Kertokaapa kokemuksia tästä moottorista ja miten toimii käytännössä. Riittääkö puhti??
Hondan 2.2 diesel kokemuksia?
39
22583
Vastaukset
- audista toiseen?????
itselläni enää loppusuoralla autonvaihdossa kaksi vaihtoehtoa accord 2.2d ja audin a4 2.0 tai 3.0 tdi....hondan kone käy huomattavasti sivistyneemmin kuin audin kone....ja ettei jäisi kellekään haukkumiseni epäselväksi niin tällä hetkellä omistan audi a4 1.9tdi -06 mallin....luultavasti päädyn accordiin ellei audilta ole tulossa jotain uutta ja heinoa...katsotaan nyt....mutta kysykseesi...teho riittää...
- reetu
Tuo volkkarin konehan on tämän hetken vanhanaikaisin mitä markkinoilla on (pumppusuutin)joten sen säätäminen päästönormeihin ja vielä käymään kauniisti on mahdoton tehtävä.Luopunevat koneesta aivan lähivuosina.
- ja tuskin kokeilenkaan
Nyt ajossa olevan Golf GT:n 170 Hv 2.0 TDI tuottaa omaan käyttööni tarvitsemani VWoiman ja näin voin unohtaa kaikki väärän merkkiset "pokemonit"
- eihän
ja tuskin kokeilenkaan kirjoitti:
Nyt ajossa olevan Golf GT:n 170 Hv 2.0 TDI tuottaa omaan käyttööni tarvitsemani VWoiman ja näin voin unohtaa kaikki väärän merkkiset "pokemonit"
sakemanni ole auto vaan kulkuneuvo ja vikoja paljon
- juhannus kasvaja
reetu kirjoitti:
Tuo volkkarin konehan on tämän hetken vanhanaikaisin mitä markkinoilla on (pumppusuutin)joten sen säätäminen päästönormeihin ja vielä käymään kauniisti on mahdoton tehtävä.Luopunevat koneesta aivan lähivuosina.
tietävän, että 3,0 tdi on pietsokone ja uudenaikaisempaa ja parempaa tekniikkaa ei ole vielä keksitty. Myös pumppari on huomattavasti parempi ominaisuuksiltaan kuin tuo hondan onneton tekele. Tietysti jos haluaa suurehkon polttoaineen kulutuksen ja pois kaikki dieselin hyvät puolet kuten julma vääntö alhaalla, niin sitten varmaan kannattaa laittaa honda....
- onkans
tulossa honda mut viipyy vaan toimitus nyt siirty loppiaisen jälkeen piti tulla ensin ennen joulua mut ilmoittivat tulevan 4.1 liikkeeseen kyl siinä teho riittää ja ääni on yhtä hiljainen kuin bensiiniautossa ei tiedä kyl dieseliksi kuin tankilla ja kun sytytystulpat puuttuvat
- Anonyymi
ilmankos vaimo tankkas bensaa hondan dieseliin onneks oli melkein tyhjä tankki ilmoitin että osta kaksitahtiöljyä ja kaada tankkiin ja tankkaa täyteen diiseliä ei onneks menny bensaa kun noin 4 litraa saimpahan auton kotiin kerrankin tankki täynnä
- vaihtoehto x
Testaa ennakkoluulottomasti Avensiksen facelift 2,2 D-kat-malli. Siinä on tehoa 177 hevosvoimaa ja maksimivääntö on 400 nm 2000-2600 rpm.
Avensiksen välitykset ovat harvat, joten mittarin mukaan ajettaessa 110 km/h on kierroksia vasta 2000 rpm. Varsin leppoisa matkakumppani!- WWwrroommm
Toyotassa on vaikuttavat lukemat, sitä ei käy kiistäminen.
On mielenkiintoista nähdä, miten Honda vastaa kilpailijoiden huutoihin.
OK, typerää kilpavarustelua, koska 140hv/340nm riittää aivan varmasti, mutta koskas näitä asioita järjellä on ajateltu :) - autoilija aatami
sinällään jännää kuinka hienot avensiksen lukemat ovatkin paperilla niin käytännössä tuntuu että siinä on 77hv ja 40nm vääntöä...paperi ja käytäntö kun on aina osoittautuneet hieman eri asioiksi....ainakin tämän koeajon kohdalla itselleni tuli sellainen käsitys...kilpailijoiden 140hv ja 300-360nm koneet veti paremmin ja kiihtyvät kaikin puolin jouhevammin...
sinällään nuo avensiksen arvot riittävät ihan hyvin kyllä mutta tuli sellainen tunne että paperiin on kirjattu vain provolukemat kilpailijoiden härnäämiseksi?... - hyvä
mies osta tusinaautoa siinä on hirveästi vikoja googleta hakusana autojen viat niin näet
- olet
autoilija aatami kirjoitti:
sinällään jännää kuinka hienot avensiksen lukemat ovatkin paperilla niin käytännössä tuntuu että siinä on 77hv ja 40nm vääntöä...paperi ja käytäntö kun on aina osoittautuneet hieman eri asioiksi....ainakin tämän koeajon kohdalla itselleni tuli sellainen käsitys...kilpailijoiden 140hv ja 300-360nm koneet veti paremmin ja kiihtyvät kaikin puolin jouhevammin...
sinällään nuo avensiksen arvot riittävät ihan hyvin kyllä mutta tuli sellainen tunne että paperiin on kirjattu vain provolukemat kilpailijoiden härnäämiseksi?...toyotan suhteen hondalla on paras moottori mikään muu dieselmoottori ei pysty tarjoamaan yhtä hienoa vääntömomentin,tehon,polttoainetaloudellisuuden,ja alhaisten päästöjen yhdistelmää ja dieselmoottorinen accord on yhtä hiljainen kuin bensiinimoottorinen
- muilla dieseleillä
hyvä kirjoitti:
mies osta tusinaautoa siinä on hirveästi vikoja googleta hakusana autojen viat niin näet
Kuin tuolla meidän Vag konsernin wanhanaikaisella 1,9 Power Dieselillä, josta optimoitiin ulos 160/ 380 ja kyllä suuta hymyilyttää ihan vaan varvasta koukistamalla ohitellessa. Auto kiihtyy todella kivuttoman tuntuisesti vielä 6-vaihteellakin motarinopeudesta.
Eikä ole paha polttoaineelle kun pyörii laskettu kulutus 5,1-5,3 sekalaisessa pyörityksessä. - Suolenhevonen
autoilija aatami kirjoitti:
sinällään jännää kuinka hienot avensiksen lukemat ovatkin paperilla niin käytännössä tuntuu että siinä on 77hv ja 40nm vääntöä...paperi ja käytäntö kun on aina osoittautuneet hieman eri asioiksi....ainakin tämän koeajon kohdalla itselleni tuli sellainen käsitys...kilpailijoiden 140hv ja 300-360nm koneet veti paremmin ja kiihtyvät kaikin puolin jouhevammin...
sinällään nuo avensiksen arvot riittävät ihan hyvin kyllä mutta tuli sellainen tunne että paperiin on kirjattu vain provolukemat kilpailijoiden härnäämiseksi?...Ei vastaa jaappanin hevoset saksalaisia ei. No Hondasta en tiedä, mutta tuossa nimenomaisessa Avensiksessa tuntuu tosiaan, että on puolet hummista kateissa eikä ne jäljellä olevat jaksa vääntää. Normi Passatti 130hv tuntuu tehokkaammalta ajossa kuin tuo Ave. Outoa.
Hondasta en osaa sanoa muuta kuin sen, että nätisti käy, jos sillä nyt on merkitystä. - vag melkein nopeammin
muilla dieseleillä kirjoitti:
Kuin tuolla meidän Vag konsernin wanhanaikaisella 1,9 Power Dieselillä, josta optimoitiin ulos 160/ 380 ja kyllä suuta hymyilyttää ihan vaan varvasta koukistamalla ohitellessa. Auto kiihtyy todella kivuttoman tuntuisesti vielä 6-vaihteellakin motarinopeudesta.
Eikä ole paha polttoaineelle kun pyörii laskettu kulutus 5,1-5,3 sekalaisessa pyörityksessä.kuin kulkee.
- kdjfhg
olet kirjoitti:
toyotan suhteen hondalla on paras moottori mikään muu dieselmoottori ei pysty tarjoamaan yhtä hienoa vääntömomentin,tehon,polttoainetaloudellisuuden,ja alhaisten päästöjen yhdistelmää ja dieselmoottorinen accord on yhtä hiljainen kuin bensiinimoottorinen
Eihän Hondan koneen lukemat mitenkään ihmeellisiä ole, pikemminkin päinvastoin.
Euroopassa kaikki ja niiden serkut tekevät parempia dieseitä kuin tuo Hondan harjoitustyö.
Honda täysin aloittelija dieseleissä, ja yrittää nyt hyväuskoisiin uppoavalla suurella puheella hämätä. - jghjlkgjg
Suolenhevonen kirjoitti:
Ei vastaa jaappanin hevoset saksalaisia ei. No Hondasta en tiedä, mutta tuossa nimenomaisessa Avensiksessa tuntuu tosiaan, että on puolet hummista kateissa eikä ne jäljellä olevat jaksa vääntää. Normi Passatti 130hv tuntuu tehokkaammalta ajossa kuin tuo Ave. Outoa.
Hondasta en osaa sanoa muuta kuin sen, että nätisti käy, jos sillä nyt on merkitystä.On olemassa fysikaalisia yksiköitä kuten
-Watti
-Hevosvoima
-Tuuma
Ja sitten on mainosmiesten omia yksiköitä joilla ei juurikaan ole mitään tekemistä noiden yllämainittujen kanssa:
-Anttilan Watti (Käytössä halvoissa pakettistereoissa ja tietokoneiden aktiivikauttimissa)
-Toyota hevosvoima (tunnetaan myös nimellä Evinrude/Johnson perämoottorihevosvoima, tosi pieni poni joka tapauksessa)
-Monitorituuma (Käytetään tietokoneiden kuvaputkimonitoreissa ja kuvaputkitelevisioissa) - sitä
jghjlkgjg kirjoitti:
On olemassa fysikaalisia yksiköitä kuten
-Watti
-Hevosvoima
-Tuuma
Ja sitten on mainosmiesten omia yksiköitä joilla ei juurikaan ole mitään tekemistä noiden yllämainittujen kanssa:
-Anttilan Watti (Käytössä halvoissa pakettistereoissa ja tietokoneiden aktiivikauttimissa)
-Toyota hevosvoima (tunnetaan myös nimellä Evinrude/Johnson perämoottorihevosvoima, tosi pieni poni joka tapauksessa)
-Monitorituuma (Käytetään tietokoneiden kuvaputkimonitoreissa ja kuvaputkitelevisioissa)tuumaa käytetään amerikanautoissa se on nimeltään kuutiotuuma
- ---------------------------...
kdjfhg kirjoitti:
Eihän Hondan koneen lukemat mitenkään ihmeellisiä ole, pikemminkin päinvastoin.
Euroopassa kaikki ja niiden serkut tekevät parempia dieseitä kuin tuo Hondan harjoitustyö.
Honda täysin aloittelija dieseleissä, ja yrittää nyt hyväuskoisiin uppoavalla suurella puheella hämätä.Oletkos edes kokeillut sitä Hondan dieseliä.Arvot ei ole paperilla huippua mutta käytännössä kyllä.Todella hiljainen ja laaja vetoalue ei sitä usko ennen kuin koittaa.Voittihan tuo harjoitustyö vuoden dieselmoottorin tittelin tullessaan.Honda ei tee paskoja koneita koskaan.On muuten vielä sellainen systeemi vielä ettei tarvitse lisälämmittimiä talvella vaan lämpö riittää myös sisätiloissa ,sen nimi on hotgas system.Eipä löydy vastaavaa euroista.Tutkippa asiaa vaikka olisitkin pumppusuutinmies.
- pekka 2
jghjlkgjg kirjoitti:
On olemassa fysikaalisia yksiköitä kuten
-Watti
-Hevosvoima
-Tuuma
Ja sitten on mainosmiesten omia yksiköitä joilla ei juurikaan ole mitään tekemistä noiden yllämainittujen kanssa:
-Anttilan Watti (Käytössä halvoissa pakettistereoissa ja tietokoneiden aktiivikauttimissa)
-Toyota hevosvoima (tunnetaan myös nimellä Evinrude/Johnson perämoottorihevosvoima, tosi pieni poni joka tapauksessa)
-Monitorituuma (Käytetään tietokoneiden kuvaputkimonitoreissa ja kuvaputkitelevisioissa)Ammoin Herralla nimeltään DIN oli voimakkaampi hevonen kuin Herralla nimeltä SAE?
Toiset mittaa moottorin tehon apulaitteet mukana (DIN) ja toiset ilman (SAE)?
Apulaitteita ovat laturit vesipumput puhaltimet, onko myös turbot???? - Anonyymi
kdjfhg kirjoitti:
Eihän Hondan koneen lukemat mitenkään ihmeellisiä ole, pikemminkin päinvastoin.
Euroopassa kaikki ja niiden serkut tekevät parempia dieseitä kuin tuo Hondan harjoitustyö.
Honda täysin aloittelija dieseleissä, ja yrittää nyt hyväuskoisiin uppoavalla suurella puheella hämätä.honda kun kehitti diesil niin niitä testattiin noin miljoona kilometriä eri juttu kun vw tai avensis ja mb laskettiin liian nopeasti markkinoille
- i-cdti accord exutive x
Ja jos ei riitää niin sitten uutta ohjelmaa boksiin, niin kuin saarivaltion kaverit laittavat saman moottorin diesel civickiin. 185hv/455nm
http://www.civinfo.com/forum/showthread.php?t=1976&page=3 - taksari,..
ajatteles tuota kysymystäsi??
"riittääkö puhti"??
ei taida olla kokomusta dieseleistä..kyllä riittää!!!
"miten toimii käytännössä"..kyllä toimii!!- taksari1
oikein sitten sä tiedät onko ollut jo kauan auto onko lämmin mulle tulee ens viikolla honda jos ei taas viivästy on jo kohta kuukauden myöhässä pitäsköhän jotakin pyytää myöhästyssakkoa
- takana!
Oli kaks edellistä accoa,2,4sia tourereita,hienoja autoja molemmat ajaa,mut kyl tää kilikali on huomattavasti mukavampi ajaa kuin noi bensat.Ohitus kiihtyvyys on paljon mukavempaa(vääntää,eikä tarvi odottaa piikkiä).Ainoa huonompi mutu on se,että kutos vaihde tuntuu pikkaisen liian harvalta.Kulutus on pyörinyt keskimäärin n.6l/100km ,jossa on ollut paljon reilua motari nopeutta!
- ctditi
..moottori öljyä yhtään? Tai veikö alussa öljyä enemmän kun nykyään?
- ainakaan
ctditi kirjoitti:
..moottori öljyä yhtään? Tai veikö alussa öljyä enemmän kun nykyään?
sanoneet huollossa,että olis ollut kuluttanut mitenkään poikkeavasti.
- muille
ainakaan kirjoitti:
sanoneet huollossa,että olis ollut kuluttanut mitenkään poikkeavasti.
hondan omistajille tullut maanantai versioita mulle tuli ajoin kilometrin uudella honda dieselillä niin sytty vsa abs valot palamaan eikä sammuneet käytin huollos mutta nyt syttyy harvemmin voi syttyä vaikka auto onvaiv paikallaan tyhjäkäynnillä vielä aikoivat purkaa että vika löytyy kuulemma menee päivä kojelaudat ja kaikki purkaa sattupa taas huono tuuri auton ostossa ps onko muilla samoja ongelmia siis vain hondassa
- HONDA MENOSSA!
muille kirjoitti:
hondan omistajille tullut maanantai versioita mulle tuli ajoin kilometrin uudella honda dieselillä niin sytty vsa abs valot palamaan eikä sammuneet käytin huollos mutta nyt syttyy harvemmin voi syttyä vaikka auto onvaiv paikallaan tyhjäkäynnillä vielä aikoivat purkaa että vika löytyy kuulemma menee päivä kojelaudat ja kaikki purkaa sattupa taas huono tuuri auton ostossa ps onko muilla samoja ongelmia siis vain hondassa
Ei oo ikinä ollut oikeestaan muita vikoja kuin 03 ja 05 tourereissa takapyörän laakeri propleemia,ja 05seen vaihdettiin kuskin ikkunan tiiviste.
- Ollutnäitä
Tuommonen hondan dieseli vois olla ihan hyväkin käyttiksenä, itellä ollut mersuja, toyotaa, vw, audi ja naapurilla ollut hondia eikä mitään ihmeempiä vikoja ole ilmennyt. Itsellä on mersut ja toitsut kyllä toiminut hyvin mutta VAG konserni kyllä poistui omasta valikoimasta 5 kpl jälkeen pelkkää paskaa. Audissa hajosi turbo ja vaikka kaikki uusittiin ahdot oli silti vituillaan, (A6 farmari) ja söi öljyä... ajettu 380tkm... passatissa oli sähkövikoja joka olikin periskummallista mutta vittu ei vaan tullut kuntoon... paska. Golf 1 lahos käsii... golf 2 kone levis... golf 3 kerkis olla 3kk ku myin helvettii ja ostin oikeesti toimivan mersun. Naapuri naureskeli ku sen japski vaan toimi ja mun VAGit levii... lekalla lohkoon koko paskaa ekat 5 ja vika VAG mitä ostan ikinä. Osta vaa honda, toimii !
- puutaheinäätaas
Jätkä kaivaa melkein 10 votta vanhan keskustelun esiin. Heh,heh,hee.....
- tuomotoivonpoika
onko sillä väliä kun on laatu auto ei tartte haukkua täällä
- sammy47
onko tuo hondan diesel omaa tuontatoa vai jonkun muun kone
- Omaon
Omaa tuotantoa ovat olleet alusta asti: 2.2 iCTDI, 2.2 iDTEC ja nyt nämä 1.6 litraiset 120 hv ja 160 hv versiot.
Kunhan Civicin nokalle saadaan uusi versio tuosta 120 hv koneesta, siitä tulee todella pihi. Guinnessin ennätyksestä huolimatta siinä on edelleen vaan pienennetty kulutusta.
https://www.is.fi/autot/art-2000000974634.html - Anonyymi
Omaon kirjoitti:
Omaa tuotantoa ovat olleet alusta asti: 2.2 iCTDI, 2.2 iDTEC ja nyt nämä 1.6 litraiset 120 hv ja 160 hv versiot.
Kunhan Civicin nokalle saadaan uusi versio tuosta 120 hv koneesta, siitä tulee todella pihi. Guinnessin ennätyksestä huolimatta siinä on edelleen vaan pienennetty kulutusta.
https://www.is.fi/autot/art-2000000974634.htmlMilloin Honda kehitti ekan diesel moottorin?
- Anonyymi
itsellä 09 2,2 diesel eikun hiukkasudatin mäkeen mootorinohjausboxin päivittäminen nyt 190hp kytkin vaan luistaa jos lähdet kutosvaihteella vedättämään
- Anonyymi
Hankin 2.2 diesseli-Civicin kulkineeksi, jolla ajanut nyt 20 tuhatta, mittarissa 270 tkm. Täällä tietääkseni vakio-ohjelma ja tukkoinen DPF, mutta silti meinaa kytkin luistaa kun maantie-motarivauhdista antaa lapikasta. Pienestä vaudista saa kiihdytellä ihan täysillä ja kytkin pitää vielä täysin.
Lukaisin tuosta moottorista vähän taustoja ennen hankintaa, ja vaikuttaisi olevan vahva ja toimiva moottori kaikin puolin. 250 tonnin paikkeilla voi alkaa hiukkassuodatin temppuilemaan, mutta muuten yleisesti huoletonta ajoa 300 tuhannen kilsan tuolle puolen.
Kulutus viimeiselle 20 tuhannelle kilsalle ajotietokoneen mukaan 5.1 (tarkastusmittausten mukaan näyttää 0,1-0,2 litraa liian vähän)... jos jaksaa ajaa tasaista kahdeksaakymppiä niin melkein pääsee neljään litraan satasen.
Tämä yksilö oli ollut viimeiset kymmenen vuotta kaupungissa, ja auton ostaessa DPF-suodatin oli täysin tukossa. Regenerointi puski käryt sisälle, puski naftaa öljytilaan ja sytytteli merkkivaloa pari kertaa. Sitten kovaa motariajoa satoja ellei tuhansia kilsoja niin hiukkasloukku alkoi pikkuhiljaa putsautumaan, öljytaso ei enää nouse eikä käryt tule sisälle regeneroidessa. Regenerointi ei kuitenkaan lähtentyt kunnolla pelaamaan, välillä aloitti ja lopetti nopeasti... sitten mietin jo että nyt toi hiukkassuodatin joutaa mäkeen... sitä ennen heitin naftan sekaan laitettavan DPF-lisäaineen tankkiin, lähti toimii paremmin sen avulla ja ajetaan nyt niin pitkälle kun suodatin pelaa. Voisihan sen toki pestäkin...
Vanha ketju jatkuu, mutta hyvä niin.
- Anonyymi
460 000 km takana toimii kuin uusi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581361Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221084Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2101043- 1261030
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307937- 42919
- 72885
- 72833