Täti kyselee cd:n kopioinnista

tavaus

Täällä on varmaan fiksua väkeä, joka osaisi neuvoa, kuinka kopioin cd-levyn Windows MediaPlayerissa.
Naurettavaa tässä on se, että eilen sen osasin, mutta nyt en enää.
Ostin tyhjiä levyjä (Fukjin dvd r ) Kai ovat siihen tarkoitukseen?
Eli mitä teen missäkin järjetyksessä?
Mistä tiedän, milloin levy on suojattu niin, ettei se sen takia kopioidu?

8

1020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähetä

      kysymystä moneen paikkaan. Se on kielletty Suomi24 säännöissä. Sinulle on jo vastattu "Apua aloittelijalle" -osioissa.

    • elikkäs elikkäs

      Ensinnäkin et voi kopioida cd-tä käyttämällä dvd-levyjä, sulla pitää olla cd-aihioita jotta voisit tehdä suoran kopion. Ja cd-aihoista (aihio=tyhjä levy) kelpaa vain cd-r levyt eikä esimerkiksi cd-rw, huomaa tuo w kirjain!

      Toiseksi: älä käytä Media playeria vaan jotain muuta ohjelmaa, esimerkiksi netistä voit ladata CDex-ohjelman joka rippaa biisit levylle ja siitä sitten koostat levyn poltto-ohjelmalla, tai voit esimerkiksi käyttää Easy ISO-ohjelmaa tai Easy Burning-ohjelmaa tehden ensin ns. ISO-tiedoston (cd-image) kiintolevylle elikkä koko cd:n sisältö kopioidaan yhteen isokokoiseen tiedostoon ja sitten poltetaan tyhjälle cd:lle.

      http://cdexos.sourceforge.net/download.html


      http://www.paehl.de/dpaburn_beta1.php

      http://koti.mbnet.fi/fi6jsp/easyburn/

      http://www.majorgeeks.com/downloadget.php?id=2499&file=10&evp=3b65c060a82d019913c02605dc8728bb

      Tuossapa muutama ohjelma joilla voi poltella cd:tä, ovat täysin ilmaisia, ei siis demoja/trialwarea eikä spywarea eikä adwarea.

      Mitä tulee suojauksiin, tiedät sen suojauksen tehosta siitä että suostuuko ohjelma ylipäätään kopioimaan sitä. Olen törmännyt levyihin joissa väitetään olevan kopiosuojaus mutta käytännössä levyissä ei kuitenkaan ollut mitään suojausta, eli koko juttu oli vaan hämäystä ja pelottelua. Toki jossain levyissä voi ollakin oikeasti suojauksia.

    • ..parasta

      Eiköhän ole paras käyttää vaan ihan sitä ohjelmaa mikä on tullut tietokoneen tai tallentavan cd/dvd-aseman mukana. Eli siitä ohjelmasta vaan copy cd tai millä nimellä se missäkin ohjelmassa on.

      Eri koneiden mukana näkyy tulevan eri ohjelmia, Nero on yksi, jossain merkkikoneissa (HP, Acer...) on omat ohjelmansa. Eiköhän niihin löydy ohjekirjatkin joko mukana tulleelta levyltä taikka sitten valmistajan internet sivuilta. Eli minkämerkkinen tietokone on?

      • asdf

        Windows media playerillä homma käy kätevästi, turha mitään uusia ohjelmia lataat


      • asdf kirjoitti:

        Windows media playerillä homma käy kätevästi, turha mitään uusia ohjelmia lataat

        Windows media player muuttaa musan ensin analogiseksi ja sitten takaisin digitaaliseksi. Toisin sanoen huonontaa laatua.

        Ripperit lukee cd:n suoraan levyltä käyttämättä äänikorttia. Tällöin laatu on huomattavasti parempi.

        Hyviä rippereitä ovat ainakin: CDex ja Easy CD-DA Extractor


      • ..kummasta kysymys
        hexi kirjoitti:

        Windows media player muuttaa musan ensin analogiseksi ja sitten takaisin digitaaliseksi. Toisin sanoen huonontaa laatua.

        Ripperit lukee cd:n suoraan levyltä käyttämättä äänikorttia. Tällöin laatu on huomattavasti parempi.

        Hyviä rippereitä ovat ainakin: CDex ja Easy CD-DA Extractor

        Oltiinko tässä nyt kopioimassa cd-levyä kuten ymmärsin eli eihän siihen tarvita mitään rippereitä jos vaan otetaan levystä identtinen kopio. Vai mitä tässä haettiin takaa?


      • dfg.
        ..kummasta kysymys kirjoitti:

        Oltiinko tässä nyt kopioimassa cd-levyä kuten ymmärsin eli eihän siihen tarvita mitään rippereitä jos vaan otetaan levystä identtinen kopio. Vai mitä tässä haettiin takaa?

        CD levyn kopiointi tietokoneelle tunnetaan myös nimellä rippaus.

        CD levystä ei voi ottaa noin vain identtistä kopiota koska se ei ole CD-ROM levy vaan vanhemman CD-audio standardin mukainen. Musiikki ei ole levyllä normaaleina tiedostoina.

        Hexi oli tosin väärässä tuossa analogimuunnoksessa, ei WMP, iTunes, WinAmp ym. kierrätä musiikkia äänikortin kautta vaan rippaavat suoraan.


      • ..kyselty levyistä
        dfg. kirjoitti:

        CD levyn kopiointi tietokoneelle tunnetaan myös nimellä rippaus.

        CD levystä ei voi ottaa noin vain identtistä kopiota koska se ei ole CD-ROM levy vaan vanhemman CD-audio standardin mukainen. Musiikki ei ole levyllä normaaleina tiedostoina.

        Hexi oli tosin väärässä tuossa analogimuunnoksessa, ei WMP, iTunes, WinAmp ym. kierrätä musiikkia äänikortin kautta vaan rippaavat suoraan.

        Eikös tuossa kyselty miten voi kopioida levylle?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe