Haluaisin raamatuntutkistelun.
Minulla on muutamia ehtoja; On aivan selvää etten ikinä liity Jt uskontoon, mutta olen muuten vain kiinnostunut opista.
Toinen ehto on se, etten suostu menemään kertaakaan kokoukseen valtakunnansalille.
Kummastakaan näistä ylläolevista ei missään tapauksessa tehdä poikkeusta.
Suostun ainoastaan tutkimiseen kotona. Voin samalla jutella kaikkea muutakin kahvikupposen ääressä lisäksi, joten tarjoan hyvän tilaisuuden kerätä tunteja raportoitavaksi.
Kuinka pitkään minulla on mahdollista saada tutkistelua näillä ehdoilla? Tiedän että kiinnostuneet pyritään saamaan nopeasti järjestöön mukaan, mutta minä en aio tehdä sitä missään tapauksessa. Suostun ainoastaan opetettavaksi.
Haluaisin tutkiskelun
21
1327
Vastaukset
- tutkiminen tarpeen
Haluasisin sanoa sinulle, että et tarvitse raamatuntutkistelua ollenkaan. Olet kirjoittamasi asian perusteella saanut jo kaiken opin.Tarvitset ainoastaan käytös ja siveysoppia, mutta sitä ei kotona anneta ja koulussa et ole saanut sitäkään .Voit ihan itse pitää kirjaa kuinka moni tarjoaa sinulle apua etsiessäsi elämän totuuksia ja käytöstapoja.
- päätellä
että edellinen henkilö tarvitsee siveys ja käytösoppia.Hän kirjoitti asiallisesti ja HUOM! rehellisesti heti alkuunsa ajatuksensa,sehän on hyvä asia ,eikä kten jotkut puikevat sanansa siirappiin ja tarkoitus on toinen.Paitsi Jt mhehän tietävät kaiken ja ovat täydellisiä!!
- Kiinnostunut.
Häh! Mitä sinä nyt oikein selität? Jos sanon etten halua sitoutua mihinkään uskontoon enkä osallistua toimintaan, niin mitä tekemistä sillä on käytöstapojen kanssa? Eikö tälläiset asiat ole henkilökohtaisesti päätettäviä?
Tiedän että Jt haluavat kiinnostuneet toimintaan mukaan, siksi haluan tehdä jo alussa selväksi asiat ettei tule väärinkäsityksiä.
>>Kuinka pitkään minulla on mahdollista saada tutkistelua näillä ehdoilla?
Todennäköisesti pyöreät nolla minuuttia. Tutkistelujen pitäminen ja ovilla kiertely (ovelta ovelle saarnaaminen) tähtää nimenomaan uusien jäsenien värväämiseen. Ei raamatun opetuksien opettamiseen ensisijaisesti, kuten julkisuudessa on jehovantodistaja dokumentissa virheellisesti väittänyt. Toisinsanoen valehdellut.
Tosin joku itsevarma tai hulluuden rajamailla häilyvä henkilö saattaisi kanssasi aloittaakin tutkistelun. Vakaana päämääränään saada ehtosi raukeamaan jossain vaiheessa. Mutta hänelläkään ei taatusti olisi opetuksen motiivina se, että ehtosi pysyisivät voimassa.- Markku_Meilo
>>Kuinka pitkään minulla on mahdollista saada tutkistelua näillä ehdoilla?
Pisimmät näkemäni maininnat ovat olleet 6...7 vuotta. - tilanteita löytyy
On tiedossa tapaus, jossa lahkon värvärikaksikko kävi erään "yhteiskunnalllisen pohdiskelijan" luona säännöllisesti, ilman Raamatun lukua, koska tämä ei sitä hyväksynyt.
Lahkossa on tilitysvelvollisuus ovityöhön käytetystä ajasta ja tähän kirjalliseen tilitykseen kyseinen kaksikko halusi merkitä kyseisen ajan.
Periaatteessa lahkossa pomot neuvovat jättämään heti sellaisen kohteen, jossa osataan tehdä opeista ja lahkosta kiusallisia kysymyksiä, joihin ei ole lahkossa opetettu valmista vastausta. Koska lahkotoiminta ei perustu Raamattuun, on asian paljastavia kysymyksiä tehtävissä, siitä on kysymys.- on tosiaan
erilaisia, ja tutkistelut on jatkuneet paljon pitempäänkin, mutta tuskin ilman raamatun lukua, kska sitähän raamatun tutkistelu on. Ja mistähän tuollainen neuvonta tieto on tullut. Olen varma, että jokainen Jt oikein odottaa sellaista ihmistä jolla on mielipiteitä ,eriäviäkin
- am.ha_arets
Minä en ole niistä tunneista niin välitä mutta ihmisistä, joita kiinnostaa Raamattu on aina pulaa.
Jos haluat keskustella kanssani Raamatusta niin voit kirjoittaa minulle osoitteeseen
[email protected].
>>>>Kuinka pitkään minulla on mahdollista saada tutkistelua näillä ehdoilla?
Niin pitkään kuin vain haluat. Ei meistä kukaan voi ymmärtää Raamattua täydellisesti vaikka kuinka yrittäisi... mutta aina voi pohdiskella.- Markku_Meilo
>>ihmisistä, joita kiinnostaa Raamattu on aina pulaa.
Olen tarjoutunut useita kertoja tuollaiseen, mutta ainoastaan yhden kerran olen saanut toiveelleni vastakaikua. Muutaman sähköpostin vaihdon jälkeen tämä, jehovantodistajien kanssa pitempään tutkinut henkilö ilmoitti katkaisevansa suhteet jehovantodistajiin, koska ei saanut vastauksia esitettyihin kysymyksiin.
Joten pula saattaa hyvinkin olla paikallista laatua. - am.ha_arets
Markku_Meilo kirjoitti:
>>ihmisistä, joita kiinnostaa Raamattu on aina pulaa.
Olen tarjoutunut useita kertoja tuollaiseen, mutta ainoastaan yhden kerran olen saanut toiveelleni vastakaikua. Muutaman sähköpostin vaihdon jälkeen tämä, jehovantodistajien kanssa pitempään tutkinut henkilö ilmoitti katkaisevansa suhteet jehovantodistajiin, koska ei saanut vastauksia esitettyihin kysymyksiin.
Joten pula saattaa hyvinkin olla paikallista laatua.>>>>Muutaman sähköpostin vaihdon jälkeen tämä, jehovantodistajien kanssa pitempään tutkinut henkilö ilmoitti katkaisevansa suhteet jehovantodistajiin, koska ei saanut vastauksia esitettyihin kysymyksiin.
Hyvin ymmärrettävää! :)
>>>>Joten pula saattaa hyvinkin olla paikallista laatua.
Saattaa johtua yrityksen laadusta... mutta jos joku haluaa keskustella Raamatusta niin kyllä minä keskustelen - mielelläni. - Markku_Meilo
am.ha_arets kirjoitti:
>>>>Muutaman sähköpostin vaihdon jälkeen tämä, jehovantodistajien kanssa pitempään tutkinut henkilö ilmoitti katkaisevansa suhteet jehovantodistajiin, koska ei saanut vastauksia esitettyihin kysymyksiin.
Hyvin ymmärrettävää! :)
>>>>Joten pula saattaa hyvinkin olla paikallista laatua.
Saattaa johtua yrityksen laadusta... mutta jos joku haluaa keskustella Raamatusta niin kyllä minä keskustelen - mielelläni.>>Saattaa johtua yrityksen laadusta... mutta jos joku haluaa keskustella Raamatusta niin kyllä minä keskustelen - mielelläni.
Jos mielelläsi, niin paljon on muuttunut toukokuusta, jolloin lupasit ottaa vastaan kysymyksiä. Minä lähetin kysymyksen ja sainkin sinulta vastauksen:
Hassua...
Kirjoittanut: am.ha_arets 19.5.2006 klo 14.52
sinänsä!!!
Sähköpostisi meni suoraan ohjelman junk mail-osastoon!!! - Jehovilta.
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Saattaa johtua yrityksen laadusta... mutta jos joku haluaa keskustella Raamatusta niin kyllä minä keskustelen - mielelläni.
Jos mielelläsi, niin paljon on muuttunut toukokuusta, jolloin lupasit ottaa vastaan kysymyksiä. Minä lähetin kysymyksen ja sainkin sinulta vastauksen:
Hassua...
sinänsä!!!
Sähköpostisi meni suoraan ohjelman junk mail-osastoon!!!löytyy paljon tietoa ja kiinnostavia näkemyksiä sekä tulkintoja raamatusta! Olen lukenut lehtiä ja kirjoja, kyllä niistä paljon irti saa. Sellaiset asiat joihin Jt:t ei kykene vastaamaan täytyy vain hylätä ja ottaa irti se minkä niistä saa. Ei mikään muukaan uskonto ole täydellinen, vaikka sellaista väittäisikin.
- Markku_Meilo
Jehovilta. kirjoitti:
löytyy paljon tietoa ja kiinnostavia näkemyksiä sekä tulkintoja raamatusta! Olen lukenut lehtiä ja kirjoja, kyllä niistä paljon irti saa. Sellaiset asiat joihin Jt:t ei kykene vastaamaan täytyy vain hylätä ja ottaa irti se minkä niistä saa. Ei mikään muukaan uskonto ole täydellinen, vaikka sellaista väittäisikin.
>>Sellaiset asiat joihin Jt:t ei kykene vastaamaan täytyy vain hylätä ja ottaa irti se minkä niistä saa.
Se kun on niin, että tuo esittämäsi ei valitettavasti ole Vt-seuran näkemys jehovantodistajuudesta. Eikä se siis saa olla kenenkään jehovantodistajankaan julistama näkemys jehovantodistajuudesta. - am.ha_arets
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Saattaa johtua yrityksen laadusta... mutta jos joku haluaa keskustella Raamatusta niin kyllä minä keskustelen - mielelläni.
Hassua...
sinänsä!!!
Sähköpostisi meni suoraan ohjelman junk mail-osastoon!!!Nyt on sattunut väärinkäsitys...
Se viesti siis meni automaattisesti suoraan sähköpostiohjelman junk-mail osioon. Minä en sitä sinne pistänyt. :)
Kyllä minä sen otin vastaan (en nyt tarkkaan muista mikä se oli mutta epäilen sen liittyneen numerosarjaan 607-2520-1914) ja taisinpa vastata kysymykseesikin... varmaankin jotakuinkin sillälailla, että ei minulla ole vastausta kysymykseesi. Jos haluat, voit lähettää sen uudelleen minulle niin voin vastata siihen asiallisesti... ettei jää kenellekkään paha mieli.. :) niin ja osote on nykyään [email protected]
Keskustelen mielelläni asioista, jotka edes jotenkin liittyvät Raamattuun... nuo asiat, joista esität kysymyksiä kohdistuvat VT-seuran arvailuihin jotan jätän ne omaan arvoonsa (siis ne arvailut), koska niihin ei vt-seuralla ole vastauksia. Keskityn mieluummin niihin asioihin joihin itse voin vaikuttaa ja joilla itse voin vaikuttaa... niihin asioihin joista Jeesus puhui seuraajilleen. - Markku_Meilo
am.ha_arets kirjoitti:
Nyt on sattunut väärinkäsitys...
Se viesti siis meni automaattisesti suoraan sähköpostiohjelman junk-mail osioon. Minä en sitä sinne pistänyt. :)
Kyllä minä sen otin vastaan (en nyt tarkkaan muista mikä se oli mutta epäilen sen liittyneen numerosarjaan 607-2520-1914) ja taisinpa vastata kysymykseesikin... varmaankin jotakuinkin sillälailla, että ei minulla ole vastausta kysymykseesi. Jos haluat, voit lähettää sen uudelleen minulle niin voin vastata siihen asiallisesti... ettei jää kenellekkään paha mieli.. :) niin ja osote on nykyään [email protected]
Keskustelen mielelläni asioista, jotka edes jotenkin liittyvät Raamattuun... nuo asiat, joista esität kysymyksiä kohdistuvat VT-seuran arvailuihin jotan jätän ne omaan arvoonsa (siis ne arvailut), koska niihin ei vt-seuralla ole vastauksia. Keskityn mieluummin niihin asioihin joihin itse voin vaikuttaa ja joilla itse voin vaikuttaa... niihin asioihin joista Jeesus puhui seuraajilleen.>>Nyt on sattunut väärinkäsitys...
Tottahan toki, olen hyvin sekava esitystavassani.
>>Se viesti siis meni automaattisesti suoraan sähköpostiohjelman junk-mail osioon. Minä en sitä sinne pistänyt. :)
Ja tuo minulle antamasi vastaus oli oleellisinta tuossa Raamattuun liittyneissä kysymyksissäni?
>> ja taisinpa vastata kysymykseesikin...
No kun et tainnut:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000016526294
>> ettei jää kenellekkään paha mieli.. :)
En minä mieltäni rehellisyydestä pahota, epärehellisyys onkin sitten luku erikseen.
>>Keskustelen mielelläni asioista, jotka edes jotenkin liittyvät Raamattuun...
Minusta tuo pitää sisällään esimerkiksi sellaisen, Vt-seuran taholta raamatulliseksi väitetyn keskeisen opetuksen, jonka kiistäminen on Vt-seurassa erotusperuste. Kyseessä kun ei Vt-seuralle ole tasoltaa sellainen, jota tässä kuvailet:
>> nuo asiat, joista esität kysymyksiä kohdistuvat VT-seuran arvailuihin jotan jätän ne omaan arvoonsa (siis ne arvailut), koska niihin ei vt-seuralla ole vastauksia.
Minä en näihin vuosiin ole vielä nähnyt yhtään Vt-seuran viittausta edes siihen suuntaan, että kyseessä olisi arvailu, tai siinä olisi pienintäkään epävarmaa. Pikemminkin asia esitetään kiveen hakattuna totuutena, olihan vuosille 1874, 1914 ja 1915 oikein Jumalan kivitodistajakin.
En kadehdi jehovantodistajien tilannetta, salilla on varottava sanomisiaan, ovilla asiaa on mahdollisesti kartettava, mutta ulospäin on edustettava virheetöntä ja todistettavissa olevaa oppia. Tiedostaen samalla, että Vartiotorniseura on osoitettavissa pinttyneeksi valehtelijaksi jo pelkästään sen omalla materiaalilla.
Kyseinen 'raamatullinen' asia on niin keskeinen jehovantodistajuudessa, että rehellisyys sen suhteen vie mennessään oleellisen tukijalan Vartiotorniseuran opetukselta. Ei olisi enää orjan valintaa, lopun aikaa, eikä torventörähdyksiä, muista 'raamatullisista' merkkipaaluista puhumattakaan. Kaikki vuoteen 1914 pohjaava ajanlasku ja vuosiluvut menettäisivät merkityksensä.
>> Keskityn mieluummin niihin asioihin joihin itse voin vaikuttaa ja joilla itse voin vaikuttaa... niihin asioihin joista Jeesus puhui seuraajilleen.
Niin, haluaisimpa kuulla jonkun lausuneen salin lavalta sen mitä esimerkiksi olet juuri kirjoittanut. Minua vaivaisi suunnattomasti tuollainen tilanne, onneksi me ihmiset olemme erilaisia.
Niin tai josko joku sanoisi rehellisesti lavalta, että olen jehovantodistaja siitä syytä, että jos lopetan, niin sukulaiseni ja ystäväni lakkaavat tapaamasta minua, eivätkä edes keskustele kanssani. - am.ha_arets
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Nyt on sattunut väärinkäsitys...
Tottahan toki, olen hyvin sekava esitystavassani.
>>Se viesti siis meni automaattisesti suoraan sähköpostiohjelman junk-mail osioon. Minä en sitä sinne pistänyt. :)
Ja tuo minulle antamasi vastaus oli oleellisinta tuossa Raamattuun liittyneissä kysymyksissäni?
>> ja taisinpa vastata kysymykseesikin...
No kun et tainnut:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000016526294
>> ettei jää kenellekkään paha mieli.. :)
En minä mieltäni rehellisyydestä pahota, epärehellisyys onkin sitten luku erikseen.
>>Keskustelen mielelläni asioista, jotka edes jotenkin liittyvät Raamattuun...
Minusta tuo pitää sisällään esimerkiksi sellaisen, Vt-seuran taholta raamatulliseksi väitetyn keskeisen opetuksen, jonka kiistäminen on Vt-seurassa erotusperuste. Kyseessä kun ei Vt-seuralle ole tasoltaa sellainen, jota tässä kuvailet:
>> nuo asiat, joista esität kysymyksiä kohdistuvat VT-seuran arvailuihin jotan jätän ne omaan arvoonsa (siis ne arvailut), koska niihin ei vt-seuralla ole vastauksia.
Minä en näihin vuosiin ole vielä nähnyt yhtään Vt-seuran viittausta edes siihen suuntaan, että kyseessä olisi arvailu, tai siinä olisi pienintäkään epävarmaa. Pikemminkin asia esitetään kiveen hakattuna totuutena, olihan vuosille 1874, 1914 ja 1915 oikein Jumalan kivitodistajakin.
En kadehdi jehovantodistajien tilannetta, salilla on varottava sanomisiaan, ovilla asiaa on mahdollisesti kartettava, mutta ulospäin on edustettava virheetöntä ja todistettavissa olevaa oppia. Tiedostaen samalla, että Vartiotorniseura on osoitettavissa pinttyneeksi valehtelijaksi jo pelkästään sen omalla materiaalilla.
Kyseinen 'raamatullinen' asia on niin keskeinen jehovantodistajuudessa, että rehellisyys sen suhteen vie mennessään oleellisen tukijalan Vartiotorniseuran opetukselta. Ei olisi enää orjan valintaa, lopun aikaa, eikä torventörähdyksiä, muista 'raamatullisista' merkkipaaluista puhumattakaan. Kaikki vuoteen 1914 pohjaava ajanlasku ja vuosiluvut menettäisivät merkityksensä.
>> Keskityn mieluummin niihin asioihin joihin itse voin vaikuttaa ja joilla itse voin vaikuttaa... niihin asioihin joista Jeesus puhui seuraajilleen.
Niin, haluaisimpa kuulla jonkun lausuneen salin lavalta sen mitä esimerkiksi olet juuri kirjoittanut. Minua vaivaisi suunnattomasti tuollainen tilanne, onneksi me ihmiset olemme erilaisia.
Niin tai josko joku sanoisi rehellisesti lavalta, että olen jehovantodistaja siitä syytä, että jos lopetan, niin sukulaiseni ja ystäväni lakkaavat tapaamasta minua, eivätkä edes keskustele kanssani.>>>>Tottahan toki, olen hyvin sekava esitystavassani.
Lähinnä omaani ajattelin...
>>>>Kyseinen 'raamatullinen' asia on niin keskeinen jehovantodistajuudessa, että rehellisyys sen suhteen vie mennessään oleellisen tukijalan Vartiotorniseuran opetukselta. Ei olisi enää orjan valintaa, lopun aikaa, eikä torventörähdyksiä, muista 'raamatullisista' merkkipaaluista puhumattakaan. Kaikki vuoteen 1914 pohjaava ajanlasku ja vuosiluvut menettäisivät merkityksensä.
Olet muuten oikeassa mutta tuota lopun aikaa en heittäisi aivan heti romukoppaan tuosta luettelosta. Onhan se totta, että sotia, nälänhätää ja ruttotauteja on nähty niin pitkään kun ihminen on täällä tallustanut mutta on tässä ajassa jotain aivan erityistä. Toisaalta jo 1500-luvulla elänyt tiedemies ja Raamatuntutkija Michael Servet laski, että loppu tulisi hänen aikanaan. Hän näki "lopunajan merkit"
eläessään.
>>>Ei olisi enää orjan valintaa, lopun aikaa, eikä torventörähdyksiä
Ei ne kuitenkaan Raamatusta mihinkään häviä... siis orjat, lopun ajat tai torventörähdykset. Mutta ei niillä taida sulle olla kuitenkaan merkitystä.
>>>Minua vaivaisi suunnattomasti tuollainen tilanne, onneksi me ihmiset olemme erilaisia.
Kyllä se rassaa! Onneksi ympärillä on muutama ihminen joiden kanssa asioista voi puhua rehellisesti.
>>>>Niin, haluaisimpa kuulla jonkun lausuneen salin lavalta sen mitä esimerkiksi olet juuri kirjoittanut.
Minä voin nauhoitella sinulle puheitani! :) Edellisen jälkeen kukaan ei sanonut mitään (monet rivijulistajat tulivat kyllä kehumaan) mutta olen saanut pitää vain lukutehtäviä... aiheena oli eräs Isrealin kuninkaista joka toimi väärin. Voinet varmaankin arvata miten rinnastin sen nykypäivään...
"Mutta kun paskan jauhamisesta jää vain paha maku suuhun... eikä se paska miksikään muutu vaikka sitä kuinka jauhaisi." - Markku_Meilo
am.ha_arets kirjoitti:
>>>>Tottahan toki, olen hyvin sekava esitystavassani.
Lähinnä omaani ajattelin...
>>>>Kyseinen 'raamatullinen' asia on niin keskeinen jehovantodistajuudessa, että rehellisyys sen suhteen vie mennessään oleellisen tukijalan Vartiotorniseuran opetukselta. Ei olisi enää orjan valintaa, lopun aikaa, eikä torventörähdyksiä, muista 'raamatullisista' merkkipaaluista puhumattakaan. Kaikki vuoteen 1914 pohjaava ajanlasku ja vuosiluvut menettäisivät merkityksensä.
Olet muuten oikeassa mutta tuota lopun aikaa en heittäisi aivan heti romukoppaan tuosta luettelosta. Onhan se totta, että sotia, nälänhätää ja ruttotauteja on nähty niin pitkään kun ihminen on täällä tallustanut mutta on tässä ajassa jotain aivan erityistä. Toisaalta jo 1500-luvulla elänyt tiedemies ja Raamatuntutkija Michael Servet laski, että loppu tulisi hänen aikanaan. Hän näki "lopunajan merkit"
eläessään.
>>>Ei olisi enää orjan valintaa, lopun aikaa, eikä torventörähdyksiä
Ei ne kuitenkaan Raamatusta mihinkään häviä... siis orjat, lopun ajat tai torventörähdykset. Mutta ei niillä taida sulle olla kuitenkaan merkitystä.
>>>Minua vaivaisi suunnattomasti tuollainen tilanne, onneksi me ihmiset olemme erilaisia.
Kyllä se rassaa! Onneksi ympärillä on muutama ihminen joiden kanssa asioista voi puhua rehellisesti.
>>>>Niin, haluaisimpa kuulla jonkun lausuneen salin lavalta sen mitä esimerkiksi olet juuri kirjoittanut.
Minä voin nauhoitella sinulle puheitani! :) Edellisen jälkeen kukaan ei sanonut mitään (monet rivijulistajat tulivat kyllä kehumaan) mutta olen saanut pitää vain lukutehtäviä... aiheena oli eräs Isrealin kuninkaista joka toimi väärin. Voinet varmaankin arvata miten rinnastin sen nykypäivään...
"Mutta kun paskan jauhamisesta jää vain paha maku suuhun... eikä se paska miksikään muutu vaikka sitä kuinka jauhaisi.">>... tuota lopun aikaa en heittäisi aivan heti romukoppaan tuosta luettelosta.
On täysin sinun päätettävissä. Minä perustan ajatukseni siihen, että Vt-seuran ensimmäinen lopun aika alkoi 1799 ja päättyi vuonna 1914. Sitten oli kymmenisen vuotta taukoa ja uusi lopun aika aloitettiin takapäivätysti vuodesta 1914. Ilmeisesti sinulla on parempaa tietoa asiasta kuin minulla. Nyt en siis keskustele Vt-seuran lopun ajan merkeistä, jotka ovat täyttä huuhaata nekin kyllä. Johan maailmanaikojen loppukautta elettiin Raamatun tekstissä.
>>Ei ne kuitenkaan Raamatusta mihinkään häviä... siis orjat, lopun ajat tai torventörähdykset. Mutta ei niillä taida sulle olla kuitenkaan merkitystä.
Ei häviä Raamatusta, mutta Vt-seura on kiinnittänyt nuo tapahtumat omaan menneisyyteensä ja joutuu hankkimaan uudet kiinnekohdat. Ei silti, eivät nämä nykyiset ole ensimmäinen näkemysversio, joiltain osin on menossa jo kolmas täyttymyskierron seuran elinaikana. Joten piankos uusia profeetallisia tapahtumia nimetään, on konventtia ja traktaattia ihan riittämiin. Nykyisinkään ei tarkkoina lukuina esitettyjen päivien lukumäärä osu päivälleen, joten sekittely lienee helppoa. Johtihan orja C.T. Russell elonkorjuun jokaista piirrettä hyvin tehokkaasti, oli niin korvaamaton, että johti vielä kuoltuaankin 11 vuotta.
>>Kyllä se rassaa! Onneksi ympärillä on muutama ihminen joiden kanssa asioista voi puhua rehellisesti.
Rehellinen mielipide, joka kertoo omaa karua kieltään itselleen rehellisen jehovantodistajan asemasta, se muille rehellisyys kun on rajoitettava luotettavaan seuraan tai vaikka nimimerkin taakse.
>>Minä voin nauhoitella sinulle puheitani! :)
No sen verran tiedän, että et ole Johanneksen pojan kertoma entinen vanhin, jonka vastaavantyyppiset pohdinnat johtivat hänet ongelmiin. Tottahan sooloilua on, osa on myös 'tahatonta' vanhuudenhöperyyttä.
Tarkoitin kuitenkin nimenomaan sellaista mainintaa, jossa suoraan kyseenalaistetaan vuosi 1914 ja siihen liittyvä raamatullisuus.
>> Voinet varmaankin arvata miten rinnastin sen nykypäivään...
Juu, arvaus on helppo.
>>"Mutta kun paskan jauhamisesta jää vain paha maku suuhun... eikä se paska miksikään muutu vaikka sitä kuinka jauhaisi."
En kirjoittele ainoastaan sinulle, jos se olisi tarkoitukseni, käyttäisin sähköpostia.
Mitä taas tulee tuohon kuvaukseesi, niin ajatelisin vastaavalla tavalla, jos nyt ryhtyisin käymään säännöllisesti kokouksissa. Aikoinaan olin ilmeisesti tottunut tuohon makuun kun sitä jauhettiin useampi tunti viikossa. Puhumattakaan Karvialla, jossa sen parissa sujui suunnilleen 24/7. - am.ha_arets
Markku_Meilo kirjoitti:
>>... tuota lopun aikaa en heittäisi aivan heti romukoppaan tuosta luettelosta.
On täysin sinun päätettävissä. Minä perustan ajatukseni siihen, että Vt-seuran ensimmäinen lopun aika alkoi 1799 ja päättyi vuonna 1914. Sitten oli kymmenisen vuotta taukoa ja uusi lopun aika aloitettiin takapäivätysti vuodesta 1914. Ilmeisesti sinulla on parempaa tietoa asiasta kuin minulla. Nyt en siis keskustele Vt-seuran lopun ajan merkeistä, jotka ovat täyttä huuhaata nekin kyllä. Johan maailmanaikojen loppukautta elettiin Raamatun tekstissä.
>>Ei ne kuitenkaan Raamatusta mihinkään häviä... siis orjat, lopun ajat tai torventörähdykset. Mutta ei niillä taida sulle olla kuitenkaan merkitystä.
Ei häviä Raamatusta, mutta Vt-seura on kiinnittänyt nuo tapahtumat omaan menneisyyteensä ja joutuu hankkimaan uudet kiinnekohdat. Ei silti, eivät nämä nykyiset ole ensimmäinen näkemysversio, joiltain osin on menossa jo kolmas täyttymyskierron seuran elinaikana. Joten piankos uusia profeetallisia tapahtumia nimetään, on konventtia ja traktaattia ihan riittämiin. Nykyisinkään ei tarkkoina lukuina esitettyjen päivien lukumäärä osu päivälleen, joten sekittely lienee helppoa. Johtihan orja C.T. Russell elonkorjuun jokaista piirrettä hyvin tehokkaasti, oli niin korvaamaton, että johti vielä kuoltuaankin 11 vuotta.
>>Kyllä se rassaa! Onneksi ympärillä on muutama ihminen joiden kanssa asioista voi puhua rehellisesti.
Rehellinen mielipide, joka kertoo omaa karua kieltään itselleen rehellisen jehovantodistajan asemasta, se muille rehellisyys kun on rajoitettava luotettavaan seuraan tai vaikka nimimerkin taakse.
>>Minä voin nauhoitella sinulle puheitani! :)
No sen verran tiedän, että et ole Johanneksen pojan kertoma entinen vanhin, jonka vastaavantyyppiset pohdinnat johtivat hänet ongelmiin. Tottahan sooloilua on, osa on myös 'tahatonta' vanhuudenhöperyyttä.
Tarkoitin kuitenkin nimenomaan sellaista mainintaa, jossa suoraan kyseenalaistetaan vuosi 1914 ja siihen liittyvä raamatullisuus.
>> Voinet varmaankin arvata miten rinnastin sen nykypäivään...
Juu, arvaus on helppo.
>>"Mutta kun paskan jauhamisesta jää vain paha maku suuhun... eikä se paska miksikään muutu vaikka sitä kuinka jauhaisi."
En kirjoittele ainoastaan sinulle, jos se olisi tarkoitukseni, käyttäisin sähköpostia.
Mitä taas tulee tuohon kuvaukseesi, niin ajatelisin vastaavalla tavalla, jos nyt ryhtyisin käymään säännöllisesti kokouksissa. Aikoinaan olin ilmeisesti tottunut tuohon makuun kun sitä jauhettiin useampi tunti viikossa. Puhumattakaan Karvialla, jossa sen parissa sujui suunnilleen 24/7.>>>>Nyt en siis keskustele Vt-seuran lopun ajan merkeistä, jotka ovat täyttä huuhaata nekin kyllä.
Minä en oikein kuitenkaan jaksa keskittyä kaiken maailman lopun aikoihin. Se on aivan sama tuleeko se loppu minun aikani vai joskus 1000-vuoden päästä. Minun on jokatapauksessa elettävä elämäni tietyllä tavalla, jotta olen Jumalalle mieliksi. Tämä nyt taas kuulostaa hirveältä suorittamiselta mutta otetaan suorittamisesta vaikkapa esimerkkinä tapaus tältä päivältä... tapahtui tuossa seitsemän aikoihin. Olin tankkaamassa autoa ja katsoin, että joku nuori heppu ei saanut omaansa käyntiin. No minä menin kysymään, että voinko olla avuksi.. siinä sitten työnsimme hänen autoaan käyntiin. Ei kylläkään lähtenyt.. varmaan akku skeidana tms. Minä en tuntenut oloani ollenkaan rasittuneeksi valtavasta suorittamisesta vaan olin onnellinen, että olin edes yrittänyt auttaa lähimmäistäni. Meidän kunkin tulisi omassa pienessä mielessämme miettiä miten voisimme tästä paikasta tehdä hieman lämpimämmän ja mukavamman. Miten voisimme Jeesuksen esimerkin mukaan olla kristillisiä. Miten minä voisin osoittaa rakkautta tuolle vieressäni istuvalle henkilölle...
>>>>Tarkoitin kuitenkin nimenomaan sellaista mainintaa, jossa suoraan kyseenalaistetaan vuosi 1914 ja siihen liittyvä raamatullisuus.
No siinähän voisi kävellä lavalta suoraan kirjastoon ja ilmotuksissa jo ilmotettais ettei se ja se ole enää Jehovan todistaja. Tällähän ei ole väliä sinänsä.. ainut vain, että henkinen ahdistus on liian suuri kestettäväksi.
>>>>Mitä taas tulee tuohon kuvaukseesi, niin ajatelisin vastaavalla tavalla, jos nyt ryhtyisin käymään säännöllisesti kokouksissa.
Saahan sitä itseään niskasta kiinni ottaa, että jaksaa siellä käydä mutta minä yritän katsoa asiaa niin päin, että jos joku lavalta tai vastauksessaan sanoo edes yhden ajatuksen joka auttaa minua oivaltamaan jotain niin olen hyötynyt kokouksessa käynnistä... ja tipahteleehan niitä kultahippuja aina sieltä sun täältä. Elämä on muutenkin sellaista jumittamista, että ei tuo kokouksissa käyminen minua pahemmin stressaa... ja en minä siitä kyllä mitään paineita ota!!
Minua on tässä askarruttanut... olen jokusen vuoden kirjoituksiasi seuraillut.... Niin mikä on Maken suhde Raamattuun? Jossain välissä tuntui, että et usko Raamatun tekstin olevan mitään muuta kuin ihmisten tarinointia... se oli jossain siellä hammaspeikon ja hammaskeijun välissä. Nyt viime aikoina olen hyvin vahvasti huomannut kirjoittelussasi muutosta. Jäsennät asioita aivan eri tavalla kuin aikaisemmin. Olen huomannut jopa jonkinlaista kunnioitusta Raamattua kohtaan. Mitä on tapahtunut? Voit olla eri mieltä asiasta mutta tekstisi kertoo jotain muuta...
>>>> että et ole Johanneksen pojan kertoma entinen vanhin, jonka vastaavantyyppiset pohdinnat johtivat hänet ongelmiin.
Juu.. en ole.
>>>>Tottahan sooloilua on, osa on myös 'tahatonta' vanhuudenhöperyyttä.
Kenties tämä menee sitten sen "tahattoman" vanhuudenhöperyyden piikkiin. :) - Markku_Meilo
am.ha_arets kirjoitti:
>>>>Nyt en siis keskustele Vt-seuran lopun ajan merkeistä, jotka ovat täyttä huuhaata nekin kyllä.
Minä en oikein kuitenkaan jaksa keskittyä kaiken maailman lopun aikoihin. Se on aivan sama tuleeko se loppu minun aikani vai joskus 1000-vuoden päästä. Minun on jokatapauksessa elettävä elämäni tietyllä tavalla, jotta olen Jumalalle mieliksi. Tämä nyt taas kuulostaa hirveältä suorittamiselta mutta otetaan suorittamisesta vaikkapa esimerkkinä tapaus tältä päivältä... tapahtui tuossa seitsemän aikoihin. Olin tankkaamassa autoa ja katsoin, että joku nuori heppu ei saanut omaansa käyntiin. No minä menin kysymään, että voinko olla avuksi.. siinä sitten työnsimme hänen autoaan käyntiin. Ei kylläkään lähtenyt.. varmaan akku skeidana tms. Minä en tuntenut oloani ollenkaan rasittuneeksi valtavasta suorittamisesta vaan olin onnellinen, että olin edes yrittänyt auttaa lähimmäistäni. Meidän kunkin tulisi omassa pienessä mielessämme miettiä miten voisimme tästä paikasta tehdä hieman lämpimämmän ja mukavamman. Miten voisimme Jeesuksen esimerkin mukaan olla kristillisiä. Miten minä voisin osoittaa rakkautta tuolle vieressäni istuvalle henkilölle...
>>>>Tarkoitin kuitenkin nimenomaan sellaista mainintaa, jossa suoraan kyseenalaistetaan vuosi 1914 ja siihen liittyvä raamatullisuus.
No siinähän voisi kävellä lavalta suoraan kirjastoon ja ilmotuksissa jo ilmotettais ettei se ja se ole enää Jehovan todistaja. Tällähän ei ole väliä sinänsä.. ainut vain, että henkinen ahdistus on liian suuri kestettäväksi.
>>>>Mitä taas tulee tuohon kuvaukseesi, niin ajatelisin vastaavalla tavalla, jos nyt ryhtyisin käymään säännöllisesti kokouksissa.
Saahan sitä itseään niskasta kiinni ottaa, että jaksaa siellä käydä mutta minä yritän katsoa asiaa niin päin, että jos joku lavalta tai vastauksessaan sanoo edes yhden ajatuksen joka auttaa minua oivaltamaan jotain niin olen hyötynyt kokouksessa käynnistä... ja tipahteleehan niitä kultahippuja aina sieltä sun täältä. Elämä on muutenkin sellaista jumittamista, että ei tuo kokouksissa käyminen minua pahemmin stressaa... ja en minä siitä kyllä mitään paineita ota!!
Minua on tässä askarruttanut... olen jokusen vuoden kirjoituksiasi seuraillut.... Niin mikä on Maken suhde Raamattuun? Jossain välissä tuntui, että et usko Raamatun tekstin olevan mitään muuta kuin ihmisten tarinointia... se oli jossain siellä hammaspeikon ja hammaskeijun välissä. Nyt viime aikoina olen hyvin vahvasti huomannut kirjoittelussasi muutosta. Jäsennät asioita aivan eri tavalla kuin aikaisemmin. Olen huomannut jopa jonkinlaista kunnioitusta Raamattua kohtaan. Mitä on tapahtunut? Voit olla eri mieltä asiasta mutta tekstisi kertoo jotain muuta...
>>>> että et ole Johanneksen pojan kertoma entinen vanhin, jonka vastaavantyyppiset pohdinnat johtivat hänet ongelmiin.
Juu.. en ole.
>>>>Tottahan sooloilua on, osa on myös 'tahatonta' vanhuudenhöperyyttä.
Kenties tämä menee sitten sen "tahattoman" vanhuudenhöperyyden piikkiin. :)>>Minun on jokatapauksessa elettävä elämäni tietyllä tavalla, jotta olen Jumalalle mieliksi.
Jos tuo esimerkkisi on suuntaa antava, niin minullakaan ei taida olla hätää. Nostan kissanhäntää yhdellä esimerkillä. Olen usean vuoden ajan ollut 24 h valmiudessa ja antanut tuloksellista lievitystä 'sähköstä ensiavun kautta juridiikkaan' eräälle ulkolaiselle 80 pariskunnalle. Mm. viime kesänä laitoin rakennuksensa vuotavalle katolle uuden huopapinnan kun eivät kesällä saaneet ketään maksullista kiinni. No maksun taisin saada minäkin, oliskohan mennyt koppa Lidlin kaljaa.
Minä en vaan näe lähimmäisenrakkauden ja Jumalan välistä pakollista syy-yhteyttä.
>> Meidän kunkin tulisi omassa pienessä mielessämme miettiä miten voisimme tästä paikasta tehdä hieman lämpimämmän ja mukavamman. Miten voisimme Jeesuksen esimerkin mukaan olla kristillisiä. Miten minä voisin osoittaa rakkautta tuolle vieressäni istuvalle henkilölle...
Eroksi tuntuukin kilpistyvän, että sinä sidot asiaan Jeesuksen tms. vastaavaa, minä en sellaista tarvitse. Silloin kun ikuisen elämän toivossa 'vannoin' Jeesuksen nimeen en juurikaan nähnyt tarvetta kirjaimellisesti auttaa muita. Opetettiinhan minulle, että käännyttäminen (tai saarnaaminen, kuten silloin asia ilmaistiin) oli parasta lähimmäisenrakkautta. Taisi olla johtava ajatus jossain -63 Vartsikassa, oliko sama, jossa Pelastusarmeija 'runnottiin maan rakoon'. No se on ennen sinun aikaa tapahtunutta.
>>No siinähän voisi kävellä lavalta suoraan kirjastoon ja ilmotuksissa jo ilmotettais ettei se ja se ole enää Jehovan todistaja.
Sulla on hyvä huumorintaju, oli pakko naurahtaa.
>> Tällähän ei ole väliä sinänsä.. ainut vain, että henkinen ahdistus on liian suuri kestettäväksi.
Niinpä, ehkä nyt viimeistään tajuat osan motiiviani? Useamman tutkimuksen mukaan mt-ongelmat ovat olleet yleisempiä jt-porukalla kuin muilla. Olen nimittäin antanut itselleni kertoa, että nyt liippaa jo niin läheltä, ettei lähempää juuri voisi minuakaan liipata. Vaan kun emme ole puheväleissä, niin olen epätietoinen yksityiskohdista.
>>... jos joku lavalta tai vastauksessaan sanoo edes yhden ajatuksen joka auttaa minua oivaltamaan jotain niin olen hyötynyt kokouksessa käynnistä...
Äh, tuota, minä en voisi istua kauaa hiljaa paikallani esimerkiksi tilanteessa, jossa Vt-seuran valheellinen väite tuodaan julki totuutena. Tarkoitan sillä enemmänkin jotain viitettä oppimuutokseen yms. Toisekseen ajankäyttöön nähden minun kokouksissaistumisella olisi melko huono tehokkuusluku. JWD:ltä saa kaiken oleellisen tiedon jo parisen kuukautta ennen kuin siitä salilla puhutaan, jään voitolle jo matka-ajankin, paliskunnassa kun asun.
>> Niin mikä on Maken suhde Raamattuun? Jossain välissä tuntui, että et usko Raamatun tekstin olevan mitään muuta kuin ihmisten tarinointia... se oli jossain siellä hammaspeikon ja hammaskeijun välissä.
Ovat muuten erisnimiä, kirjoitan ne majuskelilla - heh.
En usko Raamatun tekstin jumalallisuuteen, eikä tuo käsitykseni ole kuin vahvistunut ajan oloon.
>> Olen huomannut jopa jonkinlaista kunnioitusta Raamattua kohtaan. Mitä on tapahtunut? Voit olla eri mieltä asiasta mutta tekstisi kertoo jotain muuta...
Olen kykenemätön vastaamaan tuohon muuta kuin, että kaiken aikaa löydän lisää ongelmia Raamatun väitetystä jumalallisuudesta. Ehkä syynä onkin joku orastava mielenterveydellinen ongelma?
>>Kenties tämä menee sitten sen "tahattoman" vanhuudenhöperyyden piikkiin. :)
Vaikka en löydä mistä tuo on laina, niin sen voin todeta, että olen antanut itselleni kertoa, että sinulla on aivan eripituinen matka vanhuuteen kuin minulla - heh. - am.ha_arets
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Minun on jokatapauksessa elettävä elämäni tietyllä tavalla, jotta olen Jumalalle mieliksi.
Jos tuo esimerkkisi on suuntaa antava, niin minullakaan ei taida olla hätää. Nostan kissanhäntää yhdellä esimerkillä. Olen usean vuoden ajan ollut 24 h valmiudessa ja antanut tuloksellista lievitystä 'sähköstä ensiavun kautta juridiikkaan' eräälle ulkolaiselle 80 pariskunnalle. Mm. viime kesänä laitoin rakennuksensa vuotavalle katolle uuden huopapinnan kun eivät kesällä saaneet ketään maksullista kiinni. No maksun taisin saada minäkin, oliskohan mennyt koppa Lidlin kaljaa.
Minä en vaan näe lähimmäisenrakkauden ja Jumalan välistä pakollista syy-yhteyttä.
>> Meidän kunkin tulisi omassa pienessä mielessämme miettiä miten voisimme tästä paikasta tehdä hieman lämpimämmän ja mukavamman. Miten voisimme Jeesuksen esimerkin mukaan olla kristillisiä. Miten minä voisin osoittaa rakkautta tuolle vieressäni istuvalle henkilölle...
Eroksi tuntuukin kilpistyvän, että sinä sidot asiaan Jeesuksen tms. vastaavaa, minä en sellaista tarvitse. Silloin kun ikuisen elämän toivossa 'vannoin' Jeesuksen nimeen en juurikaan nähnyt tarvetta kirjaimellisesti auttaa muita. Opetettiinhan minulle, että käännyttäminen (tai saarnaaminen, kuten silloin asia ilmaistiin) oli parasta lähimmäisenrakkautta. Taisi olla johtava ajatus jossain -63 Vartsikassa, oliko sama, jossa Pelastusarmeija 'runnottiin maan rakoon'. No se on ennen sinun aikaa tapahtunutta.
>>No siinähän voisi kävellä lavalta suoraan kirjastoon ja ilmotuksissa jo ilmotettais ettei se ja se ole enää Jehovan todistaja.
Sulla on hyvä huumorintaju, oli pakko naurahtaa.
>> Tällähän ei ole väliä sinänsä.. ainut vain, että henkinen ahdistus on liian suuri kestettäväksi.
Niinpä, ehkä nyt viimeistään tajuat osan motiiviani? Useamman tutkimuksen mukaan mt-ongelmat ovat olleet yleisempiä jt-porukalla kuin muilla. Olen nimittäin antanut itselleni kertoa, että nyt liippaa jo niin läheltä, ettei lähempää juuri voisi minuakaan liipata. Vaan kun emme ole puheväleissä, niin olen epätietoinen yksityiskohdista.
>>... jos joku lavalta tai vastauksessaan sanoo edes yhden ajatuksen joka auttaa minua oivaltamaan jotain niin olen hyötynyt kokouksessa käynnistä...
Äh, tuota, minä en voisi istua kauaa hiljaa paikallani esimerkiksi tilanteessa, jossa Vt-seuran valheellinen väite tuodaan julki totuutena. Tarkoitan sillä enemmänkin jotain viitettä oppimuutokseen yms. Toisekseen ajankäyttöön nähden minun kokouksissaistumisella olisi melko huono tehokkuusluku. JWD:ltä saa kaiken oleellisen tiedon jo parisen kuukautta ennen kuin siitä salilla puhutaan, jään voitolle jo matka-ajankin, paliskunnassa kun asun.
>> Niin mikä on Maken suhde Raamattuun? Jossain välissä tuntui, että et usko Raamatun tekstin olevan mitään muuta kuin ihmisten tarinointia... se oli jossain siellä hammaspeikon ja hammaskeijun välissä.
Ovat muuten erisnimiä, kirjoitan ne majuskelilla - heh.
En usko Raamatun tekstin jumalallisuuteen, eikä tuo käsitykseni ole kuin vahvistunut ajan oloon.
>> Olen huomannut jopa jonkinlaista kunnioitusta Raamattua kohtaan. Mitä on tapahtunut? Voit olla eri mieltä asiasta mutta tekstisi kertoo jotain muuta...
Olen kykenemätön vastaamaan tuohon muuta kuin, että kaiken aikaa löydän lisää ongelmia Raamatun väitetystä jumalallisuudesta. Ehkä syynä onkin joku orastava mielenterveydellinen ongelma?
>>Kenties tämä menee sitten sen "tahattoman" vanhuudenhöperyyden piikkiin. :)
Vaikka en löydä mistä tuo on laina, niin sen voin todeta, että olen antanut itselleni kertoa, että sinulla on aivan eripituinen matka vanhuuteen kuin minulla - heh.>>>>Jos tuo esimerkkisi on suuntaa antava, niin minullakaan ei taida olla hätää.
Ei meillä vilpittömillä ole hätää. Ja mitä meillä on hävittävänä... minä ainakin yritän parhaani.
>>>>Niinpä, ehkä nyt viimeistään tajuat osan motiiviani?
Sen olen ymmärtänyt jo kauan sitten.... olen ilmaissut itseäni vain hieman huolimattomasti.
>>>>Minä en vaan näe lähimmäisenrakkauden ja Jumalan välistä pakollista syy-yhteyttä.
Sinä katsot asiaa liian läheltä tai väärästä kulmasta ja liian suurina kerta-annoksina. Yritä nähdä kokonaisuus. Voisit aloittaa hommaamalla vaikkapa kissan- tai koiranpennun itsellesi. Kuulemma lapsikin auttaa.. minulla ei vain niistä ole kokemusta.
Jos avaat mielesi ja katsot tarkkaan niin huomaat miten kaikki nivoutuu yhteen.
>>>>Äh, tuota, minä en voisi istua kauaa hiljaa paikallani esimerkiksi tilanteessa, jossa Vt-seuran valheellinen väite tuodaan julki totuutena.
No kyllä sitä välillä meinaa revetä.... parempi puolisko katsoo välillä kauhuissaan kun nostan kättäni ilmaan.
>>>>Ovat muuten erisnimiä, kirjoitan ne majuskelilla
Sori.. täyty pitää mielessä.
>>>>Ehkä syynä onkin joku orastava mielenterveydellinen ongelma?
Kuten joskus sanoit... Kerran Jehovan todistaja on aina Jehovan todistaja.
>>>>olen antanut itselleni kertoa, että sinulla on aivan eripituinen matka vanhuuteen kuin minulla
nooh.. pistetään vanhuuden höperyyden piikkiin kuitenkin. - Markku_Meilo
am.ha_arets kirjoitti:
>>>>Jos tuo esimerkkisi on suuntaa antava, niin minullakaan ei taida olla hätää.
Ei meillä vilpittömillä ole hätää. Ja mitä meillä on hävittävänä... minä ainakin yritän parhaani.
>>>>Niinpä, ehkä nyt viimeistään tajuat osan motiiviani?
Sen olen ymmärtänyt jo kauan sitten.... olen ilmaissut itseäni vain hieman huolimattomasti.
>>>>Minä en vaan näe lähimmäisenrakkauden ja Jumalan välistä pakollista syy-yhteyttä.
Sinä katsot asiaa liian läheltä tai väärästä kulmasta ja liian suurina kerta-annoksina. Yritä nähdä kokonaisuus. Voisit aloittaa hommaamalla vaikkapa kissan- tai koiranpennun itsellesi. Kuulemma lapsikin auttaa.. minulla ei vain niistä ole kokemusta.
Jos avaat mielesi ja katsot tarkkaan niin huomaat miten kaikki nivoutuu yhteen.
>>>>Äh, tuota, minä en voisi istua kauaa hiljaa paikallani esimerkiksi tilanteessa, jossa Vt-seuran valheellinen väite tuodaan julki totuutena.
No kyllä sitä välillä meinaa revetä.... parempi puolisko katsoo välillä kauhuissaan kun nostan kättäni ilmaan.
>>>>Ovat muuten erisnimiä, kirjoitan ne majuskelilla
Sori.. täyty pitää mielessä.
>>>>Ehkä syynä onkin joku orastava mielenterveydellinen ongelma?
Kuten joskus sanoit... Kerran Jehovan todistaja on aina Jehovan todistaja.
>>>>olen antanut itselleni kertoa, että sinulla on aivan eripituinen matka vanhuuteen kuin minulla
nooh.. pistetään vanhuuden höperyyden piikkiin kuitenkin.>> Kuulemma lapsikin auttaa.. minulla ei vain niistä ole kokemusta.
Minulla on kaksi, nyt jo aikuista lasta, joiden molempien synnytyksessä olin läsnä, joten sen alan kokemusta on jonkin verran.
>>Jos avaat mielesi ja katsot tarkkaan niin huomaat miten kaikki nivoutuu yhteen.
Olenkin hinkunut luettavaksi jotain Steve Hassanin kirjaa, yksi taisi olla nimenomaan suomeksi "Suljetun mielen avaaminen". Palataan tähän jos paikallisessa kirjastosimulaattorissa on jotain tarjolla.
>>No kyllä sitä välillä meinaa revetä....
Tähän väliin juolahti mieleen, muutaman forumnimimerkin lisäksi, Vt-seuran väite maailman onnellisimman kansan opillisesta yhtenäisyydestä.
>>Kuten joskus sanoit... Kerran Jehovan todistaja on aina Jehovan todistaja.
Näin se menee, aika ajoin löydän edelleen jt-ajatusmalleja ja sanavalintoja, jotka yritän museoida. Olen esimerkiksi tarkoituksella jättänyt harmankäytön minimiin ja käyttänyt maailmanloppua sen sijaan. Kukaan ei ole toistaiseksi oikaissut minua. Samoin jäännöksen eteen pyrin laittamaan nk.-lyhenteen jne. Mutta edelleen työmaata riittää muuallakin kuin forumsanastossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu6703524Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu1002738Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211731Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771622Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔511575- 801540
Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101510Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3691508- 281369
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901263