Ent.adv.Desmont Ford

laista

Paavalin kirjeessä Galatalaisille laki tarkoittaa uskonnon juutalaista järjestelmää.
Jos yrität ensiksi tulla juutalaiseksi, tarkoituksena muuttua kristityksi,
unohda se, sillä silloin sinä olet eronnut Kristuksesta.

16

543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkoitat?

Galatalaiskirje:
      5:4   Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.

Onhan tää ollut täällä esillä aikaisemminkin, mutta kukaan ei halua ymmärtää, mitä tässä sanotaan.

• sitä tarkoitin

Joskus vain hiukan eri sana-muoto voi selventää asiaa. Varsinkin kun sen sanoo ent.adventisti.

• tarkkana.
        sitä tarkoitin kirjoitti:

Joskus vain hiukan eri sana-muoto voi selventää asiaa. Varsinkin kun sen sanoo ent.adventisti.

Entisistä adventisteista tulee usein tulisimpia Jeesuksen vihaajia.
        Paholainen kun pääsee asumaan kerran puhdistettuun asuntoon!!!!

• mukaisesti
        tarkkana. kirjoitti:

Näkyy ent adv.opettavan.

• kun ,,
        tarkkana. kirjoitti:

ihminen kääntyy pois Kristuksesta, niin vihollinen pääsee hallitsemaan sellaisen ihmisen sydäntä, niin että hänestä tulee pahempi vastustaja, kuin oli ennen uskoon tuloaan, ja kun hän tietää viellä uskosta hän alkaa sitä vääristelemään oman mielensä mukaiseksi, ei tämä koske yksin adventisteja vaan kaikkia uskonto kuntia jotka ovat jättäneet uskonsa.

• myös usein
        tarkkana. kirjoitti:

..todellisia uudestisyntyneitä kristuksen seuraajia jätettyään nämä harhaopit?!

He vapautuvat Pyhän Hengen avulla Saatanan hengen eksyttävistä voimista!

Kiitos ja ylistys kuuluu yksin Jumalalle,...
        Kun Saatana haastoi Jeesuksen, Jeesus itse sanoi meilel kaikille esimerkiksi; "Jumalaa yksin sinun pitää kumartavan ja palveleman!"

Ja niin saatana pakeni Hänestä...!

• todellinen
        myös usein kirjoitti:

..todellisia uudestisyntyneitä kristuksen seuraajia jätettyään nämä harhaopit?!

He vapautuvat Pyhän Hengen avulla Saatanan hengen eksyttävistä voimista!

Kiitos ja ylistys kuuluu yksin Jumalalle,...
        Kun Saatana haastoi Jeesuksen, Jeesus itse sanoi meilel kaikille esimerkiksi; "Jumalaa yksin sinun pitää kumartavan ja palveleman!"

Ja niin saatana pakeni Hänestä...!

Jumalan lapsi ala haukkumaan entistäkään seurakuntaansa, hän paremminkin rukoilee että kaikki löytäisivät totuuden minkä hän on löytänyt, mutta minä olen nähnyt tällä palstalla kuinka täällä morkataan entistä seurakuntaa, se ei ole uudestisyntyneen ihmisen tapa, onko nämä ihmiset sitten varmoja kun menevät toiseen seurakuntaan, että se on puhdas ja pyhä, ehkä käy kun entiselle naiselle hänkin haki täydellistä seurakuntaa ja löysikin, mutta kun hän liittyi siihen, se ei ollutkaan enää täydellinen.

• Seraja-m55

Todellista adventistia ei todellakaan voi syyttää siitä, että hän pyrkisi lain kautta vanhurskautumaan.
        Ainoastaan vastustajillamme on mitä suurin himo esittää tuollaisia täysin valheellisia väitteitä siitä huolimatta, että ne on tälläkin foorumilla lukemattomia kertoja jo osoitettu täysin valheellisiksi.

Meille adventisteille on ehdoton tosiasia se, että voimme vanhurskautua vain ja yksin Jeesuksen Kristuksen ristinuhrin ansioissa, johon ihminen ei enää voi mitään lisätä.

Tämä ei kuitenkaan millään tavoin tee tyhjäksi sitä, että armahdettu ja vanhurskautettu syntinen haluaa kunnioittaa Luojaansa pyrkien elämään hänen tahtonsa eli lakinsa puitteissa, sillä Jumalan laki on synnin osoittajana ehdottomasti voimassa edelleen ja muuttumattomana.
        Me tosin lankeamme tämän lain rikkomiseen vähintäin ajatustasolla päivittäin, mutta Jeesuksessa meillä on avoin lähden kaikkea syntiä vastaan Jumalan armossa ja anteeksiantamuksessa.

• tarkoitat?
        Seraja-m55 kirjoitti:

Todellista adventistia ei todellakaan voi syyttää siitä, että hän pyrkisi lain kautta vanhurskautumaan.
        Ainoastaan vastustajillamme on mitä suurin himo esittää tuollaisia täysin valheellisia väitteitä siitä huolimatta, että ne on tälläkin foorumilla lukemattomia kertoja jo osoitettu täysin valheellisiksi.

Meille adventisteille on ehdoton tosiasia se, että voimme vanhurskautua vain ja yksin Jeesuksen Kristuksen ristinuhrin ansioissa, johon ihminen ei enää voi mitään lisätä.

Tämä ei kuitenkaan millään tavoin tee tyhjäksi sitä, että armahdettu ja vanhurskautettu syntinen haluaa kunnioittaa Luojaansa pyrkien elämään hänen tahtonsa eli lakinsa puitteissa, sillä Jumalan laki on synnin osoittajana ehdottomasti voimassa edelleen ja muuttumattomana.
        Me tosin lankeamme tämän lain rikkomiseen vähintäin ajatustasolla päivittäin, mutta Jeesuksessa meillä on avoin lähden kaikkea syntiä vastaan Jumalan armossa ja anteeksiantamuksessa.

"Jumalan laki on synnin osoittajana ehdottomasti voimassa edelleen ja muuttumattomana."

Mitä sinun mielestä sisältyy tähän "Jumalan lakiin", korostat tuossa sanaa "muuttumattomana"?

• Seraja-m55
        tarkoitat? kirjoitti:

"Jumalan laki on synnin osoittajana ehdottomasti voimassa edelleen ja muuttumattomana."

Mitä sinun mielestä sisältyy tähän "Jumalan lakiin", korostat tuossa sanaa "muuttumattomana"?

Jumalan lakiin sisältyy (todellisuudessa, eikä vain minun mielestäni) se, mitä Jumala on omalla sormellaan laintauluihin aikanaan kirjoittanut eli se, minkä Mooses on kirjannut 2. Moos. 20:2-17.

Nämä kymmenet käskyt ovat olleet luterilaisuudellekin hyvin itsestäänselviä, koskapa omassa nuoruudessani ns. lukukinkereilläkin piti ne osata lähinnä ulkoa.

Se, ette erikseen mainitsin, että ne ovat voimassa muuttumattomina, perustuu ensinnäkin siihen, että minkä Jumala ilmoittaa noin selvällä tavalla, pysyy voimassa ellei hän itse sitä muuta.
        Eikä hän olekaan muuttanut vaan Jumala on Herramme Kristuksen kautta päinvastoin vahvistanut, että hänen lakinsa pysyy voimassa piirunkaan muuttumatta ainakin maailman loppuun asti, kuten hän sanoi Matt. 5:17, 18 vuorisaarnassaan.

Valitettavasti jo katolisuudessa ja sen vaikutuksesta myös luterilaisuudessa on nimenomaan muutettu paria käskyä siitä, mitä Jumala on alunperin ilmoittanut eli on opetettu väärin ihmisille!
        Lepopäivä on siirretty tavalliselle työpäivälle - Sapatilta sunnuntaille. Toinen käsky eli Jumalan kuvan tekemisen ja palvomisen kieltävä käsky on poistettu (vaikka se tosin on jotenkin tuotu esiin käskyn selitysosassa). Ja vielä kymmenluvun säilyttämiseksi on viimeinen eli himoitsemisen kieltävä käsky jaettu kahteen osaan, jonka mukaan lähimmäisen huoneen himoitseminen on muodostettu omaksi eli 9. käskyksi vastoin todellisuutta.
        Niin että ihmiset ovat muuttaneet Jumalan käskyjä, kuten Jumala on profeettansa, Jesajan kautta ennustanutkin, ks. Jesaja 24:5 "Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait ja MUUTTANEET KÄSKYT, hyljänneet iankaikkisen liiton."

Laittomuuden opettajat nyt vain ajan lopulla pyrkivät vääristämään tämän totuuden väittäen Jeesuksen kohdistaneen sen vain lihallisille juutalaisille, mutta nuo Matt. 5. luvun vuorisaarnansa sanat hän sanoi ensisijaisesti opetuslapsilleen ja heidän seuraajilleen, evankeliumin julistajille aina ajan loppuun asti.
        Joka muuta väittää, edustaa kyllä ehdottomasti sielunvihollista eikä mitään muuta lähdettä.

• kaatui Desmond Fordiin?

Edesmennyt esimies Wiljam Aittala, joka oli opiskellut Hgin yliopistossa ja halusi tehdä uuden kristillisen monumentin Adventtikirkosta mm. Raamattu visailukilpailuillaan, koska tiesi teologisesa yliopistossa vähän Raamatuttua luetun....evank.kirkon papistossa, ...lopettamalla tietoisesti maallikkoseminaarin tukemisen jne. koska ei pärjännyt kiistoissa maallikoide kanssa sekä vetosi teologisen isntituution paperiin enemmän kuij Pyhän Hengen voimaan...?!

Aittala kaatui lopulta hennon naisen edessä, nimittäin Desmond Fordin tukijaan teologian tri Margit Suringin suurempaan oppineisuuteen ja nöyryyteen Jumalan Sanan ääressä, jota ei pastori Aittala tavoilleen uskollisena ja luonteensa heikkouden takia ei sietänyt, kuten ei moni muukaan "vähemmän oppinut tai vähemmän viisas" kirkkomme papistossa. Siksi hänen aikanaan paiston valta kasvoi ja sinne pesiytyi Aittalan vanavedessä outoja hahmoja, samalla kun lahjakkaat nuoret yksittäin katosivat eri ammatteihin ja eri syistä...salaperäisestikin ?!

Kaatuiko koko 1980-luvun Adventtikirkko juuri Desmond Fordin palastuksiin vuoden 1844 väärästä tulkinnasta, vaikka siitä virallisesti onkin vaiettu "oikeana totuutena"...Jeesus meni Ylösnousemuksessaan Jumalan oikealle puolelle taivaaseen...eikä vasta lokakuussa 22.pvänä 1844 suuressa pettymyksessä, jolloin Adventistit vastoin Raamatun Sanaa alkoivat ennustaa Jeesuksen takaisin tulon päivämäärää?!

Näin Adventtikirkko teki itsestään antikristuksen hengen alaisen, koska ei edes Poika tiedä tuota päivää...siinä kaatui samalla kolminaisuusoppi sekä adventistien väärät opit peruskysymyksistä Danielin kirjan tulkinnann suhteen , joissa mm. Jehovan todistajillakin on nykyään edelleen , kuten adventisteilla suuria teologisiaa vaikeuksia!?

Miten tästä eteenpäin?

Josefus.

• Elleniä, jutta..

on alkanut olla epävarma tulkinnoissaan?

Kirkkoonkin ja sen papistoon luottaminen on heikennyt...eikä syyttä...rukoilkaamme pastoreiden ja heidän perheidensä puolesta , että he kestävät tämän uuden pettymyksen eli että ovat vastoin parempaa tietoa ja suurempaa uskoa olleet väärässä?!

Sen myöntäminen lähisukulaisille ja msrk:n jäsenillem, joita onb vienyt harhaan ei ole helppoa , mutta välttämätöntä kaikkien ja varsinkin oman pelastumisensa tähden!?

Rukoilkaamme että Adventtikirkko koksi herätyksen ja kääntymyksen aina pääkonferenssin hemmoja myöden...?!

Totuus paljastuu joka tapauksessa..?!

• Seraja-m55

Otsikolla tarkoitan lähinnä sitä, että tiedän nimimerkin perusteella vastauskohteeni olevan juuri tuollainen omasta joukostamme eronnut pahin vastustajamme.

Desmond Ford sensijaan itse kaatui eli joutui erotetuksi kirkostamme, koska opetti luopumusta Raamatun Sanasta ja profetioista.

Tottakai Jeesus nousi lunastustyönsä suoritettuaan Isänsä oikealle puolelle, koska Hepr. 1:3 ja 8:1 niin sanovat, MUTTA nyt on vain huomattava se, että meille rajallisille ihmisille on täysin epäselvää se, mitä rajattomia toimintamahdollisuuksia ym. mahdollisuuksia sisältyy Universumin Hallitsijan valtaistuimella istumiseen.

Hepr. 8:2 jo heti paljastaa, että vaikka Jeesus istuu Isänsä oikealla puolella, niin hän suorittaa silti sitä ylimmäisen papin pappispalvelusta "taivaallisessa pyhäkössä".

Osoitan tämän Jumalan valtaistuimen rajattomien mahdollisuuksien todellisuuden Jeesuksen omilla sanoilla Ilm. 3:21, jossa hän lupaa, että (Laodikean) pelastuneet saavat istua hänen kanssaan hänen valtaistuimellaan.
        Ajattele sitten esim. miljardia pelastettua istumassa tuolla valtaistuimella ja hämmästy sen mahdollisuuksia! Eli - älkäämme tuomitko Raamatun profetioita siksi, ettemme ymmärrä taivaallisia asioita, jotka vielä menevät niin puutteellisen älymme ja käsityksemme ylitse.

• muutakin
        Seraja-m55 kirjoitti:

Otsikolla tarkoitan lähinnä sitä, että tiedän nimimerkin perusteella vastauskohteeni olevan juuri tuollainen omasta joukostamme eronnut pahin vastustajamme.

Desmond Ford sensijaan itse kaatui eli joutui erotetuksi kirkostamme, koska opetti luopumusta Raamatun Sanasta ja profetioista.

Tottakai Jeesus nousi lunastustyönsä suoritettuaan Isänsä oikealle puolelle, koska Hepr. 1:3 ja 8:1 niin sanovat, MUTTA nyt on vain huomattava se, että meille rajallisille ihmisille on täysin epäselvää se, mitä rajattomia toimintamahdollisuuksia ym. mahdollisuuksia sisältyy Universumin Hallitsijan valtaistuimella istumiseen.

Hepr. 8:2 jo heti paljastaa, että vaikka Jeesus istuu Isänsä oikealla puolella, niin hän suorittaa silti sitä ylimmäisen papin pappispalvelusta "taivaallisessa pyhäkössä".

Osoitan tämän Jumalan valtaistuimen rajattomien mahdollisuuksien todellisuuden Jeesuksen omilla sanoilla Ilm. 3:21, jossa hän lupaa, että (Laodikean) pelastuneet saavat istua hänen kanssaan hänen valtaistuimellaan.
        Ajattele sitten esim. miljardia pelastettua istumassa tuolla valtaistuimella ja hämmästy sen mahdollisuuksia! Eli - älkäämme tuomitko Raamatun profetioita siksi, ettemme ymmärrä taivaallisia asioita, jotka vielä menevät niin puutteellisen älymme ja käsityksemme ylitse.

Hebrealaiskirjeessä on muutakin tärkeätä, vanhaa liittoa ei enää ole

8:6   Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu.
        8:7   Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
        8:8   Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
        8:9   en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
        8:10   Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        8:11   Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
        8:12   Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
        8:13   Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.

• no huh huh
        Seraja-m55 kirjoitti:

älytön halu adventisteilla on spekuloida taivaisten valtakunnan asioita ja Jeesuksen oloa siellä?

>>MUTTA nyt on vain huomattava se, että meille rajallisille ihmisille on täysin epäselvää se, mitä rajattomia toimintamahdollisuuksia ym. mahdollisuuksia sisältyy Universumin Hallitsijan valtaistuimella istumiseen. >rajattomista toimintamahdollisuuksista

• Monet adventistit ajattelevat Galatalaiskirjeen laista samaan tapaan kuin Des Ford, joten ei tässä nyt mitään kovin kummallista ole. Ford on jo 1960 -luvulta ollut tunnetuimpia evankelisen adventismin edustajia.

Itse asiassa en ole yhtään varma, että termi "entinen adventisti" häneen kovin hyvin sopii. Vaikka hänen profetiatulkintansa johtivat siihen, että hänet erotettiin opettajan tehtävästä ja häneltä otettiin pastorin valtuudet 1980 -luvun alkupuolella, hän kuitenkin pysyi adventtikirkon jäsenenä vuoteen 2000 asti.

Tässä vaiheessa hän, voidakseen opettaa Baptistien seminaarissa, erosi kirkon jäsenyydestä. Mikäli minun tietoni on oikea, hän kuitenkin on ollut jatkuvassa jumalanpalvelusyhteydessä adventtikirkkoon ja ajoittain myös saarnaa.

Kai A

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2835
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      95
      1079
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      921
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      885
    5. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      867
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      857
    7. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      814
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      810
    9. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      744
    10. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      136
      739
    Aihe