, jos jumalaton annetaan vapasti levätä turmeluksessaan ja synneissään.
Pyhä Henki on Sanassa ja sakramenteissa, mutta näillä palstoilla esimerkiksi sakramentit tehdään ihmisen kuuliaisuuden osoitukseksi (kaste) ja pelkäksi muistoateriaksi (ehtoollinen).tarvitse tunteakkaan.
Raamatun kirjoitukset pitää.Niissä mitään sakramentteja ole...siis Raamatussa. - takoa lisää
alohaopla kirjoitti:
Aika huonosti olet viestini lukenut / ymmärtänyt ja edelleen on toivomisen varaa. Et näy tuntevan kirjoituksiani edelleenkään.
Pyhä Henki on Sanassa ja sakramenteissa, mutta näillä palstoilla esimerkiksi sakramentit tehdään ihmisen kuuliaisuuden osoitukseksi (kaste) ja pelkäksi muistoateriaksi (ehtoollinen).Sanot:
Parannus lähtee todellisesta syntiturmeluksen ymmärtämisestä "
Aikaisemmin sinä torjuit kaiken järjen käytön eli
ymmärtämisen Nytkö ymmärrystäkin saa käyttää!!!.
Mitenkäs sinä nyt hyväksytkin parannuksen?
Aikaisemmin se oli sinun mielestäsi ihmistekoista,
oman vanhurskauden tekoa?????
Niin maailma muuttuu Eskoseni!!!!! - alohaopla
takoa lisää kirjoitti:
Sanot:
Parannus lähtee todellisesta syntiturmeluksen ymmärtämisestä "
Aikaisemmin sinä torjuit kaiken järjen käytön eli
ymmärtämisen Nytkö ymmärrystäkin saa käyttää!!!.
Mitenkäs sinä nyt hyväksytkin parannuksen?
Aikaisemmin se oli sinun mielestäsi ihmistekoista,
oman vanhurskauden tekoa?????
Niin maailma muuttuu Eskoseni!!!!!Turkikaapa vähän viestejäni. Olen koko ajan todistanut ihmisen syntiturmeluksesta. Sitten kun sitä ihmisen turmelusta olen todistanut, niin täälläpä on kielletty perisynti. Siis sellaista se on. Kieltäkää siis taas perisynti ja ihmisen turmelus ja sanokaa niinkuin ennenkin olette sanoneet, että Jeesus poisti perisynnin. Jeesus todistaa lihasta syntymisen.
- Nyt ei
alohaopla kirjoitti:
Turkikaapa vähän viestejäni. Olen koko ajan todistanut ihmisen syntiturmeluksesta. Sitten kun sitä ihmisen turmelusta olen todistanut, niin täälläpä on kielletty perisynti. Siis sellaista se on. Kieltäkää siis taas perisynti ja ihmisen turmelus ja sanokaa niinkuin ennenkin olette sanoneet, että Jeesus poisti perisynnin. Jeesus todistaa lihasta syntymisen.
sitten saakkaan tehdä parannusta. Äsken sinun mu-
kaasi vielä sai.
Onko sen järjen käytön kanssa samoin, että nyt se
taas on kielletty???
Vaihtuuko tuo asia tunnin välein vai päivittäin???
Harvinaisen selvää opetusta. - alohaopla
Nyt ei kirjoitti:
sitten saakkaan tehdä parannusta. Äsken sinun mu-
kaasi vielä sai.
Onko sen järjen käytön kanssa samoin, että nyt se
taas on kielletty???
Vaihtuuko tuo asia tunnin välein vai päivittäin???
Harvinaisen selvää opetusta.Mitä ahaa? Parannusta en kiellä - Jumalan laki on vaan ihmiselle ylivoimainen. Lain kautta tulee synnintunto, siis se kuolettaa ja sen pitää kuolettaa ihmisen ja osoittaa ihminen kaikkeen kykenemättömäksi. Helposti luullaan itsestään jotain hyvää, vaan Jumalan edessä kaikki ovat tomu ja tuhka - kuolleet ylitsekäymisten ja syntien tähden.
Parannusta en kiellä, mutta ihminen on kuollut ylitsekäymisten ja syntien tähden. Kun niin on, niin ihmisen parannus jää puolitiehen. Ihminen luulee joku olevansa, vaan ei ole. Kuollut ei näet voi itseään herättää ja parantaa. Siihen tarvitaan Jumalan voima, että ihminen kääntyy saatanan vallasta Jumalan tykö - siis Jumalan vetäminen ja ylhäältä, Jumalasta, vedestä ja Hengestä uudestisyntyminen. Ei liha mitään hyödytä. Ihminen on liha lihasta Jeesuksen opetuksen mukaan. Ilman Jumalan vetämistä ei kukaan voi tulla Jeesuksen tykö, vaan jää omassa varassaan kadotustuomion alaiseksi. Laki on näet hengellinen ja ihminen on lihallinen, myyty synnin alaisuuteen. Jos jotain muuta luulet, niin et vielä ymmärrä Jumalan lain ankaruutta tai luulet Jumalan lain olevan niin heppoisen, että ihminen sen kykenisi täyttämään.
Jeesus on ainut, joka on täyttänyt Jumalan lain ja siis täyttänyt kaiken vanhurskauden. Kun on yhdessä kohdin rikkonut, niin on koko lain rikkonut ja itse ei itseänsä kukaan pysty Jumalalle sovittamaan ja velkojansa maksamaan. Laki sanoo: älä himoitse, siis himo on Jumalan edessä tuomion alainen synti. Kun jollekin sanoo: sinä tyhjänpäiväinen, niin on ansainnut helvetin tulen. Siis laki osoittaa synnin synniksi. Jos ei osoita, niin ei käsitä oikealla tavalla Jumalan lakia. - alohaopla
RIKKOMUKSIAAN."!!!!!!!!!
tee???????Voisitko sanoa, että missä kohtaa Raamatussa puhutaan Jumalan ja ihmisen (JUMALA-AADAM-EEVA) välisestä omantunnon liitosta? Siis millaisen liiton Jumala teki luomansa ihmisen kanssa?
Virnistelysi: ”Putosiko perisyntiopilta pohja pois tuon Hebr.9:15 johdosta." "Usko jo, että perisynti on sovitettu!!!!"
Virnistelysi pohjalta tarkennan kysyen perisynnin seurauksista:
- tunnetko Jumalan face to face
- oletko Paratiisissa
- onko ihmisellä täydellinen tieto
- koetko epäonnea
- sairastatko
- kuoletko
- uskovatko kaikki luonnostaan, oman voimansa ansiosta
- näetkö ympärilläsi epäonnea ja sairautta ja kuoleeko kukaan
- miksi lapset kuolevat
|||
Nimimerkille "vielä tätä tiedä"!!!
Miksi sijoitat nimimerkin kohdalle osan tekstiä ja kirjoitat siten jokaisen viestin eri nimimerkillä. Etkö voi vakioida käyttöösi jotain tiettyä nimimerkkiä, jotta kanssakeskustelijat voisivat vähän päästä selvyyteen, että keskustelee saman henkilön kanssa, ettei ole monta keskustelijaa vaihtelevin nimimerkein. Nimimerkkiä ei ole pakko rekisteröidä. - mene perille
alohaopla kirjoitti:
Voisitko sanoa, että missä kohtaa Raamatussa puhutaan Jumalan ja ihmisen (JUMALA-AADAM-EEVA) välisestä omantunnon liitosta? Siis millaisen liiton Jumala teki luomansa ihmisen kanssa?
Virnistelysi: ”Putosiko perisyntiopilta pohja pois tuon Hebr.9:15 johdosta." "Usko jo, että perisynti on sovitettu!!!!"
Virnistelysi pohjalta tarkennan kysyen perisynnin seurauksista:
- tunnetko Jumalan face to face
- oletko Paratiisissa
- onko ihmisellä täydellinen tieto
- koetko epäonnea
- sairastatko
- kuoletko
- uskovatko kaikki luonnostaan, oman voimansa ansiosta
- näetkö ympärilläsi epäonnea ja sairautta ja kuoleeko kukaan
- miksi lapset kuolevat
|||
Nimimerkille "vielä tätä tiedä"!!!
Miksi sijoitat nimimerkin kohdalle osan tekstiä ja kirjoitat siten jokaisen viestin eri nimimerkillä. Etkö voi vakioida käyttöösi jotain tiettyä nimimerkkiä, jotta kanssakeskustelijat voisivat vähän päästä selvyyteen, että keskustelee saman henkilön kanssa, ettei ole monta keskustelijaa vaihtelevin nimimerkein. Nimimerkkiä ei ole pakko rekisteröidä.Etkö millään ymmärrä, että SYNTI ON SOVITETTU.
Ei se sitä tarkoita, että me olisimme täydellisiä,
emmekä kuolisi. Mistä sinä sellaista olet saanut
päähäsi?
Turmelus asuu meissä, eikä se lähde sieltä täs-
sä ajassa vaikka meidät kastettaisiin sata kertaa.
Se tarkoittaa sitä, että me saame lukea omaksemme
Jeesuksen sovintotyön. Hänessä me olemme Juma-
lalle kelpaavia.
Joh 1:16 Ja hänen täyteydestään me KAIKKI olemme
saaneet ja armoa armon päälle"!!!
Huom. ME KAIKKI. Tämä koskee myös lapsia!!!
Miksi sinä tässä kohtaa suljet lapset pois, kun
muuten vetoat aina siihen, että "kaikki" ovat syntiä tehneet: Lue se jatko myös: MUTTA (KAIKKI) SAAVAT LAHJAKSI VAHURSKAUDEN!!!!!!!!!!!!!Luuletko, että tämä ei koskekkaan sinua, kun niin hanakkaasti roikut kiinni perisynnissä.
Tuo Hebr 9:15 VAHVISTAA vielä, että KAIKKI vanhan-liiton aikaiset synnit on sovitettu!!!!!!
Miksi sinä et tätä usko???
Pitääkö Kristuksen vielä kerran mennä ristille
sovittamaan sinun perisyntisi????
SE ON TÄYTETTY. KUOLEMA ON VOITETTU!!!!!!
Jumalan viha on POISSA!!!!!
Sinä olet, hyvä veli, niin aivopesty tuon epä-
raamatullisen perisynti-opin kanssa, että et pää-
se siitä eroon, vaikka sinulle näytän kuinka sel-
viä Raamatunpaikkoja. Vaikuttaa siltä, että et
haluakkaan päästä. Onko se niin mukavaa puo-
lustaa lankeemuksiaan sillä, että se perisynti
on se joka ajaa pahuuteen????
Vai onko se ainoa peruste sille, että vauvat PITÄÄ kastaa? Ilmeisesti on, sillä muuta perustetta
et ole pystynyt Raamatusta näyttämään.
Pidä perisyntisi, jos se sinua rauhoittaa, mutta
jätä meidät rauhaan, jotka uskommem Jeesuksen
Täydelliseen sovintotyöhön. Sinä voit sovittaa
niitä perisyntejäsi hautaan asti, eivätkä ne
sittemkään tule sovitetuiksi. - alohaopla
mene perille kirjoitti:
Etkö millään ymmärrä, että SYNTI ON SOVITETTU.
Ei se sitä tarkoita, että me olisimme täydellisiä,
emmekä kuolisi. Mistä sinä sellaista olet saanut
päähäsi?
Turmelus asuu meissä, eikä se lähde sieltä täs-
sä ajassa vaikka meidät kastettaisiin sata kertaa.
Se tarkoittaa sitä, että me saame lukea omaksemme
Jeesuksen sovintotyön. Hänessä me olemme Juma-
lalle kelpaavia.
Joh 1:16 Ja hänen täyteydestään me KAIKKI olemme
saaneet ja armoa armon päälle"!!!
Huom. ME KAIKKI. Tämä koskee myös lapsia!!!
Miksi sinä tässä kohtaa suljet lapset pois, kun
muuten vetoat aina siihen, että "kaikki" ovat syntiä tehneet: Lue se jatko myös: MUTTA (KAIKKI) SAAVAT LAHJAKSI VAHURSKAUDEN!!!!!!!!!!!!!Luuletko, että tämä ei koskekkaan sinua, kun niin hanakkaasti roikut kiinni perisynnissä.
Tuo Hebr 9:15 VAHVISTAA vielä, että KAIKKI vanhan-liiton aikaiset synnit on sovitettu!!!!!!
Miksi sinä et tätä usko???
Pitääkö Kristuksen vielä kerran mennä ristille
sovittamaan sinun perisyntisi????
SE ON TÄYTETTY. KUOLEMA ON VOITETTU!!!!!!
Jumalan viha on POISSA!!!!!
Sinä olet, hyvä veli, niin aivopesty tuon epä-
raamatullisen perisynti-opin kanssa, että et pää-
se siitä eroon, vaikka sinulle näytän kuinka sel-
viä Raamatunpaikkoja. Vaikuttaa siltä, että et
haluakkaan päästä. Onko se niin mukavaa puo-
lustaa lankeemuksiaan sillä, että se perisynti
on se joka ajaa pahuuteen????
Vai onko se ainoa peruste sille, että vauvat PITÄÄ kastaa? Ilmeisesti on, sillä muuta perustetta
et ole pystynyt Raamatusta näyttämään.
Pidä perisyntisi, jos se sinua rauhoittaa, mutta
jätä meidät rauhaan, jotka uskommem Jeesuksen
Täydelliseen sovintotyöhön. Sinä voit sovittaa
niitä perisyntejäsi hautaan asti, eivätkä ne
sittemkään tule sovitetuiksi.Etkö millään ymmärrä, että SYNTI ON SOVITETTU. Epäilet minun uskoani. Ilmeisesti Sinulla on siihen omat syysi. Ilmeisesti kun tietäisit, etten usko syntien anteeksisaamista Jeesuksen maahan vuotaneessa veressä, vaikka uskon ja tunnustan sen. Viestistäsi tulee oksettava olo.
Kukaan ei pelastu ilman uskoa. Täällä kuitenkin väitetään, etteivät lapset usko, eivätkä he voi ymmärtämättöminä uskoa. Sitten täällä kielletään perisynti, vaikka Raamattu opettaa, että sen tähden kaikki ovat syntiset ja tekevät syntiä. Raamattu opettaa jopa kaikille yhdestä lankeemuksesta tulleen kadotuksen. Onko ne muuten poistettu käsityksesi mukaan Uudesta Testamentista?
Vaikuttaa, että sittenkin vähättelet perisyntiä ja turmelustamme Jumalan edessä, etkä pidä sitä todellisena syntinä, vaan ehkä heikkoutena. En muuten ole ikään sanonut niin, että meistä perisynti lähtee tässä ajassa. Minulla on ainakin 100 viestiä siitä, että osoitan perisynnin asuvan meissä (uskovaisissa) kuolemaan saakka.
Kaikki Kristuksen työt ovat vain uskolla omistettavissa. Niitä ei lueta epäuskoisen hyödyksi. Taivaaseen ei mene sisälle mitään epäpyhää ja saastaista. Vain Jeesus on mennyt sisälle vanhurskaana. - vielä kerran
alohaopla kirjoitti:
Etkö millään ymmärrä, että SYNTI ON SOVITETTU. Epäilet minun uskoani. Ilmeisesti Sinulla on siihen omat syysi. Ilmeisesti kun tietäisit, etten usko syntien anteeksisaamista Jeesuksen maahan vuotaneessa veressä, vaikka uskon ja tunnustan sen. Viestistäsi tulee oksettava olo.
Kukaan ei pelastu ilman uskoa. Täällä kuitenkin väitetään, etteivät lapset usko, eivätkä he voi ymmärtämättöminä uskoa. Sitten täällä kielletään perisynti, vaikka Raamattu opettaa, että sen tähden kaikki ovat syntiset ja tekevät syntiä. Raamattu opettaa jopa kaikille yhdestä lankeemuksesta tulleen kadotuksen. Onko ne muuten poistettu käsityksesi mukaan Uudesta Testamentista?
Vaikuttaa, että sittenkin vähättelet perisyntiä ja turmelustamme Jumalan edessä, etkä pidä sitä todellisena syntinä, vaan ehkä heikkoutena. En muuten ole ikään sanonut niin, että meistä perisynti lähtee tässä ajassa. Minulla on ainakin 100 viestiä siitä, että osoitan perisynnin asuvan meissä (uskovaisissa) kuolemaan saakka.
Kaikki Kristuksen työt ovat vain uskolla omistettavissa. Niitä ei lueta epäuskoisen hyödyksi. Taivaaseen ei mene sisälle mitään epäpyhää ja saastaista. Vain Jeesus on mennyt sisälle vanhurskaana.Kysyt:
Raamattu opettaa jopa kaikille yhdestä lankeemuksesta tulleen kadotuksen. Onko ne muuten poistettu käsityksesi mukaan Uudesta Testamentista?"
Osuit asian ytimeen. SE ON POISTETTU!!!!!
Sinä uskot siis, että synti on sovitettu. No mutta
et usko, että siihen kuului myös PERISYNTI!!!!!
Room 8:1 Niin ei nyt ole siis mitään KADOTUSTUOMIOTA niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat."
Room 5:18 Niin siis samoinkuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille kadotukseksi, niin
myös YHDEN IHMISEN VANHURSKAUDEN TEKO koituu
KAIKILLE (jotka uskovat!!!!) elämän vanhurskauttamiseksi."
HUOM: KAIKILLE!!!!!
Miksi suljet lapset tämän "kaikille" ulkopuolelle?
Jeesuksen sanojen mukaan lapset uskovat, joten
heillekin kuuluu tämä vanhurskaus. - Kristusruumis eli seurakunta
vielä kerran kirjoitti:
Kysyt:
Raamattu opettaa jopa kaikille yhdestä lankeemuksesta tulleen kadotuksen. Onko ne muuten poistettu käsityksesi mukaan Uudesta Testamentista?"
Room 8:1 Niin ei nyt ole siis mitään KADOTUSTUOMIOTA niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat."
Room 5:18 Niin siis samoinkuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille kadotukseksi, niin
heillekin kuuluu tämä vanhurskaus.Room 8:1 Niin ei nyt ole siis mitään KADOTUSTUOMIOTA niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat."
Milloinkas ne lahkolaisten kastamattomat lapset olisi liitetty Kristuksen ruumiiseen?
Kasteessa liitetään Kristukseen:
"sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä" - siitä, miten
Kristusruumis eli seurakunta kirjoitti:
Milloinkas ne lahkolaisten kastamattomat lapset olisi liitetty Kristuksen ruumiiseen?
"sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä"Raamattua EI pidä käyttää, irroittaa jae johonkin epämääräiseen omaan oppiin!
- alohaopla
vielä kerran kirjoitti:
Kysyt:
heillekin kuuluu tämä vanhurskaus.En enää voi kerrata, mutta viittaan viestiini "Kaikki on sovitettu, siis peri- ja tekosynnit", jossa olen asian sanonut.
Sanot perisynnistä: >SE ON POISTETTU!!!!!<
Siis lisäykselläsi tahdot todistaa, ettei perisyntiä enää ole. Kyseistä Raamatun vastaista väittämääsi en ikä päivänä tunnusta. Tunnustan, että on anteeksi, mutta turmelus asuu meissä kuolemaan saakka ja vasta ylösnousemuksessa nousemme (uskovaiset) turmeluksesta vapaana. Jos meissä ei asuisi enää turmelus, niin silloin olisimme alkuvanhurskauden tilassa ja uskoa ei tarvitsisi lainkaan. Se merkitsisi myös sitä, ettei mitään ahdistusta, sairautta ja kuolemaa enää olisi. Nyt elämme uskossa, emmekä vielä näkemisessä. Silloin kun olemme näkemisessä, niin silloin uskoa ei enää tarvita. - ruumiiseen???
Kristusruumis eli seurakunta kirjoitti:
"sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä"Papit eivät enää usko Raamatun sanomaan, homot ja
lebot siunataan ja he saavat kohta toimia pappeina,
viina virtaa näiden "pyhien" kodeissa.
Herra varjelkoon meitä tuollaiselta ruumiilta. - alohaopla
siitä, miten kirjoitti:
Raamattua EI pidä käyttää, irroittaa jae johonkin epämääräiseen omaan oppiin!
Voisitko antaa näyte siitä, miten käytät Raamattua.
- alohaopla
ruumiiseen??? kirjoitti:
Papit eivät enää usko Raamatun sanomaan, homot ja
lebot siunataan ja he saavat kohta toimia pappeina,
viina virtaa näiden "pyhien" kodeissa.
Herra varjelkoon meitä tuollaiselta ruumiilta.Puhutko Kristuksen vai perkeleen ruumiista?
- ...luterilaisuus
alohaopla kirjoitti:
Puhutko Kristuksen vai perkeleen ruumiista?
...sitten ole kristuksenruumis?
Eikös kaikki jotka ovat kastetut lapsena, kuulu kirkon opin perusteella kristusruumiiseen?
Minä tunnet joukoittain näitä luterilaisia kristusruumiin jäseniä jotka ovat juoneet itsensä hengiltä, sekä humalassa ja huumepäissään tappaneet toinen toisiaan jne...!
Minun lähinaapurustossa asuu näitä luterilaisia kristuksenruumiin jäseniä joita noin parinviikon välein joudutaan poliisien toimesta viemään rauhoittumaan kun he tuottavat itsestään niin voimakkaasti ulos sitä henkeä jota kirkko on heille kasteessa vauvoina juottanut! He oikein hoippuvat tuosta hengen vaikutuksesta pitkin katuja mallasuutteiset virvoitusjuoma astit käsissään hoilaten saman hengen touttamia lauluja - "kyllä minä tapan shen ruman vallesmannin ja"......"nishkasta kiinni ja puukolla selkään"..... v--tu s---ana miten se nyt taas meni, "puukolla tapan sen"... äh, en mä muishta..... "nirri pois vaan"....hehheh.... No nyt noi s---anan pastalakit tuli taas voi v--tu s--tana mä sanon....
Niin aivan oikein! Tällaista heiltä kuulee ja aina sitten joku heidän esityksiinsä kiintynyt naapuri soittaa heille esiintymispalkkioksi oman "sviitin valtion selviämishotellista seuraavaksi yöksi".
Vaimo siinä sitten mustin silmin, itkevien lapsien kanssa seuraa vierestä kun heidän rakasta kristuksenruumiin jäsentä viedään yöksi pois kotoaan vaikka ei ole tehnyt mitään muuta kuin vähän hakannut vaimoaan ja lapsiaan hieman mustelmille. - alohaopla
...luterilaisuus kirjoitti:
...sitten ole kristuksenruumis?
Eikös kaikki jotka ovat kastetut lapsena, kuulu kirkon opin perusteella kristusruumiiseen?
Minä tunnet joukoittain näitä luterilaisia kristusruumiin jäseniä jotka ovat juoneet itsensä hengiltä, sekä humalassa ja huumepäissään tappaneet toinen toisiaan jne...!
Minun lähinaapurustossa asuu näitä luterilaisia kristuksenruumiin jäseniä joita noin parinviikon välein joudutaan poliisien toimesta viemään rauhoittumaan kun he tuottavat itsestään niin voimakkaasti ulos sitä henkeä jota kirkko on heille kasteessa vauvoina juottanut! He oikein hoippuvat tuosta hengen vaikutuksesta pitkin katuja mallasuutteiset virvoitusjuoma astit käsissään hoilaten saman hengen touttamia lauluja - "kyllä minä tapan shen ruman vallesmannin ja"......"nishkasta kiinni ja puukolla selkään"..... v--tu s---ana miten se nyt taas meni, "puukolla tapan sen"... äh, en mä muishta..... "nirri pois vaan"....hehheh.... No nyt noi s---anan pastalakit tuli taas voi v--tu s--tana mä sanon....
Niin aivan oikein! Tällaista heiltä kuulee ja aina sitten joku heidän esityksiinsä kiintynyt naapuri soittaa heille esiintymispalkkioksi oman "sviitin valtion selviämishotellista seuraavaksi yöksi".
Vaimo siinä sitten mustin silmin, itkevien lapsien kanssa seuraa vierestä kun heidän rakasta kristuksenruumiin jäsentä viedään yöksi pois kotoaan vaikka ei ole tehnyt mitään muuta kuin vähän hakannut vaimoaan ja lapsiaan hieman mustelmille.No ulkonainen seurakunnan jäsenyys on aiva eri asia, kun pysyä Kristus-ruumiin jäsenenä. Eihän se ole vielä mitään mitä ulkonaisesti on. Jeesus voi vaikka kivistä herättää lapsia Abrahamille.
Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu; vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta Room.2:28-29.
Viestisi on rintoihisi itse lyövä ajatuksella: olen sellaisessa seurakunnassa, josa ei ole tuhlaajalapsia. Oletko saarnannut synnin synniksi naapureillesi arvoisa nimimerkin vaihtaja ja puskasta huutaja ja joka kerta eri nimimerkillä. - vaan soppiii :)
alohaopla kirjoitti:
Voisitko antaa näyte siitä, miten käytät Raamattua.
Roomalaiskirje 10:9-10
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Jae 13. Sillä "jokainen,joka huutaa avuksi Herran nimeä,pelastuu".
8:26-28 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme.Sillä me emme tiedä,mitä meidän pitää rukoileman,niinkuin rukoilla tulisi,mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattimilla huokauksilla - alohaopla
vaan soppiii :) kirjoitti:
Roomalaiskirje 10:9-10
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Jae 13. Sillä "jokainen,joka huutaa avuksi Herran nimeä,pelastuu".
8:26-28 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme.Sillä me emme tiedä,mitä meidän pitää rukoileman,niinkuin rukoilla tulisi,mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattimilla huokauksillaSaako siis Raamattua selittää lainkaan. Kyllähän nyt ainakin Raamattu jopa kehottaa selittämään Jumalan sanaa mitä se tarkoittaa. Eikös mm. Ap.t.8:26-40 selvästi osoita, että selvittää ja opettaa pitää Jumalan sanaa. Kyllä siinä muuten joutuu aika usein irrottamaankin Raamatun lauseita asiayhteydestään. Mutta mitä ei saa tehdä on se, että aloittaa selittämään Raamatun hengen ja ilmoituksen vastaisesti muuta, mitä kyseisessä kohdassa sanotaan. Jos esimerkiksi Jeesus itse todistaa, että lapset uskovat, niin miten voidaan todistaa sitten niin, ettei lapset voi uskoa. Tässä kysymys vaille vastausta? Olen näet monta kertaa Raamatun sanalla todistanut, että lapset uskovat, mutta olen saanut Raamatun (itse Jeesuksen) todistuksen vastaisen vastauksen, ettei lapset voi ymmärtämättöminä ja jopa kuulemattomina uskoa ja syyksi on myös sanottu, ettei voi uskoa, kun lapsi ei voi tehdä omakohtaista ratkaisua. Päätä itse kummalle puolelle asetut. Minä asetun sille kannalle, että Jumala herättää lapsessakin uskon. Pyhä Henki toimii meistä riippumatta. Pyhä Henki on siis Jumalan toimiva voima. Lasten ja imeväiten suusta on Herra valmistanut itselleen kiitoksen.
- eepu*
alohaopla kirjoitti:
Saako siis Raamattua selittää lainkaan. Kyllähän nyt ainakin Raamattu jopa kehottaa selittämään Jumalan sanaa mitä se tarkoittaa. Eikös mm. Ap.t.8:26-40 selvästi osoita, että selvittää ja opettaa pitää Jumalan sanaa. Kyllä siinä muuten joutuu aika usein irrottamaankin Raamatun lauseita asiayhteydestään. Mutta mitä ei saa tehdä on se, että aloittaa selittämään Raamatun hengen ja ilmoituksen vastaisesti muuta, mitä kyseisessä kohdassa sanotaan. Jos esimerkiksi Jeesus itse todistaa, että lapset uskovat, niin miten voidaan todistaa sitten niin, ettei lapset voi uskoa. Tässä kysymys vaille vastausta? Olen näet monta kertaa Raamatun sanalla todistanut, että lapset uskovat, mutta olen saanut Raamatun (itse Jeesuksen) todistuksen vastaisen vastauksen, ettei lapset voi ymmärtämättöminä ja jopa kuulemattomina uskoa ja syyksi on myös sanottu, ettei voi uskoa, kun lapsi ei voi tehdä omakohtaista ratkaisua. Päätä itse kummalle puolelle asetut. Minä asetun sille kannalle, että Jumala herättää lapsessakin uskon. Pyhä Henki toimii meistä riippumatta. Pyhä Henki on siis Jumalan toimiva voima. Lasten ja imeväiten suusta on Herra valmistanut itselleen kiitoksen.
Sinä et Alpo omassa ymmärtämättömyydessäsi voi kenellekään mitään Raamatullista asiaa selittää oikein, koskapa olet jumittunut epäraamatulliseen vauva-valeluharhaoppiisi kiinni, ja sitä valhetta sinä vänkäät edelleen uhmakkaasti?! – Käsittämätöntä uhmailua Jumalan (Apt.2:38; 8:35,36,37,38) asettamaa pelastustietä vastaan…
… sillä sinulle on asia selitetty miten se on; sillä alkutekstin mukaan se oli jo varttunut lapsi -nuorukainen, joka USKOI, ja jonka Vapahtaja kutsui luokseen ja puhui hänelle!
Katsopa taas:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000022268348
*
”Mutta ILMAN USKOA on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka JUMALAN TYKÖ TULEE, täytyy USKOA, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.”
”Tämän kuultuaan Jeesus ihmetteli häntä, kääntyi ja sanoi kansalle, joka häntä seurasi: "Minä sanon teille: en ole Israelissakaan löytänyt näin SUURTA USKOA." (Heb.11:6: Luuk.7:9)
MEIDÄN USKOSTAMME VAPAHTAJAAN – EVANKELIUMIIN:
Joh.6:29 jae Oikein käännettynä tämä kohta kuuluu:
Joh.6:28 "Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"[ "Mitä meidän tulee tehdä, että tekomme olisivat Jumalan tekoja?" ]
6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalalle kelpaava teko, että te USKOTTE häneen, jonka Jumala on lähettänyt."
6:30 He sanoivat hänelle: "Minkä tunnusteon sinä sitten teet, että me näkisimme sen ja USKOISIMME sinua? Minkä teon sinä teet?
…….. "alkuperäisessä käsikirjoituksesta" käy siis ilmi, että KYSEESSÄ On OBJEKTIIVINEN GENETIIVI ja että jae vastaa kysymykseen; "mitä meidän pitää TEHDÄ, että tekisimme Jumalalle ---- KELPAAVIA tekoja"
VASTAUS on siis tämä:
-- "Se on Jumalalle kelpaava teko, että te USKOTTE häneen, jonka Jumala on lähettänyt."
…. meidän TULEE siis USKOA Vapahtajaan, se On se Jumalalle KELPAAVA TEKO!!
Jos näitä meidän uskoamme ja valinnan vapautta ei olisi, niin Evankeliumisaarnat olisi tyhjää huutamista!
...se tuollainen oppi se on SIELUNVIHOLLISEN HARHAOPPIA, tuo on Alpon ja kumppaneitten oppia, ja niin se tekee monille; itsensä sokeuttaneille Alpon kaltaisille; TYHJÄKSI kaiken Evankelioimisen,
[sillä Jumalan antama(han) usko pysyisi ja näin se tekisi kaikki pelastetuiksi, pyrkimystä uudistukseen, anteeksipyytämiseen ja pyhitykseen ei enää olisi, -- ihmisistä tulisi ROBOTTTEJA, koska se poistaisi ja tekisi meidän vapaan valinnan tyhjäksi Jumalan edessä,] ... voi järjettömyyttä?!
*
MUTTA; Pietari julisti: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
..Sillä tuo vauva-valelu, se on epäraamatullinen HARHAOPPI;
..sillä; pienet vauva/lapset tuotiin siis ( puhdistuspäivien mentyä) Herran huoneeseen SIUNATTAVIKSI!
..Vapahtajakaan ei heitä kastanut/kastattanut; Mutta SINULLE/TEILLE kasteveden KUTSU kuuluu!
…. Sillä; Tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN hylkääminen johtaa pelastuksen/pyhityksen menettämiseen!!
*
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa
JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
RAAMATTU KERTOO; mitä tapahtui kun äidit toivat näitä lapsia Vapahtajan luo, siitä tapahtumasta seuraavasti:
"Silloin tuotiin Hänen tykönsä lapsia, että Hän panisi kätensä heidän päälleen ja rukoilisi; ….. mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
[..sillä tapaus oli uusi ja outo]
Niin Vapahtaja sanoi: --- "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta Minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivastenvaltakunta". Ja Hän pani kätensä heidän päälleen ja SIUNASI heitä (Matt.19:13-15; Mar.10:14-16; Luuk.18:15, 16).
Vapahtaja ei siis vienyt heitä kasteelle. -- Kasteesta Ei siis tässäkään puhuta heidän kohdallaan mitään, vaan --SIUNAUKSESTA ja RUKOUKSESTA -- heidän puolestaan! .. ja se riittää, aikuistuttuaan hekin sitten aikanaan itse päättävät USKONMUKAISESTA KASTEESTAAN! (Ks. Apt.2:38; 8:37, 38; Luuk.7:29; 3:16; Apt.1:5)!
Vapahtajakaan ei siis osoittanut kastevettä heille”!! … vaan; ”Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja SIUNASI heitä.” (Ks Mar.10:16). … ja aikuistuttua ottakoon hekin itse kukin upotuskasteen Herramme ja Vapahtajamme Nimeen!
*
Sillä tämä on varmaa Vapahtajan SANAA:
"Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja SAARNATKAA EVANKELIUMIA kaikille luoduille.
Joka USKOO ja KASTETAAN, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. (Mark.16:15, 16)
Eli; SAARNATKAA EVANKELIUMIA ja Joka USKOO ja KASTETAAN, se pelastuu!!
*
♥ MARANATA! ♥
- pitkä syntilista
Sinullehan usein syntyy lapsia! Kumpaa sukupuolta olet?
kastiin kuuluvat ateistit ja ihmisopin mukaisessa
uskossa olevat, sillä epäuskossa elävät kaikki
tyynni.Todellakin eksyin tälle palstalle ja luin aloituksesi.
Ole vain oma itsesi ja ota lapsi syliisi. Ehkä Jumala jonain päivänä Sinulle puhuu ja käännyt Hänen puoleensa pelastukseksesi.
Nyt neuvon, että pidä lapsestasi hyvää huolta.valita sellaiset kummit että varmasti opettavat kristilliset asiat lapselle :D
- Atte Ateisti
Teen sen itse.
- Atte Ateisti
Parasta olisi valita joku äveriäs hyväpalkkainen pappi kummiksi ja ryövätä tämä vähä vähältä putipuhtaaksi kummilahjoja ruinaamalla.
- Hilpiä
Itseäni sapettaisi aikas paljon, jos lapseni liitettäisiin minulta kysymättä johonkin uskonlahkoon.
Toivottavasti Rouva Ateisti arvostaa joustavuuttasi tässä asiassa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.172394Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain2462118Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162071812Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021461Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491386Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu571327Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1851204- 941130
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1511005Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks14941