Hummer

nopeudenrajoitin

Onko Saksassa rekisteröidyissä autoissa nopeudenrajoitin pakko ??

1.1.07 jälkeen vaaditaan taannehtavasti Suomessa vuosikatsastuksessa kaikissa ennen 2001 jälkeen Suomeen rekisteröidyissä hummereissa nopeuden rajoitin, entä Saksassa.

Mitä tapahtuu kun ajan Suomessa ylinopeutta sulake irroitettuna nopeudenrajoittimesta?
Saanko pelkästään ylinopeussakot vai jotain lisää?

30

4345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuormuri.

      Jos ja kun Hummerisi on bensa-auto ja jos se on rekisteröity ennen vuotta 2005, niin et tarvi rajoitinta
      http://www.ake.fi/pdf/ATT9-2004.pdf
      Vai ymmärsinkö väärin AKEn ohjeen?

      • ake 2/2006

        Sori sinulla on vanhaa tietoa katso AKE 2/2006 tiedote (07.04.2006)katsastajille.


      • ake linkki

      • Kuormuri.
        ake 2/2006 kirjoitti:

        Sori sinulla on vanhaa tietoa katso AKE 2/2006 tiedote (07.04.2006)katsastajille.

        kuin linkissä jonka pistin. Ennen 1.1.2005 ensirekisteröityyn bensakäyttöiseen Hummeriin (rekisteröity kuorma-autoksi) ei edelleenkään tarvi asentaa rajoitinta. Ensirekisteröionti on voinut tapahtua jo Saksassa. Eli mikä viestissäni oli vanhaa tietoa? Ei laki ole mihinkään muuttunut kahdessa vuodessa rajoittimen osalta. Tarkista itse tietosi ake 2/2006


      • nelosen linkki
        Kuormuri. kirjoitti:

        kuin linkissä jonka pistin. Ennen 1.1.2005 ensirekisteröityyn bensakäyttöiseen Hummeriin (rekisteröity kuorma-autoksi) ei edelleenkään tarvi asentaa rajoitinta. Ensirekisteröionti on voinut tapahtua jo Saksassa. Eli mikä viestissäni oli vanhaa tietoa? Ei laki ole mihinkään muuttunut kahdessa vuodessa rajoittimen osalta. Tarkista itse tietosi ake 2/2006

        http://www.nelonen.fi/start/koeajo.asp?d=76027


      • edullisesti

      • Kuormuri.

      • Väsähtänyt väittelijää
        Kuormuri. kirjoitti:

        Eli bensakäyttöinen Hummeri kurmuri rekisteröity 1.1.2005 jälkeen tarvii nopeudenrajoittimen, vanhemmat eivät.

        Usko jo hyvä ystävä, että näille on aivan turha yrittää mitään selittää.
        Eivät ne AKE:n erittäin selvää tekstiä ymmärrä, eivät selkeitä selityksiä.
        Tuskinpa yhdelläkään ymmärtämättömällä edes Hummeria on. Liekö nähnytkään.
        Olet itse käsittänyt AKE:n tekstin juuri oikein, ja olet aivan oikeassa, mutta ei kannata heitellä täällä helmiä höppänöille.
        Tunkekoon rajoittimen ennen 1.1.2005 ensirekisteröityyn bensahummeriinsa jos tykkäävät. Ei laki kiellä asentamasta nopeudenrajoitinta edes vuoden 1995 tuontibemariin.
        ja niissä sitä kyllä tarvittaisiinkin, hahaa! Kaikkiin vaan se 120 km/h rajoitin.


    • sakot

      Älä ota sulaketta irti, jos ajat yli 88km/h ja poliisi tutkaa, Autosta lähtee rekisterikilvet irti ja joudut käyttämään valtuutetulla asentamolla kunnostamassa nopeudenrajoittimen, sen jälkeen vielä katsastuskonttorilla.
      Sakot ylinopeudesta ja teknisesti viallisella autolla ajosta, joten kustannuksia tulee.

    • Juuso

      mutta kuka hullu haluaa ajaa Hummerilla? Ja vielä körötellä max 88km/h?

    • on edistynyt

      autoilumaa, ja siellä Hummerit on henkilöautoja niin kauan kuin kok. paino on alle 3500 kg.

      Mitää rajoittimia ja sen sellaisia tuonnin esteitä ei Saksassa ole.

      Nyt kun euro on vahva dollariin nähden, niin sakut hyödyntävät jenkkikauppaa kyllä tosissaan.

      Mutta kyllä näihin meidän Hummereihin on se nopeudenrajoitin asennettava 09/2001 ja uudempiin.

      Niin ja Saksassahan Hummeriin riittää aivan tavallinen henkilöauton ajokortti.

      • Kuormuri.

        ennen 1.1.2005 rekisteröityihin kuormureihin, joissa bensakone? Missä on tälläinen määräys? Voisitko laittaa linkin, kiitos.


      • se sullekin
        Kuormuri. kirjoitti:

        ennen 1.1.2005 rekisteröityihin kuormureihin, joissa bensakone? Missä on tälläinen määräys? Voisitko laittaa linkin, kiitos.

        selviää, kun menet ensimmäisen kerran katsastukseen?

        Tai sulla mitään Hummeria ole.


      • lukutaito
        Kuormuri. kirjoitti:

        ennen 1.1.2005 rekisteröityihin kuormureihin, joissa bensakone? Missä on tälläinen määräys? Voisitko laittaa linkin, kiitos.

        Oho onko lukutaito hukassa katso edelliset viestit


      • Kuormuri.
        lukutaito kirjoitti:

        Oho onko lukutaito hukassa katso edelliset viestit

        koska kaikissa linkeissä (myös siinä jonka itse laitoin) kerrotaan että bensakäyttöisessä kuormurissa (otettu käyttöön ennen 1.1.2005) ei tarvita nopeudenrajoitina. Voisitko sinä viisaampana laittaa AKEn tai jonkun muun virallisen instituution sivulle linkin, jossa käsitykseni muutetaan. Suomi24 -palstan jutut eivät käy.


      • katso ja lue
        Kuormuri. kirjoitti:

        koska kaikissa linkeissä (myös siinä jonka itse laitoin) kerrotaan että bensakäyttöisessä kuormurissa (otettu käyttöön ennen 1.1.2005) ei tarvita nopeudenrajoitina. Voisitko sinä viisaampana laittaa AKEn tai jonkun muun virallisen instituution sivulle linkin, jossa käsitykseni muutetaan. Suomi24 -palstan jutut eivät käy.

        Katso ake linkki oheisena ja lue huolellisesti tai pyydä kaveria suomentamaan
        http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/66D15BAE-076B-47FA-B075- 8D5566D175AB/0/ATT22006.pdf    


      • Kuormuri.
        katso ja lue kirjoitti:

        Katso ake linkki oheisena ja lue huolellisesti tai pyydä kaveria suomentamaan
        http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/66D15BAE-076B-47FA-B075- 8D5566D175AB/0/ATT22006.pdf    

        juuri todetaan että nopeudenrajoitinta EI tarvita bensakäyttöiseen Hummeriin, käyttöönotettu ennene 1.1.2005. Keksikää joku muu linkki.


      • Ennen kuin neuvot
        katso ja lue kirjoitti:

        Katso ake linkki oheisena ja lue huolellisesti tai pyydä kaveria suomentamaan
        http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/66D15BAE-076B-47FA-B075- 8D5566D175AB/0/ATT22006.pdf    

        Kyllä tuo tiedote ktsstajille 2 / 2006 puhuu selvää ja selkeää suomea.

        Opettele siis lukemaan.

        1.1.2005 jälkeen ensirekisteröity bensiinimoottorinen kuorma-auto on varustettava nopeudenrajoittimella.

        Taannehtiva säännös koskee vain dieselmoottoreilla varustettuja kuorma-autoja.

        Siten ennen 1.1.2005 ensirekisteröity bensiinikäyttöinen Hummer EI TARVITSE NOPEUDENRAJOITINTA.

        Aken teksti on niin perusteellisen selvää ja selkeätä että ihmetellä pitää miksi sitä ei joku ymmärrä.

        Kuormurimies näemmä ymmärsi. Ilmeisesti ainoana.

        Tässä oli taas hyvä esimerkki siitä miten harhaanjohtavia väittämiä totena oikein linkkien kera tällä palstalla esitetään.

        Lukekaapa linkkimiehet omat linkkinne ajatuksella, Jos ei riitä ajatus, niin hankkikaa joku tervepäinen selittämään mitä tekstissä sanotaan, ja mitä se tarkoittaa.


      • Kuten minäkin
        Kuormuri. kirjoitti:

        juuri todetaan että nopeudenrajoitinta EI tarvita bensakäyttöiseen Hummeriin, käyttöönotettu ennene 1.1.2005. Keksikää joku muu linkki.

        Olet aivan oikeassa. Aken teksti on selvää ja selkeätä.

        Nämä "tuojaklopit" sen sijaan eivät osaa lukea, tai eivät ainakaan lukemaansa ymmärrä.

        Hyvät jatkot.


    • aloittavat

      Poliisit aloittavat tehovalvonnan hummerien nopeuksista heti tammikuussa, auto on helppo tunnistaa jo kaukaa, joten moottoriteltä se on hellppo saalis virkavallalle.

      • Rajoitin tai ei

        Tokkopa poliisi pelkästään Hummereihin keskittyy.
        Vaikka kiletämättä on totta että on poikkeuksellisen helppo tunnistaa, verrattuna ducatoihin, sprintreihin etc, jotka voivat olla pakuja tai kuorma-autoja.

        Kuorma-auton suurin sallittu nopeus on 80 km/h. Olis sitten rajoitin tai ei.

        Suurin sallittu nopeus ei ole 88 km/h, kuten moni tuntuu kuvittelevan.

        Hummereita taitaa kuitenkin olla niin harvassa, että poliisi kyllä pitkästyisi juuri ja vain niitä kytätessään.

        Hupaisa tämä rajoitinpakko! Ennen piti paku saada rekisteröityä kuorma-autoksi suunnilleen hinnalla millä hyvänsä että sai verottoman pelin, jolla sitten saattoi rapaistia lakia rikkoa joka päivä ajelemalla pakujen vauhtia.

        Nyt yhtäkkiä, esimerkiksi käytettyjen autojen puolella, ennen 2001 vuoden rajapyykkipäivää rekisteröidyt kevytkuorma-autot nostavat hintojaan, ja pakuversiot siitä uudempaan päin vielä enemmän.

        Vauhti on suomalaiselle kaikki kaikessa. Tuottavuudella ja kustannustasolla ei ole mitään merkitystä.

        Joka päivä moottoriteillä saisia satoja ajokortteja suoraan hylolyle, ja vähän pitemmäksikin aikaa, sillä nuo ducatot, sprinterit, ivecot sun muut peltikaappikuorma-autot lastetelevat 120 - 130km
        /h. Siinä siis ylitetään ajoneuvcokohtainen rajoitus reilulla 50 %:lla, ja tiekohtainenkin oikein komeasti.

        Huvittavinta asiassa on, että nämä peltilootat ovat enimmäkseen tyhjiä. Mitä nyt yksi työkalupakki tavaratilassa laidasta laitaan lentelee.

        Päätöntä touhua.


      • taas olen
        Rajoitin tai ei kirjoitti:

        Tokkopa poliisi pelkästään Hummereihin keskittyy.
        Vaikka kiletämättä on totta että on poikkeuksellisen helppo tunnistaa, verrattuna ducatoihin, sprintreihin etc, jotka voivat olla pakuja tai kuorma-autoja.

        Kuorma-auton suurin sallittu nopeus on 80 km/h. Olis sitten rajoitin tai ei.

        Suurin sallittu nopeus ei ole 88 km/h, kuten moni tuntuu kuvittelevan.

        Hummereita taitaa kuitenkin olla niin harvassa, että poliisi kyllä pitkästyisi juuri ja vain niitä kytätessään.

        Hupaisa tämä rajoitinpakko! Ennen piti paku saada rekisteröityä kuorma-autoksi suunnilleen hinnalla millä hyvänsä että sai verottoman pelin, jolla sitten saattoi rapaistia lakia rikkoa joka päivä ajelemalla pakujen vauhtia.

        Nyt yhtäkkiä, esimerkiksi käytettyjen autojen puolella, ennen 2001 vuoden rajapyykkipäivää rekisteröidyt kevytkuorma-autot nostavat hintojaan, ja pakuversiot siitä uudempaan päin vielä enemmän.

        Vauhti on suomalaiselle kaikki kaikessa. Tuottavuudella ja kustannustasolla ei ole mitään merkitystä.

        Joka päivä moottoriteillä saisia satoja ajokortteja suoraan hylolyle, ja vähän pitemmäksikin aikaa, sillä nuo ducatot, sprinterit, ivecot sun muut peltikaappikuorma-autot lastetelevat 120 - 130km
        /h. Siinä siis ylitetään ajoneuvcokohtainen rajoitus reilulla 50 %:lla, ja tiekohtainenkin oikein komeasti.

        Huvittavinta asiassa on, että nämä peltilootat ovat enimmäkseen tyhjiä. Mitä nyt yksi työkalupakki tavaratilassa laidasta laitaan lentelee.

        Päätöntä touhua.

        sitä mieltä, että kaikki alle 3500 kg:n kokonaispainoiset voisivat ajaa samoja nopeuksia kuin esim Hyndai Matz vai mikä se kirppu on? Entä Suzuki Carry? Kumpikohan on turvallisempi, esim Sprinter vai.....?

        Kehittyneessä Saksassa näillä ajetaan kuin henkilöautoilla!


      • Kehittyneessä Saksassa
        taas olen kirjoitti:

        sitä mieltä, että kaikki alle 3500 kg:n kokonaispainoiset voisivat ajaa samoja nopeuksia kuin esim Hyndai Matz vai mikä se kirppu on? Entä Suzuki Carry? Kumpikohan on turvallisempi, esim Sprinter vai.....?

        Kehittyneessä Saksassa näillä ajetaan kuin henkilöautoilla!

        Muuan Sprinterillä motarilla 140 vauhtia ajellut pappa aiheutti karmean kolarirysän. Kun karkasi käsistä auto. Kaappiauto on kaappiauto eikä ralliauto.

        Kun olet tuota mieltä, niin istupa kerran modernin raskaan kuorma-auton rattiin. Eiköhän tuo ajo-ominaisuuksien laadussa kirkkaasti ohita sun purkkis, mikä se sitten lieneekään.

        Mutta kymmenien tonnien massa on vaarallinen muille. Sinun kesken jäänellä ajatustavallasi ilmeisesti poistaisit rajoittimet myös 60 tonnin yhdistelmiltä?

        Erinomaisen järkevä homma tuo rajoitinpakko näille pikku-urakoitsijoiden pikkuleluille.


      • Toisinaanajatteleva
        Kehittyneessä Saksassa kirjoitti:

        Muuan Sprinterillä motarilla 140 vauhtia ajellut pappa aiheutti karmean kolarirysän. Kun karkasi käsistä auto. Kaappiauto on kaappiauto eikä ralliauto.

        Kun olet tuota mieltä, niin istupa kerran modernin raskaan kuorma-auton rattiin. Eiköhän tuo ajo-ominaisuuksien laadussa kirkkaasti ohita sun purkkis, mikä se sitten lieneekään.

        Mutta kymmenien tonnien massa on vaarallinen muille. Sinun kesken jäänellä ajatustavallasi ilmeisesti poistaisit rajoittimet myös 60 tonnin yhdistelmiltä?

        Erinomaisen järkevä homma tuo rajoitinpakko näille pikku-urakoitsijoiden pikkuleluille.

        Kannattaa muistaa, ettei asentaja tienpäällä oikeasti tuota, vaikka se usein saakin laskutettua asiakkaalta. Yhteiskunnallisestsi ajatellen tulee myös raskaan kaluston nopeudet optimoida ja silloin pitää kyetä ottamaan myös riskiä. Olet oikeassa, ettei 140 ole välttämättä oikea nopeus kaapille, mutta ei se ole myöskään 80. Oikea nopeus kohtuullisella riskillä on todennäköisesti sieltä väliltä.

        Meillä on eduskunta täynnä sosiaalitätejä, jotka kauhistuvat jokaista onnettomuutta. Asetettu nollatasotavoitehan käytännössä tarkoittaa, että yhteiskunta pysäytetään.

        Päättäjiksi ajautuu tuontasoista porukkaa, koska kansanedustajan palkka olisi DI:lle tai ekomomille yleensä niin iso elintason lasku, ettei heillä ole varaa siihen. Laskin kerran kansanedustajien CV:stä, että noin 20% oli sellainen koulutus, että heillä saattoi olla kykyä ymmärtää päätöstensä taloudellisisa vaikutuksia.


      • ....
        Toisinaanajatteleva kirjoitti:

        Kannattaa muistaa, ettei asentaja tienpäällä oikeasti tuota, vaikka se usein saakin laskutettua asiakkaalta. Yhteiskunnallisestsi ajatellen tulee myös raskaan kaluston nopeudet optimoida ja silloin pitää kyetä ottamaan myös riskiä. Olet oikeassa, ettei 140 ole välttämättä oikea nopeus kaapille, mutta ei se ole myöskään 80. Oikea nopeus kohtuullisella riskillä on todennäköisesti sieltä väliltä.

        Meillä on eduskunta täynnä sosiaalitätejä, jotka kauhistuvat jokaista onnettomuutta. Asetettu nollatasotavoitehan käytännössä tarkoittaa, että yhteiskunta pysäytetään.

        Päättäjiksi ajautuu tuontasoista porukkaa, koska kansanedustajan palkka olisi DI:lle tai ekomomille yleensä niin iso elintason lasku, ettei heillä ole varaa siihen. Laskin kerran kansanedustajien CV:stä, että noin 20% oli sellainen koulutus, että heillä saattoi olla kykyä ymmärtää päätöstensä taloudellisisa vaikutuksia.

        Hienoa tekstiä varsinkin viimeinen on kuin suoraan omista ajatuksistani. Opiskelukavereistani suurin osa nyt 30 vuotiaina tienaa enemmän kuin kansanedustaja. Kenelläkään ei ole kiinnostusta maksaa (kampanja) päästäkseen töihin, jossa huonompi palkka, eläke, edut ja julkisuus vaivaa.

        ---> edustajan palkalla ei voi vaatia mahdottomia.


      • kyllä asiantuntemukses!?
        Kehittyneessä Saksassa kirjoitti:

        Muuan Sprinterillä motarilla 140 vauhtia ajellut pappa aiheutti karmean kolarirysän. Kun karkasi käsistä auto. Kaappiauto on kaappiauto eikä ralliauto.

        Kun olet tuota mieltä, niin istupa kerran modernin raskaan kuorma-auton rattiin. Eiköhän tuo ajo-ominaisuuksien laadussa kirkkaasti ohita sun purkkis, mikä se sitten lieneekään.

        Mutta kymmenien tonnien massa on vaarallinen muille. Sinun kesken jäänellä ajatustavallasi ilmeisesti poistaisit rajoittimet myös 60 tonnin yhdistelmiltä?

        Erinomaisen järkevä homma tuo rajoitinpakko näille pikku-urakoitsijoiden pikkuleluille.

        Et ole tainnu ikinä maailmassa esim Saksan motareilla ajella. Nyky Sprintterit esim kulkee helposti 170 - 180 km/h:ssa. Ja kulkee ne kaikki muutkin.
        Ei niitä siellä "tienpenkoissa" näe sen enempää kuin muitakaan autoja.

        Mitä tulee mun ajokokemukseen erilaisilla vehkeillä, tuon kyllä "CV:ni" sun rinnalle koska tahansa. Mitä Euroopan kokemukseen nyt liittyy.

        Yksi hassu juttu on, kun on ajellut esim 10 000 km "putkeen" euroopassa ja tulee vaikkapa Hankoon, niin on oltava todella tarkkana, ettei vedä heti niittiä, kun täällä suomipoika törttöilee liikenteessä leikkien toinen toisensa poliisia. Sen sijaan, että osaisi "lukea" liikennettä ja liikkuisi jouhevasti, mutta kun ei niin ei.
        Mihin ryhmään sinä kuulut? Ajammeko "purkkimme" vierekkäin?

        PS. Missähän se pappa sillä sprintterillä sen "kolarirysän" aiheutti?


      • SaksaRanskaItalia
        kyllä asiantuntemukses!? kirjoitti:

        Et ole tainnu ikinä maailmassa esim Saksan motareilla ajella. Nyky Sprintterit esim kulkee helposti 170 - 180 km/h:ssa. Ja kulkee ne kaikki muutkin.
        Ei niitä siellä "tienpenkoissa" näe sen enempää kuin muitakaan autoja.

        Mitä tulee mun ajokokemukseen erilaisilla vehkeillä, tuon kyllä "CV:ni" sun rinnalle koska tahansa. Mitä Euroopan kokemukseen nyt liittyy.

        Yksi hassu juttu on, kun on ajellut esim 10 000 km "putkeen" euroopassa ja tulee vaikkapa Hankoon, niin on oltava todella tarkkana, ettei vedä heti niittiä, kun täällä suomipoika törttöilee liikenteessä leikkien toinen toisensa poliisia. Sen sijaan, että osaisi "lukea" liikennettä ja liikkuisi jouhevasti, mutta kun ei niin ei.
        Mihin ryhmään sinä kuulut? Ajammeko "purkkimme" vierekkäin?

        PS. Missähän se pappa sillä sprintterillä sen "kolarirysän" aiheutti?

        Kuulehan vesainen, asuin Saksassa 1981 - 1998, työautonani MB 500 ja MB 560 SEC. Työautoina. Urheilu- ja harrasteautot ovat asia erikseen.

        Viisi päivää viikossa moottoriteillä, työn vuoksi Saksan lisäksi Ranskassa ja Italiassa. Pariisin keskusta on tuttu, että se joustavuudesta liikenteessä, jos itse olet Pariisissa tai Milanossa ajellut.

        Noina vuosina näin todella monia varsinaisia kolarisumia. Tyypillisesti sateella, jolloin juuri nuo peltilaatikot lähtivät käsistä ( lähtivät kyllä monet muutkin ), ja siinä stten milloin 300 metriä, milloin kilometri, kaksikin, oli autoa sikin sokin.

        Sinun kannattaisi perehtyä tietoon Saksan moottoriteillä tapahtuneista kolareista ja onnettomuuksista.

        Voi olla että olet enemmän ajellut "esim Saksan motareilla" kuin minä, mitä kyllä hiukan uskallan epäillä, mutta olkoon.

        "Nyky Sprintter" (mikä auto se sellainen on?) saavuttaa todella joillakin malliversioillaan tuollaisia nopeuksia.

        Hyvä vesainen, hankkiuduhan väleihin jonkun kokeneen autourheilijan kanssa, siis vaikkapa nettisivujen kautta, ja heitä tuollaiselle todelliselle ammattilaiselle kysymys: onko 180 km /h järkevä ja turvallinen nopeus MB Sprinterille?

        Saat varmasti pätevämmän vastauksen kuin minulta.

        Kuka muuten siellä Hangossa ei liikennettä osaa lukea, jos on heti "niitti" lähellä? Niinkö on, että miljoonan autoilijan on luettava Sinun liikkumatapojasi, vai voisiko olla niin että Sinun tulisi jo Hangossa osata lukea suomalaista liikennettä?

        Miksi ajaisimme "purkkimme" vierekkäin? Kilpaillako haluat? Ikävä kyllä en enää osallistu asfalttikisoihin. Soratiellä voit minut tavata, mutta vain suljetulla pikataipaleella, eikä pätkille lasketa kahta autoa rinnakkain. Tieliikenteessä taas en suostu urheilemaan.

        Kuulun siihen ryhmään jolla järki toimii. Ajelehan varovaisesti, ja muista ettet ole liikenteesä yksin, et Saksassa etkä Suomessa. Kestävyysjuoksijoiden lausetta: "Ei matka tapa vaan vauhti" kannattaisi Sinunkin pohtia, ainakin jos aiot Sprinterillä kiitää 180 km/h.


    • sekoilu jatkukoon

      Taas kunnon Suomi meininkiä,jos ajaa esim. vm.2002 bensakuormurilla(Suburban tai vastaava) ei tarvitse rajoitinta mutta vastaava diesel tarvitsee rajoittimen.Jos taas samat autot rekisteröisi henkilöautoina kummallakin saisi ajaa sataakahtakymppiä.
      Linja-autolla saa ajaa satasta,kolmasosan painavalla pakukorisella ka-mersulla 80 kmh...
      ja suurin osa kuolonkolareista on henkilöauto onnettomuuksia mutta kukaan suomalainen politiikko ei uskaltaisi ehdottaa huippunopeuksien rajoittamista 120 kmh henkilöautoihin...

      • laki rajoita

        Suomessa suurimmaksi sallituksi nopeudeksi henkilöautolla juuri tuon 120 km/h?
        Sitä rikotaan, mutta ei suhteessa niin säännönmukaisesti eikä niin rajulla ylitysprosentilla kuin 80 km/h pakuilla ja KEVYTKUORMA-AUTOILLA.
        Voisko olla niin, noin teoriassa, että jos KAIKKI noudattaisivat ajoneuvo- ja tiekohtaisia rajoituksia niin minkäänlaisia rajoittimia ei tarvittaisi, eikä niitä olisi koskaan keksittykään.
        Mua ei haittaa vaikka mun henkilöautooni tökätään rajoitin, joka paukkaa kiinni jossain 132 km/h vauhdissa.
        Mutta tää ny vaan oli mun miälipre...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1804
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1602
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      19
      1399
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe