Vaatikaa

kunnon hoitoa

Haluan antaa varoittavan esimerkin.

Olen aikuinen nainen ja aina hoidattanut hampaani hyvin. Hampaani on hyvän näköiset ja luulisi, että terveet. Tosin niitä on paljon korjattu jo lapsesta saakka. Paljon on ollut amalgaamipaikkoja, juurihoitoja. Rahaa on mennyt rutosti, koska en aikaisemmin kuulunut niihin ihmisiin, jotka saivat kunnallisen hammashoidon.

Nyt olen ollut muutaman vuoden todella kipeä.
Epämääräiset säryt ja väsymys voivat johtua hampaista, vaikka veriarvot on ok. Minulta on löytynyt kolme hammasjuuritulehdusta, vaikka hampaat piti olla kunnossa. Kuvia on otettu,eikä mitään pitänyt olla vialla.

Älkää hyvät ihmiset antako periksi. Vaatikaa kunnon lääkäreitä ja hammaslääkäreitä. Älkää uskoko, jos teille määrätään vain Buranaa tai mielialalääkkeitä kipuihin.

Nämä voivat olla kohtalokkaita, nämä piilevät hammasjuuritulehdukset. Minultakin meni jossakin vaiheessa jalat alta ja meinasin jo ambulanssin tilata. Olo on ollut välillä todella surkea.

12

1549

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitenköhän..

"Olen aikuinen nainen ja aina hoidattanut hampaani hyvin. Hampaani on hyvän näköiset ja luulisi, että terveet."

Aina hoitanut=ravannut paikkauksissa
      Hyvännäköiset=paikatut
      Terveet=juurihoito=hammaskuollut!

Hyvin hoidetut-->putsaile hyvin kotona,niin pysyy kunnossa.

• hoidosta kiinni

Joskus voi saada suuhunsa jostakin sitkeän pöpön, joka mellastaa ja reikiinnyttää vaikka kuinka käyttäisit harjaa, lankaa ja pepsodenttia. Itselläni on kokemusta. Jollakin järkyttävänmakuisella geelillä kun harjasin muutaman kuukauden niin pöpö saatiin kuriin. Lisäksi voi olla luonnostaan sellainen hammasluu / kiille / syljenerityksen häiriö / tms, että hampaat lohkeilee ja reikiintyy helposti.
        Olen aloittajan kanssa samaa mieltä tuosta että piilevä hammasvaurio tekee olon kurjaksi. Väsynyt, heikko, nuutunut, infektioherkkä.. oireet on monet. Itseltäni on äskettäin hoidettu juuret hampaasta joka oireili pitkään lievästi. Yleiskunto ja -vointi on parantunut ihan selvästi sen jälkeen kun hammas hoidettiin. Sehän on ihan yleisesti tiedossa, että hampaiden juurissa oleva tulehdus ja hampaiden huono kunto vaikuttaa esim sydämeen - voi saada sydänlihastulehduksen tai muita sydänvaivoja. Kannattaa hoitaa ja hoidattaa hampaansa kunnolla!

• sanoa
        hoidosta kiinni kirjoitti:

Joskus voi saada suuhunsa jostakin sitkeän pöpön, joka mellastaa ja reikiinnyttää vaikka kuinka käyttäisit harjaa, lankaa ja pepsodenttia. Itselläni on kokemusta. Jollakin järkyttävänmakuisella geelillä kun harjasin muutaman kuukauden niin pöpö saatiin kuriin. Lisäksi voi olla luonnostaan sellainen hammasluu / kiille / syljenerityksen häiriö / tms, että hampaat lohkeilee ja reikiintyy helposti.
        Olen aloittajan kanssa samaa mieltä tuosta että piilevä hammasvaurio tekee olon kurjaksi. Väsynyt, heikko, nuutunut, infektioherkkä.. oireet on monet. Itseltäni on äskettäin hoidettu juuret hampaasta joka oireili pitkään lievästi. Yleiskunto ja -vointi on parantunut ihan selvästi sen jälkeen kun hammas hoidettiin. Sehän on ihan yleisesti tiedossa, että hampaiden juurissa oleva tulehdus ja hampaiden huono kunto vaikuttaa esim sydämeen - voi saada sydänlihastulehduksen tai muita sydänvaivoja. Kannattaa hoitaa ja hoidattaa hampaansa kunnolla!

...> Kannattaa hoitaa ja hoidattaa hampaansa kunnolla!

Entäs sitten toteutus?

• hyvää hoitoa
        sanoa kirjoitti:

...> Kannattaa hoitaa ja hoidattaa hampaansa kunnolla!

Entäs sitten toteutus?

Kunnallinen hoito on syypää moneen pitkittyneeseen infektioon. jos ei ole suunnattomia särkyjä ei halauta tutkia miten hampaan juuret jaksavat. Minulla oli itsestän kuollut hammas ja sen alla todella paha juuritulehdus. Muttei särkyä lainkaan, kun hammas olikin kuollut. Turhaa myös moittia että joku on ravannut paikauttamassa hampaitaan, pitää muistaa että me jotka nyt olemme viisissäkymmenissä elimme aivan toisenlaisessa hammashoitotietämyksen maailmassa silloin 50- ja 60-luvuilla. Ei ollut fluoria ei xylitolia, kukaan ei aavistanutkaan että karies voi olla tarttuva tauti. Mulla oli risaiset maitohampaat, muttei niitä hoidettu kun kuitenkin kohta irtoavat. Ja sitten pysyviin hampaisiin tuli heti reikiä.

• Mitenköhän..

"Joskus voi saada suuhunsa jostakin sitkeän pöpön"

..mistähän sen yht`äkkiä saa? bakteerit,ku tuppaa lisääntymään,jos saavat olla otollisessa paikassa ja aivan rauhassa. Mitä enemmän bakteereita sen pahempia ja sikeämpiä. Puhdistus auttaa bakteereihin.Ei mitkään lääkkeet, koska ainoa hoito on plakin poisto. Se geeli taisi olla Corsodyliä=suun desinfiointi ainetta, joka muuttaa mikrobikasvustoa suussa.Geeli ei itsessään auta,jos suu on täynnä plakkia/ham.kiveä.

"hammasluu / kiille / syljenerityksen häiriö / tms, että hampaat lohkeilee ja reikiintyy helposti."

Hammasluulla,kiilteellä ei suurtakaan merkitystä reikiintymiseen, syljellä suuri merkitys, mutta siihen syljenkoostumukseenkin pystyy itse vaikuttamaan: hyvällä suuhygienialla,joka muuttaa mikrobien/bakteereiden määrää ja laatua.

Ja jos on paikatut hampaat ne lohkeilevat,kun muovipaikat ei ole ikuisia. Amalgaamit kestää kymmeniä vuosia, muovipaikat ei.

• Etpä taida

ymmärtää mistä kirjoitin. Tämä oli vain varoittava esimerkki muille. Hampaita olen puhdistanut juuri niin kuin on neuvottukin. Käytän jopa hammaslankaa päivittäin.

Minulla on ollut kipuja ympäri elimistöä ja olen ollut suurehkossa leikkauksessakin kipujen takia. Lääkkeitä on määrätty mielettömät määrät, lääkkeitä, jotka taas on vaikuttanut epäedullisesti näihin tulehduksiin ja kipuihin.

Joku jo kirjoittikin juuri näistä kunnallisista hammaslääkäreistä. Minulla on ollut paljon amalgaamipaikkoja ja juurihoitoja. Jospa katsoisit netistä miten nämä tulehdukset näihin juurihoidettuihin hampaisiin syntyyn ja miten vaarallisia ne voivat olla. Pitäisi olla ammattitaitoinen hammaslääkäri, joka pystyy tulkitsemaan kuvia. MInäkin oletin, että olen käynyt ammattitaitoisilla hammaslääkäreillä, mutta näin ei vaan ollut.

En kirjoittele huvikseni tästä aiheesta. Tämä on ihan tosi asia. Nyt kun olen saanut apua näihin tulehduksiin, ovat kanssaihmiseni huomanneet muutoksen minussa. Turvotukset on hävinneet kasvoista ja pitkäaikaiset kivut ja väsymys ovat helpottaneet.

Miksi olisin käyttänyt tuhansia euroa näihin kipuihin, jos kysymys olisi ollut vain hampaiden puhdistuksesta.

• ihme ja kumma..

Hampaiden vaikutuksesta koko elimistön toimintaan puhutaan liian vähän.
        Kuinkahan moni popsii masennuslääkkeitäkin vain hampaista johtuvien ongelmien takia?
        Hyvä esimerkki on koirani, joka alkoi olla tosi väsynyt, söi huonosti ja nukkui lähes aina.
        Ajattelin että se vaan on tullut vanhaksi, kun oli jo 7 vuotias.
        Lopulta tympäännyin sen pahan hajuiseen hengitykseen ja vein sen eläinlääkärille, jossa hampaat putsattiin ja pari hammasta poistettiin.
        Koirasta tuli kuin pentu! Se on ihan eri koira nykyään, huutaa ruokaakin koko ajan vaikka ennen inhosi syömistä.
        Eikä todellakaan vaan nuku vaan tuo palloa ja on into piukassa=)
        Vielä kun saisin itseni patistettua hampilääkärille, sillä selittämätön väsymys se vaivaa täälläkin, eikä yleislääkärillä ole syytä löytynyt..

• oli risat maitohampaat
        hyvää hoitoa kirjoitti:

Kunnallinen hoito on syypää moneen pitkittyneeseen infektioon. jos ei ole suunnattomia särkyjä ei halauta tutkia miten hampaan juuret jaksavat. Minulla oli itsestän kuollut hammas ja sen alla todella paha juuritulehdus. Muttei särkyä lainkaan, kun hammas olikin kuollut. Turhaa myös moittia että joku on ravannut paikauttamassa hampaitaan, pitää muistaa että me jotka nyt olemme viisissäkymmenissä elimme aivan toisenlaisessa hammashoitotietämyksen maailmassa silloin 50- ja 60-luvuilla. Ei ollut fluoria ei xylitolia, kukaan ei aavistanutkaan että karies voi olla tarttuva tauti. Mulla oli risaiset maitohampaat, muttei niitä hoidettu kun kuitenkin kohta irtoavat. Ja sitten pysyviin hampaisiin tuli heti reikiä.

mutta täysin terveet rautahampaat! Jos on risat maitohampaat ei se tarkoita, että rautahampaatkin pilalla!

• hyvä hammaslääkäri

Omani on perfektinisti ja käyttää paljon aikaa paikan laittoon. Suojakelmut estämään syljen menon reikään paikkausvaiheessa ja paikat tehdään kerroksittain. Suunnilleen opettaa kädestä pitäen kuinka hoidetaan hampaita kunnolla :). On aikaa vastata kysymyksiini.

Ainoa ongelma on hinta... Mutta maksan hyvästä palvelusta.

• Aloittaja

Tulehdukset on näkynyt kuvissa jo monta vuotta, mutta kukaan ei ole tehnyt asialle mitään. Kuvia on otettu ainakin parin vuoden välein. Tämä hammaslääkäri on kahdeksas kolmen vuoden sisällä.

• täällä
        Aloittaja kirjoitti:

Tulehdukset on näkynyt kuvissa jo monta vuotta, mutta kukaan ei ole tehnyt asialle mitään. Kuvia on otettu ainakin parin vuoden välein. Tämä hammaslääkäri on kahdeksas kolmen vuoden sisällä.

Hammaskontaktit ja purenta päin pe.....ä. samoin tulehdusta ym. ym. asiaan kuuluvaa!
        Siis tietenkin myös kipuja.

Kerrotaan ja toistellan, vuodesta toiseen samaa mainosta ja kertomusta niin hyvästä hoidosta, ja että hampaissa ole mitään vikaa, asiakkaan epäilyistä huolimatta!

Olisikohan siis ihan normaali käytäntö?

• Allu

Paljon kommentteja jotka eivät liity asiaan
      Eivät näköjään ymmärrä asian ydintä
      Minulla sama tilanne,Monet lääkärit eivät hoida juuria kuntoon.Sanovat että kyllä se mätä siellä pysyy.Pitäisi haastaa oikeuteen.Nyt löysin lääkärin joka hoitaa ja olo paranee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6565
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      555
      2261
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1857
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      83
      1235
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1032
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      970
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      81
      915
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      833
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      830
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      757
    Aihe