Apua, haluaisin ostaa osamaksulla noin 10 000 euroa maksavan auton. Netistä löytyy kyllä niitä ainakin miljoona, mutta kun merkit eivät suoraan sanottuna kerro minulle paljoa, enkä ehtisi tutustua niihin, kun on niin paljon tekemistä. Kuka osaisi ehdottaa mikä sopisi minulle, ja/tai mistä sopivan löytäisi? Toivomukset: Mielellään diesel, hyvä tavaratila, neliveto tai ainakin etuveto, farmari, tila-auto, pick-up tai pakettiauto, maavara kohtuullinen tai hyvä(ajan huonoja teitä), kulutus ei mahdoton. Asun Lapissa.
Mistä sopiva auto?
5
461
Vastaukset
- vokatia
hauska provo, mutta eikö näitä ole jo ollut ihan riittävästi.
Niin tuosta listasta puuttui vielä: kuorma-auto, linja-auto ja maasto-auto.- autoja tuntematon
Ilmeisesti lähestyn asiaa aivan väärin. En todellakaan aikonut provosoida ketään, vaan kysymys oli tarkoitettu asialliseksi. Tosiasia on että tarvitsisin neuvoa auton oston suhteen. Ilmeisesti minun pitäisi kuitenkin ensin tiedustella, millä tavoin arvon vastaajilta on lupa asiaa tiedustella, ettei vahingossa provosoisi ketään. Voi tietysti olla, että olen täysin väärässä paikassa, mikäli etsin asiallista neuvoa. Sen sijaan tässähän näkee mielenkiintoisen läpileikkauksen ihmistyypeistä, jotka autokeskustelupalstoilla aikaansa viettävät.
- vaihtoehto
on Volkkarin Transporter Syncro Diesel. Itse ajelin sellaisella neljä vuotta. Kelkka mahtuu hyvin kyytiin.
Netistä noita voi etsiä sekä sanomalehdistä. Tiloiltaan reilut nelivetofarmarit, kuten Volvo V70, Audi A6 ja Mercedes E-sarja ovat tuohon hintahaarukkaan pudottuaan pelkkää ongelmajätettä; 850.000 km mittarissa ja 15 vuotta ikää. Pysy kaukana. Toisaalta, jos budjetti sallii hankkia parivuotiaan, on siinä huikea auto moneksi vuodeksi.
Paremmin taitaisi sopia joku nelivetoinen japsimaasturi, esimerkiksi Mitsu Pajero tms. Tosin Mitsut ovat kuuluisia kahden vuoden läpiruostumistakuustaan. Pellit ovat takuulla ruostuneet läpi alle 2:ssa vuodessa. Harmi, olisivat naurettavan halpoja. Tai ehkä siinä syy?
Ehkä sittenkin pakettiauto? Alhaisempi autoverotus Suomessa sallii ostaa enemmän autoa samalla rahalla. Nelivetoinen VW Transporter? Etuvetoinen MB Vito? Japseista Hiace on tosi yleinen, mutta pellit ovat kuuluisaa japsilaatua kuten Mitsussakin.
Lienee selvää, että 10.000 eurolla auton ostaminen on aika lottoa. Jos haluamasi auto on 15 vuotta sitten uutena maksanut 100.000 euroa, ei siitä 10.000 hintaisena paljon ole jäljellä. Voit saada hyvänkin, mutta toisaalta voit voittaa lotossakin.
Taitaa olla parasta ostaa joku pieni ja halpa uusi kulkupeli. Korealaisiin saa pitkän 5 vuoden takuun.
Master Eq- päivitystä
Tuo Mitsun kahden vuoden läpiruostumistakuujuttu on muuten vuodelta n. 1983. 90 -luvulta lähtien Mitsut ovat kestäneet ruostetta oikein hyvin.
Toisaalta Pajerot pitävät hintansakin melko hyvin eli kymppitonnilla saa tuollaisen 300-400 tuhatta ajetun yhdeksänkymmenluvun alusta olevan härvelin...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174616
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1922539Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731657Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella291555- 211269
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641217Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon221215- 1281009
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42942- 171924