Mistä sopiva auto?

Autoja ymmärtämätön

Apua, haluaisin ostaa osamaksulla noin 10 000 euroa maksavan auton. Netistä löytyy kyllä niitä ainakin miljoona, mutta kun merkit eivät suoraan sanottuna kerro minulle paljoa, enkä ehtisi tutustua niihin, kun on niin paljon tekemistä. Kuka osaisi ehdottaa mikä sopisi minulle, ja/tai mistä sopivan löytäisi? Toivomukset: Mielellään diesel, hyvä tavaratila, neliveto tai ainakin etuveto, farmari, tila-auto, pick-up tai pakettiauto, maavara kohtuullinen tai hyvä(ajan huonoja teitä), kulutus ei mahdoton. Asun Lapissa.

5

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vokatia

      hauska provo, mutta eikö näitä ole jo ollut ihan riittävästi.
      Niin tuosta listasta puuttui vielä: kuorma-auto, linja-auto ja maasto-auto.

      • autoja tuntematon

        Ilmeisesti lähestyn asiaa aivan väärin. En todellakaan aikonut provosoida ketään, vaan kysymys oli tarkoitettu asialliseksi. Tosiasia on että tarvitsisin neuvoa auton oston suhteen. Ilmeisesti minun pitäisi kuitenkin ensin tiedustella, millä tavoin arvon vastaajilta on lupa asiaa tiedustella, ettei vahingossa provosoisi ketään. Voi tietysti olla, että olen täysin väärässä paikassa, mikäli etsin asiallista neuvoa. Sen sijaan tässähän näkee mielenkiintoisen läpileikkauksen ihmistyypeistä, jotka autokeskustelupalstoilla aikaansa viettävät.


    • vaihtoehto

      on Volkkarin Transporter Syncro Diesel. Itse ajelin sellaisella neljä vuotta. Kelkka mahtuu hyvin kyytiin.

      Netistä noita voi etsiä sekä sanomalehdistä.

    • Tiloiltaan reilut nelivetofarmarit, kuten Volvo V70, Audi A6 ja Mercedes E-sarja ovat tuohon hintahaarukkaan pudottuaan pelkkää ongelmajätettä; 850.000 km mittarissa ja 15 vuotta ikää. Pysy kaukana. Toisaalta, jos budjetti sallii hankkia parivuotiaan, on siinä huikea auto moneksi vuodeksi.

      Paremmin taitaisi sopia joku nelivetoinen japsimaasturi, esimerkiksi Mitsu Pajero tms. Tosin Mitsut ovat kuuluisia kahden vuoden läpiruostumistakuustaan. Pellit ovat takuulla ruostuneet läpi alle 2:ssa vuodessa. Harmi, olisivat naurettavan halpoja. Tai ehkä siinä syy?

      Ehkä sittenkin pakettiauto? Alhaisempi autoverotus Suomessa sallii ostaa enemmän autoa samalla rahalla. Nelivetoinen VW Transporter? Etuvetoinen MB Vito? Japseista Hiace on tosi yleinen, mutta pellit ovat kuuluisaa japsilaatua kuten Mitsussakin.

      Lienee selvää, että 10.000 eurolla auton ostaminen on aika lottoa. Jos haluamasi auto on 15 vuotta sitten uutena maksanut 100.000 euroa, ei siitä 10.000 hintaisena paljon ole jäljellä. Voit saada hyvänkin, mutta toisaalta voit voittaa lotossakin.

      Taitaa olla parasta ostaa joku pieni ja halpa uusi kulkupeli. Korealaisiin saa pitkän 5 vuoden takuun.


      Master Eq

      • päivitystä

        Tuo Mitsun kahden vuoden läpiruostumistakuujuttu on muuten vuodelta n. 1983. 90 -luvulta lähtien Mitsut ovat kestäneet ruostetta oikein hyvin.

        Toisaalta Pajerot pitävät hintansakin melko hyvin eli kymppitonnilla saa tuollaisen 300-400 tuhatta ajetun yhdeksänkymmenluvun alusta olevan härvelin...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3219
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1275
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      46
      1045
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe