Pohjanoteeraus kestotestissä

AutoBild

21

2362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -seurailija-

      Ottiko siinä köli pohjaan vai mitä se maailmanhistorian laadukkain autolehti nyt taas on todennut ?

      Tiedän tosin tämän asian 100%:sti, mutta haluan kysyä tietääkö joku muu ?

      Voiko joku olla yhtä fiksu kuin minä ?

    • uutta?

      Bild-konserni on aina kantanut kaunaa Volkswagen-konsernia kohtaan, tämän ei pitäisi olla
      mikään uutinen talouselämää seuraaville.

      Lähinnä säälin heitä jotka jopa Suomessa asti jaksavat olla Bild-konsernin käsikassarana sodassa
      Volkswagen-konsernia vastaa.

      Autoilulla ja kestotestillä ei ole mitään tekemistä ko. artikkelin kanssa.

      • schlect auto.

        JOs ei VW:lle tyypilliset: tolkuton öljynkulutus (=normaalia), etupään nivelvaivat ja ilmamassamittarin hajoaminen vakuuta, niin tässä on lisää purtavaa.
        Miten VW-uskovaiset selittävät sen, että 10 huonoimman uuden auton joukossa on 6 konsernin tuotetta pari audia, pari skodaa ja pari volsua.
        Käyttääkö VW burmalaisia alihankkijoita vai miksi laatu on unohtunut tyystin.
        Aatukin kääntyisi haudassaan kun kansanauto murenee ihan käsiin.
        Pari vuotta sitten hämmästeltiin masa 6 tyylipuhdasta suoritusta, 0 virhepistettä..
        Eihän oma 15 vuotta palvellut 626 ihan viaton ollut , mutta erittäin vähävikainen eikä koskaan jättänyt tielle. Sen innoittamana tämä nykyinenkin on riisimopo, sillä en halua yöpyä teltassa korjaamon pihalla kuten lehtikuvassa.
        Opel on mennyt heittämällä laadussa volsun ohitse. Se onnistuu vain määrätietoisella pyrkimyksellä ja toiminnalla.


      • lukenut
        schlect auto. kirjoitti:

        JOs ei VW:lle tyypilliset: tolkuton öljynkulutus (=normaalia), etupään nivelvaivat ja ilmamassamittarin hajoaminen vakuuta, niin tässä on lisää purtavaa.
        Miten VW-uskovaiset selittävät sen, että 10 huonoimman uuden auton joukossa on 6 konsernin tuotetta pari audia, pari skodaa ja pari volsua.
        Käyttääkö VW burmalaisia alihankkijoita vai miksi laatu on unohtunut tyystin.
        Aatukin kääntyisi haudassaan kun kansanauto murenee ihan käsiin.
        Pari vuotta sitten hämmästeltiin masa 6 tyylipuhdasta suoritusta, 0 virhepistettä..
        Eihän oma 15 vuotta palvellut 626 ihan viaton ollut , mutta erittäin vähävikainen eikä koskaan jättänyt tielle. Sen innoittamana tämä nykyinenkin on riisimopo, sillä en halua yöpyä teltassa korjaamon pihalla kuten lehtikuvassa.
        Opel on mennyt heittämällä laadussa volsun ohitse. Se onnistuu vain määrätietoisella pyrkimyksellä ja toiminnalla.

        edellistä viestiä tai sitten se oli sinulle liian
        vaikeaselkoinen...

        M6 ei sitten ruostu yhtään...eihän?


      • tavalla?

        Jos auto on ennätysmäärän verstaalla kestotestistä niin miten sen laittaisit testaajan piikkiin? Meinaatko että ne itse hajoittavat sen että sen voisi viedä verstaalle? Vähän realismia peliin.


      • olla
        tavalla? kirjoitti:

        Jos auto on ennätysmäärän verstaalla kestotestistä niin miten sen laittaisit testaajan piikkiin? Meinaatko että ne itse hajoittavat sen että sen voisi viedä verstaalle? Vähän realismia peliin.

        samaa porukkaa joka 1970-luvulla katseli "dokumenttielokuvia" Neuvostoliitto-nimisestä
        onnelasta ilman kritiikin häivää...näköjään jos
        jotain odottaa ja haluaa niin kaikki uppoaa.

        Onnea maailmankatsomuksellesi.


      • Bildi

        autolehtien Seiska tai Aku Ankka.


      • rehellinen
        olla kirjoitti:

        samaa porukkaa joka 1970-luvulla katseli "dokumenttielokuvia" Neuvostoliitto-nimisestä
        onnelasta ilman kritiikin häivää...näköjään jos
        jotain odottaa ja haluaa niin kaikki uppoaa.

        Onnea maailmankatsomuksellesi.

        Kokeilisit sinäkin joskus.


      • bild
        Bildi kirjoitti:

        autolehtien Seiska tai Aku Ankka.

        Autobild taitaa olla Euroopan suurin autolehti, kyseinen lehti omistaa muutaman testiradankin itse, jotta voi todellakin testata. Joten tuskin kyseessä on nyt ihan pikkutekijä verrattuna mihinkä muuhun autolehteen.


      • ompi,
        bild kirjoitti:

        Autobild taitaa olla Euroopan suurin autolehti, kyseinen lehti omistaa muutaman testiradankin itse, jotta voi todellakin testata. Joten tuskin kyseessä on nyt ihan pikkutekijä verrattuna mihinkä muuhun autolehteen.

        Paljon kuvia, vähän tekstiä eikä siinäkään mitään asiaa, makuja on monia.
        Siksi Autobildillekin löytyy "lukijoita"...


      • ja paras
        bild kirjoitti:

        Autobild taitaa olla Euroopan suurin autolehti, kyseinen lehti omistaa muutaman testiradankin itse, jotta voi todellakin testata. Joten tuskin kyseessä on nyt ihan pikkutekijä verrattuna mihinkä muuhun autolehteen.

        on Auto Motor und Sport.


      • julistaa
        lukenut kirjoitti:

        edellistä viestiä tai sitten se oli sinulle liian
        vaikeaselkoinen...

        M6 ei sitten ruostu yhtään...eihän?

        vain s i n u n totuuttasi.
        Ei tarvi vihata mitään autoa, mutta jos autosta laukeilee useita osia ensimmäisen 100 tkm:n aikana, niin laatu on ranskalaisten tasolla.
        Totta kai M6 ruostuu, näet kaikki autot ruostuvat, alumiiniset auditkin hapettuvat, mikä on täysin ruostumiseen verrattava ilmiö.
        minäkin hävitin 626 auton juuri ruostumisen takia 15 v:n iässä, mutta joku muu on sillä ajellut vielä ainakin 2 vuotta lisää.
        Auto bild on surkea moottorilehti, sen vuoksi minäkin lopetin tilauksen yhden kokeilujakson jälkeen.
        MUTTA lehden huonous ei korreloi mitenkään hajoavien VW osien kanssa, vaan VW osat vaan hajoaa ja Mazdan osat vaan kestää pidempään.
        katselepa vaikka Autobildin lisäksi ADAC, TÛV, svensk bilprovning ym. niin vääjäämättä tulee siihen käsitykseen, että japsit vaan on keskimäärin vähävikaisempia.
        Tietysti nyt heti löytyy joku jonka kumminkaiman VW-auto kesti 600 tkm ilman vikoja, mutta antaa hänen olla siinä uskossa.


      • sinun...
        julistaa kirjoitti:

        vain s i n u n totuuttasi.
        Ei tarvi vihata mitään autoa, mutta jos autosta laukeilee useita osia ensimmäisen 100 tkm:n aikana, niin laatu on ranskalaisten tasolla.
        Totta kai M6 ruostuu, näet kaikki autot ruostuvat, alumiiniset auditkin hapettuvat, mikä on täysin ruostumiseen verrattava ilmiö.
        minäkin hävitin 626 auton juuri ruostumisen takia 15 v:n iässä, mutta joku muu on sillä ajellut vielä ainakin 2 vuotta lisää.
        Auto bild on surkea moottorilehti, sen vuoksi minäkin lopetin tilauksen yhden kokeilujakson jälkeen.
        MUTTA lehden huonous ei korreloi mitenkään hajoavien VW osien kanssa, vaan VW osat vaan hajoaa ja Mazdan osat vaan kestää pidempään.
        katselepa vaikka Autobildin lisäksi ADAC, TÛV, svensk bilprovning ym. niin vääjäämättä tulee siihen käsitykseen, että japsit vaan on keskimäärin vähävikaisempia.
        Tietysti nyt heti löytyy joku jonka kumminkaiman VW-auto kesti 600 tkm ilman vikoja, mutta antaa hänen olla siinä uskossa.

        "totuuttasi" piti oikein julistaa kaksi kertaa kun joku julkesi olla eri mieltä kanssasi...

        Täällä ei sitten näköjään saa julistaa kuin sinun "totuuttasi".
        Kaikille varmasti tuli selväksi mitä ajattelet eriävistä mielipiteistä.


      • julistaa
        julistaa kirjoitti:

        vain s i n u n totuuttasi.
        Ei tarvi vihata mitään autoa, mutta jos autosta laukeilee useita osia ensimmäisen 100 tkm:n aikana, niin laatu on ranskalaisten tasolla.
        Totta kai M6 ruostuu, näet kaikki autot ruostuvat, alumiiniset auditkin hapettuvat, mikä on täysin ruostumiseen verrattava ilmiö.
        minäkin hävitin 626 auton juuri ruostumisen takia 15 v:n iässä, mutta joku muu on sillä ajellut vielä ainakin 2 vuotta lisää.
        Auto bild on surkea moottorilehti, sen vuoksi minäkin lopetin tilauksen yhden kokeilujakson jälkeen.
        MUTTA lehden huonous ei korreloi mitenkään hajoavien VW osien kanssa, vaan VW osat vaan hajoaa ja Mazdan osat vaan kestää pidempään.
        katselepa vaikka Autobildin lisäksi ADAC, TÛV, svensk bilprovning ym. niin vääjäämättä tulee siihen käsitykseen, että japsit vaan on keskimäärin vähävikaisempia.
        Tietysti nyt heti löytyy joku jonka kumminkaiman VW-auto kesti 600 tkm ilman vikoja, mutta antaa hänen olla siinä uskossa.

        että ei niistä ranskalaisista laukeile useita osia ensimmäisen 100 tkm:n aikana. Eikä toisen eikä kolmannen. Vuodesta -89 perheessämme on ollut kaksi autoa. Saksalaisia, japanilaisia ja ranskalaisia. Mitään käytännön eroja ei näiden autojen kestävyydessä ole ollut. Kolmas ranskalainen on menossa ja vaihtuu aikanaan ranskalaiseen. Jostain katsastustilastoista nähdään paljonko polttimoita on palanut tai väljiä alapalloja löytynyt. Prosentuaaliset erot ovat melko pienet. Korjauskustannusten väliset erot ovat myös pienet. Näistä asioista olen jutellut monen huoltomiehen kanssa.

        Ruostuvuudesta sen sijaan löytyy suuret erot. Mazda 6 on tällä hetkellä ruostuvimman auton maineessa.


      • autoteollisuuden
        ja paras kirjoitti:

        on Auto Motor und Sport.

        äänenkannattaja on Auto Motor und Sport.


    • Minkäs ikäisiä pojannaskaleita olette, kun oikein autolehtiä luette? Ettekö luota ollenkaan omiin näkemyksiinne vaan tarvitsette jonkun "moottoritoimittajan" syöttämään teille, mikä kannattaa tänä vuonna hankkia?

      Lopetin tuollaisten kuvalehtien selaamisen mopoikäisenä 25 vuotta sitten. Mukavaa ja laadukasta on kyyti ollut premium-merkeissä. Ei voisi vähempää kiinnostaa, jos Nissan Note tai Skoda Fabia voittaa taikka häviää testin.

      Ei ole riemulla rajaa, kun Mersulla ajaa.


      Master Eq

      • sitä

        heikon itsetunnon pönkitystä, esim. joillekin ihmisille on tärkeää ajaa eniten myydyllä merkillä.


      • toiset merkit
        sitä kirjoitti:

        heikon itsetunnon pönkitystä, esim. joillekin ihmisille on tärkeää ajaa eniten myydyllä merkillä.

        Eiköhän nuo itsetunnon/kalun koon/egon nostamiseksi automerkkinsä valitsevat osta
        jotain muita merkkejä kuin niitä eniten myytyjä...


      • Hyacint Bukee

        Sisarellani on Mercedes, poni ja talo, jossa on tilaa saunalle.


      • anna...

        Eivät anna mistään autoliikkeestä autoa koekäyttöön kuin korkeintaan päiväksi, joten on hankala tehdä tuollaisia kestotestejä itse muuta kuin ostamalla auto omaksi. No nyt on helpompi lukea testistä, että mihin autoon ei kannata sotkeutua ja tuskin tuonkaan kyseessä olevan testin tulokset ovat ihan hatusta temmattuja, ja vielä kun kyseessä on jo pitkään markkinoilla ollut malli, niin lastentaudeistakaan ei voi puhua.


      • ex-Mosse
        anna... kirjoitti:

        Eivät anna mistään autoliikkeestä autoa koekäyttöön kuin korkeintaan päiväksi, joten on hankala tehdä tuollaisia kestotestejä itse muuta kuin ostamalla auto omaksi. No nyt on helpompi lukea testistä, että mihin autoon ei kannata sotkeutua ja tuskin tuonkaan kyseessä olevan testin tulokset ovat ihan hatusta temmattuja, ja vielä kun kyseessä on jo pitkään markkinoilla ollut malli, niin lastentaudeistakaan ei voi puhua.

        Kestotesti nyt on aina sen yksilön testi, ei koko automallin saati sitten merkin.

        Jos otetaan vaikka työkaverin Avensis esimerkiksi. 1v aikana auto on hinattu jo 5 kertaa huoltoon kun kesken ajon on syttynyt kaikki mahdolliset vikavalot. Huolto ei tee mitään muuta kuin nollaa vikakoodit ja matka voi jatkua. Mitään syytä ei ole vielä löydetty miksi tuota tapahtuu.
        Tarkoittaako tämä sitten, että Avensis on ihan susi ja sitä ei kannata missään nimessä ostaa - no mielestäni ei. Tuo yksilö vain sattuu olemaan joku maanantai kappale ja sen vika on vaikeampi selvittää. Tuo yksilö on lähdössä johonkin tarkempaan syyniin kun ei ongelma tunnu muuten selviävän.

        Vähän vastaavaa koin ensimmäisen Touranin kanssa, eli vuoden aikana korjaamokäyntejä tuli se määrä, että teltassa olisi voinut asua huollon ulkopuolella. Mutta sitten tämä tuon vikapesän tilalle saatu Touran onkin sitten toiminut lähes moitteetta. Yksi ylimääräinen korjaamokäynti sillä on tullut tehtyä (2v ja 60tkm aikana) ja se johtui kampanjana vaihdetusta kytkimestä (oli mahdollisuus ennen aikaiseen kulumiseen kun oli asennettu joku ilmausventtiili väärin tehtaalla, joten vaihdettiin varmuuden vuoksi uuteen) ja vakionopeudensäätimen viiksi antoi vikakoodia niin se samalla vaihdettiin.

        Tuo AutoBildin kestotesti on nyt kuitenkin tarvinnut suorittaa muutaman vuoden aikana, tuskin ovat jaksaneet tuota ihan vuodessa rullata 100tkm matkaa :)
        Vuonna 2003 loppuvuodesta tuo Touran vasta kunnolla myyntiin tuli, joten on mahdollista, että kestotestinkin auto on alkupään sarjaa. Sitä sarjaa oli meidänkin ensimmäinen Touran ja sen huomasi.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3229
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1285
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe