http://www.flat-6.net/forum/showcar.php?do=view_specs&car_model_id=59
1100 heppaa (aika-ajossa jopa 1460 hv)
1531 Nm vääntöä
Paino vain 849 kg !!
Ilmajäähdytteinen
Vuonna 1973
http://www.flat-6.net/forum/showcar.php?do=view_specs&car_model_id=59
Suorituskyky aivan järjetöntä luokkaa.
Talladegan suorilla on mennyt ilmeisesti yli 400km/h vaikka ilmanvastuskerroin on ollut melkoinen (0,60)
Voi aikoja, kyllä silloin mentiin L U J A A A A !!
http://www.flat-6.net/forum/showcar.php?do=overview&car_model_id=59
kaikkien aikojen tehokkain rata-auto
14
2577
Vastaukset
- ota selvää ensin
Oletko koskaan kuullut 80-luvun ahdetusta BMW- tai Honda-moottorisista F1-autoista ?
- Alaa seurannut
Mikään mainitsemasi auto ei tuottanut vastaavaa kilpailutehoa puhumattakaan valtavasta vääntömomentista.
Huippunopeus ja kiihtyvyys oli Porschella omaa luokkaansa.
Turboahdetut F1-autot irtosivat huonosti viivalta moottorien pienuuden vuoksi.
34 vuotta vanha Porsche painii omassa sarjassaan.
Et sitten kyennyt edes osoittamaan niiden turboahdettujen F1-autojen tehoja. - ota selvää ensin
Alaa seurannut kirjoitti:
Mikään mainitsemasi auto ei tuottanut vastaavaa kilpailutehoa puhumattakaan valtavasta vääntömomentista.
Huippunopeus ja kiihtyvyys oli Porschella omaa luokkaansa.
Turboahdetut F1-autot irtosivat huonosti viivalta moottorien pienuuden vuoksi.
34 vuotta vanha Porsche painii omassa sarjassaan.
Et sitten kyennyt edes osoittamaan niiden turboahdettujen F1-autojen tehoja.Nyt ei puhuta kiihdytysautoista, vai mitä ?
F1 oli melkein 200 kiloo kevyempi ja tehoa enemmän ja mitä vi'' uu moottorin koko vaikuttaa mihinkään viivalta lähtöön, kun koneessa on tehoa niin paljon, että 250 vauhdissa vielä varomaton kaasunkäyttö saa puörät lyömään tyhjää.
Avaa jo lapsiraukka silmäs, ja lopeta se paskan jauhaminen. - Alaa seurannut
ota selvää ensin kirjoitti:
Nyt ei puhuta kiihdytysautoista, vai mitä ?
F1 oli melkein 200 kiloo kevyempi ja tehoa enemmän ja mitä vi'' uu moottorin koko vaikuttaa mihinkään viivalta lähtöön, kun koneessa on tehoa niin paljon, että 250 vauhdissa vielä varomaton kaasunkäyttö saa puörät lyömään tyhjää.
Avaa jo lapsiraukka silmäs, ja lopeta se paskan jauhaminen.Miksi olet niin raivokas ja pilkallinen ?
Turboformulat silloin kahdeksankymmenluvulla kiihtyivät huonommin kuin viimevuotiset vapaastihengittävät F1-autot.
Ja paljon huonommin kuin mainittu Porsche.
Ne on mitattu.
Pelkkä huipputeho ei autoa kiihdytä varsinkaan kun sitä suurinta ahtopainetta ei vielä ykkösvaihteella edes saanut peliin.
Formuloiden ilmanvastuskerroin oli noin 1,0 luokkaa kun Porschella se oli 0,60 eli merkittävästi vähemmän mahdollistaen mm. suuremmat huiput. - Alaa seurannut
ota selvää ensin kirjoitti:
Nyt ei puhuta kiihdytysautoista, vai mitä ?
F1 oli melkein 200 kiloo kevyempi ja tehoa enemmän ja mitä vi'' uu moottorin koko vaikuttaa mihinkään viivalta lähtöön, kun koneessa on tehoa niin paljon, että 250 vauhdissa vielä varomaton kaasunkäyttö saa puörät lyömään tyhjää.
Avaa jo lapsiraukka silmäs, ja lopeta se paskan jauhaminen.Mikään F1-auto ei ole milloinkaan käyttänyt yli 1000 heppaa jatkuvana kilpailutehona ei turbona eikä muuten.
Olet väärässä väittämiesi kanssa. - älä muista väärin
ota selvää ensin kirjoitti:
Nyt ei puhuta kiihdytysautoista, vai mitä ?
F1 oli melkein 200 kiloo kevyempi ja tehoa enemmän ja mitä vi'' uu moottorin koko vaikuttaa mihinkään viivalta lähtöön, kun koneessa on tehoa niin paljon, että 250 vauhdissa vielä varomaton kaasunkäyttö saa puörät lyömään tyhjää.
Avaa jo lapsiraukka silmäs, ja lopeta se paskan jauhaminen.Älä todista itseäs pelleksi...
- Tsekkaas
Alaa seurannut kirjoitti:
Mikään F1-auto ei ole milloinkaan käyttänyt yli 1000 heppaa jatkuvana kilpailutehona ei turbona eikä muuten.
Olet väärässä väittämiesi kanssa.Brabham-BMW 80-luvulla. Aika-ajossa 1500hv 1,5-litraisesta moottorista. Moottorilohko oli BMW-henkilöautoista tuttu M10-moottorin lohko.
http://www.research-racing.de/bmwturbo.htm
Nelson piquen ajamana , ahtopainemittari nousi hetkellisesti vajaaeen kuuteen baariin.
arvioitu teho (mittarit ei riittänyt) n.1500 hp
kone 1,5 litraa. nelisylinterinen.- Alaa seurannut
Ei nyt ole kyse tehokisasta vaan enemmänkin suorituskyvystä.
Porschessa oli pyörät lokasuojien sisällä ja merkittävästi pienempi ilmanvastus kuin formuloilla.
Porschen kiihtyvyys ja huiput olivat paljon parempia verrattuna pienimoottorisiin formuloihin.
- Alaa seurannut
Alkuperäinen otsake oli epätäsmällinen.
Porsche 917/30 oli kaikkien aikojen suorituskykyisin rata-auto.917 pitää hallussaan Le Mansin nopeinta kierrosta -71 yli 240 km/h
Mutta mutta , silloin ei Mulsannen suoralla ollut hidasteita ja koko 5 km laskettiin täysillä joten tulosta piti syntyäkin.
Samaan aikaan F1 set kierteli kiharampia ratoja ja tapansa mukaan kellottivat koko kisan keskinopeuksiakin yli 240 km/h.
Sen aikaiset 3 L koneet ei yltäneet edes 500 hv, maaefektistä ei oltu kuultukaan ja painominimikin oli 530 kg.
Eli suorituskykyyn vaaditaan muutakin kuin tehoa ja vääntöä ja todennäköisesti nykyiset formulat hiilikuitujarruineen, vaihteistoineen, luistonestoineen ym. pyörisivät radalla tuon 917 n ympäri miten haluaisivat ja lähtisivät mutkastakin ihan eri lailla, se mahtava vääntö on nimittäin turhaa jos rengas ei pidä .
Ehkä seuraavaksi sitten esität että ei suorityskykyisin mutta nopein kautta aikojen ennenkuin joku taas kertoo että nykyään on nopeampiakin vehkeitä ja ihan vapaasti myynnissä.
Jotta silleen.
917 oli kieltämättä oman aikansa huippua siinä mihin se oli tarkoitettu mutta aika on kulkenut auttamattomasti ohi.
- vääntäjä
Sitä on porssessa eniten.
F1-moponmoottorit tulevat kaukana perässä - Turbo Panzer
http://www.ultimatecarpage.com/frame.php?file=car.php&carnum=422
"Donohue lapped the Talladega race track at an average of 221 mph(356km/h) in the 917/30, setting a new world record."
Kierrosennätys joka ajettiin 1975 kesti 22 vuotta vuoteen 1997 saakka
http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_917
"In 9th August 1975, Porsche and Penske would give the Can-Am car its final send off in style when they took their 917/30 to Talladega to break the FIA speed record on a closed circuit with Mark Donohue driving, the speed reached was 245 mph. As well as being the last official outing for the 917, it was the last major accomplishment for Donohue before his fatal accident in practice for the Austrian Grand Prix a week later. The record would stand for the next 22 years"
Vauhti kohosi radalla 245mph eli liki 400km/h vauhtiin.
Oli se kova peli kulkemaan ja kiihtymään.
0-200mph eli 0-322km/h 10,9 sek.
Eikä se ollut kiihdytysauto vaan rata-auto jolla saattoi ajaa tunti toisensa jälkeen.- T Turakainen
Vuonna 1938 Caracciola ajoi Mercedes W125 autolla
436,9 kmh ja moottoritiellä.
Taitaa olla vieläkin yleisen tien nopein aika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .603705Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen492990Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631252898Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3651961- 731152
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101141Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2091112Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27929- 47921
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että105904