Leponexin lopetus/vieroitusoireita?

Iiiina

Onko muilla leponex-lääkkeeen käyttäjillä veriarvot menneet niin vaarallisen alas että lääke on pitänyt heti lopettaa?
Veriarvojen takia huimasi ja oli huono olo mutta nyt kun lääkkeen lopetin niin on tullut hirveitä fyysisiä oireita, voisiko olla vieroitusoireita koska käytin kuitenkin lääkettä noin 4 vuotta? Pitäisikö mennä lääkäriin pian? Pää on tosi kipeänä, en saa nukuttua, hikoiluttaa ja on kylmä, oksettaa ja sydämestä ottaa. Voitteko auttaa nyt pian, tänään en kuitenkaan voi mennä lääkäriin enkä saa yhteyttä terapiayksikköönkään.

26

11432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan

      niitä neuroleptien vieroitusoireita,kokemuksesta tiedän mitä helvettiä ne on,ei niitä pitäisi kenenkään syödä,ne tuhoaa aivot.

      • Anonyymi

        Oot aivan oikeassa.


      • Anonyymi

        Suomen psykiatria tarvitsee opetusta koska ei löydetä muita vaihtoehtoja. Potilaan elämänlaatu kärsii. Itellä meni valkosolut arvoon 40 ja seinään lopetus . Kauankohan olisivat syöttäneet ko lääkettä turhaan Nyt nitkuilen ketipinorilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen psykiatria tarvitsee opetusta koska ei löydetä muita vaihtoehtoja. Potilaan elämänlaatu kärsii. Itellä meni valkosolut arvoon 40 ja seinään lopetus . Kauankohan olisivat syöttäneet ko lääkettä turhaan Nyt nitkuilen ketipinorilla.

        17 vuotta leponexia riitti minulle kiitos. Järkyttävistä vieroitusoireista huolimatta elän loppuelämäni ilman. Apua jos tarvitsen pyydän sitä taivaan isältä herraltamme Jeesukselta. Aamen


    • Hekzu89

      Heippa olen syönyt leponexia ja se on nyt lopetettu ja nyt minulla on niin kauhea ripuli ja on hikinen olo,kuumeinen olo vaikkei ole lämpöä koska olen aina mitannut,jalat ovat kipeät,tukkaa lähtee kun harjaan ja kun otan ne hiukset harjausta niin käteen tulee tuppo hiuksia ja hiuksiani ja muuta kroppaa kutisee vaikka käyntiin joka päivä suihkussa.silmiäni kutisee vaikka en ole allerginen millekään.rintani ovat kanssa kipeät.minun piti olla eilen syömättä ja juomatta 10-12 h ja tänään otettiin 7putkee verta ja sydänfilmi.huomenna on aika omalle lääkärille.kuulen tulokset.

      • Kiitollinentiedoista

        Miten kauan ne vieroitusoireet kestävät? Nyt jo toinen yö unettomana.


    • Froidir

      Täällä kanssa yks klozapiinikidutuksen kokenut. hakeuduin osastolle hoitoon kun ahisti ja oli paha olo kun olin viettänyt rajua taiteilijaelämää lukion päättymisen jälkeen. Osastolla lääkärit arpo pitkään mulle diagnoosia kunnes sitte ylilääkäri joka oli osaston kuningas päätti että mulla on skitsofrenia ja määräs leponexia 250mg vuorokaudessa. Söin sitä vuoden sillä annoksella ja sitte se purettii pikkuhiljaa poies. Mulla meni kylkiäisenä supriumia 500mg ja ku se lopetettiin seinään ja tehtiin viimenen leponex-lasku eli 25mg annos pois ni pamahti sellaset vierotusoireet että en osaa ees kuvailla niitä. Noh mutta onneks se paska on nyt ohi =)

      • Khhhjl

        Ihme valitusta.. Kymmen vuotta leponex annoksella 800mg ja nyt enää 50mg ja kuukauden päästä tippuu seki ni voitte kuvitella et välistä vähä huono olo noin fyysisesti.. Päässä ei ole ollu mitää häikkää päinvastoin tuntuu vaa et en oo näin selkeesti ennen ajatellukaa :)


      • Kauanko viekkarit kesti. Itsellä tippui 25mg>0mg reilu viikko sitten. Olisi kiva edes pientä suuntaa tietää kauanko tätä perkeleen törisemistä vielä kestää


      • Anonyymi
        Khhhjl kirjoitti:

        Ihme valitusta.. Kymmen vuotta leponex annoksella 800mg ja nyt enää 50mg ja kuukauden päästä tippuu seki ni voitte kuvitella et välistä vähä huono olo noin fyysisesti.. Päässä ei ole ollu mitää häikkää päinvastoin tuntuu vaa et en oo näin selkeesti ennen ajatellukaa :)

        Kuule kun sultakin loppuu niin kyllä muuten tulee viekkarit. Mulla vähennetty 200mg parin vuoden aikana 25mg kerrallaan. Ei mitään oireita ennen kuin loppui kokonaan. On muuten olo aika perseestä.


    • Pallomerilisko

      Heips.
      Itse käytin Leponexia viisi vuotta, se lopetettiin noin 2,5 kuukautta sitten. Olen täysin samaa mieltä kanssasi, sinä joka sanoit että Leponex tuhoaa aivot. Elin 5 vuotta kamalassa lääkepöhnässä, tajuamatta sitä kuitenkaan itse. Nyt kun Leponex lopetettiin, olen elänyt niin paljon parempaa elämää. Ajattelen enemmän, ja paljon selkeämmin ja kirkkaammin, pidän itsestäni parempaa huolta ja elämänhaluni on noussut kovasti. Olen sitä mieltä että joillekin Leponex saattaa olla juuri se oikea lääke, koska sehän on tietysti yksilöllistä että mikä lääke sopii kenellekin. Mutta suosittelen kaikille lämpimästi että puhuisitte lääkärienne kanssa siitä mahdollisuudesta, että kokeilisitte miten selviätte ilman Leponexia. Koska ainakin minun elämäni on nyt niin paljon parempaa ilman sitä paska lääkettä.

      Mutta nyt asiaan. Iiiina, sinä joka aloitit tämän keskustelun, sinulle haluan kertoa omista kokemuksistani. Minulle kävi täysin sama asia kuin sinulle, mun valkosoluarvot laski vaarallisen matalalle, ja jouduin osastolle koska Leponex täytyi lopettaa saman tien. Veriarvoja seurattiin joka päivä, sekosin siitä tosi pahasti ja jouduin eristykseenkin kerran vieroitusoireiden takia. Juuri samat fyysiset oireet, kehon lämpötilat heitteli voimakkaasti, oli järkyttävää pahoinvointia ja muuta kamalaa. Mutta se päänsisäinen sekavuus oli pahinta. Ja unettomuus. Sitten kului noin viikko, ja veriarvot oli normalisoituneet, joten lääkäritpä päättivät että nyt aloitetaan Leponex uudestaan. Aloin huutamaan ja vastustelin, mutta lääkärit lahjoi minut sillä että pääsen parin päivän kuluessa osastolta pois jos suostun aloittamaan Leponexin uudestaan. Suostuin.
      Sitten kun olin joitain kuukausia taas syönyt Leponexia, veriarvot taas alkoi mennä päin sanonko mitä. Ja lopulta pääsin Leponexista täydellisesti ja lopullisesti eroon. Se laskettiin kuukaudessa pois (annostus taisi olla 250 mg) ja kaikki meni oikein hyvin. Ja nyt elämäni on muuttunut niin paljon paremmaksi. Leponexin lopetus muutti elämäni. Leponexin tilalle minulle aloitettiin Zeldox, ja siihen olen ollut tyytyväinen.

      Iiiina, toivon että olet selvinnyt vieroitusoireista, ja että elämänlaatusi on muuttunut paremmaksi, kuten minunkin elämänlaatuni. Toivottavasti tästä tekstistä oli jollekin jotain apua.

      • Anonyymi

        Ovat olleet aika vastuuttomia lääkäreitä, ei voi muuta sanoa.
        Lääkettä ei olisi pitänyt aloittaa enää uudestaan.
        Mutta hyvä, että edes toisen kerran jälkeen tajusivat.


    • leponexx

      Pitäisi lailla kieltää koko lääke ja neuroleptit yleensä. Eivät ne paranna. Ihmisellä saattaa olla vaikeita kokemuksia takanaan. mistä ahdistuisi kuka tajansa, Sehän on rikollista aloittaa neuroleptkuuri ihmiselle, joka t arvitsee kipeästi toista ihmistä apuun,

    • eioleei

      ei ole

    • tahtoisinollailman

      Itellä meni niin, että itse lähdin laskemaan annoksia kunnes lopetin kokonaan. Neljä päivää olin ilman ja oloni oli jokseenkin vauhdikas hyvällä tavalla. Lopuksi kun huusin pahaa oloani (vieroitusoireet?) niin päädyin osastolle.

    • Leptineurotikko

      Kun itse Lopetin leponexin juuri siitä syystä että tervkeskuslääkäri määräsi sen lopetettavaksi valkosolujen romahtamisen vuoksi ja vaihtoi zyprexaan alkoi todellinen helvetti zyprexaan ei auttanut yhtään en pystynyt nukkumaan ollenkaan vaikka Olin käynyt vieroituslääkkeeksi satamillisia levozineja silti teki mieli pahan olon takia pyöräillä kaiket yöt järjestämässä neuroleptitokkurassa otin lisäksi tenoxia mutta sekin vain piristi. Kuitenkin pikkuhiljaa aloin rauhoittumaan jalopullisesti selvisin kun aloin käyttämään seroquelia joka ei kuitenkaan ollut sairauteni oireisiin läheskään yhtä hyvä mutta selvisin kuitenkin hengissä.sen jälkeen minulla on kokeiltu tsiprasidonia ja aripipratsolia jotka aiheuttivat täydellisen unettomuuden.tällä hetkellä olen hyötynyt pienistä annoksesta risperidonia ketiapiini lisäksi mutta ongelmaa mutkistaa alkoholiongelmani.t semppiä teille kaikille

      • Ikipoika

        Kiitos rakas veli!(sisko?)


    • pseudotieteenuhrit

      Mitään psyykenlääkkeitä ei tulisi aloittaa. Neuroleptit ovat ne pahimmat ihmisen tuhoojat.
      Älkää aloittako niitä, vaan hakekaa hyvää seuraa muista ihmisistä. Lääkkeet eivt paranna mitään sairauksia vaan ne lievittävät jo syntyneen sairauden oireita. Toisekseen niin psykiatrisia häiriöitä ei tutkita millään psykiatrisilla, lääketieteellisillä tutkimusmenetelmillä, joten jo senkin takia pelkkää pseudotiedettä.

      Mikäli teille annetaan kaavake ruksi-ruutuun systeemillä, niin huomaatte jo itsekkin, miten helppo ratkaisu se on löytää sairauden oireita. Kaikenlisäksi jokainen ihminen osaa ruksata kaavakkeen kysymykset niin, että sairauden oireita ei tule esille, eli siis puhtaat paerit. Jos sitten haluaa jotain neuroleptia tai muuta lääkemömmöä, niin ruksi vaan oikeaan kohtaan, niin reseptin kyllä saa virallisille päihteille.

      Itse päätätte loppujenlopuksi psyykenlääkkeiden käytön.

      On paljon muitakin vaihtoehtoja kuin nuo vahvat ihmistappoaineet.

      tyhmä suostuu kaikkeen mitä psyatri tarjoaa,...voihan sitä sanoa ei koko pseudotieteelle.

    • anttooni

      joo kaikki neuroleptit pitää kieltää lailla!
      ne sitä pahaa oloa aiheuttaa.

    • Leponext

      Itellä menee Leponex(t) tällä hetkellä, mennyt useamman vuoden. Painoa tullut se 20 kiloa eli ylipaino on. Huomattava sellanen. Annos on omasta periaatteellisesta toiminnasta johtuen pienentynyt. Verensokeri ollut jo pitkään mieluummin koholla kuin normaali. Samoin kolesteroli, josta kylläkin osa johtuu pitkästä tupakointijaksosta.

      Mikä johti tilanteenseen niin mätämunien (nätisti sanottuna) tekemä **tuilu. Ennen viimeisintä osastojaksoa ja Leponexin pakkolaittoa tein 1 - 1,5 vuotta itselleni energiahoitoa, söin terveesti, urheilin. Sitten minut saatiin huijattua houkutuksiin, mm. loputtomiin kaupunkireissuihuin pikaruokapaikoissa ja kahvittelupaikoissa, ja aika huomaamatta jäi sitten kokonaisvaltainen itsehoito. En suosittele nykyisiä psyykenlääkkeitä enkä muitakaan lääkkeitä - on olemassa luontaisia keinoja huolehtia itsestä. Jos voitte välttää Big Pharman ja psykiatria - huijaustieteen - niin sitä parempi. Koko systeemi missä elämme (läntinen maailma ainakin) perustuu rahaan ja sen jatkuvaan liikkeeseen, ahnaiden rattaiden voiteluun.

      Parempi maailma näköpiirissä!

    • nininineihfhihn

      yks keino toimii leponexin lopettamisesssa.pitää edetä hitaasti esim 2 vuoden aikana vähentää lääkitystä 50mg joka 1,5kk.elimistö tottuu silloin lääkkeettömään tilaan!
      ei sitä saa seinään lopettaa.eli sama juttu kun tupakan vähentämisessä ja opettelet itse nukkumaan ilman sitä lääkettä.

      näin olen itse tehnyt ..ei ole ollut psykooseja ja elämä tuntuu juhlalta!!

      • Anonyymi

        Älä valehtele. Tutustupa MOT ohjelmaan, joka toi esiin että miksi Leponexiä jälleen annetaan ihmisille, vaikka sen käyttö kiellettiin suomessa jo 1970 luvulla, kun se tappoi Pitkäniemen sairaalassa Nokialla kahdeksan ihmistä hyvin lyhyessä aikaa.
        Leponex tappaa, lopeta hyvä ihminen.


      • Anonyymi

        Paskapuhetta. Se pitää lopettaa kuin seinään. Sehän on hengenvaarallinen hermomyrkky saatana soikoon. Lukekaa vaikka netistä. Suomessakin tappanut paljon ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskapuhetta. Se pitää lopettaa kuin seinään. Sehän on hengenvaarallinen hermomyrkky saatana soikoon. Lukekaa vaikka netistä. Suomessakin tappanut paljon ihmisiä.

        No tämä mistä puhuin tapahtui jo reilusti aikaa sitten. Mutta sama pakkotahtinen toiminta aiheuttaa vast. ongelmia ja se, että niistä ei tieto mene eteenpäin, koska ”kyllä ne tietää”. Se, että järjestetään jotain suojelutapaamisia, joissa ehdotetaan, että kiristetään vyötä lisää, vaikka nytkin suurin osa on nääntyneinä, on lievästi sanoen outoa. Ja sitten kun menee hoitavalle lääkärille, ehdotetaan että vaihda koulua. Minä voin vaihtaa, mutta entäs…? Ja riviin saadaan uusi 4 kk viiveellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele. Tutustupa MOT ohjelmaan, joka toi esiin että miksi Leponexiä jälleen annetaan ihmisille, vaikka sen käyttö kiellettiin suomessa jo 1970 luvulla, kun se tappoi Pitkäniemen sairaalassa Nokialla kahdeksan ihmistä hyvin lyhyessä aikaa.
        Leponex tappaa, lopeta hyvä ihminen.

        Juuri tuosta syystä nykyään seurataan veren valkosoluarvoja, etteivät ne pääse liian mataliksi.
        Silloin aikoinaan ne kuolemat taisivat johtua tietämättömyydestä ( vaikka väärin oli silti )..


    • Anonyymi

      Ihmisten henkisyydestä lähteviä oireita .Pitää olla va rovainen lääkkeen oton aikana. Esim.non alchol!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      452
      3284
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      411
      2909
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2789
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2162
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      1990
    6. 176
      1390
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1337
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1216
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      77
      1181
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1030
    Aihe