Tradolan Retard

hohhoijaa taas

Olen saanut tuttavaltani kokeilla Tradolan Tredard nimistä lääkettä,150mg. minulla on todella helvetilliset kuukautiskivut jotka rajoittavat elämääni. Lääkäri ei alkanu määräämään tätä lääkettä minulle 'ei näin vahvaa ton ikäselle,hae e pillerit'. Antoi jotain miramaxia migreeniin SEKÄ kk kipuihin,lääkettä on kokeiltu aiemminkin ja se ei auta. Onko muilla tradolania kk kipuihin? Tiedän että se on hermostolääke mutta se auttoi ainoana lääkkeenä kk kipuihin,ja olen ihmeissäni kun sitä ei voitu määrätä koska se auttoi!? Ei burana 800mg eikä muutkaan auta.. e pillereitä en yksinkertaisesti halua alkaa käyttämään.

23

23500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tara

      keskushermostoon. Se on sukua morfiinille ja muille opiaateille, mutta tramadol on vaikutukseltaan miedompi, siksi lääkäri ei suostu kirjoittamaan reseptiä sinulle nimenomaan kuukautiskipuihin. Miedompia kipulääkkeitä löytyy kuin näin vahva kipulääke.

      • pilkunnussija

        Viestin lauseet ovat merkityssisältönsä osalta täydellisessä ristiriidassa keskenään.


    • Tiinuli...

      Kannattaa selvittää mistä kuukautiskivut johtuvat ja pillerit ovat paljon parempi vaihtoehto, kuin voimakas kipulääke, josta voi tulla haittoja ja jäädä koukkuun. Lääkettä ei todellakaan ole tarkoitettu kuukautiskipuhin, vaan selkä, leikkaus ja syöpäkipuihin jne...
      Aijotko koko elämän syödä voimakasta kipulääkettä, sen sijaan, että vaivojen syy selviäisiä? Vai onko syytä selvitetty?

      • irmeli64

        totta, itse käytän tramadolia (150 mg) kerran päivässä luusto- ja nivelkipuihin. Tramadol on aivan liian vahva lääke kk- kipuihin. Ibux ja burana samanaikaisesti on paras kk- kipuihin.


      • Anonyymi
        irmeli64 kirjoitti:

        totta, itse käytän tramadolia (150 mg) kerran päivässä luusto- ja nivelkipuihin. Tramadol on aivan liian vahva lääke kk- kipuihin. Ibux ja burana samanaikaisesti on paras kk- kipuihin.

        Ibux ja burana ovat sama lääke. Ibuprofeenia eri nimillä.


    • farm....

      Ketju on tosi vanha, mutta tuli vain mieleeni että miksi ihmeessä Ibux ja Burana, siis samanaikaisesti, kas kun niissä on ihan sama vaikuttava lääkeaine! Ibuprofeiini on kummassakin se vaikuttava lääkeaine, Burana vain on paljon kalliimpi kuin sen usea rinnakkaisvalmiste....

      ‹ BURANA 400 MG KALVOPÄÄLLYSTEINEN TABLETTI 30 fol
      Tuote Hinta Lääke-
      korvaus
      Tuote on lääke BURANA 400 MG KALVOPÄÄLLYSTEINEN TABLETTI 30 fol BURANA 400 MG KALVOPÄÄLLYSTEINEN TABLETTI 30 fol
      Orion 9,98 €
      0,33 €/kpl

      Vastaavat tuotteet
      Tuote on lääke IBUXIN 400 MG KALVOPÄÄLLYSTEINEN TABLETTI 30 fol
      Ratiopharm 3,18 €
      0,11 €/kpl
      Tuote on lääke IBUMAX 400 MG KALVOPÄÄLLYSTEINEN TABLETTI 30 fol IBUMAX 400 MG KALVOPÄÄLLYSTEINEN TABLETTI 30 fol
      Vitabalans 3,98 €
      0,13 €/kpl
      Tuote on lääke IBUTABS 400 MG KALVOPÄÄLLYSTEINEN TABLETTI 30 fol IBUTABS 400 MG KALVOPÄÄLLYSTEINEN TABLETTI 30 fol
      Orion 3,98 €
      0,13 €/kpl
      Tuote on lääke IBUSAL 400 MG KALVOPÄÄLLYSTEINEN TABLETTI 30 fol IBUSAL 400 MG KALVOPÄÄLLYSTEINEN TABLETTI 30 fol
      Orion 6,99 €
      0,23 €/kpl
      Tuote on lääke BURANA 400 MG KALVOPÄÄLLYSTEINEN TABLETTI 30 fol BURANA 400 MG KALVOPÄÄLLYSTEINEN TABLETTI 30 fol
      Orion


      Tuossa ihan vain esimerkki, lisää voi käydä katsomassa vaikka täällä http://www.yliopistonapteekki.fi

      • e.

        Ja markkinoilla ei ole myynnissä valmistetta nimeltä IBUX.


    • Justjooo

      Juu ei kannata tramalia kyllä pelkkiin kuukautiskipuihin ottaa :D Jää ihan hyvä koukku meinaan.. On koettu jo monta kertaa. Sekotus tarkotukseen hyvä mutta ei jatkuvaan käyttöön.

    • razzblade

      Heikkoo mielenhallintaa jos tramaliin/tramadoliin /tradolaniin jää koukkuun.
      Itse olen käyttänyt selkäkipuun nyt noin kuus vuotta, ensimmäiset kolme vuotta 50mg tramalia ja siitä lähtien 100mg tramadol hexalia.

      Vuosikulutus on ollut n. 60 pilleriä. Taas mennyt toista kuukautta että ei ole tarvinnut ottaa yhtäkään, hain 30:nen kappaleen paketin maaliskuulla ja 11kpl vielä jäljellä.

      Oli aikanaan lääkärin idea että vaihdettiin 50mg>100mg voin sanoa että itselläni ainoa lääke joka auttaa iskiassärkyyn, kun särky alkaa niin pari pilleriä päivässä 2-3 päivän ajan ja yöt ovat rauhalliset nukkua.

      Olen kyllä samaa mieltä että tradolan retard 150mg on aivan väärä/vahva lääke kuukautiskipuihin, vähän niinkuin ampuisi hytytstä haulikolla.

      Tietysti niihin jää koukkuun jos niitä napsii kuin alokas näkkileipää, itse olen joskus noita 100mg ottanut kolme päivässä ja kaikki asiat olivat todella hyvin, mikään ei v....tanut.
      'Olen kyllä kuullut hurjia juttuja että joku on ottanut yli 1000mg päiväsatseja, enpä sitten tiedä mitä hyötyä, ennemmin kannattaisi jo vaihtaa lääkkeeseen joka tehoaisi pienemmillä määrillä.

      • Anonyymi

        400 on maksimi määrä jollei lääkäri toisin mää räå itse syön 450 lääkärin ohjeen mukaan


    • yhyhlklö

      Tramalilla voisi hyvin hoitaa masennusta. Ainakin minulla tuloksena on euforinen ja pirteä olo.

      • TRAMALIA.......

        Mulla niskavaivoihin sekä selän krooniseen hermovaurioon, otan 100 mg aamupäivällä, iltapäivällä en voi ottaa koska vaikuttaa negatiivisesti yöuneen. Ei se mielialaa ainakaan pahenna, mut mulla aiheuttaa lievää vapinaa, kipuun auttaa ja tätähän ei saa käyttää yhdessä SSRI eikä SNRI lääkkeiden kanssa.

        Ja riippuvuudesta viis kun kivut saa vain kuriin, kipupolilla käskettiin ottaa 5 tunnin välein, että kipu saatais hallintaan, mutta mulla on nyt pitkävaikutteinen tramal ja illaksi panacod kipujen mukaan.

        Voisin verrata, että mielialaan sama vaikutus kuin Efexor lääkkeellä jota kokeiltiin, Tramal vie vaan kivunkin pois, Efexor ei auttanut kipuun, teki huonon olon ja vei yöunet.


      • Anonyymi

        Jätin pitkäaikaisen masennuslääkkeen pois ihan tuosta vain. Nyt on kulunut kolme kuukautta, eikä muita vieroitusoireita ole ollut kun päässä on alkuun napsanut kun sähköiskun saisi, mutta sekin on jäänyt pois. Minulla on käytössä Tradolan tilapäisiin koviin kipuihin niskan ja selän alueella. Otan niitä vain tarvittaessa. Mutta mietin oliko tämän ansiosta vuosien masennuslääkkeen pois jättäminen niin helppoa, vaikka tosiaan tradolia otan 75mg vain kovan kivun yllättäessä. Siis ehkä kerran viikossa, tai harvemmin. Mutta kaikki on yksilöllistä. Mutta tämänkin lääkkeen aloittaminen on tarkkaan mietittävä hoitavan lääkärin kanssa. En tiedä, voiko tämä lääke olla oikea kuukautiskipuihin?? Lääkäri tietää.


    • lääkäri on jumala

      No joo kyllähän se on käyttäjien tiedossa että tramal on yksi nopeimmista ja parhaista mielialan kohentajista/masennuksen poistajista,muttaeipä tuota masennukseen saa kun on myös mieto opioidi eli huume,paha huumehinen,josta voi tulla riippuvaiseksi ja pian huomaa imppaavansa liimaa ja ryöstelevänsä autostereoita tai alkaa poltella roskiksia :-)

      • MASENNUSLÄÄKKEET....

        Ne vasta koukuttaa, esim jos Efexor jää ottamatta niin kyllä tuntuu luissa ja ytimissä. Tramalia otan kipujen mukaan, lääkärit nyt ei tiedä mistään mitään, mielestäni Lyrica ja Efexor ja Cymbalta on pahimmat huumeet ja vielä lailliset, kipuun kokeiltu kaikki mömmöt.


      • Anonyymi

        Ei tätä lääkettä ole tarkoitus ottaa kun lääkärin ohjeiden mukaan. Ei kaksin käsin syömään. Enkä usko, että lääkäri edes määrää tradolania ellei ole näyttöä kivuista vuosien ajalta. Ja lääkäri tietää, että potilas käyttää niitä juuri siihen mihin määrätään ja miten paljon


      • Anonyymi
        MASENNUSLÄÄKKEET.... kirjoitti:

        Ne vasta koukuttaa, esim jos Efexor jää ottamatta niin kyllä tuntuu luissa ja ytimissä. Tramalia otan kipujen mukaan, lääkärit nyt ei tiedä mistään mitään, mielestäni Lyrica ja Efexor ja Cymbalta on pahimmat huumeet ja vielä lailliset, kipuun kokeiltu kaikki mömmöt.

        Jos näin on noiden madennuslääkkeidenkin kanssa, niin enpä ihmettele miten tuttu, ennen empaattinen ihminen muuttuu kaikkivoipaiseksi jääpuikoksi.


    • Anonyymi

      Ensinnäkään, ei koskaan saa antaa lääkärin määräämää lääkettä tuttaville eikä sukulaisellekaan. Vastuukysymys, vastuu on sillä antajalla, jos jotakin sattuu. Toisekseen , Tramal on hyvä kipulääke

    • Anonyymi

      Ibuprofeiini joo.... vai olisikohan se kuitenkin Ibuprofeeni. Sama kun jotkut " tietäjät " ( varmaan jotkut fucking lähihoitsut jolla ei tieto taito taso riitä kuin korkeintaan vanhusten perseiden pyyhkimiseen ) puhuvat metabolisoitumisesta, kun se on metaboloitumisen. Lääkeaine ei siis metabolisoidu, vaan sen metaboloituu.

      Sitten siihen päälle vielä lääkkeen intravenooninen käyttö/antaminen, kun se sana on oikeasti Intravenoosinen! Noh, mitä voi odottaa vanhusten perseiden pyyhkilöiltä, muuta kuin vanhusten perseiden pyyhkimistä jne!

      • Anonyymi

        Tulitko iloiseksi toisten mollaamisesta. Sinä se varmasti olet täydellinen. Voi p...


    • Anonyymi

      Itse sain tramadol 150mg leikkauskipuihin. Aivan järkyttävä päänsärky ja pahoinvointi ja toista päivää tässä mennään vasta. En tiedä uskaltaako enempiä syödä. Niin järkky olo 🙄

    • Anonyymi

      Joo itse tosiaan tramalin viihdekäyttöä ja näillä miedoilla opioideilla korvannut viinan jota käytin liikaa. Nykyään diagnoosi yleistynyt ahdistus johon myös bentsot ja SSRI lääkkeen jonka ajoin alas. Tosiaan tramal eroaa kodeiinista tosiaan tuon pidemmän vaikutusajan ja erilaisen ei niin opiodimaisen olon kanssa mutta nostaa mielialaa jotenkin huomaamatta. Ongelma on että myös sitten päivän parin päästä myös laskee mielialan. käytän siis 2-3 kertaa viikossa ja saa kyllä olla tarkkana että ei karkaa käsistä pari kertaa on mennyt pidempään . Tällöin lopetuksen jälkeen käyttänyt bentsoja kun olo on todella ahdistavan levoton. Tosiaan näitähän voisi popsia pitkään vaikka joka päivä se 200 Mg -250 Mg niitettävä työt vain sujuisi paremmin eli varovainen saa olla salakavalaa. Subu ja siitä vahvemmat kuulemma vielä astetta kavalampia joten noita en uskalla edes kokeilla

      • Anonyymi

        Tässä näkee että ei kaikilla väärinkäyttäjillä ole aina hommat lapsesta pois.
        Itsellä tuli hankittua tramal koukku kun jouduin vaikean selän iskiäshermon kivun takia 8kk syömään jotta edes sängystä ylös pääsin.
        Onneksi kivut jäi leikkauspöydälle kun nikamanvälistä oli kirulki poistanut yli 3dl mönjää.
        Harmi että modernissa lääketieteessä meni toi 8kk jotta pääsi sinne leikkuupöydälle.
        Vaikka kunto ja tuska oli luokkaa että herää aamulla.
        Ota pilleri yöpöydältä.
        Lepäile tunti kylkiasennossa.toinen jalka toisen yli ristissä. (ainoa asento jolla pystyi oleen edes sängys kivutta.)
        Sitten vasta pystyi ilman tuskaa nousee sängystä.
        Mitä tekee lekuri keikkauksen jälkeen..
        Siis oma lekuri terveyskeskuksessa pari päivää leikkauksen jälkeen.
        Jonain pahinpina päivinä yli 600mg päivä annoksen trodolaania söin.
        Sitten leikkuum jälkeen vieroitusoireita varten 75mg aamu ilta annosta jota ajattelin pienentää viel kohtapuolen puoleen.
        Mutta lääkäri oli eri mielyä.
        Se ceti ihan leikaten yks kaks pois kaiken.
        Olin kuukauden vierotusoireissa jossa makaat sängyssä ja oksennat ja nukut.
        Vierotusoireet ovat hyvin samanlaiset kuin kunnon mahatauti.
        Joka vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu....
        Onneksi en omista asetta.
        En kirjottelis asiasta nyt tässä.
        Kun pääsin jaloilleen niin
        Valitin Potilasvahinkokeskukseen epäasiallisesta hoidosta lääkäristä. .
        Kun kaikki oppaat ja hoito suositukset sanoo että hiljalleen pitää lopettaa.
        Sain päätöksen että virhe on tehty.
        Mutta en saanu korvauksia.
        Koska en ollut kärsinyt kuulemma vahinkoa rahallisesti.
        Ei kuulemma henkisiä oteta huomioon.
        Poliisi ei tutkinut tekemäöni rikosilmotusta pahoinoitelystä myöhemmin. Lääkäri on lions clupin jäsen..
        Mitä nyt siitäkin rikkarista olis voinu olettaa jo tekovaihees.

        Se tuska oli jotain saatanallillista helvetin seiskaastetta.
        Parit jerran olin päivystyksessa jossa sain apua pahoinvointiin. Sillähän on vain väliaikainen vaikutus.
        Olisi siis pitäny aivot seinälle ampua.. Sit olis joku omainen rahaa ehkä saanu. Hautaukuluihi.
        On padasjoen sairaanhoito kivaa.
        Lääkärit naimisissa keskenään . Ihan tosi.
        Ei siis auta oikein lekurin vaihto.
        Pikkupaikkakunnalla kaksi lääkäriä.

        Lääkäri sai viidennen kerran moitteet opiaattien väätin lopetuksesta.
        Laiha lohtu siihen nähden että menetin yhden kuukauden elämää ja koin sen aikana jotain ihan helvetillistä.
        Koin helvetin tuskan ja laihduin vielä alle ihannepainon. Kiloja lähti sinä kuussa melkein 10.
        No en mitään syönykään. Jaffa kuuri.
        Tarina on tosi.
        Oikein on marinin ja kumppaneiden hallitus ja muut apinat ja horillat eduskunnassa taas osannu asiat.
        Jo usemman vuoden.
        Sekä päijät-hämeen hyvinvointi kuntayhtymän sairaanhoito on suomen perseintä. Pöivystyksessä maatessakin saa paskanhajusss maata. Kun ei ne ehdi edes mummojen vaippoja vaihtaa.
        Nirppanokka hoitajat vaan kulkee pitkin akuutti24 osastoa ilmanraikastin sumutinpullo kädesss ja nuuhkii ilmaa.
        Ei sitten huonista olosta kärsivä oikein vou oloaan parantaa siinä karjaaitauksessa ollessaa.
        Yksinkertainenkin asia vie sen viisi tuntia.
        Tätä on teeveydenhoito vuonna 2021.
        Pysykää terveinä.
        Se on paras niin ei joudu kärsii..


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      223
      1888
    2. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1272
    3. Kohuttu Iida Vainio mursi hiljaisuuden -Näin raskaus vaikutti Farmi-kuvauksissa: "Saattoi ruveta..."

      Ihanaa odotusta, tsemppiä ja voimia Iida! Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen asuvat yhdessä Helsingissä ja o
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1149
    4. Minkälainen ihminen

      kaivattusi on?
      Ikävä
      80
      1103
    5. Avoin kirje sinulle

      Rakas, Kirjoitan sinulle nyt, vaikka sanat tuntuvat niin vaatimattomilta siihen, mitä sydämeni on kantanut sisällään ni
      Ikävä
      28
      862
    6. Nainen, jos luet kirjoituksiani

      niin sano minulle jotain?
      Ikävä
      49
      756
    7. Mitä mies teet

      näin iltasella? 👾
      Ikävä
      52
      755
    8. Numerosi 3. ja 4.

      viimeinen numero. Ei uskalla muuten.
      Ikävä
      38
      706
    9. Sullahan oli ihan valtavat t...., nainen

      Aivan suunnattomat ja hyvin muodostuneet. Luulisi että olisit uskaltanut tehdä selvän aloitteen jos jotain haluat. Miksi
      Ikävä
      52
      696
    10. On ikävä häntä

      Ollut pitkän aikaa
      Ikävä
      37
      694
    Aihe