Voiko pesu naarmuttaa auton?

Kysyvä ei tieltä eksy

Käytin autoa harjallisessa teho- alustapesussa ja huomasin tämän jälkeen auton katossa noin 10 cm välein kolme isompaa naarmua ja pari pienempää, jotka jatkuvat auton katolla keulasta perään saakka. Voiko tämä olla pikapesun tulosta, onko kellään vastaavia kokemuksia? Naarmut eivät lähde, vaikka kastaa rätin koettaa hangata niitä pois eli kyse ei ole vahajäljistä.

Harmittaa todella.

15

9891

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei haittaa

Normaalia on. Ehkä edellisestä pestävästä jäänyt kiviä ja suolaa harjoihin.

• Ei kysyvä tieltä eksy

Ei oikein sovi kuvaan, kun naarmut ovat yhtenäisiä koko katon matkalta. Lähinnä tulee mieleen, että jokin sensori ei ole toiminut oikein ja pesulaite on mennyt katon yli liian matalalla. Mutta onko muille käynyt näin?

• Nimetön
        Ei kysyvä tieltä eksy kirjoitti:

Ei oikein sovi kuvaan, kun naarmut ovat yhtenäisiä koko katon matkalta. Lähinnä tulee mieleen, että jokin sensori ei ole toiminut oikein ja pesulaite on mennyt katon yli liian matalalla. Mutta onko muille käynyt näin?

autosi itse laadukkaassa itsepesulassa, niin ko. ongelmia ei tulisi.

• Ei kysyvä tieltä eksy
        Nimetön kirjoitti:

autosi itse laadukkaassa itsepesulassa, niin ko. ongelmia ei tulisi.

Jälkiviisastelu on helppoa. Sitä vain jotenkin luottaa siihen, että hienot vermeet toimisivat siten, kuten ne on suunniteltukin toimivan.

• toimia.
        Ei kysyvä tieltä eksy kirjoitti:

Jälkiviisastelu on helppoa. Sitä vain jotenkin luottaa siihen, että hienot vermeet toimisivat siten, kuten ne on suunniteltukin toimivan.

mutta,,tietokoneet ovat tyhmiä. osaavat vain sen mitä niiden muistiin on kirjattu. ei enempää ei vähempää. käsipesu on yleensä parempi autolle muutenkin jos sen tekee huolellisesti. koneellinen pesu ei ole niinkään tarkka, tosin helpompi.

• fykiklik

esim. puun oksa, jonka alta on ajettu????

• Ei kysyvä tieltä eksy

Kyseessä on kaksi viikkoa sitten ostettu menopeli. Voi olla, että auto on ollut "meikattu" ja myynnin jälkeen ensimmäisen pesun liuotin on sitten poistanut meikkauksen naarmujen päältä. Itse en ostotilanteessa näitä naarmuja huomannut, vaikka auto käytiin läpi tarkkaan.

Alan kallistumaan siihen vaihtoehtoon, koska kävimme huoltamon omistajan kanssa katsomassa pesukoneen ja harjat olivat ns. pehmoharjat. Jälkien yhtenäisyys myös viittaa siihen, etteivät ne olisi tullut pesussa. Jos olisi, jäljet olisivat katkonaisemmat.

• Jusaa

Aina on mahdollista, että sensorit pettävät. Kaverin autolle kävi noin kymmenen vuotta sitten aika huonosti; pesun loppuvaiheessa esiin tuleva kuivaaja tuli tuulilasista läpi.

Onneksi omalle kohdalle ei ole koskaan käynyt sitä, että sensorit pettävät, mutta pesu on joskus kyllä ns. jäänyt tilttiin ja on pitänyt saada henkilökunta paikalle torvea soittamalla.

• Erkko!

Pesuautomaateissa on valvontakamera, joiden kuvanlaatu ei yleensä riitä, mutta voisihan sitä kokeilla.

Menet kysymään onko nauhaa, jossa autosi naarmuuntuu. Ja pyydät korvausta. Jos jäljet olet huomannut vasta viikon kuluttua, niin voit pitää tätä oppituntina... ikävänä sellaisena.

Tuttuni autosta lähti pätkä takapuskurista, vaikka oli oikein ajettu sisään. Neste maksoi viulut.

• cleenaaja

Jokainen pesu naarmuttaa aina jkv autoa, sellaista pesua ei ole joka ei niin tekisi. Kunnolla ja talvisin painepesurilla esipesten suoritettu käsinpesu naarmuttaa vähiten, perinteiset nailonharjat omaava automaattikonepesu taas eniten. Pehmoharjapesu sitlä ja väliltä, harjaton pikapesu ei naarmuta mutta ei puhdistakaan.

Ekat isommat naarmut näkyvät aina kaikkein pahiten. Kun aikaa kuluu ja naarmuja tulee lisää, kokonaisuus ei enää niin häiritse. Jos sulla ei ole mahiksia pestä itse käsin, käytä pehmoharjapesussa, ja vahaa käsin auto vaikkapa 3 kertaa vuodessa, se peittää hieman naarmuja. Kun naarmuja on paljon, ne saa pois myllytyksellä (vie autofiksaamoon) mutta sitä ei kannata tehdä monia kertoja, teetä se vaikkapa ennen autonvaihtoa niin hyvitys parempi.

• The Rat

Onhan noita firmojakin jotka pesevät käsin. Eivätkä ole edes hirveän kalliitta (luokkaa 30 egeä muistaakseni).

Itse vien auton seuraavaksi tuollaiseen, kunhan nyt talvi tulisi. :)

• on sellainen
        The Rat kirjoitti:

Onhan noita firmojakin jotka pesevät käsin. Eivätkä ole edes hirveän kalliitta (luokkaa 30 egeä muistaakseni).

firma kuin Kauramaki Car Clean ja siellä käsinpesu maksaa 16€ joten on halvempi tai samanhintainen kuin automaattipesut. Käytin omaa autoa aikoinaan siellä pinnoituksessa ja tuli tosi hienoa jälkeä.

Mulla on nyt kuukauden vanha liisariauto ja olen käyttänyt sitä kaks kertaa pehmoharjapesussa ja kun viime viikonloppuna pesin ja vahasin sen käsin niin huomasin että on täynnä sellaisia pieniä naarmuja jotka näkee vain kirkasta valoa vasten.

Ongelma on se että mulla on sellainen leasarifirman/bensayhtiön luottokortti että nuo pesut yms. ohjautuu suoraan firman maksettaviksi mutta esim. käsinpesut pitäisi sitten itse maksaa joten siitä syystä pitänee vain käyttää tuolla automaatissa. Se maksaa melkein 23€/kerta.

Eihän se auto "oma" ole mutta silti harmittaa ihan helvetisti ne pienetkin naarmut. :(

• The Rat
        on sellainen kirjoitti:

firma kuin Kauramaki Car Clean ja siellä käsinpesu maksaa 16€ joten on halvempi tai samanhintainen kuin automaattipesut. Käytin omaa autoa aikoinaan siellä pinnoituksessa ja tuli tosi hienoa jälkeä.

Mulla on nyt kuukauden vanha liisariauto ja olen käyttänyt sitä kaks kertaa pehmoharjapesussa ja kun viime viikonloppuna pesin ja vahasin sen käsin niin huomasin että on täynnä sellaisia pieniä naarmuja jotka näkee vain kirkasta valoa vasten.

Ongelma on se että mulla on sellainen leasarifirman/bensayhtiön luottokortti että nuo pesut yms. ohjautuu suoraan firman maksettaviksi mutta esim. käsinpesut pitäisi sitten itse maksaa joten siitä syystä pitänee vain käyttää tuolla automaatissa. Se maksaa melkein 23€/kerta.

Eihän se auto "oma" ole mutta silti harmittaa ihan helvetisti ne pienetkin naarmut. :(

Muistelemaani hintaan taisi kuulua myös sisäpuolen putsaus/imurointi ja näin pakkaskeleillä tuikitarpeellinen auton yönylisäilytys hallissa.. :)

Tai sitten muistan hinnan aivan päin mäntyä.

Kyllä sen auton ammattilainen varmaan aika nopeasti pesee, joten ihan kivan katteen kai noillakin hinnoilla saa.

• halpa paikka
        The Rat kirjoitti:

Nekalan autopesu pesee käsin hintaan 12 €. Toki hesalaisille hieman kaukana, mutta luulisi ainakin liki vastaavia hintoja löytyvän ympäri Suomea.

• sattumankauppa
        halpa paikka kirjoitti:

Nekalan autopesu pesee käsin hintaan 12 €. Toki hesalaisille hieman kaukana, mutta luulisi ainakin liki vastaavia hintoja löytyvän ympäri Suomea.

valtatiellä.
        menee näköjään helposti mainostamiseksi. edellinen vastaus katosi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      94
      1855
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      86
      1303
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      115
      972
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      863
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe